2017. augusztus 16., szerda

Eljött az igazi Világosság



S
alamon Dávid király fia és utódja volt a trónon (Péld 1,1-8). Fiatalon vehette át az Úr népének vezetését, és ő Istent kezdte el keresni, látta saját magát, és felismerte, hogy képtelen megfelelni a feladatnak. Isten megadta neki, hogy kérhet, amit akar, és ő bölcsességet kért. Istentől való értelmet és engedelmességet, azt, hogy az Úr tegye alkalmassá erre a szolgálatra. Kérhetett volna mást, olyasmit, amit te és én is kérnénk. Vagyont, hatalmat, sikeres életet, valamilyen technikai csodát, de ő nem ezeket kérte, neki Istenre volt szüksége, tudta, ha az Urat választja, mindene meglesz.
Salamon nem magánvállalkozásként tekint az uralkodásra, felmérte önmagát, a feladatot, és úgy látta, alkalmatlan, és ezért Istenhez menekült. Arra gondoltam, hogy az Úr Jézus szolgálatára, az evangélium hirdetésére mennyivel alkalmatlanabbak vagyunk. De felmérjük-e ezt, mielőtt vállalkozunk rá? Megyek, mert úgy látom, én megfelelek ennek, vagy alázattal vallom meg: alkalmatlan vagyok, és ha Te nem jössz velem, Uram, jobb nékem meghalnom. Mózes is ezt élte át, ha Isten nem megy velük tovább, akkor nincs értelme az egésznek, mert ő teljesen alkalmatlan erre a feladatra. Csakis az Úr tehet alkalmassá, de nemcsak az igehirdetői szolgálatra, hanem a keresztyén életre is. Magunktól ez sem megy.
A bölcsességét Salamon nemcsak bölcs ítéletekre használta fel, hanem gondolkodásra. Gondolkodott az életről. Ez is lényeges, gondolkodjunk az élet dolgairól: miért élek, mi az élet célja és értelme? Azonban a gondolkodást mederben kell tartanunk, ez a meder a Szentírás. Kérdéseimre a feleletet az igében keresem, Istentől várom. Hozzá jövök-e minden problémámmal, kérek-e tanácsot az Úrtól? Megkérdezem-e, Uram, ahová indulok, oda Te is jössz velem? És ha nem jön velem, akkor elfogadom-e? Ki tudom-e mondani, nem megyek én sem, mert ha oda Jézus nem jön, akkor nekem sincs ott a helyem?
Salamon gondolkodás közben nem eltávolodik Istentől, hanem közel kerül Hozzá. Gondolkodásának alapja Isten ismerete. Az igazi ismeret Isten megismerésével kezdődik. Bizony, ma hány embert eltávolít Istentől a sok ismeret. Salamon ott kezdi, első Isten, az Ő megismerése. Nincsenek benne kétségek, mert tapasztalat neki az Isten. Ez fontos, nem elég Istenről gondolkodni, hanem meg kell Őt ismerni, meg kell tapasztalni hatalmát, szeretetét, kegyelmét. Akinek Isten személyes tapasztalat, az jól fog gondolkodni, az értelmét is alárendeli az Úr vezetésének.
János apostol, a szeretett tanítvány bizonyságtételét kezdjük el olvasni (Jn 1,1-18). Idős korában írja vallomását a Megváltóról, és elrévedve, Jézus Lényébe tekintve messzire vezet vissza minket. A kezdetekig tekint, és látja az Urat, Őt látja Igeként, és csak Őt mindenben. Az Ige Jézus, minden Általa lett, ami létrejött. János lénye csak Jézust, a feltámadott, élő Urat látja. Úgy mond el mindent, mint szemtanú. Nem gyermekmesét ír, kitalált szereplőkkel, hanem a valóságot, amit maga is megtapasztalt. Elmondja a csodát, a felfoghatatlant: Isten emberré lett, eljött közénk, és meghalt értünk. Odaadta az életét, hogy élhessünk általa.
Ő az Élet, és Ő jött el a világba, életet és világosságot hozott a sötétségbe. Már a harmadik versben leírja a fájdalmas, az életet, a történelmet meghatározó valóságot: a sötétség nem fogadta be. Eljött, és elhozta az igazi életet, ezzel akar megajándékozni. De az embernek nem kell, nem kell a fény, inkább marad a sötétségben. Tegyük hozzá, hogy ez a sötétség világosságnak van álcázva. Az ember fénynek gondolja a sötétséget, és sötétségnek a világosságot. Ma is úgy mondja, a hit sötétségben tart. Ez a gonosz trükkje, eltakarja a dolgok igazi lényegét, megtéveszt. Azonban, aki vágyakozik Istenre és kiált Hozzá, az megtapasztalja a világosságot. Jézus mint a világ Világossága leleplezi a bennünk és körülöttünk található sötétséget. Fogadd be a világosságot, Jézust az életedbe. Ő azért jött, hogy kinyissuk Előtte szívünk ablakait, hogy beáradhasson lényünkbe. Ahová ez a fény behatol, ott szűnik a sötétség.
Az ige volt az igazi világosság, amely megvilágosít minden embert. Ahol nincs jelen Jézus, ahol nem élnek az igével, ott minden emberi tudás ellenére sötétség van. János számára évtizedek múlva is Jézus a világ Világossága, az éltető Ige. Nem csalódott Benne, kiállta az élet próbáját. Aki komolyan követi Jézust, és közben megfigyeli Őt, az nem csalódik, az egyre bizonyosabb lesz abban, hogy Ő az élő Isten.
Jézus a saját világába jött, Ő teremtett mindent, minden az Övé. János szomorúan írja, hogy az övéi nem fogadták be őt. Izráel népe is az Övé, hozzájuk jött, haza jött, értük jött, és ők nem fogadták be az életükbe. Az ajtók zárva maradtak Előtte. Te is az Övé vagy! Kinyílt-e már Előtte szíved ajtaja? Aki befogadja Őt, abban a kegyelemben részesül, hogy Isten gyermeke lehet. Nagyszerű lehetőség, én, az Istentől elszakadt, lázadó még újra gyermeke lehetek. János ezt a csodát írja le, sok ember életében látta ezt végbemenni. Az elveszett juhokra rátalált a Pásztor, és nyájához vezette őket. Ez a csoda ma is megtörténik, sokan élik át, hogy rájuk talál a Pásztor, és ennél nagyobb öröm nincs is az életben. A legnagyszerűbb dolog Jézushoz tartozni, Neki élni, Őt dicsőíteni, és megismertetni másokkal. Nem kell nagyobb feladat ennél, de ez tölt-e be, ez-e a szívem vágya, beszélni Jézusról? Rámutatni: nézd az Embert! Ő az igazi Ember, nincs Hozzá fogható.
János elmondja, hogy Ő látta a testté lett igét, és Róla tesz bizonyságot. Amit majd olvasunk, az János személyes bizonyságtétele. Ő látta Jézust, és Benne felismerte az Életet és Isten kegyelmét. Jézusban a kegyelem érkezett meg a világba. A kegyelem, amiről nem lehet beszélni, ha nem élte át az ember. A kegyelmet viszont csak az tapasztalja meg, aki átélte elveszett, halálra ítélt voltát is. Aki úgy látja önmagát, mint a vesztőhelyre ért bűnöző, akinek már nincs esélye az életre, és akkor ott a Golgota tövében meghallja a hírt, kegyelemben részesültél, élhetsz, mert Jézus meghalt helyetted. Az ilyen ember szíve telve van örömmel és hálával.
Minden, amit Istenről tudhatunk, ami hiteles információ, Jézustól származik. Ő jelentette ki, mutatta meg számunkra Istent. Jézus arcán Isten arca néz vissza ránk. Milyen az Isten? Olyan, mint Jézus.


Ó, ÉRTHETETLEN KEGYELEM


1.  
Ó, érthetetlen kegyelem,
Mely rég utánam járt,
Ki tévelygőn, vakon bolyongtam utamon,
Egyszer csak rám talált.

2.  
Félelmektől megszabadít,
Szent félelemre tanít;
S ahol csak megjelen e drága kegyelem,
Bűnöst megigazít.

3.  
Hozzá bajok, vészek között
Mindig járulhatok.
Megőriz, megvéd, s bőségesen elég
Elérni otthonunk!

4.  
Az Úr íme jót ígért nekem,
Vár Nála biztos jövő.
Igéje szent erő, pajzsom, jutalmam Ő,
Életfogytiglan Ő!

5.  
S ha végsőt dobban majd a szív,
Az élet véget ér:
Túl titkok fátyolán a lelkem igazán
Szent békességbe tér.

6.  
Sok ezredév ha eltelik,
Kevés, akár egy nap
Dicsérni az Urat, mivel kegyelme nagy
S oly érthetetlen az.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése