2017. augusztus 3., csütörtök

Ismét szól az Úr



N
em azonnal következik be az ítélet, az Úr időt és lehetőséget ad a megtérésre (Jóel 2,12-27). Mielőtt ítélne, még szól, mert Isten elsősorban szava által munkálkodik. Szól, tehát beszéd által intézi velünk a dolgokat. Úgy tartja, meg lehet beszélni, bízik benne, hogy mi is így gondoljuk. Azt szeretné, ha értelmesen átgondolnánk, amit mond az Úr, és hallgatnánk is a szóra. Azért jött el az Úr Jézus is a világba, hogy általa személyesen szólítson meg Isten. Ő a kommunikáció híve. Azonban olyan nehezen akarjuk meghallani, amit mond. Nem vesszük komolyan, hogy Őreá van szükségünk. Sőt, oda jutottunk, hogy magát Istent sem vesszük komolyan, annyira nem, hogy sokan tagadják a létezését is. Úgy gondolják, a tagadás mindent megold, de nem így van. Isten él, és ezt meg is bizonyította, segíteni akar rajtunk, mennyi jót tett az Úr. Hány ember életét rendbe rakta! Sok reménytelen, az ember számára megoldhatatlan problémájú ember kereste fel, és Ő megkönyörült. Ámulva látták, hogy Neki nem gond egy leprás megtisztítása, sőt, minden probléma nélkül megérintheti őt. A tisztátalan lélektől megszállottakat is szabaddá tette. A gadarai története megmutatta, mennyire tehetetlen az ember, nem tudtak vele mit kezdeni, csak kitaszítani maguk közül. De jött Jézus, és elég volt egy szó, egy drága, élő szó, egy felszólítás, és a Légió távozni kényszerült. Bár látnánk: elég Jézusnak egy szó, és a legmakacsabb betegség, a legkezelhetetlenebb probléma is távozni kényszerül. Elég egy felszólítás, és a halott Lázár kijön a sírból. Jó lenne ezt végre meglátni, és hívni az Urat, mert ma sem járunk előrébb. Annyi betegséggel nem tudunk mit kezdeni, a pszichés eredetű betegségektől szenvedőket ma is csak félreállítják, vagy egy halom orvossággal letompítják. Az Úr Jézust ma is felkereshetjük, és Ő nem küld el senkit sem, aki igazán hívja Őt.
Ismét megtérésre hív, teljes szívű odafordulást kér. Szíveteket szaggassátok meg, ne a ruhátokat. Az Úr nem elégszik meg formalitásokkal. Nem elég a templom renoválása, egy nagyszabású rendezvény, sem egy egyszeri istentisztelet. Nem elég a külsőn változtatni, Ő a belső változást igényli. A szívet kell megszaggatni, vagyis őszinte és igaz bűnbánatot kér. Azt várja, hogy mondjuk ki: bűnös vagyok, bocsáss meg, Uram. De hozzátartozik a bűntől való elfordulás is. Nem akarok tovább úgy élni, ahogy eddig éltem, és mindennel szakítok, ami az Úr szemei előtt bűn.
Isten nem zugban végbement megtérést kér népétől, hanem közös istentiszteleten megtartott bűnvallást. Az egész népet össze kell gyűjteni az Úr elé. Közös bűnbánatra és imaközösségre van szükség. Ma is erre van szükség, összejönni istentiszteletre, az egész gyülekezet, az Úr utáni vággyal. Nem megszokásból, hanem bűnbánattal. Ma sincs más út a megoldáshoz, az élet változásához, mint közösen keresni Istent, imádkozni Hozzá, és kérni, hogy könyörüljön rajtunk.
Az őszinte megtéréshez ígéret kötődik, Isten megkönyörül népén, ad élelmiszert, és megszabadítja őket a sáskáktól. De előbb megtérés, és aztán helyreállítás. Mi sok esetben megtérés nélkül akarjuk a helyreállítást. Azonban ez így nem működik, előbb a szívünknek kell megváltoznia, és ezt csak az Úr tudja megadni. Ha a szívünk marad megtéretlen, ha Isten Lelke nem szül újjá, nem változik semmi.
Mindent Isten dicsőségére tenni, ez a cél (1Kor 10,14-11,1). Ne a magam akarata legyen a középpontban, hanem az, hogy amit teszek, az dicsőíti-e az Urat, vagy rossz bizonyságtétellé válik. Benne van ebben az is, hogy csak akkor teszek meg egy dolgot, ha az dicsőíti Istent, ha nem, akkor nem teszem meg, akkor sem, ha egyébként az ma elfogadott. Minden szabad nekem, írja ismét az apostol, és ez így igaz. Isten gyermeke valódi szabadságban él, de a szabadság és a szabadosság, vagy Isten megkísértése különbség. Szabad vagyok, de szándékosan nem fogyasztok önpusztító dolgokat, nem cselekszek bűnt, mert az nem használ. A szabadság megélésénél az is fontos, hogy amit tenni szándékozok, épít-e? Építi-e a másik hitét, vagy megbotránkoztat? Hiába van szabadságom, vagyis én élhetek vele, de ha a másik megbotránkozik rajta, akkor inkább nem élek vele. De vajon figyelembe vesszük-e, hol tart a másik? Képes vagyok-e lemondani valamiről a másik érdekében? 
Nem mindegy, mit és hol teszünk, kerüljük a bálványimádást, tehát, ahol a bálványt imádják, ott nem jelenek meg. Sok keresztyén korábban bálványt imádott, Pál azt kéri, most már ne menjenek el oda, ne legyen részük a gonosszal való közösségben. Mert ahol a szenvedélyek uralkodnak, és a mértéktelenség a mérték, ott nincs helye Isten gyermekének. Ott az ördög van jelen. Mert az ördög célja az ember rabbá tétele, pusztítása. Az Úr Jézus a mértékletes életre hív el, szabadít fel. A gonosz azt akarja, ne ismerjünk mértéket, Jézus azonban megszabadít és képessé tesz megelégedett és mértékletes életre. Magunktól képtelenek vagyunk nemet mondani, de az Úr képessé tesz rá. Ő erre a szabadságra hív. Azt akarja, hogy egy új életformát mutassunk fel. Pont az sokaknak a problémájuk, hogy nem tudnak nemet mondani, ezért rabokká válnak. A hívő ember élete bizonyságtétel lehet, amely Jézus hatalmáról beszél. Elmondja, én sem tudok nemet mondani, nekem sem sikerül szabadulni a megkötözöttségből, de Jézushoz fordultam. Ő megszabadított, új természettel ajándékozott meg, és most tudok nemet mondani. Szabad nemet mondani. Mert ez az igazi szabadság, tudok nemet mondani a saját akaratomra, a bűnre, és mindenre, ami a gonosztól jön.
Pál apostol azt kéri, legyenek a követői, mert ő Jézust követi, így aki rá figyel, és úgy él, ahogy ő, jó úton halad. Pál éli az evangéliumot, nem csak beszél róla, hanem be is mutatja. Tehát hangsúlyozza, hogy a keresztyén hit életforma. Ez nem elmélet, ezt vagy azt hiszem, hanem élem Jézus életét, Isten akaratát. Erővel jelenítem meg Isten országát. Az evangélium megélésén van a hangsúly, mert ez Isten ereje. Szabadító, helyreállító erő. Elmélettel nem sokra mennek az emberek, de az Úr Jézusban való élő hittel igen. Mert Jézus élő személy, Aki hatalmasabb a gonosz minden formájánál és a bűn bilincseinél. Erre a győztes Jézusra van szükségünk.



Szólsz hozzám, Istenem, s én választ adni készen


1. Szólsz hozzám, Istenem, s én választ adni készen Mármár megindulok, hogy rád bízzam magam, De látod, köt s lehúz még régi csüggedésem, Áldd meg ma lelkemet több hittel, ó, Uram.
2. Sok szép ígéretem, ó, hányszor megtagadtam, A nagy fogadkozást, hogy csak tiéd szívem. A bűnös gyengeség bús rabjának maradtam, És törvényed szerint nem éltem semmiben.
3. Ha jót tettél velem, ha áldva látogattál: Én nem dicsértelek s nem hirdettem neved; Nem értettem, mikor szenvedni, sírni hagytál, Hogy ha szeretsz, miért sújt vessződ engemet?
4. Köt még a földi jó, a bűn, a földi örvény, S tehozzád bűnömért, lásd, el nem juthatok. A béklyó súlya nyom, levetném, összetörném, De lelkem gyenge még s jaj, összeroskadok.
5. Más nem tanít meg rá, csak égi bölcsességed, Hogy bölcsen bízzak és szolgáljak úgy neked. Mit érek nélküled? Add, hogy imádva téged, Bús, gyarló bűnös én, hadd légyek gyermeked.
6.      Nagy lelked élt, Uram, a prófétás időkben, Az fénylett át a szent s apostol életén; Áldj meg s kegyelmedet reám is töltsd ki bőven, Hogy Jézust nézzem és ővéle győzzek én.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése