A
|
bölcsesség Isten megismeréséből fakad, aki nem
keresi Istent, nem veszi Őt komolyan, az emberi tudásra eljuthat ugyan, de az élet
bölcsességét nem szerezheti meg (Péld 1,20-33). A bölcsesség Isten ajándéka,
ami által az Ő jelenléte, Lelkének munkája érzékelhető. Isten Lelke megtanít
Isten igéje szerint élni, ami valóban ajándék. Mert az Úr ismerete nélkül nem
tudunk jól élni, a bölcsesség azt jelenti, hogy az életben a lehető legjobb
döntéseket hozzuk, a jót választjuk. És pont erre vagyunk magunktól
képtelenek. Azonban, aki ezt felismeri és az Úrhoz kiált, ahhoz az Úr betér. Nem véletlenül olvassuk a feltámadott Úr
Jézus Krisztusról, hogy az ajtó előtt áll és zörget, és ha valaki meghallja, és
kinyitja az ajtót, ahhoz bemegy és vele vacsorál. Ha hívjuk, betér az Úr, mert
Nélküle nem hívő a hívő és nem egyház az egyház. Ha Ő nincs jelen, nem vagyunk
egyház, még ha annak tartjuk is magunkat.
Vannak, akik nem akarják a bölcsességet, ragaszkodnak az együgyűséghez, a
világ szerinti élethez. Sok ember nem
akarja Isten vezetését, nem akar Vele élő kapcsolatban lenni. De én akarok-e? Az
Úr keres, hív, kínálja Lelkét és igéjét, elfogadom-e őket? Látom-e, hogy Isten Lelke nélkül üres vagyok,
az ige nélkül pedig nincs tájékozódási képességem? Isten szava, a Szentírás
nélkül nem tudjuk megállapítani, mi a jó, melyik a helyes irány. Sőt, az Úr
kinyújtja felénk kezét. Miért? Mert segítségre van szükségünk. Egyedül képtelenek vagyunk talpra állni,
szükségünk van egy biztonságot jelentő személyre, akire támaszkodhatunk. És ez
a biztonság az Úr. Isten kinyújtott
keze, az Úr Jézus Krisztus, és Ő nyújtja a kezét a mélységekbe, a lelki-testi
leprás, a megvetett és kitaszított felé is. Mindenkinek kínálja a segítséget,
de vajon elfogadom-e? Ragadd meg még ma ezt a kinyújtott erős kezet, Ő
megszabadít abból a szenvedélyből, amivel évek óta képtelen vagy leszámolni,
erősen tart a kísértések, próbák, a világ támadása idején. Azért tudunk
megmaradni, mert Ő erősen fogja jobb kezünket.
Az Úr megállapítja, hogy semmibe vették minden tanácsát, senki sem figyelt a
kinyújtott kezére. Mindig Istenre hárítjuk a bennünket ért bajokért a
felelősséget, igénk azonban visszamutat ránk. Arról beszél, hogy Isten kínálja a
segítséget, de mi nem vesszük azt semmibe. Keményen hangzik, de vizsgáljuk meg saját életünket, nem igaz-e mindez ránk is? Semmibe vették minden tanácsomat - amikor olvassuk és hallgatjuk a Biblia
szavait, nem teológiát kapunk csupán, hanem Isten mondja el a nekünk szánt
tanácsait. Elmondja, miként kellene élni, szerinte mi lenne a helyes, de
megfogadjuk-e, amit mond? Ha a második kőtábla igéit vesszük figyelembe,
mennyire vezérelv ez a számunkra? De ott van a Hegyi Beszéd, amikor az Úr a
megbocsátásról, az ellenség szeretetéről, a másik orca odafordításáról, az
adásról beszél, komolyan vesszük? Szép aranymondásként tekintünk rájuk, vagy
Isten tanácsaként, amit azért adott, hogy aszerint cselekedjünk? Amit szeretnétek, hogy az emberek veletek
cselekedjenek, ti is aszerint cselekedjetek! Követjük mindennap ezt a
tanácsot?
Az ige rámutat: életünknek megvannak a maga gyümölcsei, amit vet az
ember, azt aratja, írja majd Pál apostol is. Ezért tanácsol az Úr, ezért ad
lámpást a kezünkbe, mert ha a fényre figyelünk, jó gyümölcsöket termünk. Ha nem
figyelünk rá, annak is meglesz az eredménye.
Keresztelő János bizonyságtételével, úgy látszik, nem tudtak mit kezdeni azok, akik hallották (Jn 1,35-51). Nem mozdul senki, nem megy Jézus felé
senki. János megmutatta a fényt, de nem
indul felé senki sem. Látod a világ
Világosságát? Hallod a sok bizonyságtételt? Annyiszor elolvastad már a Bibliát,
büszke is vagy rá, de mit jelent ez számodra? Hozott változást? Elindultál már
Jézushoz? Vagy csak hallgatod az igét, és
nem mozdulsz, mert nem is tudod, mit tegyél. Jézus hív, de vonz még a régi élet,
a hírnév, a karrier, a vagyon, a világ. Senki nem mozdul, Jézus a nap végén maga megy el.
Itt jelentkezik a kegyelem, másnap ismét arra járt Jézus, ismét
megjelenik és lehetőséget kínál a döntésre, és most János két tanítványa
mozdul, elindul Jézus után. Nem könnyű otthagyni a tanítójukat, de meglátják, hogy Jézus a nagyobb, Ő az Isten Báránya, és nekik Mellette a helyük. Ez a két ember
Jézust választja. Maradhatnának János mellett is, de meglátják az idők jeleit,
felismerik, hogy Jézusra vártak, és most lépnek.
Mennyi bizonyságtételt hallottunk, de elindultunk-e már Jézus után? Ha
még nem, most még el lehet indulni. Olyan
érdekes, Jézus nem szól, nem hívja őket, csak megjelenik, János bizonyságot
tesz, és mindenkire rábízza a döntést. János körül sok ember van, vonzza őket a szókimondása, vadsága, a
belőle áradó fenyegetés, de Jézus szelíd, Isten szeretete és megbocsátása
sugárzik belőle, és ezzel nem tudnak mit kezdeni. A vad, a jól odamondogató
hozzánk is közelebb áll. Mi is szeretjük megmondani a magunkét, követelni az
igazunkat, János karaktere jobban illik hozzánk, de mégis Jézus a jó választás.
Mert János a múlt, Ószövetség, Jézus az új, a kegyelem. Általa Isten átformálja
a szívünket.
Csak ketten követik Jézust, csak két ember, aki miután meghallja, amit
János mond, elindul. Őket vonzza Jézus Lénye.
Ők meg akarják ismerni az Urat. Ezért vonz, hogy megismerjük. Ne csak információt
gyűjtsünk Róla, hanem igyekezzünk megismerni Őt. Jézus elfogadja az
érdeklődést, sőt, hívja, bátorítja őket. Minket is bátorít, jöjjetek, és
meglátjátok. Ezt kell tenni, el kell indulni követni, és majd meglátom. Igen,
ha követem, ha olvasom az evangéliumot, és figyelem Jézust, meg fogom látni, kicsoda Ő. És ha személyes kapcsolatba
kerülök Vele, már nem is tudok élni Nélküle.
Ez a nap és az óra egész életükre nézve meghatározó volt. János idős
korában is emlékszik, az időpontra is.
Aki az Úrral valóságosan, megrendítően találkozik, akinek a lényéig hatol a
szava, az soha nem felejti el azt a pillanatot. Azt nem lehet kitörölni, mert
mélyen belénk ég. Az az ember magában tartani sem képes, el kell mondai. Így
tett ez a két személy is. Azonnal elmondták, mégpedig a családban, a
családtagnak. Megtaláltuk a Messiást! Hát ez nem bizonytalan beszéd, nézd meg
bátyám, jókat mond ez az ember, hanem határozott bizonyságtétel. Megtaláltuk a
Messiást, Ő az, Neked is látni kell, Rá van szükséged, és odaviszi Jézushoz.
Vigyük oda Jézushoz környezetünk tagjait. De csak az tudja odavinni a másikat, aki határozottan vall, aki el tudja
mondani, megtaláltam a Messiást, Jézus az. Ő az én Megváltó Uram.
Jézus elhívja Fülöpöt, ő pedig Nátánáélnek mondja el azt, amire jutott,
megtaláltuk az ígéret beteljesedését, a
názáreti Jézusban. Nátánáél kételkedik
ugyan, de így szólnak hozzá: Jöjj, és lásd meg! Nem győzködik, hanem hívják
Jézushoz. Mindig a személyes megtapasztalás adja meg a döntő erőt. A Jézussal
való találkozás győz meg arról, hogy követnem kell, hogy Ő az élet. Jöjj, és
lásd meg magad, és dönts. Jöjj, olvasd az igét, szemléld Jézus életét, és lásd
meg, Ő az igazán Ember, Ő Isten Fia. És ha ezt látod, kövesd Őt, mert életre,
üdvösségre vezet.
Áldjad, én lelkem, a dicsőség
1. Áldjad, én lelkem, a dicsőség erős királyát! Őnéki menynyei karokkal
együtt zengj hálát! Zúgó harang, Ének és orgonahang, Mind az ő szent nevét
áldják!
2. Áldjad Őt, mert az Úr mindent oly szépen intézett! :/: Sasszárnyon
hordozott, vezérelt, bajodban védett. Nagy irgalmát Naponként tölti ki rád:
Áldását mindenben érzed.
3. Áldjad Őt, mert csodaképpen megalkotott téged, :/: Elkísér utadon,
tőle van testi épséged. Sok baj között Erőd volt és örömöd: Szárnyával takarva
védett.
4. Áldjad Őt, mert az Úr megáldja minden munkádat, :/: Hűsége, mint az ég
harmatja, bőven rád árad. Lásd: mit tehet Jóságos Lelke veled, És hited tőle
mit várhat.
5. Áldjad az Úr nevét, Őt áldja minden énbennem! :/: Őt áldjad, lelkem,
és Róla tégy hitvallást, nyelvem! El ne feledd: Napfényed Ő teneked! Őt áldjad
örökké! Ámen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése