A
|
prófétának még mindig van feladata, van
mondanivalója, amit tovább kell adni (Ez 35,1-15). Isten bízta rá, hogy mondja el
Edóm népének azt, ahogyan látja őket. Ezt mondd róla, helyezi szívére az Úr.
Tehát nem a saját véleményét adja tovább, hanem azt, ahogyan az Úr látja őket.
Isten véleménye szólal meg az igében. Amikor olvassuk, Isten véleményével
találkozunk, azt halljuk, amit Ő mond rólunk. Fontos ezt tudni, mert ha ezt
Isten mondja, akkor nem vehetem félvállról, akkor nem szállhatok vele vitába,
mert Ő a valóságról beszél. Azt jelenti mindez, hogy olyan vagyok, amilyennek
Isten lát engem.
Gyakran megtörténik, hogy az igehirdetést emberi véleményként kezeljük, sőt, sokan a Biblia szövegét is csak emberi alkotásnak tekintik. Ezért nem is adnak rá. Hogyan olvasom az igét? Úgy fordulok felé, hogy Isten szavát
hallgatom, és azt figyelem, hogyan is lát Ő engem, mit mond rólam? Mert az az elsőrendű, mit is mond rólam az Úr. Hogyan lát Ő engem? Ma is keressük erre
a kérdésre a választ. Mert nem az a
legfontosabb, milyennek látnak az emberek, mit mondanak rólunk. Bár sokat adunk
a véleményükre, és igenis számít, ki mit gondol rólunk. Ha az emberek véleménye
számít, akkor mennyire kell, hogy számítson az Úr véleménye. Legyen fontos, mit
gondol, mit tart rólam az Úr. Kinek lát engem az Isten?
Edóm népe Ézsau leszármazottja volt, tehát testvérnép Izráellel, mégis
ellenségek voltak. Az edomiták gyűlölték Jákób fiait, hiába telt el hosszú idő
a két ős története óta, az edomiták nem tudtak túllépni az elsőszülöttségi jog
elvesztése felett. Az idő nem gyógyítja
be a sérelmeket. Ha nem visszük az Úr elé, és nem bocsátunk meg szívből
egymásnak, nincs gyógyulás, békülés.
Az edomiakat nagyszájúaknak mondja az ige, Isten ellen beszéltek, amikor
népét gyalázták. Legtöbbször mindig akkor beszéltek Izráel ellen, amikor azok
vereséget szenvedtek vagy fogságba kerültek. Nem a részvét szólalt meg, a segítő szándék, hanem a káröröm. Saját hasznukat keresték a zsidók kárából.
Úgy gondolták, végre megszerezhetik maguknak az országot. Mi van a
szívemben? Örülök más bajának, vagy
inkább együttérzek vele, és azt szeretném, ha az Úr jót hozna ki számukra a
bajból is? Mert Isten a nehéz időszakot
arra akarja felhasználni, hogy megismerjük Őt, és egyre közelebb kerüljünk Hozzá.
Amíg nem megy végbe az ítélete, addig időt kapunk a jobbításra, az
életváltozásra.
Van, amit végig kell gondolnunk. Ha tehát feltámadtatok - tehát ezt:
feltámadtam-e a Krisztussal (Kol 3,1-4)? Azonban a feltámadást meg kell előznie a meghalásnak, csak akkor
támadhatok fel, ha előbb meghaltam. És
ez itt a kérdés, meghaltam-e a bűnnek, a világnak, az óembernek? Megtörtént-e
a régi természetem halála a kereszten? Ha nem, a vallásom ellenére még mindig a
régi vagyok. Ez a problémánk, sokan
járnak ugyan templomba, de nem történt meg a meghalás a kereszten, és így a
feltámadás sem egy új életre. Azonban most az a kérdés: én meghaltam-e? Ott
vagyok-e Krisztussal a kereszten? Ha igen, akkor a feltámadás egy új életre is
valóság. Számunkra gyakran csak aranymondás, egy aláhúzott fontos igazság,
amit Pál mond: Krisztussal együtt keresztre vagyok feszítve. Neki valóság volt,
és ezt az élete is alátámasztotta.
Az életünk mutatja meg, hogy ki él bennünk: Krisztus vagy még az óember,
az atyáinktól örökölt természetünk? A legtöbb problémát ez okozza, a régi
természet, amitől nem akarunk szabadulni.
Pál elmondja, hogy ha feltámadtunk a Krisztussal, akkor megváltozott a
gondolkodásunk, az irányultságunk. Akkor
már az odafentvalókat keressük. A legfontosabb Krisztus lesz a számunkra. Az
odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel, olvassuk, hát ez nem könnyű, mert
alapvetően a földiekre koncentrálunk. Az odafennvalók csak díszítésként vannak
jelen világi életünk külsején. Pál azonban
rámutat: ez így nem jól van, Krisztus nem dísz, Ő új életet ad, és ha ez
megtörtént, már az odafennvalók válnak a legfontosabbakká. Mit jelent ez? Nem
törődünk földi dolgainkkal? Nem ezt jelenti, hanem azt, amit az Úr Jézus is
mond: felismerjük, hogy több az élet, mint az étel vagy a ruházat, a megélhetés
gondjai. Meglátjuk, hogy nincs szükség aggodalmaskodásra, mert Isten minden
körülmények között gondoskodik övéiről. Olyan jó ezt látni, és ha ennek tudatában vagyunk, Őt keressük
mindenben és mindenhol. Ahogyan Mária
is tette, lett volna mit csinálnia, ott volt a rengeteg házimunka, Jézus és a
tizenkét tanítvány ellátása sok feladattal járt, Mária mégis megtalálta a
helyes sorrendet, leült Jézus lába elé. Ez a legfontosabb, ott billen helyre
lelki egyensúlyunk, ott kerülnek helyükre a dolgok. Tegyük hozzá: Jézus sem
reklamált, hogy késni fog a vacsora, ha Mária nem segít Mártának. Mária a jobbik
részt választotta, amit nem vesznek el tőle soha.
Rajtunk áll, melyik részt választjuk, a földiekkel vagy az odafennvalókkal
foglalkozunk-e. Mi döntjük el, mibe fektetjük a legtöbb energiát, a világ dolgaiba vagy az Isten országba. Azonban, ha feltámadtunk a Krisztussal, keressük Őt,
figyeljünk Isten országára, és várjuk Urunkat. Advent lévén, figyeljünk többet
Isten országára, az Úr eljövetelére. Hol talál az Úr, amikor eljön? Mire
fordítjuk erőnket? A Neki való szolgálat, az örömhír terjesztése köt le? Advent
arról szól, hogy az Úr érkezik, de mivel már újra jön, szolgálatban akar találni.
Azt akarja, hogy a Tőle kapott feladatok végzése közben érjen az eljövetel.
Hogyan fog érni? Felkészültünk, várjuk? Vagy leköt a mindennapi élet zaja,
forgása? Urunk adja meg, hogy az
odafennvalók legyenek a legfontosabbak a számunkra.
Ó, terjeszd ki, Jézusom
1. Ó, terjeszd ki, Jézusom, oltalmazó szárnyad,
És csitíts el szívemben bút, örömöt, vágyat!
Légy mindenem, légy fényem, sötéten jő az éj,
Nagy irgalmadból élnem szüntelen Te segélj!
2. Ó, mosson meg egészen az értem kifolyt vér!
Új lélekért könyörgök, újult akaratért.
Kicsik, nagyok mind kérünk: őrködj vigyázva ránk!
Békességedbe térünk: Te áldd meg éjszakánk!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése