M
|
ózes első könyvéből megtudjuk, hogy van kezdete a világunknak, és ez a kezdet Istennel indul (1Móz 1,1-2,4/a). Ő a
kezdete mindennek, mert Ő az élet, és ez az élet verbalizálódott, szavakban
öltött formát, és ez a szó hozta létre a földet. Szavára előállt minden. Jó hír számunkra ez, mert azt üzeni, hogy nem
véletlenül keletkezett az élet, Isten akaratából jött létre minden, és így nem
vagyunk magunkra hagyatva. Világunk
Istenhez tartozik, Neki gondja van rá.
Isten nemcsak
megalkotta a földet, hanem lakhatóvá is tette. Mindent ráhelyezett, ami az
élethez szükséges. Ezt a földet nekünk teremtette, és jó lakóhellyé tette. Előbb mindet elkészített, és a végén
teremtette meg az embert. Belehelyezte a készbe. Mindent ajándékba kaptunk.
Isten csodálatos, létrehozza a földet, és azonnal elajándékozza. Nem magának
tartja fenn, hiszen Neki megvan a saját világa. Mindent azért hozott létre,
hogy majd nekünk adja, hogy legyen tág és gazdag életterünk. Isten önzetlen
szeretete, Lényének mélysége ragyog keresztül ezen a fejezeten. Ő valóban
agapé, valóban teljes, tökéletes szeretet.
Miután minden
megvan, a földön zsong az élet, Isten embert teremt, a maga képmására. Nem
magának tartja fenn a csodálatos világot, hanem továbbadja. Az ember számára
készíti, és rábízza mindezt. Hogyan bánunk ezzel az ajándékkal? Mennyire
lepusztul minden a kezünk alatt. Kizsákmányoljuk földünket, tönkretesszük az
ajándékot, pedig hálás szívvel, megbecsülve élhetnénk rajta. Isten a földet és
annak minden kincsét minden ember számára adta. Nem csupán egy kis rétegnek,
hanem mindenkinek. A hatnapos teremtést követi a hetedik nap, amikor Isten
megpihent munkája után. Ezzel meghatározta az egészséges élet ritmusát. Hat nap
munka, majd a hetediken pihenés. Ez azt jelenti, Isten közelében lenni, mert
Lénye által töltődünk fel. Arra kapjuk a hetedik napot, hogy megálljunk,
felfelé tekintsünk. Ma már sokan nem állnak meg, teljesen felborult az Isten
által adott rend. Mert a környezetünknek, a természetnek is megadta a rendet az
Úr. A nappal és az éjszaka váltakozása is arra utal, hogy mindennek szüksége van a
pihenésre. Különösen pedig az embernek. Utántöltés nélkül leállunk, kimerülünk.
Azonban nem elég csak a test energiáját pótolni, lelkünket is táplálni kell.
Mivel Isten teremtett és tett élővé, így csakis a Vele való kapcsolat tölthet
fel. Amennyiben megszakad a kapcsolat, űr keletkezik bennünk. Ezt az űrt azonban csakis Isten képes igazán betölteni. Azért keres minket. Karácsony
rámutat: Jézus azért jött, hogy szívünket betöltse, megszülessen bennünk. Csak
akkor nyugszik meg a szívünk, ha Istenben talál nyugalmat és békességet.
Isten
leellenőrizte mindazt, amit létrehozott, és átment a vizsgán, mert ezt
állapította meg: minden igen jó. Isten átadta a teremtést, és egyben át is
vette. Minőségileg rendben, mert Ő nem végez félmunkát, nem készít selejtet.
Mindennek megvan a maga helye és szerepe, és ez reménység számunkra is. A mi
helyünk és szerepünk is megvan a világban. Senki sem véletlenül születik, de
ezt meg kell látni. Az Urat keresve találhatom meg a helyem, a Benne való élő
hit által kerülök a helyemre, és értem meg, mi a szerepem. Isten nélkül olyan
vagyok, mint a bárány pásztor nélkül.
Az Újszövetség
olvasása közben látjuk meg, hogy Isten utánunk jött (Mt 1,1-2,12). Eljött a Pásztor,
hogy megkeresse az elveszett embert, hogy ne legyen egyedül, ne váljon
magányossá. Már Jézus nemzetségtáblázatában szembesülünk azzal a ténnyel, hogy Isten
az elveszetteket megkeresi és beleépíti üdvtervébe. Olyan nevek szerepelnek a
névsorban, akiket mi nem látnánk szívesen családfánkban. És az Úr nem tagadja
le őket. Ebből is látni, hogy Istennel van dolgunk a Bibliában. Ha ez emberi
történet lenne, a sötét szereplőket kifényesítették volna, vagy egyenesen
kitörölték volna. Azonban az Úr senkit sem töröl ki, mert hit által bárki
visszatalálhat arra a helyre, ahol kiteljesedhet, ahol hasznossá válhat.
Jézus
történetébe emberek is be vannak vonva, látjuk Józsefet és Máriát, akik nem
azonnal értik meg Isten akaratát, de az Úr rávezeti őket erre. József emberi módon akar cselekedni, úgy, ahogyan környezetében mások is kezelik az ilyen jellegű problémát, azonban
mégsem teljesen követi a másoktól látott mintát. Elgondolkodik, vagyis nem
hirtelen felindulásból cselekszik, és ez jó, ad időt Istennek a cselekvésre, és
az Úr elmondja neki, mi történt, mire van kiválasztva. Sok esetben gördülékényebbé válnának
dolgaink, ha mi is adnánk időt Istennek. Ha elcsendesedve kiáltanánk Hozzá, és
várnánk szavára.
József
megtudja, hogy a Szentlélek által fogant Mária, Isten megajándékozta őket a
Szabadítóval, de ez az életük megváltozását, átalakulását is jelenti. Az idill,
a romantika széttörik, és marad az Isten akaratának vállalásával járó küzdelem
és szenvedés. A gyermek neve Jézus, Ő szabadítja meg népét bűneiből. Isten
azért küldi, hogy Szabadító legyen. Van segítségünk, van Kihez fordulnunk.
A másik név:
Immánuel, ami azt jelenti, velünk az Isten. Jézusban velünk van, rálépett arra
a földre, amelyiket én is taposom. Kész velem közös levegőt szívni. Csodálatos,
másrészt hálára kötelező, megtisztelő, hogy én járhatok azon a földön, amelyen
az Úr járt előttem. Beleléphetek lábnyomába, dicsőség ezért Neki. Ilyen közel
jött hozzám, és még közelebb akar jönni, a szívembe. És ha ez megtörténik, valóban
velem van, és akkor elmondhatom Pál apostollal együtt: ha Isten velünk, ki
lehet ellenünk?
Bölcsek
érkeznek Jeruzsálembe, határozottan mondják: megszületett a Király. Ez bizonyságtétel, még ugyan nem látták, de
jelet kapnak, és ők hisznek Isten üzenetének. Hiszek-e így Istennek, mint a
bölcsek? Vállalják a hosszú utat, mert
hódolni akarnak a nagy Király előtt. Rá akarják bízni az életüket.
Eddig úgy
gondoltam, tévút volt a jeruzsálemi, de most úgy látom, nem véletlen ez, vagy
legalábbis Isten ezt is felhasználja. Mire? A király, a főpapok, az írástudók
és egész Jeruzsálem számára bejelenti Fia megszületését. Isten Fia
megszületett. Mert ezt nekik is tudni kell. Mivelünk is közli Isten - mit kezdünk
a hírrel?
Az igéből is
megállapítják, hol kell megszületnie, de nem mozdulnak. Senki nem szegődik a
bölcsek mellé. Te komolyan veszed Isten szavát? Elindulsz Jézus felé? Amikor elmennek Heródestől, a csillag ismét vezeti őket. Most már meg sem áll, amíg meg nem
érkeznek. Isten mindig célhoz vezet. Figyelj rá végig. Ne áll meg máshol,
csakis ott, ahol Jézus van. Mindig ott állsz meg? Mindig ott jelensz meg, ahol
Ő van?
Amikor
bemennek a házba, leborulnak a Gyermek előtt, és imádják Őt. Csakis a Gyermeket, egyedül Jézust, csak Őt. Királynak járó ajándékot hoztak magukkal. A
legjobbat, a legtöbbet, minőséget hoztak. Mi mit viszünk Jézusnak? Mindig a
legjobbat adom Neki? Életem javát adom Neki? Vagy már a kiélt, lejárt,
megöregedett éveket? Csak annyit, amire nekem nincs szükségem, amit meg sem
érzek? Mit adok az Úrnak? Ő Önmagát adta, hogy aki hisz Őbenne, el ne vesszen,
hanem örök élete legyen.
Itt van
szívem, neked adom, Uram
1. Itt van
szívem, neked adom, Uram, Neked, ki alkotád! "Rossz a világ, énnékem add,
fiam!" Szád ily parancsot ád. Itt van szerelmem áldozatja, Hűségem hű
kezedbe adja, Itt van szívem, itt van szívem!
2. Itt van
szívem: fogadd kegyelmesen, Bár sok hibája van; :/: Amint vagyon, kezedbe úgy
teszem, Ne vesd meg, jó Uram! Sok bűnös vággyal van betelve, Száz bűnnek nyomja
régi terhe, Bűnös szívem, bűnös szívem.
3. Itt van szívem! Üdve Krisztusban van,
Keresztednél pihen, :/: S így szól: Uram, te vagy minden javam, Halálod életem!
A Megváltó sebébe mélyed És ott lel vigaszt, békességet Hívő szívem, hívő
szívem!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése