2017. december 31., vasárnap

Felkészülés



N
agyon hamar megmutatkozott a bűn igazi arca, kiderült, hogy nem játék (1Móz 4,9-15). Ezt nem lehet elintézni egy kézlegyintéssel, ez súlyos dolog. A bűn beépült a szívünkbe, kitörölhetetlenül jelen van, és nem csupán Ádámot és Évát érinti, hanem az utódaikat is. Ez bizony öröklődik. És az ember ezt soha nem lesz képes a lényéből eltávolítani. Azonban Isten készített megoldást, a szívcserét. Csak ez segít, de ezt Ő végzi el. Ehhez azonban műtétre kell jelentkezni Nála. Aki meglátja, hogy baj van a szívével, de szeretné rendberakatni, az felkeresi az Áldott Orvost. Odamentem-e már Hozzá? Miről szólt ez az év? Kerestem az Urat, megálltam Előtte őszinte felismeréssel: Uram, miattam történt? Miattam lett átkozott a föld, de könyörülj rajtam. Ádám és Éva életéből ez hiányzott, ők egymást okolták. Te kit okolsz? Kit teszel felelőssé, amikor elromlanak a dolgok? Kövessük a tékozló fiút, aki senkit nem hibáztatott, és kimondta: vétkeztem, atyám, ellened és az ég ellen.
A bűn terjed, megjelenik Kain és Ábel kapcsolatában. A szép családi élet elromlik. A gonosz szembefordítja a testvéreket egymással. Az Úr azért adta a társat az embernek, hogy a kapcsolatok minden szintjén segítsék egymást. Azonban ha Istennel megszakad a kapcsolat, az egymás között is kapcsolatromláshoz vezet. Isten nélkül nincs igazi tartalma az életünknek. Nélküle nem tudunk jól élni. Jó, hogy Ő elindul felénk, mert helyre akarja állítani a kapcsolatot.
Sátán tudást ígért az embernek, és megkapta, olyat tanult meg, amit nem kellett volna. Isten nem akarta, hogy az ember ölni tudjon. Most megtanulta elvenni a másik életét. Életet adni nem tud, de elvenni igen. A bűn legnagyobb következménye a halál, az ölés képessége. Isten az alkotás képességével ruházta fel. Beleültette a létrehozás vágyát, a meglévőből kihozni valami újat. Létrehozni olyat, ami még nincs, ami segíti, előre viszi az életet. Sátán azonban olyan képességgel látta el az embert, hogy a legjobb dologból is rosszat tudjon kihozni. Mindenből fegyver, káros anyag válhat a kezünkben. Sőt, ahogyan Jakab levelében olvastuk, a szívünk és a nyelvünk is megfertőződött, képes jó és rossz tartalmat hordozni, illetve megjeleníteni. Képesek vagyunk ugyanazzal a nyelvünkkel szerelmet vallani, majd átkozni ugyanazt a személyt. Isten azért küldte el az Úr Jézust, hogy ebből az állapotból kiszabadítson. Az Ő vére megtisztít minden bűntől, és átalakít, új, krisztusi emberré.
Isten kérdezi Kaint, ő úgy gondolta, minden rendben, nincs miről beszélni. De Istennek van kérdése hozzá. Van kérdése hozzánk. Hol van a te testvéred? Igen, megkérdezi, hol van a testvéred, akivel tavaly még együtt voltál, együtt ültetek istentiszteleten? Szembe kell nézni a kérdéssel: hol van a másik? Miért nincs itt? Nem én vagyok-e a hibás, a felelős, amiért eltűnt? Próbáltam-e keresni, az Úr felé segíteni?
Mit válaszolok a kérdésre? Azt, amit Kain? Mi közöm hozzá, elég nekem a saját gondom? Hányszor mondjuk mi is, nem tudom, mi van a másikkal, az Úr azonban ezt a választ nem fogadja el. Ő sem nyugszik bele abba, ha nem tudja, mi van velünk, hanem keres. Elindul utánunk, mint a jó Pásztor, és keres. Látja, merre járunk, mi van velünk, és megkeres, haza akar vinni. Számára a kapcsolat a legfontosabb, az minden egyébnél többet ér. És meg is tesz érte mindent.
A mit tettél kérdésre sem válaszol Kain, nem mondja: megöltem, bocsáss meg. Nem vettem komolyan, hogy ez is kitelhet tőlem, de egy gyilkos vadállat vagyok, kérlek, könyörülj rajtam. Kaint csak a büntetés érdekli, mi lesz ővele. De nem gondol arra, hogy elvett egy életet, ami ugyanúgy Isten ajándéka, mint az övé. Elvenni el tudta, de visszaadni képtelen. A tudás, a gonosztól kapott tudás korlátolt. Életet elvenni megtanított, képessé tett, de azt visszaadni már nem tudjuk. Ezért mindig az Urat keressük, ne engedjük régi természetünket és indulatunkat szabadjára, hanem kérjük az Ő indulatát. Az Úr Jézus senki élete ellen nem irányította tetteit. Olyan csodálatos, mennyire isteni Ő. Feltámadása után sem a bosszú vezérli, nem akar megfizetni senkinek, hanem azon fáradozik, hogy besegítsen Isten országába, élő hitre vezessen.
A Lélek a pusztába viszi az Úr Jézust a megkeresztelkedés és a mennyei szózat után (Mt 4,1-11). Isten kijelentette, hogy Ő a Fia, de ez nem jelenti azt, hogy most már mehet szolgálni, végezni küldetését. Előbb fel kell rá készülnie. Igen, Jézusnak is, mivel emberként éli meg földi tartózkodását, fel kell készülni. Ez pedig az Istennel való kapcsolat elmélyítésével, az igében való elmerülésben valósul meg. Negyven napon keresztül mindent kizár az életéből, csak felfelé és az ige összefüggéseire figyel. Isten minket is fel akar készíteni, nem váratlanul és készületlenül dob a harcba, hanem igéje által képessé tesz rá. A gonosz elleni harcfegyver az Isten igéje. Ezt kaptuk, de ha használni szeretnénk, meg kell ismerni.
A negyven napos imádságos időszak elteltével Jézus megéhezett, és a gonosz azonnal megjelenik. Ki akarja használni ezt a pillanatot. Fő célja: eltéríteni Jézust a kereszttől. Lehet Ő Megváltó, csak más útvonalon. Ne adja életét oda, hanem szolgálja az embert különleges képességeivel. Tegye jobbá, kényelmesebbé életüket, mindennapjaikat. Igazi, humanista a sátán. Tudja, hogy ezzel csak a körülmények javulnának, de magában az emberben nem történne változás. Ő pedig pont ezt akarja. Az ember ne változzon, ne kerüljön vissza Isten közelébe, ne váljon gyermekévé, és ne gyógyuljanak kapcsolatai. Azonban Jézust nem lehet eltéríteni, Ő nem a maga sikerét kovácsolja, nem emberileg akar naggyá válni, hiszen Ő Istentől jött, és akkor is Úr, amikor a jászolbölcsőben fekszik, és majd a kereszten függ. Őt nem az ember teszi Istenné, Ő Istenként jött el a világba.
Sátán nagyon jól tudja, kicsoda Jézus, milyen képességei vannak, ő csak a lehetőséget készíti meg a számára. A helyzetet teszi olyanná, hogy kibontakoztathassa képességeit. Így közelít felénk is, tudja, ki mire képes, és mire vannak lehetőségei. Ezeket igyekszik kihasználni. Mégpedig mindent úgy visz végbe, hogy amikor előrébb vagy magasabbra jutunk, egyre messzebb kerüljünk az Úrtól. Mindezt, ha kell, igékkel támasztja alá. Nagyon fontos a jó, átfogó, a teljes Szentírásra épülő igeismeret, mert sátán nem tisztán, nem úgy idéz, ahogyan azt Isten mondta. Saját elképzeléseihez és a mi vágyunkhoz igazítja. Ha igét akarsz, tessék. Meg van írva, Isten ezt akarja. De ha az Úr Jézus igeértelmezését alkalmazzuk, látjuk a másik igét, amit Isten nem vont vissza, nem változtatott meg. Mindig az az ige Isten akarata, ami nem rólam szól, ami nem az én sikeremet támogatja, hanem Istenhez visz közelebb, az Ő dicsőségét munkálja.
Jézus nem akarta az emberek kényelmét kiszolgálni, hanem megmenteni kívánta őket. Kiemelni a bűnből, és bevinni Isten országába. Ide az út pedig nem más, mint a kereszt. Nekünk sem szabad szem elől téveszteni: az egyház nem kényelmesebbé teszi az életet, nem a külső nyomort enyhíti, vagyis nem felületi, tüneti kezelést alkalmaz, hanem magára a problémára, a bűnös szívre, az Istentől való eltávolodásra koncentrál. Így ma is a megtérést hirdeti. Nem a több élelem vagy a munka nélkül való jólét, a hatalom megszerzése, a vagyonra, természeti kincsek megszerzésére való törekvés segít és teszi jobbá az életet. A világ csak minőségi emberek által lesz jobbá. A minőségi ember pedig új teremtés által érkezik a világba. Akkor, ha a régiek elmúlnak. Hogyan lehetséges ez? Bűnbánat és bűnbocsánat, a kegyelem realitása által. Kegyelemből lehetünk Isten gyermekeivé. Isten gyermeke pedig új természettel rendelkezik, minőségileg más életet él. Ezt láttuk az első keresztyének életében is. Azonban mindehhez el kell utasítanunk a kísértőt. Távozz tőlem, sátán, mert én egyedül az Úrnak akarok élni, Őt akarom szolgálni.


Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem

1. Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem, :/: Míg boldogan a célhoz elérkezem, Mert
nélküled az én erőm oly kevés, De hol te jársz előttem, nincs rettegés.

2. Szent irgalmaddal szívemet födjed bé, :/: Tedd örömben és bánatban csöndessé,
Hogy hadd pihenjen lábadnál gyermeked, Ki szemlehunyva téged híven követ.

3. Ha gyarlóságom meg nem is érzené: :/: A vak homályból te mutatsz ég felé; Csak ve -
zess, Uram, végig, és fogd kezem, Míg boldogan a célhoz elérkezem.


Isten áldásával.

1 megjegyzés:

  1. Üdvözlet minden online nézőnek, Gyurcsi Anna Mária vagyok, Budapesten vagyok, itt vagyok, hogy megoszthassam nekem dr. Igbinovia által végzett nagyszerű munkát. Három éves házasság után a férjemmel két gyerek van együtt, a férjem furcsán viselkedett, másokkal kimenvén, nőkkel és abbahagyta, hogy hideg szeretetét keltsen nekem, több alkalommal azzal fenyeget, hogy elválhat tőlem, ha merem megkérdezni tőle a kapcsolatait. más nők, teljesen pusztultam és zavart voltam, amíg egy régi barátom elmondott nekem Dr. Igbinovia-ról, aki segíti az embereket az elveszített kapcsolat visszaszerzésében és a házassági problémák megoldásában. Először meglepett, és megkérdezte magamtól, létezett-e valami ilyen, de úgy döntöttem, hogy kipróbálom, amikor felvettem a kapcsolatot, mindent elmondott nekem az életemről, annyira meglepett voltam, és azt mondta nekem, mit tegyek a három nap alatt, amit helyesen tettem. és az utolsó napon 48 órán belül a férjem visszajött hozzám, és elnézést kért mindaztól, amit mondott nekem. És most abbahagyja a beszélgetést más nőkkel, és most boldogan hagyunk együtt .Dr igbinovia megoldotta a válási problémát is, és ő gyógyított olyan jelentéktelen betegségeket is, mint a rák, a HIV / AIDS, a terhesség problémája, vegye fel a kapcsolatot vele, ha közvetlenül segítségére van szüksége a WhatsApp / Viber neki +2348144480786, vagy e-mailben, doctorigbinovia93@gmail.com annak köszönhetően, hogy időt töltöttél nekem .....

    VálaszTörlés