I
|
sten nem mond
le népéről, és nem is lehet azonosítani Őt a pásztorokkal (Ez 34,11-31). Ha a
pásztorok hűtlenek, Isten nem az. Hányszor ma is a pásztorokon és a nyáj
tagjain keresztül alkotnak véleményt az Úrról. Azt képzelik az emberek, hogy Isten olyan,
mint az egyház. Ezért nagy a felelősségünk. Nem mindegy, hogyan él Isten népe a
világban, milyen képet mutatunk az Úrról. Sokan azért fordulnak el, vagy egyáltalán nem is keresik az Urat, mert
elegük van az egyházból. Tartsunk
bűnbánatot vétkeink miatt, és kérjük Urunkat, könyörüljön rajtunk. Adja meg,
hogy az Ő lénye áradhasson életünk, szolgálatunk által, és így az emberek annak
lássák Őt, Aki valójában.
Olyan jó olvasni, hogy az Úr nem mond le se Rólad, se rólam. Úgy döntött, maga
keres meg. Ennyire fontosak vagyunk Neki. Jézusban maga lett emberré és jött el
a földre, és valóban megkeres. Utánunk
jön oda, ahová senki más nem jönne, oda, ahol épp most vagyunk. Utánunk jön lelki
válságainkba, depressziós hangulatunkba, és megszólít. Halljuk meg szavát, és
induljunk el nyomában.
Az Úr nem fárad bele a velünk való törődésbe, naponta szól, és
gondoskodik övéiről. Nem mondja: úgy
kell neked, ha eltévedtél, miért nem maradtál meg az utamon, miért nem
hallgattál a hangomra? Ő nem fejmosást tartani jött, hanem segíteni. Látja, hogy magunk nem boldogulunk, nem találjuk a boldogságot, sem a visszavezető utat.
Azt ígéri, hogy úgy legeltet, ahogyan kell. Ő ért igazán a juhokhoz és a
pásztorsághoz. Ez örömmel tölt el. Jézusnál jó kezekben vagyunk. Tudja, mikor mit kell tenni, mire van éppen szükségünk. Mindig úgy közeledik hozzánk,
ahogyan kell. A juhokat is
helyreigazítja. Rendre tanít, sőt, képessé tesz rá, amikor a saját indulatával
ajándékoz meg. Az Ő indulata által válok megelégedetté, elég az én legelőm és
a tiszta víz. Megtisztít az önzéstől, irigységtől. Így azután engedem, hogy a
másik juh is odaférjen a friss vízhez, a legelőhöz. Már nem a világ szemlélete
vezet: nekem jusson a legjobb, és a másiknak ne maradjon.
Isten beteljesítette ígéretét, elküldte az igazi Pásztort, Aki az Úr
Jézus Krisztus. Tőle tanulhatunk. Ő a minta a szolgálat végzéséhez is. Elég, ha olyanok leszünk, mint a Mester, nem
kell több, azonban kevesebb sem elég. A
dolgok elsajátítása az Úr követése közben valósul meg. Kövessem Őt, figyeljek
szavára, és Ő tanít. A hívő élet nem más, mint állandó Jézustól való tanulás.
Amit mond és mutat, azt beültetem a gyakorlatba.
Hatalmas esemény megy végbe hit által, amikor befogadom Jézust az
életembe, és ezt megvallom a keresztségben (Kol 2,16-23). Mégpedig régi életem
eltemetése és egy újra való feltámadás. A keresztyén hitnek ez a lényege. Itt nem vallásosságról van szó, törvények, szokások megtartásáról, hanem életről és
halálról. Krisztus keresztjén meghal a régi életem, és Isten hatalma által
megszületik egy új természet, egy új ember. Végig kell gondolnunk, hogy megtörtént-e
már mindez? Meghaltam-e már a kereszten magam számára, és már csak Neki
élek-e? Látszódik-e az új élet?
Megjelent-e már bennem Krisztus élete, a Tőle kapott új természet?
A keresztyén élet lényege pont ez, új emberré leszek Isten kegyelme
által, olyan emberré, akivé én soha nem tudnék változni. Új törekvések jelennek
meg, és ezek már Krisztust követik, Neki élnek, és úgy élnek, ahogyan Ő is élt.
Nem én vagyok a fontos, nem a kívánságaim, vágyaim kielégítése, hanem a másik
ember felé való szolgálat. Most már az ige vezérel, hozzá igazodom.
Aki Krisztust követi, az már nem a vallás szabályaira, emberi összetevőire
figyel, hanem egyedül az Úrra. Nagy veszély, hogy a kegyelmet emberi
rendeletekkel cseréljük fel. Azonban versenydíjat csak az kap, aki végig hitből él, és nem a maga érdemeire,
tetteire akar építeni. A hívő ember
mindent hálából, a kegyelem gazdagságának megtapasztalásáért cselekszik, és nem
azért, mert kapni szeretne érte valamit. Tetteink nem érdemek, hanem eszközök
másoknak Krisztus megismerésére és szolgálatára. Nekünk semmilyen érdemünk
nincs. Mit érdemlek? Halált és kárhozatot, mást nem.
Krisztussal meghaltam a világ elemei számára, de valóban így van? Tényleg
meghaltam a világ számára? Olyan értelemben, hogy már nem vonz a világ, és úgy
is, hogy nem a világ normái szerint élek? Ha Krisztusban vagyok, már nem akarok
megfelelni a világnak. Teljesen a kegyelemre, Krisztus érdemére építek, és nem
magamban bízok.
Isten nem helyettesíti üres látvánnyal, csillogással az életet. Gyakran azt látjuk, hogy meglazul a kapcsolat
Jézussal, és így kiüresedik az élet. És ezt az ürességet látványelemekkel
igyekszünk pótolni. Azonban az Úr Jézus
soha nem látványosságot ígért, nem arra szólított fel, hogy tegyük emberi
eszközökkel, világi módszerekkel vonzóbbá az egyházat. Inkább arról olvasunk,
hogy Isten népe megmarad a keresztről szóló beszédnél, ami a világ számára
bolondság. Legfeljebb a keresztről való beszéd mellett való megmaradás miatt
válunk látványosságává a világnak, mondhatnánk, céltáblájává. Azonban ne
feledjük: a kereszt Isten ereje. Ő nem cserélte le a keresztet népszerű, mai
módszerekre. Ma is a keresztről való
beszéd által ment életeket.
Az Isten Bárányára
1. Az Isten Bárányára Letészem bűnöm én, És lelkem béke várja Ott a
kereszt tövén. A szívem mindenestül Az Úr elé viszem, Megtisztul minden
szennytül A Jézus vériben, A Jézus vériben.
2. Megtörve és üresen Adom magam neki,:/: Hogy újjá ő teremtsen, Az űrt ő
töltse ki. Minden gondom, keservem Az Úrnak át-adom, Ő hordja minden terhem,
Eltörli bánatom, Eltörli bánatom.
3. Örök kőszálra állva A lelkem megpihen; :/: Nyugszom Atyám házába'
Jézus kegyelmiben. Az ő nevét imádom Most mindenek felett; Jézus az én
királyom, Imámra felelet, Imámra felelet.
4. Szeretnék lenni, mint ő, Alázatos, szelíd, :/: Követni híven, mint ő,
Atyám parancsait. Szeretnék lakni nála, Hol mennyei sereg Dicső harmóniába'
Örök imát rebeg, Örök imát rebeg.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése