A
|
z első három
vers folytatása az előző szakaszban olvasottaknak (Énekek 6,1-12). A vőlegény
elment, és most a kérdés: hová ment? Már eddig is láttuk, hogy a másik hiánya fontos,
ha nincs a közelünkben, hiányzik, keressük. Így van ezzel a menyasszony, vagy már
feleség is. Gondol a másikra távollétében. Az élet gyakran elválasztja egymás
mellől azokat, akik összetartoznak, azonban a fizikai távollét nem jelent lelki
távollétet is. Gondolok a másikra, vajon
hol van, nem szorul-e segítségre. Jó lenne, ha most is mellettem volna.
Az Úr Jézus Krisztus sincs mellettünk fizikailag, nem látjuk Őt, de
vágyakozom Utána. Ő visszament az Atyához, de ez nem választ el Tőle. Igéje
által Vele lehetek. De vágyakozom-e Utána? Akarok-e minél többet Vele lenni? Hiányzik-e az igeolvasás, a gyülekezet, amikor akadályoztatva vagyok, és nem
tudok elmenni, vagy valamiért elmaradt a csendesség? Az igazi szeretet nem tud meglenni a másik
nélkül, és jó, ha ez az Úr iránt is ott van a szívünkben. Hiányzik az ige,
hiányzik az Úr szava, nem tudok nélküle élni.
A menyasszony tudja, hol a vőlegény, merre kell keresni. Nem tűnt el, nem
változott meg, ahol korábban tartózkodott, ott kell most is keresni. Így mi is
tudjuk, hol kell az Urat keresni. Megtalálható Ő mindenki számára, aki igazán,
aki teljes szívből keresi Őt. Rajtam áll, hogy keresem-e. Ha igen, ha meg akarom Őt
találni, akkor az lehetséges. Hol találhatom? Az igében. Csak vegyem kézbe a
Szentírást, és eljutok Jézushoz. Az Úr maga is segíteni fog, vezette a bölcseket
is, és odataláltak a gyermek Megváltóhoz. Kijelenti magát a keresőnek, vagyis
beszél magáról, lépésről lépésre ismerteti meg Önmagát velünk. Mindig tudhatom,
hová kell fordulni. Ő mindig megközelíthető. Ha távol gondolom, akkor sem Ő van
távol, hanem velem van a baj. Talán már
minden fontosabbá vált, mint a Vele való kapcsolat, de ezen lehet változtatni.
A mai élet kapcsolatellenes, minden azon van, hogy a kapcsolatok megromoljanak.
Nincs idő egymásra, de tehetünk ellene. Fel kell ismerni, hogy a legfontosabb az
Úrral és az egymással való kapcsolat. Azért vagyunk, hogy az Úr Jézussal
kapcsolatba kerüljünk, és aztán ápoljuk ezt.
Jó látni, hogy a vőlegény ismét ugyanazokkal a szavakkal jellemzi
kedvesét. Az idő múlhat, de ő most is
ugyanúgy látja őt, mint korábban. Számára ma is ugyanolyan szép és vonzó, mint
megismerkedésükkor. Ez fontos, az évek múltával is ugyanúgy lássam a másikat.
Ma is ugyanolyan szépnek, vonzónak látom? Ma is ugyanúgy, vagy még jobban
szeretem? Igénk szerint nem múlik a
szeretet, hanem egyre inkább erősödik. Ma is ugyanaz a másik, nem a test változását látja, hanem a belső
növekedést. A lélek gazdagodása, az evangélium jelenléte a külsőt is széppé,
ragyogóvá teszi. A belső tartalom hatással van a külsőre is.
Én az övé, ő az enyém, évek múltával is. Így áthatjuk egymást. Egymáséi
vagyunk, senki és semmi nem lopakodik közénk, nem válik fontosabbá, mert az
Istentől kapott társ kiegészít, megtalálom benne mindazt a gazdagságot, amire
szükségem van. Ebben a vallomásban újra megjelenik a kapcsolat védelme. Minden
idegen hangra nemet mondanak, mert ők egymáséi. Nem gyengül a kapcsolat, hanem
erősödik. Az évek múltával is bizonyosak, hogy őket Isten egymásnak adta. A
kezdeti bizonyosság megerősödik, és a nehéz pillanatokban biztos talajt jelent.
A Lélek szerint éljetek, írja az apostol, és ez nagyon fontos üzenet.
Isten gyermekei a Szentlélek vezetése szerint élnek. Aki újjászületett, már nem
a testhez igazodik, hanem Isten Lelkéhez. Nem a világ, a meg nem tért emberek
életvezetése lesz a minta, nem rájuk figyelünk, hanem az Úr szavára. Pál
határozottan kijelenti: Isten gyermekei nem élhetnek a test uralma alatt. A
test mindig a középpontba akar kerülni. Test szerint élni azt jelenti, a test
diktál. A test vágyai, kívánságai hatnak ránk, és mi igyekszünk azoknak eleget
tenni. A világ a testről szól. Mert ez jelent üzletet. Minél nagyobb figyelmet
fordítunk a testünknek, annál nagyobb bevételhez jut a világ.
Elcsendesedve gondoljuk át, a test vagy a Lélek és az Úr dolgai kapnak-e
nagyobb szerepet az életünkben. Mennyi időt fordítunk magunkra, a testünk
dolgaira, és mennyit az igére és lelkünk ápolására? Nézzük meg azt is, mire költünk többet: a
lelkünkre vagy a testünkre? Valószínűleg arra jutunk, sokkal többet
foglalkozunk testünk dolgaival, mint az Úrral.
A test szerinti életre jellemző, hogy mindig mi vagyunk a középpontban.
Látszódni kell, állandóan meg akarunk felelni
az embereknek. A testnek való megfelelés
utáni vágy sodorta a galatákat is a törvény felé.
A Lélek szerinti élet azért fontos, mert az másabb, mint a test szerinti.
A test szerinti élet tulajdonképpen még a régi, a Krisztus nélküli ember
életvitele. Pál rámutat, hogy akik a test szerint élnek és cselekednek, azok
nem öröklik Isten országát. Tehát
világosan láthatjuk, nem mindegy, hogyan élünk. Nem dőlhetünk be sátán
tanácsának, aki azt suttogja, elég, ha meg vagy keresztelve és konfirmáltál,
úgy élhetsz, ahogy neked tetszik. Nem választhatjuk ketté az életet egy
templomos és egy templomon kívüli részre. Isten gyermeke mindenütt ugyanaz. A
templomon kívüli élet válik bizonyságtétellé és beszél Isten munkájáról. Ott
válik láthatóvá, hogy történt bennünk valami. Pált még nem is látták Júda
gyülekezetei, de már tudták, hogy megváltozott, már nem ellensége, hanem
szolgája a Krisztusnak. Honnan tudták? Az életéről. Mások elmondták nekik,
hogyan él már Pál.
A Lélek szerinti élet gyümölcstermő élet. Ez a gyümölcs a szőlőre hasonlít.
Egy fürt, amelynek sok szeme van. Ez a
gyümölcs a Krisztusban élő ember életében megjelenik. Ez nem emberi produkció,
ez nem cselekedet. Én nem tudok tenni
azért, hogy ez a gazdag tartalmú gyümölcs megjelenjen, ez terem magától. Az Úr úgy beszélt övéiről, mint
szőlővesszőkről, amelyek állandó és élő kapcsolatban vannak Vele, a tőkével. És
azért teremnek, mert a tőkében vannak. A szőlővessző magától terem, mert ez van
belekódolva. Amíg a tőkén van, amíg kapcsolatban van Vele, teremni fog. Így a
mi életünk is, amíg kapcsolatban vagyunk az Úrral, termő élet. Ha nincs termés,
a Vele való kapcsolatunkat vizsgáljuk meg. Benne vagyok-e még a Tőkében, mert
Jézus hangsúlyozta, maradjatok énbennem és akkor teremtek sok gyümölcsöt. Jézus
nélkül nincs gyümölcs, terméketlenek vagyunk.
Szentlélek végy körül bennünket
1. Szentlélek, végy körül bennünket, Szenteld meg szívünket, :/: Készíts
neved imádá-
sára, Magasztalására, Hogy téged szívből imádhassunk, Hálákat adhassunk:
Hisszük,
a mi szánknak szózatja Egeid meghatja.
2. Szentlélek, mi imádunk téged, Valljuk istenséged. :/: Hisszük, hogy az
új ember szíve
saját kezed míve. Te vagy a hitnek mind szerzője, Mind elvégezője, Te
gyújtasz szí-
vünkben világot, Forró buzgóságot.
3. Szakaszd el hát most is szívünket, Minden érzésünket :/: A sok
hiábavalóságtól, E
csalárd világtól, Hogy az Igének hallgatói, Légyünk megtartói; Mely
szívünkben gyöke -
ret verjen, Gyümölcsöt teremjen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése