A
|
hitetlen nép, amikor meg tudja Isten döntését,
hogy nem mehetnek be a jó földre, csak majd a gyermekeik, kapkodni kezdenek és
bizonyítani akarnak (5Móz 2,1-25). Most már harcolnak, pedig az Úr üzeni, nem
lesz velük, vereséget fognak szenvedni. De ők nem hallgattak az Úr szavára. Mi
is gyakran így vagyunk, az Úr megmondja, mit tegyünk, de félünk elindulni, nem
merjük vállalni a harcot, pedig, „ha Ő velünk, ki lehet ellenünk?” Amikor pedig
letilt valamiről az Úr, nekiindulunk, hősködünk, ahelyett, hogy teljesen
akaratára bíznánk magunkat. Azonban ez nem visz eredményre. Isten az
engedelmességet szereti, és azt várja tőlünk.
A hitetlenség következménye a visszafordulás. Nem előre, az új haza felé mennek, hanem
vissza a pusztába, a már megtett úton. A régi élet felé haladnak. Amikor
megtorpanunk, félelmeink és a problémák naggyá válása miatt mindig visszafelé
kezdünk haladni. Mert ez a
visszafordulás, nem a megtérés visszafordulás, amikor a rossz irányból a jó
irány felé kezdek el menni. Isten nélkül mindig a rossz irány hat ránk, az lesz
vonzó, vagy egyszerűen nem tudunk jobbat. Izráel számára büntetés volt, nem
mehetnek be az ígéret földjére, ezért a pusztában fognak bolyongani. Az
engedetlenség visszafogja az életet, aki engedetlen, nem tud kiteljesedni, nem
tudja birtokba venni Isten áldását. Az Úr áldása, a bővelkedő élet az
engedelmesség gyümölcse.
Azonban Isten nem hagyta őket magukra. Ő hűséges a hűtlenekkel szemben
is. A pusztában is velük volt, és
megáldotta munkájukat. Mózes, amikor végigtekint a mögöttük lévő évtizedeken, azt mondja, megáldotta kezed minden munkáját az Úr. Ezt hálaadással mondja. Isten
ott a pusztában is övéivel van, nem veszi le róluk a kezét. A pusztában is meg
tudja áldani kezünk munkáját. Isten jelenléte és áldása, munkánk
eredményessége nem elsősorban a helytől függ. Ha ott vagyunk, ahová küld, áldása sem marad el. Ő gondoskodik rólunk, a
legnehezebb időkben is. Illés idején három évig szárazság sújtotta az országot,
a próféta azonban figyelt az Úr vezetésére, és Isten gondoskodott róla. A
puszta nem egy gazdag hely, de az Úr előtt nincs lehetetlen, Ő a pusztában is
Úr. Lehet, hogy nem a legjobban fizető helyen dolgozunk, de ha Vele vagyok ott, nem
fogok hiányt szenvedni semmiben. Nem szűkölködtél semmiben. Hányszor a jobb
helyeken élők szűkölködnek, talán nem azért, mert nincs, hanem azért, mert
hiába van minden, még több kel, mert semmi sem elég. Ők azonban nem
szűkölködtek, mert Isten országa bővelkedő ország, akkor is van kenyér és víz,
amikor máshol ínség van.
A negyven év eltelte után ismét az ígéret földjéhez érnek, és Isten
pontosan elmondja, mit tegyenek, hol és hogyan kezdjenek a honfoglaláshoz. Most
már megtanulták, hogy érdemes hallgatni az Úr szavára. Figyeljünk mi is Urunkra, az
Úr Jézus Krisztusra, Ő is mindig engedelmes volt az Atya iránt.
A szeretett Fiú útja a pusztába vezet, Neki is ki kell állnia a próbát,
Neki is fel kell készülni a szolgálatra (Mk 1,12-15). A Lélek viszi ki Őt a
pusztába, elragadja, kiveti - mindez jelzi, nem szabadságra utazott Jézus a
Jordán partján átélt kalandok után. Ő szívesen kihagyta volna, de menni
kellett. Isten belevisz olyan helyzetekbe, amiket mi magunktól kihagynánk,
azonban ezek is a felkészülés, a formálódás részei.
Benne van az is, hogy szükségünk van hosszabb Istennek szentelt időszakra,
amikor csak Vele vagyunk. Ez az idő feltöltődés, az érés ideje. Isten
akaratának, az üdvtervnek bennünk is meg kell érni. Hogyan teszünk róla
bizonyságot, ha mi sem értjük? Fontos, hogy a tanítványoknak legyen átfogó
látása Istenről és az Ő munkájáról. Ismernünk kell üdvtervét, mert akkor nem
fognak meglepetésként hatni ránk az élet eseményei. Pál apostol átfogó látása
volt, hogy sok szenvedésen keresztül kell nekünk Isten országába bemenni. Ezért
nem érte csalódás, amikor támadások érték.
A negyven napos pusztai tartózkodás alatt kísértette a sátán, van olyan
fordítás, ami tesztnek mondja. Tehát le lett tesztelve Jézus, próba alá
helyezte az Atya. Ha Ő le lett tesztelve, mennyivel inkább mi. A próbák
erősebbé tesznek, mert Isten soha nem hagy erőnkön felül kísértetni, ott van,
és időben megadja a szabadulást is. Ne féljünk a próbáktól, tekintsünk úgy
rájuk, mint felmérésre. Az Úr felméri, hol tartunk. Egy helyben topogunk, vagy
van haladás?
Csodálatos jelenet: Jézus együtt van a vadállatokkal. Az állatok
megérzik Teremtőjük jelenlétét, és Vele vannak. Vonzódnak Jézushoz. Másrészt
Jézus mellett átalakulnak, szelíddé válnak. Jézus közelében alakul át a
természetünk. Az Úr Jézus új természettel ajándékoz meg. A velünk született
természet vad, de Ő új, szelíd természetet ad a régi helyett. Ehhez azonban oda
kell mennünk Hozzá. A természet megváltozása nem emberi nevelés eredménye, ez
kegyelem. A Szentlélek újjászülő munkájának a műve.
Az Úr kivárja, amíg Jánost börtönbe vetik. Nem szorítja le a pályáról,
tudja, mikor jön el az Ő ideje. Összhangban van az Atyával, nincs Benne
irigység. Várjuk ki az időnket. Ne féljünk, a mi helyünket nem veszi el senki.
Amit Isten nekem szán feladatot, azt nekem is kell elvégezni.
Isten evangéliumát hirdette az Úr Jézus. Örömhírt mondott, de ez nem
gazdasági jellegű, és nem is rendszerváltásról szól. Nem is az életszínvonal emelkedését
jelentette be, hanem Isten országa megérkezését. Őbenne érkezett meg Isten
országa. Betelt az idő, és megjelent ez
az ország ebben a világban. Mindez üzeni, nemcsak a földi országok vannak,
hanem jelen van Isten országa is. Ebben az országban más a rend. Jézus ebbe
az országba hívogat, be lehet lépni. Fontos ez, mert nem automatikusan jutunk
be. Aki megszületik egy országba, egy nép közé, az nem válik Isten országa
polgárává is. Megtérés, Isten Szentlelkének újjászülő munkája által léphetünk be
oda. Nikodémusnak azt mondta az Úr Jézus, ha nem születtek újjá, nem láthatjátok
meg az Isten országát. Ez ma is így van. Az újjászületés Istennek szívünkben és gondolkodásunkban elvégzett
munkája. Más emberré leszünk, mindez a kereszten megy végbe. Meghal a régi ember,
és megszületik egy új. Ha nem születek újjá felülről, tehát Istentől, akkor
nem vagyok Isten országában.
Ahgy az Úr mondja: térjetek meg! Vagyis a megtérés nyitja meg ennek az országnak a kapuját. Ebben benne van, alárendelem magam az Ország királyának, az Ő törvényeinek. A megtérés mindig ezt jelenti, innen kezdve az Úr akarata szerint élek. Isten országa áldása hit által lehet az enyém. Hitben élve tapasztalhatom meg ennek az országnak az erejét.
Ahgy az Úr mondja: térjetek meg! Vagyis a megtérés nyitja meg ennek az országnak a kapuját. Ebben benne van, alárendelem magam az Ország királyának, az Ő törvényeinek. A megtérés mindig ezt jelenti, innen kezdve az Úr akarata szerint élek. Isten országa áldása hit által lehet az enyém. Hitben élve tapasztalhatom meg ennek az országnak az erejét.
Bocsásd meg, Úr Isten, ifjúságomnak vétkét
1. Bocsásd meg, Úr Isten, ifjúságomnak vétkét, Sok hitetlenségét, undok
fertelmessé-
gét, Töröld el rútságát, minden álnokságát, Könnyebbítsd lelkem terhét.
2. Az én búsult lelkem én nyavalyás testemben Tétova bujdosik, mint madár
a szélvész-
ben; Tőled elijedett, Tudván, hogy vétkezett, Akar esni kétségben.
3. Akarna gyakorta hozzád ismét megtérni, De bűnei miatt nem mer elődbe
menni, Tő-
led oly igen fél. Reád nézni sem mér, Színed igen rettegi.
4. Semmije sincs pedig, mivel elődbe menjen, Mivel jóvoltodért viszont
téged tiszteljen,
Nagy alázatosan, Méltó haragodban Tégedet engeszteljen.
5. Bátorítsad, Uram, azért biztató szóddal! Mit használsz szegénynek örök
kárhozatjá-
val? Inkább hadd dicsérjen E földön éltében Szép magasztalásokkal.
6. Térj azért, én lelkem, kegyelmes Istenedhez, Szép könyörgésekkel
béküljél szent ke-
zéhez, Mert lám, hozzá fogad, Csak reá hagyd magad: Igen irgalmas Úr ez.
7. Higgyünk mindörökké egyedül csak őbenne, Őrizkedjünk bűntől, ne
távozzunk őtőle.
Áldott az ő neve Örökké mennyekbe’, Ki már megkegyelmeze.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése