M
|
ilyen is
az imádságom, ezt a kérdést tette fel a mai zsoltár (Zsolt 149,1-9)?
Megszokott, sablonos vagy megújuló? Új éneket vár az Úr, vagyis mindig friss
és új gondolatokat. Az imádkozás beszélgetés az engem szerető Istennel, mennyei
Atyámmal. Az ima egy élő személlyel hoz kapcsolatba, és ahogy a mellettünk
lévőkkel nem versekben, kötött szövegekben beszélünk, úgy az Úrral sem. Azt várja az Úr, hogy napi
impulzusaimat osszam meg Vele. Legyen állandó és élő kapcsolatban, és várjam az
Ő reakcióit. Reggel mindjárt őszinte vággyal állhatok Elé, vágyom hallani, amit
mond. Tehát nem megszokásból olvasom az igét, hanem úgy, hogy várom, szóljon
hozzám, és figyelek arra, amit mond.
Elmondja
a szerző azt is, mitől lehet új az imádságunk. A Teremtőm elé állok, örülök a
Tőle kapott életnek. Örülök, hogy van Teremtőm, Akihez tartozom, Akinek fontos
vagyok. Örülök és hálás a szívem, mert tudom, honnan és hová tartok. Van-e
szívemben az Úr iránti öröm? Örülök-e, hogy Ő van, és megalkotott azért, hogy
megismerhessem, és Vele legyek? Ő az első számú Társunk, az életünk
középpontja. A bűn ezt megrontotta, de Jézus azért jött, hogy helyreállítsa a
kapcsolatot, és helyére tegye a dolgokat. Elsőként bennünk kell helyére kerülni
annak, hogy teremtmény vagyok, és hogy élő Uram van.
Ez
az élő Úr az én Királyom is. Azt jelenti ez, hogy van vezetőm, Akire figyelhetek. Nem
egy távoli Isten az Úr, hanem jelen van az életünkben. Király, Aki igazgatja
népe életét, és gondoskodik Róla. A Király védelmet is nyújt övéinek, Országában
van az egyedüli és igazi biztonság.
Az
Úr dicsőítése nem jelent tétlenséget, hanem amint a zsoltárosnál is látjuk, ez egyben harcra való készenlétet
is jelent. Ének és készenlét, mert az ördög is akcióban van, ezért nekünk is
harcra késznek kell lennünk. Az Úr népe harcol a gonosz ellen, ez van rábízva,
és ez nem egy reménytelen küzdelem, mert az Úr győzelmet ajándékoz. Az Úr
nevében erő van.
Pál
nagyot küzd a galatákkal, a galatákért, a gonosz megtalálta a módját, hogyan is
lehet őket visszataszítani a hit útjáról. Ez a módszer a cselekedetekre, a
mózesi törvényre épül. Térjetek vissza az Ószövetséghez, és mindig ezzel
operál. Éljetek úgy, mintha zsidók lennétek, sőt, legyetek zsidóvá. Ez azt hozza
magával, hogy már nem hitből élnek, és nem az Úr Jézusra bízzák magukat, hanem
a cselekedetekre, a törvény megtartására, érdemekre. Ez nem jó út, mondja Pál, ez
téves gondolat. Mi nem zsidók vagyunk, hanem pogányok, akik a Jézus Krisztusba
vetett élő hit által lehetünk az Ő követői, vagyis keresztyének.
A
megfeszített Krisztust nem lehet megkerülni, csakis a golgotai kereszten vezet
a kegyelemhez az út. Nincs más, mint meglátni bűnös, elveszett voltomat, és
kiáltani Isten kegyelmééért. És Ő Jézus áldozatáért meghallgat. Ez a kegyelem,
Jézusért kapok új életet, és Általa Isten Szentlelkét.
Pál
módszere: úgy mondta el Jézus kereszthalálát, hogy szinte megelevenedtek a
történések előttük. Eléjük vetítette mindazt, ami a kereszten történt. És ez rendítette meg a galatákat. Így szeret
Isten, Fiát adta a borzalmas halálra. Az is felragyogott előttük, hogy nincs
más remény a megmaradásra, csak Krisztus, a Belé vetett hit.
A
galaták esete rámutat, amit jól kezdtünk, azt lehet rosszul is folytatni. És
ezen ne menjünk gyorsan túl, hanem gondolkodjunk el rajta. Jól kezdtem,
Rábíztam az életem az Úrra, de jól is folytattam? Mert mi a jó folytatás? Az,
hogy továbbra is Rábízom magam, engedem, hogy fogja a kezem és vezessen. Mindenben
Ő vezessen, nem emberekbe, emberi megoldásokba, biztosítékokba vetem a
bizalmam, hanem csakis Őbelé. Ez a világ annyi mindent kínál, mindent ő akar
megoldani, mindenre ad garanciát, hitelt nyújt, megoldja, hogy ne legyenek
anyagi gondjaink. A bankok és a biztosítók akarják átvenni Isten gondviselésének
a szerepét. A jó folytatás azt jelenti, anyagi dolgaimat se veszem ki a
kezéből, bízom Benne, ahogy eddig megoldotta, ezután is meg fogja oldani.
Hatalmas Atyám van, Ő soha nem jön zavarba, nem kerül csődhelyzetbe, bízhatok
Benne.
Ábrahám
példáját hozza eléjük, rámutatva, hogy ő is hitből élt. Hitéért nyert
megigazulást. A törvény nem igazít meg. Megmutatja, mennyire tehetetlenek
vagyunk. A törvény mutat rá: tőlem ez nem teleik, segítségre van szükségem.
Odairányít Krisztushoz.
Az
igaz ember hitből fog élni. Ez az igazi út, hitből élni. De mit jelent ez? Mi
azt gondoljuk, néhány tantétel elhívését, de nem azt jelenti, teljes mértékben
bízok Isten munkájában. Mindenben Rábízom magam, és ígéretibe kapaszkodom.
Mielőtt bármit is tett volna Ábrahám, hitte, hogy minden úgy lesz, ahogyan
Isten ígéri. Az a hit, úgy indulok, hogy még semmit nem látok, még nem valósult
meg az ígéret, de tudom, hogy, amit Isten ígér, azt meg is teszi. Ezért nem
aggodalmaskodom, hanem megyek bátran előre. Hit által mindig Rátekintek, és ez
elég. Elég, ha Őt látom. Elég, ha olvasom az igét, mert az, amit az igében
találok, garanciát jelent. A sok bizonyságtétel bemutatja Isten szeretetét,
kegyelmét és irgalmasságát. Láthatom, milyen nagy dolgokra képes az emberek
életében. Nincs az a probléma, amivel ne tudna megbirkózni.
Az
Új élet, az üdvösség ajándék Krisztus által. Isten ajándékozó Isten,
kegyelmet kínál, nekem csak el kell hittel és hálás szívvel fogadnom.
Rád tekint már hitem, Megváltóm, Istenem
1.
Rád tekint már hitem, Megváltóm, Istenem, A Golgotán: Halld könyörgésemet, És
vedd
el vétkemet; Mostantól hadd legyek Tied csupán.
2.
Szívemet töltse be Kegyelmed ereje Buzgósággal! Meghaltál érettem; Add: szívem
s
életem
Teérted éghessen Forró lánggal!
3.
Ha elfog utamon Félelem s fájdalom: Fogd kezemet! Derítsd fel éjemet, Szárítsd
fel
könnyemet:
Tévelygésben ne hagyd Én lelkemet!
4.
Éltem ha fogyva fogy, És a halál ahogy Jön már felém: Megváltóm, ments te meg
Kétségtől
engemet, Nálad hogy üdvömet Meglássam én.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése