2019. május 2., csütörtök

Az igaz ember hitből él


M
ilyen is az imádságom, ezt a kérdést tette fel a mai zsoltár (Zsolt 149,1-9)? Megszokott, sablonos vagy megújuló? Új éneket vár az Úr, vagyis mindig friss és új gondolatokat. Az imádkozás beszélgetés az engem szerető Istennel, mennyei Atyámmal. Az ima egy élő személlyel hoz kapcsolatba, és ahogy a mellettünk lévőkkel nem versekben, kötött szövegekben beszélünk, úgy  az Úrral sem. Azt várja az Úr, hogy napi impulzusaimat osszam meg Vele. Legyen állandó és élő kapcsolatban, és várjam az Ő reakcióit. Reggel mindjárt őszinte vággyal állhatok Elé, vágyom hallani, amit mond. Tehát nem megszokásból olvasom az igét, hanem úgy, hogy várom, szóljon hozzám, és figyelek arra, amit mond.
Elmondja a szerző azt is, mitől lehet új az imádságunk. A Teremtőm elé állok, örülök a Tőle kapott életnek. Örülök, hogy van Teremtőm, Akihez tartozom, Akinek fontos vagyok. Örülök és hálás a szívem, mert tudom, honnan és hová tartok. Van-e szívemben az Úr iránti öröm? Örülök-e, hogy Ő van, és megalkotott azért, hogy megismerhessem, és Vele legyek? Ő az első számú Társunk, az életünk középpontja. A bűn ezt megrontotta, de Jézus azért jött, hogy helyreállítsa a kapcsolatot, és helyére tegye a dolgokat. Elsőként bennünk kell helyére kerülni annak, hogy teremtmény vagyok, és hogy élő Uram van.
Ez az élő Úr az én Királyom is. Azt jelenti ez, hogy van vezetőm, Akire figyelhetek. Nem egy távoli Isten az Úr, hanem jelen van az életünkben. Király, Aki igazgatja népe életét, és gondoskodik Róla. A Király védelmet is nyújt övéinek, Országában van az egyedüli és igazi biztonság.
Az Úr dicsőítése nem jelent tétlenséget, hanem amint a zsoltárosnál is látjuk, ez egyben harcra való készenlétet is jelent. Ének és készenlét, mert az ördög is akcióban van, ezért nekünk is harcra késznek kell lennünk. Az Úr népe harcol a gonosz ellen, ez van rábízva, és ez nem egy reménytelen küzdelem, mert az Úr győzelmet ajándékoz. Az Úr nevében erő van.
Pál nagyot küzd a galatákkal, a galatákért, a gonosz megtalálta a módját, hogyan is lehet őket visszataszítani a hit útjáról. Ez a módszer a cselekedetekre, a mózesi törvényre épül. Térjetek vissza az Ószövetséghez, és mindig ezzel operál. Éljetek úgy, mintha zsidók lennétek, sőt, legyetek zsidóvá. Ez azt hozza magával, hogy már nem hitből élnek, és nem az Úr Jézusra bízzák magukat, hanem a cselekedetekre, a törvény megtartására, érdemekre. Ez nem jó út, mondja Pál, ez téves gondolat. Mi nem zsidók vagyunk, hanem pogányok, akik a Jézus Krisztusba vetett élő hit által lehetünk az Ő követői, vagyis keresztyének.
A megfeszített Krisztust nem lehet megkerülni, csakis a golgotai kereszten vezet a kegyelemhez az út. Nincs más, mint meglátni bűnös, elveszett voltomat, és kiáltani Isten kegyelmééért. És Ő Jézus áldozatáért meghallgat. Ez a kegyelem, Jézusért kapok új életet, és Általa Isten Szentlelkét.
Pál módszere: úgy mondta el Jézus kereszthalálát, hogy szinte megelevenedtek a történések előttük. Eléjük vetítette mindazt, ami a kereszten történt. És ez rendítette meg a galatákat. Így szeret Isten, Fiát adta a borzalmas halálra. Az is felragyogott előttük, hogy nincs más remény a megmaradásra, csak Krisztus, a Belé vetett hit.
A galaták esete rámutat, amit jól kezdtünk, azt lehet rosszul is folytatni. És ezen ne menjünk gyorsan túl, hanem gondolkodjunk el rajta. Jól kezdtem, Rábíztam az életem az Úrra, de jól is folytattam? Mert mi a jó folytatás? Az, hogy továbbra is Rábízom magam, engedem, hogy fogja a kezem és vezessen. Mindenben Ő vezessen, nem emberekbe, emberi megoldásokba, biztosítékokba vetem a bizalmam, hanem csakis Őbelé. Ez a világ annyi mindent kínál, mindent ő akar megoldani, mindenre ad garanciát, hitelt nyújt, megoldja, hogy ne legyenek anyagi gondjaink. A bankok és a biztosítók akarják átvenni Isten gondviselésének a szerepét. A jó folytatás azt jelenti, anyagi dolgaimat se veszem ki a kezéből, bízom Benne, ahogy eddig megoldotta, ezután is meg fogja oldani. Hatalmas Atyám van, Ő soha nem jön zavarba, nem kerül csődhelyzetbe, bízhatok Benne.
Ábrahám példáját hozza eléjük, rámutatva, hogy ő is hitből élt. Hitéért nyert megigazulást. A törvény nem igazít meg. Megmutatja, mennyire tehetetlenek vagyunk. A törvény mutat rá: tőlem ez nem teleik, segítségre van szükségem. Odairányít Krisztushoz.
Az igaz ember hitből fog élni. Ez az igazi út, hitből élni. De mit jelent ez? Mi azt gondoljuk, néhány tantétel elhívését, de nem azt jelenti, teljes mértékben bízok Isten munkájában. Mindenben Rábízom magam, és ígéretibe kapaszkodom. Mielőtt bármit is tett volna Ábrahám, hitte, hogy minden úgy lesz, ahogyan Isten ígéri. Az a hit, úgy indulok, hogy még semmit nem látok, még nem valósult meg az ígéret, de tudom, hogy, amit Isten ígér, azt meg is teszi. Ezért nem aggodalmaskodom, hanem megyek bátran előre. Hit által mindig Rátekintek, és ez elég. Elég, ha Őt látom. Elég, ha olvasom az igét, mert az, amit az igében találok, garanciát jelent. A sok bizonyságtétel bemutatja Isten szeretetét, kegyelmét és irgalmasságát. Láthatom, milyen nagy dolgokra képes az emberek életében. Nincs az a probléma, amivel ne tudna megbirkózni.
Az Új élet, az üdvösség ajándék Krisztus által. Isten ajándékozó Isten, kegyelmet kínál, nekem csak el kell hittel és hálás szívvel fogadnom.


Rád tekint már hitem, Megváltóm, Istenem

1. Rád tekint már hitem, Megváltóm, Istenem, A Golgotán: Halld könyörgésemet, És
vedd el vétkemet; Mostantól hadd legyek Tied csupán.

2. Szívemet töltse be Kegyelmed ereje Buzgósággal! Meghaltál érettem; Add: szívem s
életem Teérted éghessen Forró lánggal!

3. Ha elfog utamon Félelem s fájdalom: Fogd kezemet! Derítsd fel éjemet, Szárítsd fel
könnyemet: Tévelygésben ne hagyd Én lelkemet!

4. Éltem ha fogyva fogy, És a halál ahogy Jön már felém: Megváltóm, ments te meg
Kétségtől engemet, Nálad hogy üdvömet Meglássam én.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése