M
|
ivel már
tegnap írtam a mai részhez, így a második fejezet utolsó szakaszához kérünk
most üzenetet az Úrtól (5Móz 2,26-37). Az Úr, lépésről, lépésre vezeti népét,
amikor az egyik feladatot megoldják, jön a másik. Ott állnak már az ígéret földjével
szemben, és az Úr elmondja, hogyan haladjanak tovább előre. Nem egy lendülettel
veszik birtokba a tejjel és mézzel folyó földet, hanem folyamatosan Isten
vezetésére figyelve. Először Szihón népével találják magukat szembe. Békés úton
akarnak keresztülvonulni ezen a területen, mert Isten népe nem hódító nép, csak
az ajándékot akarják birtokba venni.
Isten mai gyermeki is békés üzenettel indulnak más népek és emberek
felé. Nem a vagyonukat akarják megszerezni, hanem őket megismertetni Isten
országával, a Tőle való igazi békességgel és teljes örömmel. Tisztességes
magatartásukkal akarnak hatni. Nem erőszakkal szerzik be szükségleteiket, hanem
megvásárolják. Tehát amennyire tőlük telik igyekeznek békében élni Szihón
népével, csak a keresztülvezető fő úton vonulnak, és nem térnek le se jobbra,
se balra.
Ebben megláttam mennyire fontos a világos látás a keskeny úton való járás
során. Vannak idegen, csábító utak és ösvények, de ne térjünk le a mennybe
vezető útról, amire az Úr állított. Haladjunk olyan határozottan és
célegyenesen, mint Izráel: Merjük kimondani, nem térek le erről az útra se
jobbra, se balra, bármennyire modernebbnek, kényelmesebbnek tűnnek is azok az
utak.
Azonban Szihón királya nem engedte átvonulni őket, megkeményítette
szívét, és ellen állt nekik. Az első, amit látnunk kell, a gonosz folyamatosan
tevékenykedik, elénk áll, akadályt készít, mert nem akarja, hogy eljussunk
Isten országába. A gonosz meg akarja
akadályozni a vándorlásunkat, a célja, ne jussunk Isten közelében, és ne
üdvözüljünk. Arra ösztönöz, hogy áll meg, telepedj le a világban, még vallásos
kultuszt is folytathatsz, csak ne kövesd Jézus. Ne lepődjünk meg az akadályok
láttán, és ne is féljünk, az Úrban bízva haladjunk tovább. A másik fontos dolog, nem hátrálnak meg, nem
kerülik ki a fegyveres harcot. Van, amikor harcolni kell, ha nem is katonai
fegyverekkel, de Isten minden fegyverzetével. Mert csak akkor érünk célba, ha
harcosan tovább megyünk.
Most már nem a félelem uralkodik rajtuk, amikor ellenállást tapasztalnak,
hanem bíznak az Úrban, és figyelnek arra, amit mond. És az Úr megerősíti őket
ígéretével. Kezdbe adom Szihónt. És ők komolyan veszik, most már Isten szavára
hallgatnak, és nem is olvasunk más, lázadó hangról. Vegyük mi is komolyan az
előttünk álló feladatok, vagy problémák során, azt, amit Urunk mond. Ha az Ő
útján járunk, és megmaradunk rajta, Ő
nem hagy magunkra. Megadja mindazt, ami győztes tovább haladáshoz
szükséges. Izráel népe már nem
foglalkozik Szihón erejével, katonai képességével, egyedül az Úrra néz. Így
tegyünk mi is!
Győzelmet arattak, de ezt már nem maguknak tulajdonítják, kezünkbe adta
az Úr, a mi Istenünk. És ez a továbbiakra nézve kiváló alap. Ahogy Szihón népét kezünkbe adta az Úr, úgy
adja a többi népet is a kezünkbe. Az
egyik győzelem erőforrássá válik a következő küzdelemre. Az Úr hatalmának
megtapasztalása megújítja erőnket, és krisztusi tudatunkat. Az Úr tudja, hogy
megerősítésekre szükségünk van, és Ő nem hagyja magát bizonyság nélkül. Mindig
jelez, kérjük, hogy nyissa meg az Úr szemünket ezeknek a jelzéseknek a
meglátására.
Nagyon szépen meglátjuk az igében mit is jelent az Úr elhívása, mit
jelent tanítványként élni (Mk 1,21-28). Lezárul a múlt, nem foglalkoznak tovább
a halászattal, és mindazokkal az ügyekkel, amik ezzel jártak. Halogatás nélkül elindulnak Jézussal. Eddig
Márk úgy írta, a tenger mellett járt Jézus, tehát egyedül, innentől kezdve, már
együtt mennek. Ezek az újdonsült tanítványok is oda, ahová Mesterük. Nincs
halasztás, nincs elintéznivaló, mennek, és hol kötnek ki? A zsinagógában. A
tanulatlan halászok a zsinagógában, és nem mondják, oda nem megyünk, nem értünk
az Írásokhoz, a prédikáláshoz, mennek és figyelnek. Nyitott a szívük az igére, Jézusra. Majd Jézustól
megtanulják, amit nem tudnak, amit tudni kell. Ilyen nyitott szívvel kövessük
Urunkat, és ilyen engedelmességgel. Ne legyen semmi fontosabb Isten országa
dolgainál. Legyünk készek Tőle tanulni.
És Jézus tanít, igen, ez az első, és nem a gyógyítás. Ő nem gyógyító,
hanem Isten országa evangéliumának hirdetője, az ország életmódjának,
törvényeinek tanítója. Elmondja, hogyan
lehet oda bejutni, rámutat mindenki szára adott a lehetőség, nincs lezárva a
kapu senki előtt, lehet valaki az emberi társadalom szerint megvetett, vagy gonosz,
a kapuban a kereszt vár. Aki látja alkalmatlan és méltatlan voltát, de szeretne
Isten országa polgára lenni, és kegyelemért kiált, az bemehet. A belépés
kegyelemből történik. Ez Isten ajándéka,
ingyen belépő Isten országába. De csak akkor aktiválódik, amikor látom mibe
került ez. Jézus a halálával szerezte meg, kifizette az árat.
Ebben a történetben is látjuk, a gonosz azonnal akcióba lép. Amikor az Úr
elhozza a megnyomorított ember számára a szabadulást, és lehetővé teszi az
Istenhez tartozást, azonnal cselekszik. Sátán pusztítani akar, azt élvezi,
amikor az emberi életek, kapcsolatok tönkremennek, amikor idő előtt meghal az
ember. Az Úr Jézus azonban azért jött, hogy a gonosz munkáját megtörje, harcba
áll vele, és győzelmet arat. A tisztátalan lélek jól ismeri Jézust, mert ismeri
a láthatatlan világból. Tudja kicsoda, honnan jött. Ő többet lát, mint mi. A
gonoszt nem téveszti meg az emberi álruha, tisztában van vele, hogy nagy
ellenfele jár itt. Ez a tisztátalan
lélek is ragaszkodik zsákmányához az emberből, az ember nyomorúságából él. És
ez ma sem változott, felhasználja ehhez a modern világ lehetőségeit is.
Tudja azt is, hogy ahol Jézus megjelenik, ott neki leáldozik. Mert az Úr
azért jött, hogy felszabadítsa az embert. Ár meglátnánk ezt, és kiáltanánk
szabadítás után. A gonosz ismeri az Urat, de én ismerem-e? El tudom-e mondani
másoknak kicsoda Ő? Világosan látom, hogy Ő Isten Fia, a Szabadító? A gonosz el
akarja küldeni Jézust, de jó látni, nem megy el, nem hagyja magára a tehetetlen
beteget, hanem megszabadítja. Jézus
végig járta az utat, nem ijedt meg a gonosz tombolásától. Ne engedjük, hogy a
gonosz hanggal, érzelmekkel megzavarjon, Jézus a győztes, és mi Őhozzá
tartozunk. Ne engedjük, hogy tovább uralkodjon, tovább zsarnokoskodjon az
életek felett. Jézus igazi szabadságot
kínál, önként követhetem és megtapasztalom, hogy Isten országában kiteljesedik
az életem. Isten országát látjuk munkában, megérkezett és azonnal megnyilvánul
az ereje. Ahol Isten országa megjelenik, ott megváltozik az eddigi beidegződés,
van esély újfajta életre. Ahol Isten országa megjelenik, a gonosz napja
leáldozik.
Jöjj, királyom, Jézusom!
1. Jöjj, királyom, Jézusom! Szívem, íme, megnyitom. A gonosztól óvj te
meg, Meg ne
rontson engemet.
2. Véreddel, mely el-kifolyt, Mosd le rólam, ami folt; Élet útját
megmutasd, Én meg nem
találom azt.
3. Gyógyítsd meg sok nyavalyám, Enyhíts szívem bánatán; Kétség, gond ha
gyötrenek,
Biztasd nádszál hitemet.
4. Van hatalmad rá, tudom, Míveld, édes Jézusom: Hit, remény és szeretet
Töltse be a
szívemet.
5. A keresztet te adod, Adj hozzá alázatot: Hordjam olyan csendesen, Mint
egykor te,
Mesterem.
6. Majd ha véget ér a harc S megpihentetni akarsz: megragadom jobbodat, S
mennyor-
szágod béfogad.
Isten áldásával
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése