A
|
z utolsó
imádságot olvassuk ma ebből az imakönyvből (Zsolt 150 1-6). Sok értékes
üzenetet találhattunk bennük. És ebből meglátjuk, hogy az imádság is lehet üzenethordozó.
Lehet olyan tartalmas beszélgetést folytatni az Úrral, amiben üzenet
fogalmazódik meg, akár mások számára is. A központi üzenet, amit sok zsoltárban
megtaláltunk: az Úr nevének dicsérete. Felszólítást kaptunk arra, hogy
dicsérjük az Urat. Ez az imádság legfontosabb mozzanata, dicsérni az Urat. Nem
azért van ez a lehetőség elsősorban, hogy csak panaszkodjunk, listákat
soroljunk fel, elvárásainkat mondjuk, vagy vádoljuk Istent. Ez a lehetőség
azért adatik, a vonalat azért építették ki, hogy dicsérjük Őt. Természetesen ez
nem külső parancs, aminek fogcsikorgatva kell eleget tenni. Átsugárzik ezeken a
zsoltárokon a személyes kapcsolat, az imádkozó ismeri az Urat, és a dicséret
szívből jön. Tapasztalatai fogalmazódnak meg bennük. Az igazi dicséret mindig
szívből jön, a megtapasztalt kegyelemre, Isten Lényének jelenlétére válasz. Nem
tehetek mást, mint dicsérem Őt, és hálát adok Neki.
Egy
csokor zsoltárt kaptunk a tavaszra, nem virágot küld nekünk az Atya, hanem
imádságcsokrot. És ez még illatosabb, mint a virág, nem is hervad el, és
azután is elővehetjük, hogy már nincs a napi menüben. Ezekből a zsoltárokból
Isten szeretetének, a Vele való áldott kapcsolatnak a jó illata árad. Ez az
imádkozó jó illatot terjeszt. Jézus tanítványai is illatoznak, ők Jézus
Krisztus jó illatai, de kérdés: valóban az Ő illatát terjesztjük-e, vagy a
sajátunkat? Mert a sajátunk azért nem olyan jó illat, mint a Krisztusé. Azonban
minél több időt töltünk az Úrral, minél többet foglalkozunk az igével, annál
jobban átjár az Úr Lénye, annál inkább az Ő indulata jelenik meg általunk.
Minden
lélek dicsérje az Urat, így zárul ez az imádság. Nem tud mást mondani, mert ez
a lényeg, és ennél nem kell több, mint dicsérni az Urat. Minden lélek kötelessége
lenne ez, ehhez arra van szükség, hogy felébredjünk és meglássuk, hogy Istenhez
tartozunk. Az Úr adja meg azt a felismerést, hogy az élet célja az Ő
megismerése. Azért vagyunk ezen a földön, hogy megismerjük Őt, és szeressük. Ehhez
azonban a kereszt tövében kell átalakulnunk. Ott történik meg az élet nagy
irányváltása, ott ismerem fel, hogy amíg csak szerezni akarok, és az
érvényesülés, a birtoklás vágya hajt, meg vagyok tévesztve. Nem azért élünk,
hogy minél több mindent szerezzünk és birtokoljunk, hanem azért, hogy éljünk.
Éljünk Krisztussal közösségben, és az Ő vezetése szerint. Azért vagyunk, hogy
Neki éljünk.
Pál
folytatja a galaták józanítását, helyes irányba való terelését (Gal 3,19-29). A
törvény betartására hiába igyekeznek, mert az nem ad életet. A törvény pont az
élet hiányára mutat rá. Szembesít a tehetetlenséggel, a bűnös állapotunkkal. A
törvény üzeni: ember, ébredj, nem tudsz Istennek soha megfelelni, valaki más
segítségére van szükségesed. És ez a más az Úr Jézus Krisztus. Azért jött el,
mert Ő is tudja, hogy nincs más megoldás, csak Ő segíthet.
Pál
az egész Biblia fényében vizsgálja meg a kérdést, és arra jut, hogy az Írás
mindenkit bűn alá rekeszt. Tehát nem az a lényeg, hová születtünk, melyik nép
tagjai vagyunk, vagy milyen a bőrünk színe. A bűn minden embert megfertőzött,
és senki nem igaz Isten előtt. Mindenki szíve fekete, vagyis bűnös. A
szívünknek kell megtisztulni, és nincs más tisztítószer, csak Jézus vére.
Általa lehetünk fehérebbek a hónál is.
Az
a kérdés, mit akarok, magam próbálkozom, vagy segítségül hívom az Úr nevét? Krisztusban
kapunk ígéretet, és Őbenne válnak azok valóra. Nemcsak a bűntől való szabadulás
ígéretét kapjuk meg, hanem egy teljesen új élet ígéretét is. Krisztussal
élhetünk az Atya dicsőségére. Pál úgy látja, a törvény őrizte meg az
elkallódástól a zsidókat, az volt a szerepe, hogy amíg eljön a Krisztus, egyben tartsa őket, és Hozzá
segítse. Pál nagyon jól ismerte a törvényt, és ismeri Krisztust is, tudja,
micsoda különbség a törvény alatt vagy Krisztusban élni. Krisztus az élet, a
szabadság.
Krisztussal
egy egészen új jött el a világba, egy olyan lehetőség, ami addig nem volt. Azonban
Pál úgy ábrázolja, mint az öltözködést, ruhacserére kerül sor. A régi természet
gönceit le kell vetni, és újba, Krisztusiba öltözni. Aki átadja Neki az
életét, az hit által ilyen átöltözésen esik át. Megtörténik, amit az Úr mond a
példázatban, menyegzői ruhát kapunk. Enélkül nem vagyunk kedvesek. Ez a ruha a
kegyelem és a krisztusi élet új, fehér ruhája.
Isten
gyermekei között már csak ez az új ruha számít, és ez eltakarja a földi
különbségeket, az anyagi helyzetet, a különféle népekhez való tartozást.
Krisztusban egyek lehetünk, és csak Ő, a Tőle kapott új életforma számít. Isten
országába kegyelmi alapon léphet be mindenki. Nem jelent se hátrányt, se előnyt
a felekezeti hovatartozás vagy a népekhez való tartozás. Az a lényeg, hogy Krisztushoz tartozzam.
Jöjjetek Krisztust dicsérni
1.
Jöjjetek Krisztust dicsérni, Bízó szívvel hozzá térni, Énekekkel zengve kérni,
Krisztus
népe
jöjjetek.
2.
Bűn, pokol már búban éljen, Ördögöt hadd ölje szégyen, Üdvösségünk szent ölében
Már
levetjük mind a bút.
3.
Küldte Őt az Úr kegyelme Öröklétre, győzelemre, Hogy szívünket felemelje
Boldog-
ságos
ég felé.
4.
Irgalommal szánva minket, Nagy jósága ránk tekintett, S ördögcsalta bús
szívünket
Mennymagasból
látni jött.
5.
Áldott óra, boldog óra, Nagy hitünknek meghozója, Ajkunk zengő hálaszóra
Nyílik,
édes
Jézusunk.
6.
Jászol-ölben drága Gyermek, Ég felé vigyen kegyelmed, Hol dicsérve énekelnek
Édes
hangú angyalok.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése