A
|
z Úr továbbra
is figyelemmel kíséri Izráel életét (Bír 2,1-22). Szövetségre lépett vele, úgy
tekint rájuk, mint házastársakra, az Ő feleségére. Frigyre lépett velük a
Sínai-hegynél, amikor szövetséget kötött velük, és Isten hűséges. Soha nem fordul
el tőlük, nem cseréli le őket. Azonban Izráel nagyon hamar elcsábult, az
otthagyott pogány népek isteneihez pártolt.
Isten úgy áll elénk, mint szabadító, mint akinek átéltük a saját
életünkben hatalmát és bűnbocsátó kegyelmét. Ezért ne engedjük, hogy a
környezet megtévesszen a maga szokásaival.
Mi tudjuk, hogy Isten a Jézus Krisztus Atyja, és Ő élő valóság. Aki
hisz Őbenne, az azért hisz, mert ezzel az élő Úrral találkozott és új életet
nyert. A régiek elmúltak, és újjá lett minden. Valóban így van? Ha igen, akkor
meglátjuk a bálványokban a hazugságot, akkor nem dőlünk be, mert valóság, amit
átéltünk. És azt is tudjuk, hogy a bálványoknak nincs hatalmuk.
Ma könnyen megtévedünk, mert korunk nem nevez bálványnak, istennek
semmit. Azonban mégis látjuk, mennyire megkötözöttekké válnak az emberek. Ha
nem is beszélnek róla, mégis sok mindentől függnek. Annyi minden meghatározza az életet,
különösen nagy hatalma van a pénznek és a számítástechnika termékeinek. Ma ezek határozzák meg az életünk menetét,
rabbá tesznek, annyira, hogy nincs időnk semmire és senkire. A legtöbb embert
nem a nagy bűnök, hanem a mindennapi élet dolgai tartják távol Istentől. Egyre
többet kíván a munka, aztán jön a szórakozás. Állandóan jobbnál jobb
lehetőségek, amiket ki kell használni. A magunk között hagyott világ kifejti
hatását. Észre sem vesszük, és már komoly barátságba kerültünk a világgal. Az
ige azt mondja: a világgal való barátság ellenségeskedés Istennel.
Gyakran azt gondoljuk, mivel hiszünk, minden rendben van. Isten nem figyel
az életünk vezetésére, annak minőségére.
A Bírák könyvéből megtudhatjuk, hogy ez nem így van. Isten igenis odafigyel, és
Neki nem mindegy, népe hogyan él. És amikor mi eltérünk Tőle, nem elfordítja a
fejét, hanem megszólít, és ha nem hallgatunk a szóra, keményebben szól. A
tartós problémák, a vereségek, a világtól kapott bántások mind ébresztés
céljából történnek. Általuk ébresztget az Úr. Azt akarja, hogy meglássuk: letértünk
a keskeny útról. Azt üzeni Isten a
különféle nehéz események által, hogy nem mehet így tovább, meg kell térnünk. Vissza
kell fordulnunk Hozzá. Ha nem tesszük, eltávolít, mert kormos vagy teljesen
kialvó lámpásra nincs szüksége. Azért gyújt lámpát az Úr, hogy az világítson.
Azért helyezte a világba a gyülekezetet, hogy világosság legyen. Jelenléte a
Megváltóra mutasson, és egész életünk az Ő akarata szerinti életről tegyen
bizonyságot.
Istennek fölgerjedt a haragja a bálványimádó, elpártolt néppel szemben.
Ez a harag nem elpusztításukra irányult, hanem a megmentésükre,
megtisztításukra. Isten a bűnre haragszik. És ha a bűn még mindig jelen van az
életünkben, annak Ő nem örül. Nem mondja az Úr, hogy ilyen az ember, és
mindenki vétkezik. Népétől szent életet vár (1Pét 1,15-16). Amikor a bűnnek
engedünk, nyomorult állapotba kerülünk, ez azért történik, hogy rádöbbenjünk
bűneinkre, és kiáltsunk az Úrhoz. A nyomorúság nem véletlen, hanem hűtlenségünk
következménye. Amikor ezt meglátjuk, kiáltunk, és az Úr megkönyörül és
megszabadít. Bírákat adott Izráelnek, és rajtuk keresztül szabadítást és
vezetést. Amíg az adott bíra élt, engedelmeskedtek, de a halála után ismét
eltértek az Úrtól. Újabb bírát kaptak, mindez az Úr türelmét és nagy szeretetét
mutatja. Nem hagyta őket magukra, nem fáradt bele, pedig tudta, hogy újra
elfordulnak Tőle. Ő azonban meg akar menteni. Isten nem elveszíteni akar, hanem
mentő szeretettel jön felénk. De nekünk is meg kell ezt látni, és igénybe venni
a kegyelmet, aztán pedig megmaradni benne.
Ismét a városba megy az Úr Jézus (Mk 11,20-26). Az éjszakát az Atyával
való közösségben, elcsendesedve töltötte. Minden éjjel kimegy a csöndbe. A
város zaját elhagyja, mert ott zaj van. Az üzlet, a szórakozás, a vágyak
kielégítése, a bűn élvezete a lényeg.
Hol van már a bevonuláskor látott hozsannázó tömeg? Nincs már belőlük
senki. Jézus nem a politika épületeibe ment, hanem a templomba, ezért
csalódtak. Nekik a templom esetleg csak hétvégén vagy ünnepnapokon kell. Ők inkább az állami intézményeket keresik a
többi napon, ott várnak segítséget, Jézus azonban mindig az Atyát keresi. A
templomra mindig szükségünk van. Mert ott éljük át Isten szavát, de nem is az
épületen, hanem a gyülekezeten és az
egyéni elcsendesedésen van a hangsúly. Az a lényeg, hogy állandóan keressük Urunkat.
A szüntelen imádság azt jelzi, ha dolgozom vagy ügyeimet intézem, az Úr jelen
van, és az igéjén keresztül és az imádság által szüntelen kapcsolatban
lehetek Vele.
A fügefa kiszáradt, ezzel az Úr jelzi: nem közömbös népe iránt. Nem fogadja el a gyümölcstelen életet, nem
akar a fügefából díszfát. A kiszáradás
jelzés, ha nem térünk meg, és nem termünk gyümölcsöt, ki fogunk száradni.
Péter megdöbbenve mutatja a kiszáradt fát. Az Úr válasza: Higgyetek
Istenben! Ez azt is jelenti, higgyétek, ha nem Isten akarata szerint éltek,
ítélet következik. Jelzés ez a zsidók számára is, nem ismerték fel
meglátogatásuk idejét, megítéltetnek. Azonban még bűnbánatot tarthatunk, még
szabad és lehet megváltoztatni az életünket.
Arra is utal Jézus szava, higgyük, hogy Isten ma is ugyanaz. Nem
öregedett meg, és nem gyengült el. Ma is
elég egy szó Tőle, és az megtörténik. De hiszem-e, hogy az Úr nevében hittel
kimondott szavak ma is megtörténnek? Hiszem-e, hogy amit kérek az Úrtól, azt meg
tudja tenni?
Higgyétek, mondja az Úr, az az imádság eredményes, ami hitből fakad.
Hiszem, hogy amit kérek az Úrtól az meg is történik. Várom, hogy változások
menjenek végbe. Ha megtérésért imádkozom, hiszem, hogy az végbe is megy, lesz
látható változás az adott személy életében.
Az imádság meghallgatása egybe van kötve a megbocsátással. Ha haragszom a
másikra, erőtlenné válik az imádkozás.
Ahogyan az Úr megbocsát nekem, úgy bocsássak meg én is. A megbocsátás
azt jelenti, hogy eltávolítok a szívemből minden neheztelést. A múlt le van zárva.
A béke messze tőled
1.
A béke messze tőled, szíved örömtelen.
A lépted is oly fáradt, szemed de fénytelen.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
2.
Csak Jézus ad nyugalmat, midőn a harc kemény.
Megfáradott szíveknek Ő éltető remény.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
3.
Sok vérező sebéből üdv árad, isteni,
Ki Őt be nem fogadta, a jót nem ismeri.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
4.
Te küszködöl magad csak, ha bűn szívedre tör,
S bukásod és kudarcod úgy szégyenít, gyötör.
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
5.
Mi az igaz? Tűnődöl, s a kétkedés epeszt,
Jézus az út, igazság s az élet, Őt keresd!
Ó, hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése