A
|
Bírák könyvébe kezdünk ma, Mózes meghalt, megtörtént a honfoglalás, és már Józsué ideje is letelt (Bír 1,1-15). Sok
mindent megtapasztalt már Izráel népe, beteljesedtek a korábbi ígéretek, és
saját szemükkel látták Isten hatalmát. A lehetetlen lehetséges lett. Miért? Mert ők különbek voltak az ott élő
népeknél, vagy esetleg modernebb hadi eszközökkel rendelkeztek? Nem! Mindegyik
nép előrébb tartott, mint ők, győzelmeiket egyedül Istennek köszönhették. Ajándékba kapták a földet és a városokat.
Isten megtapasztalása ellenére sem vették teljesen birtokba Kánaán
földjét, Józsué halála után is vannak még el nem foglalt terültek. Nem éltek teljesen az Úr jelenlétéből, nem
használták teljesen ki, hogy velük van Isten. Mi mennyire használjuk ki az Úr
jelenlétét? Mennyire él a mai hívő Isten kegyelméből? Látszik-e a mindennapjainkban a gonosz fölött
aratott győzelmekben, hogy Ő harcol értünk?
A hívő ember Krisztus katonája, és azért van a világban, hogy a bűntől, a
gonosztól területeket hódítson el és fogvatartottakat szabadítson fel. Az
evangélium Isten felszabadító üzenete. Eljutott már mindenkihez? Átjárta már a szívünk, és hisszük, hogy
győzhetünk a bűn felett? Cél ez? Cél a
bűn, a betegség feletti győzelem? Harcolunk mi imádság és ige által az ördög
megkötözöttségei ellen? Belekiáltjuk a világba: van szabadulás Krisztus által?
És mi szabadságban élünk?
Azt azonban látjuk, hogy megtanulták, ha nem tudják, mit tegyenek, forduljanak
az Úrhoz. Megkérdezték az Urat, bár az
is lehet, hogy csak azért kérdezték, mert tanácstalanok voltak, vagy egyszerűen
senki nem akart elsőnek harcba vonulni. Az jó, ha megkérdezzük az Urat, mielőtt
cselekszünk, de bizony, mi is gyakran csak akkor kérdezzük, amikor elakadunk
vagy nincs kedvünk nekünk élre állni a harcban. El akarjuk kerülni a harcot, és
azért kérdezünk, hátha mást küld majd az Úr, és mi építhetjük tovább a saját
életünket. Igénk üzeni, mindig keressük az Úrral való kapcsolatot, imádkozzunk
szüntelen, akkor is, ha tudjuk, mit kell tennünk. Mert az imádkozás nem
tanácskérő fórum, hanem állandó kapcsolat az élő Úrral.
Amikor Isten megmutatja, ki menjen elsőnek a harcba, akkor elindulnak.
Több települést is elfoglalnak, azonban annak meglesz a következménye, amiért
ennyit vártak. A bűnt, a gonoszt, a világot Isten gyermekei nem tűrhetik meg
maguk között. A világ nem semleges terület, hanem Isten gyermekeinek az
ellensége. A világ le akarja törölni
Isten népét a térképről, és a mi feladatunk, hogy ne legyünk vele felemás
igában. Nem az a világban létel és bizonyságtevés, hogy úgy élünk, mint ő,
hanem az, ha a krisztusi életről teszünk bizonyságot. De ez akkor lesz hiteles,
ha az életmódunk is különbözik a világ életmódjától.
Káleb lánya áldást kér apjától, nem elég annyi, hogy férjhez megy a
győzteshez, hanem többet akar. Ez a több atyai áldás, ami vízforrásokat jelent.
Az áldás a víz, mert víz nélkül nincs élet. Lehet sok földjük, de ha nincs víz,
nem lesz élet. Az Úr Jézus is élet vizét kínálja, hív Önmagához, azt hívja, aki
szomjas. És Ő ad neki élő vizet. Mindez jelzi, a lelkünk az Úr Jézus, a
Szentlélek nélkül száraz. A belső szomjúságot semmi nem tudja megelégíteni, csak
egyedül az Úr. Az Ő szava, igéje a lelkünk forrása. Aki rácsatlakozik, maga is
élő vízzé válik. Vágyakozunk-e a forrás után, merítünk-e belőle mindennap? És
tudunk-e imádkozni, hogy az Úr adjon élő vizet a gyülekezetekben, és újítson
meg általa? Az élő ige újít meg.
Egyre közelebb van Jeruzsálemhez, a kereszthez az Úr (Mk 11,1-14). A tanítványoknak egy
szamárcsikót kell elhozni az egyik faluból.
Jézusnak szüksége van rá. Miért?
Mert ez is jelzés, arról, hogy megérkezett a Messiás. Jel, ami, ha
figyelnek rá, beszédessé válik. Elmondja, hogy Jézus nem uralkodni jött, hanem
szolgálni. Beszél Isten országáról is. A nagyravágyó tanítványoknak meg kell
érteni, hogy mivel Jézus nem fehér lovon vonul be a fővárosba, ők sem fognak
uralkodni. A tanítvány feladata, hogy alázatosan vigye Jézust az emberek
életébe. Ahogyan az Úr a szamár hátán
bevonult, úgy akar a mi életünk által is bevonulni az emberek közé.
Bevonult-e már az én életembe? Rádöbbentem-e már, hogy az Úrnak szüksége
van rám? Ott, ahol élek, ott van rám szüksége.
Ne mondjam, hogy én nem érek semmit, meg vannak nálam okosabbak,
ügyesebbek. A szamár sem gondolta, hogy a királyok Királya őt választja. Ha Jézus kézbe vesz, alkalmassá válok. Az a lényeg, hogy birtokba vegyen, és már
csak Ő látszódjon. A szamár hátán Jézus kiemelkedik a tömegből, jól láthatóvá
válik. Mindenki Jézust figyeli, a szamárral senki sem törődik. A szamár Jézust
láttatja. Ez a tanítványság, a
szolgálat. Őt láttatom, és nem magamat. Ő a fontos, és nem én. És hányszor nem így van, mi nagyon is látszódni
akarunk. Szeretjük, ha velünk foglalkoznak, de ezzel elvonjuk Jézusról a
figyelmet.
Mi különböztette meg a szamarat a többi szamártól? A rajta ülő Jézus! Mi
különböztet meg másoktól: A bennem élő Jézus! Mi különbözteti meg a világtól az
egyházat? A benne élő, a rajta keresztül látható Úr Jézus, vagy az anyagiak?
Továbbra is a tartalomra teszi a hangsúlyt az Úr. Nem az a lényeg, hogy minél
jobban látszódjunk, hogy díszesek legünk. Az egyház nem a látványosságért van a világban, hanem a gyümölcsért.
Bizony, ez a történet figyelmeztető. Ha a fügefa díszfává alakul, megítéltetik.
Az Úr nem díszfa-, hanem gyümölcsfa-ültetvényt akar. Olyan közösséget, amiben Ő a látható. Nem a
díszek, hanem a Krisztusból fakadó új élet. Mi vagyok? Díszfa vagy gyümölcsfa? Ez a fügefa nem
alakult át más fává, csak terméketlenné vált. A terméketlenné vált fát az Úr
kivágja, eltávolítja, mert nincs rá szüksége. Neki nem a szépség kell, hanem a
gyümölcs. Nagy figyelmeztetés, nem elég, ha évekig teremtem a gyümölcsöt, végig
teremnem kell. Mikor válunk
terméketlenné? Ha kikerülünk Krisztusból. Ő a szőlőtőke, mi a vesszők, és csak
addig termünk, amíg Benne vagyunk.
Szentlélek végy körül bennünket
1. Szentlélek, végy körül bennünket, Szenteld meg szívünket, :/: Készíts
neved imádá-
sára, Magasztalására, Hogy téged szívből imádhassunk, Hálákat adhassunk:
Hisszük,
a mi szánknak szózatja Egeid meghatja.
2. Szentlélek, mi imádunk téged, Valljuk istenséged. :/: Hisszük, hogy az
új ember szíve
saját kezed míve. Te vagy a hitnek mind szerzője, Mind elvégezője, Te
gyújtasz szí-
vünkben világot, Forró buzgóságot.
3. Szakaszd el hát most is szívünket, Minden érzésünket :/: A sok
hiábavalóságtól, E
csalárd világtól, Hogy az Igének hallgatói, Légyünk megtartói; Mely
szívünkben gyöke -
ret verjen, Gyümölcsöt teremjen.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése