2019. június 4., kedd

Van tovább!


A
z első három versben négyszer olvassuk: az Úr a te Istened, és még a fejezet további részében is előfordul (5Móz 19,1-21). Ez üzeni: itt személyes kapcsolatról van szó. Isten az ő Istenük, a személyes névmás második személye pedig számunkra is megszólítás, arról beszél, hogy az Úr az én Istenem. Engem szólít meg, a te Istened vagyok. Igen, a Teremtés és a Megváltás jogán az Úr az én életem Gazdája. Az Övé vagyok. Nem véletlen az életem, hanem Istené. A Szentlélek Isten pont ezt akarja megvilágítani, a bűn megrontotta ugyan a kapcsolatot, de Isten nem mondott le rólam. Átéltem már a találkozást? Eljutott hozzám a megszólítás? Ki tudom már őszintén mondani: én Uram, és én Istenem, ahogyan Tamás kimondta? Attól leszünk igazán keresztyének és egyház, hogy ez a fajta bizonyosság megtörtént. Életem egy pontján átéltem, hogy az Úr megmentett engem. Vére által megmosott, Hozzá tartozok, az Övé vagyok. Nincs ennél nagyszerűbb dolog a világon. Nincs megrendítőbb, mint átélni: meg vagyok mentve. Az a boldogság, hogy az Úr Jézushoz tartozhatok, tanítványa lehetek.
Többször olvassuk azt is, Istened, az Úr ad neked - minden, amivel rendelkezek, Isten ajándéka. A megmentett ember ajándékba kapja Isten országát, és ott az Úr gondoskodását. Amim ebben a világban is van, az ajándék, és úgy kell vele élnem, hogy az Urat dicsőítse. Nem én szerzem meg, nem a tudásom, képességem, erőm által jutok hozzá. A könyörülő Úr gondoskodik rólam.
Isten védi az életet, megakadályozza, hogy az elvakult düh, a bosszú irányítson. Ad esélyt annak, aki nem szándékosan ölt. Menedékvárost kell majd építeniük, legyen egy hely, ahová menekülhet a gyilkos. Kell egy óvóhely, ahol esélyt kap az életre, a legnyomorultabb, a legnagyobb bűnös is. Szinte az első feladatok közé tartozik majd a menedékvárosok kialakítása. Isten számára fontos ez.
Ebből a szakaszból megláthatjuk: két fontos alap szükséges a jó és áldott élethez. Az első Krisztus, hogy valóban Ő az életem kősziklája, és Rá építek. Egyszer átadtam Neki tudatosan az életem, az Övé vagyok. Innentől kezdve Őreá építek. Mert nem elég az alap, fel is kell építeni Krisztusban az új életet. Néha talán pont ez a gond, kimarad a további építkezés.
A másik fontos alap a kereszt, az a mi menedékhelyünk. Bármi történik, megbotolhatok, meginoghatnak kapcsolataim, de odamenekülhetek. A kegyelem királyi trónusánál meghallgatást nyerek. Megbánva bűneimet talpra állhatok. A kereszt az összetartó, megtartó erő, nem kötelező tönkremenni az életemnek, gyógyulhat az életem, Krisztus sebei által. Menjünk oda a kereszthez, legyen ez a menedékvárosunk. A kereszt az új élet reménysége és lehetősége. A kereszt Isten gyógyforrása, tövében gyógyul és megújul az életem.
A további növekedés feltétele az Úr útján való járás és a parancsainak a megcselekvése. Azért kapjuk az igét, hogy komolyan vegyük. Nagy kiváltság, hogy mindennap elérhető, olvashatom, hallgathatom, de meg is látszik rajtam? Teszem is, amit az Úr mond? Jó végiggondolni életünket, az igének megfelelően igazítottuk dolgainkat? Vagy esetleg a Biblia csak a templomban fontos, de az élet dolgaiban már a szokások a mérvadóak?
A mai újszövetségi szakaszban két különböző embert látunk, mégis van bennük közös (Mk 5,21-43). Mégpedig, mindkettő Jézushoz jön, éspedig hittel. Mindketten hiszik, hogy Jézus által gyógyulás történhet, a rossz felé tartó folyamatok jóra fordulhatnak. Te hogyan jössz Jézushoz? Egyáltalán elindultál már Felé? Ott van benned ma is: megyek Jézushoz, mert Ő tudja megfordítani életem dolgait?
Az egyik zsinagógai elöljáró, Bibliát ismerő, forgató, szolgáló ember. A másik egy beteg nő, de mindkettő eljutott oda, hogy csak Jézus segíthet rajta. Ez fontos, meglátni, hogy minden emberi próbálkozás hiábavaló a bűnnel szemben, de mégis van megoldás, és ez Jézus. Az eddigi kudarcok nem bénítják meg a vérfolyásos asszonyt, nem keseredik meg, hanem, amikor hall Jézusról, remény és hit támad a szívében. Mindig Jézusra tekintsünk, ne korábbi sikertelenségünkre, emberi véleményekre. Amikor Jézusról hallunk, ne eddigi tapasztalatinkból induljunk ki. Ne engedjük, hogy a sátán elhitesse, Jézusnak sem sikerül, Ő sem több, mint mások. Az asszony hitte, Jézus több, mint az orvosai, elég hittel megérinteni a ruhája szegélyét, és meggyógyul. Miért? Mert Ő Izráel Istene! Benne atyái Istene van jelen. Ha Hozzá megy, az élet forrásához jut. Jézus az életet közvetíti, ezt látta meg Jairus is. Látom-e én is, hogy Ő az élet forrása? Ha életet akarok, Hozzá jövök.
Jézusból gyógyító, helyreállító erő árad. Mi árad belőlünk, tanítványokból? Árad a Szentlélek jelenléte? Megtapasztalják mások a velünk való kapcsolat alkalmával az Úr Jézus szabadító, gyógyító hatalmát? Mennyire visszük bele az életbe az evangélium hatóerejét? Ha problémás emberekkel találkozunk, megtapasztalják-e Jézus hatalmát az életünk által?
Fontos üzenet: elmondta a teljes igazságot az asszony. Így kapott teljes gyógyulást és lett egészséges. Az egészség a test és a lélek gyógyulását jelenti. Ha csak a testet gyógyítgatjuk, de lelkünk Isten nélkül marad, és a bűn tölti be, az nem egészség. Az csak tünetektől való szabadulás. Az egészség belülről árad kifelé. Sőt, a gyógyult belső, az újjászületett szív nem  mindig eredményez gyógyult testet is. De aki Krisztusban van, annak örök élete van. És ez a testi, a fizikai gyógyulásnál is több. Beteg testtel is szolgálhatom az Urat és lehet teljes értékű az életem. Mert az igazi értéket Krisztus adja hozzá az életünkhöz.
Jairus megtorpan, amikor megtudja, hogy kislánya meghalt. És ebbe a torpanásba szól bele az Úr: Ne félj, csak higgy! Ezzel az Úr bátorít, ne torpanj meg, ne add fel, bármilyen esemény, vagy hír késztet rá. Menj tovább hittel, Jézussal. A ne félj, csak higgy azt jelenti, higgy tovább Jézusnak. Bízd Rá magad továbbra is, akkor is, ha nem ésszerű, ha emberileg már reménytelen. Higgy, vagyis mindig Jézusra nézz, mert Ő a lehetetlenségek Istene. Ő akkor is tud cselekedni, amikor emberileg nincs tovább. Jézussal van tovább. Van tovább, még halál esetén is, mert Ő legyőzte a halált. És aki Benne hisz, annak örök élete van!


Jézus, vigasságom!

1. Jézus, vigasságom! Esdekelve várom Áldó szavadat! :/: A te jelenléted Megvidámít,
éltet, Bátor szívet ad. Légy velem, Ó, mindenem! Nálad nélkül nem is élek: Te vagy
örök élet!

2. Jézus, menedékem! Hű oltalmam nékem Te vagy egyedül! :/: Lelkem a viharból,
Bűnből, minden bajból Hozzád menekül. Bár a föld Mind romba dőlt, S ha a pokol hada
hány tőrt: Jézus maga áll őrt!

3. Jézus, üdvösségem! Te vagy földön-égen Örök örömem! :/: Kik szeretjük Istent,
Zengjünk neki itt lent S otthon: odafenn! Lelkem esd, Hogy Te vezesd! S hazahívó sza -
vad várom, Jézus, Vigasságom!


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése