L
|
évi törzsét
magának választotta ki az Úr, ők az Úréi, és Neki szolgálhatnak a szent helyen (5Móz
18,1-22). Micsoda kiváltság ez, mindig az Úr előtt, az Ő házában állni, és
szolgálni Neki. Azt jelenti ez, hogy mindig Vele voltak, állandóan átélték jelenlétét.
Öröm és kiváltság-e nekünk mindig az Úrral lenni, hisz Jézusban emberré lett,
majd eljött a Szentlélek Isten által? Itt van, és mindig Rá támaszkodhatunk. De
tesszük-e? Örülök-e, hogy az Úrral lehetek, hogy vezetését igényelhetem,
társaságát élvezhetem? Valóban az Úr az én útitársam? Beszélgetek Vele,
figyelek Rá?
Isten gondoskodik a lévitákról, az Ő feladatuk a szolgálat végzése. Nekik
csak az Úrral és az Ő dolgaival kell törődniük, a megélhetésüket Isten rendezi
el. Jó látni, nem aggódnak, mi lesz
velünk, nincs bennük félelem, hogyan élünk meg, és mi lesz, ha megöregszünk, hol
fogunk lakni. Teljesen az Úrra bízzák magukat, tudják, hogy Ő a lakáskérdést is
megoldja. Mai gyermekeinek is ígéri, ha így Neki szentelik magukat, és Isten
országa lesz az első az életükben, mindazt, amire szükségük van, megadja nekik.
És ez felszabadító üzenet, leveszi az aggódást és a félelmet a vállunkról.
Valóban így van? Gyakran ennek ellenére a megélhetés miatti őrlődést látni.
Mindenki a saját életével van elfoglalva, egyre nagyobb jóléten fáradozunk,
mintha elfelejtettük volna az ígéretet.
Isten azért tanítja népét, hogy majd ha bemegy a Tőle kapott földre, ne
az ott élőktől tanuljon. Isten mindenre felkészíti őket, mindent elmond, amire
az élethez szükség van. Mégis nagy kísértés, hogy ők tanulnak a pogányoktól,
ráadásul Isten előtt utálatos dolgokat. Ne legyen náluk olyan szokás és gyakorlat, mint azoknál. Ha
szétnézünk magunk körül, mit látunk? Nem akad nálunk is sok olyan szokás, amit
a nem hívők gyakorolnak, de Isten előtt nem kedves? Azért mondja el az Úr, mi utálatos Előtte,
hogy szakítsunk ezekkel, tisztítsuk meg tőle az életünket, és kérjünk
szabadítást. Az okkult dolgoktól szabadok vagyunk? Nem kísért meg, hogy azért
jó lenne megtudni, mit mondanak a jósok? Lássuk meg: Isten előtt ez ma sem
kedves, egyenesen utálatos. Másrészt azt
üzeni, ha ilyeneket teszünk, nem ismerjük az Urat, és nem bízunk Benne. Hiszen
bátran Hozzá fordulhatunk, és amit tudnunk kell, azt meg is mondja. Azt ígéri,
hogy jó Pásztorként előttünk jár és mutatja az utat. A Pásztor nyomában
biztonságban vagyunk.
Eligazítást kapunk próféta-kérdésben is, ha beteljesedik, amit mond, az
az Úrtól van, ha nem történik meg, akkor nem az Úr mondta. Sokféle prófécia, az
Úrnak tulajdonított tanács jelenik ma meg, jó, ha mindig az Úr Jézusra nézünk,
és Rajta keresztül vizsgáljuk meg, amit hallunk. Mindent az igével vessünk egybe, és ami
egyezik a teljes Írással, azt komolyan lehet venni. Ami nem áll meg az igén, az
hamis üzenet, arra ne figyeljünk. A megtévesztés szelleme mindig működik, ma
különösen is megerősödött, azonban a kereszt szilárd pont, és az Úr igéje ma is
tanácsol.
Az Úr Jézus a vihar ellenére is megérkezik Gadarába, mert aki felé elindul,
ahhoz meg is érkezik (Mk 5,1-20). Őt semmi sem tudja visszatartani vagy
megakadályozni. Az Úr a megkötözöttekért is jött, azokért, akiken már senki nem
képes segíteni. A reménytelen és esélytelen emberek reménysége is Ő. Amikor és ahol az Úr Jézus Krisztus
megjelenik, ott mindig van remény az újrakezdésre, a talpra állásra, az életre. Ő
maga a remény.
Amikor kiszállnak, szembejön Vele egy tisztátalan lélektől megszállott
ember, nagyon rossz állapotban van. De ez a találkozás nem véletlen, érte jött
Jézus. Ezért az emberért indult el és állta ki a vihart, és érte megy majd a
keresztre is. Jézus számára ő is ember, még ilyen állapotban is ember. Csodálatos, az Úr nem fél, és nem
viszolyog, hanem áll vele szemben. Eljött, és az emberé a lehetőség, és ő él is
vele. Kiált. Ebben benne van minden, az addigi szenvedés és a szabadulás utáni
vágy, amit leborulásával is kifejez. Az Úr itt van, megközelíthető, értünk
jött, és mehetünk Hozzá, amint vagyunk.
Meglepő, amit mond, azt várnánk, segítséget kér, de nem ez történik, hanem azt kéri, ne gyötörje. Akkor értjük meg, ha látjuk, ez már a
tisztátalan lélek szövege, ő nyilvánul meg. A gonosz számára gyötrelmes a
Jézussal való találkozás, képtelen a szentet és igazat elviselni, nem tud Jézus
közelében lenni. A gonosz zavarttá válik Jézus jelenlétében, mert tudja, hogy Jézus
a nagyobb. Ahol az Úr megjelenik, onnan a gonosznak távoznia kell. Meneküljünk
az Úrhoz, Ő az igazi oltalom. Aki Hozzá
megy, az lecsillapodik, attól távol kerül a gonosz.
Jézus felszólítja, hogy menjen ki az emberből. Nem kérdezi, akarsz-e
kimenni, sőt, az embert sem, akarsz-e meggyógyulni. Miért? Mert a gonosznak nincs
helye az emberben. Ez nem Isten szerinti állapot, Ő fel akar ebből szabadítani.
A gonosz befolyása rabszolgahelyzet. Ő uralja le az életet. Azonban Jézus
felszabadít. A gonosznak távoznia kell, akár akar, akár nem. És ő tudja is,
hogy mennie kell.
Mi a neved? Ez jó kérdés! Ezt meg
kell válaszolni. De nem lehet mellébeszélni. Azt kell mondani, ami igazából
vagyok. Nincs már polgári neve, csak Légió. Mi a valós nevem? Azért kérdezi az Úr,
hogy így tudatosodjon bennem is: szabadításra van szükségem. Egyszer ki kell
mondani, nem az vagyok, akinek gondoltam magam. Jézus előtt jó helyen mondjuk
ki. A Szabadító itt van!
A Légió nevéhez mérten pusztító. Távoztában is elveszi az életet. Igaz,
nem emberét, kétezer disznóét. Ebből is kitűnik, hogy sokba kerül az ember élete. De
Jézus mértéke más, mint a miénk, neki az ember mindent megér. Többet érünk neki
minden anyagi jellegű dolognál. Vajon mi mit választanánk: a disznókat vagy
az embert? A gadaraiak a disznót választják, ilyen áron nem kell Jézus. Jézus
pedig majd az életét is odaadja értük.
Az ember megszabadult, Jézus ismét összerakta széthullt személyiségét.
Nincs szükség emberi praktikákra, orvosságokra, ami széthullott, azt Ő
összerakja. Hatalma van széthullt életünk felett is. Bátran forduljunk Hozzá.
Valóban Ő az egyetlen remény. Eszénél van, tudja, kicsoda, és tisztában van
azzal is, ki szabadította meg. Hálából
Vele akar lenni. Aki átéli a kegyelmet, az Jézusnak akar élni. De Jézusnak
élhet a maga városában is. Ott kell megélni a hitünket, és bizonysággá lenni,
ahol Ő akar látni.
Amint vagyok, sok bűn alatt
1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hívó hangodat, Ki értem áldozád
magad: Fo-
gadj el, Jézusom!
2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki megtisztít-
hatod: - Fogadj el, Jézusom!
3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc,
bennem féle-
lem: - Fogadj el, Jézusom!
4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S
derüljön éjszakám -
ra fény: - Fogadj el, Jézusom!
5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza
lelkem rád
magát: - Fogadj el, Jézusom!
6. Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam, mit jelent Már itt s
majd egykor
odafent: - Fogadj el, Jézusom!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése