2012. március 21., szerda

Az Úrral együtt


A
 hajlék bizonyságtétel volt (2Móz 38,21-31), jelezte a pusztában, hogy Izráel Isten tulajdona. Az Úrhoz tartozik ez a nép, Aki jelen van életük minden eseményében. A pusztában való tartózkodás más népek felé azt sugallhatta, hogy a zsidók el vannak hagyatva, könnyű prédát jelentenek, de a sátor jelezte, nem így van, ők az élő Istenhez tartoznak. A pusztán keresztül kellett menni, de a vándorlás idején is közöttük van az Úr. Számunkra is üzenet ez, mi vándorok vagyunk, nekünk is megvannak a saját pusztaságaink, amelyeken keresztül kell menni, de ezt az utat mi is az Úrral tehetjük meg. Életünk és annak minden eseménye jelzés és bizonyságtétel környezetünk számára, Velünk vándorol utunkon Jézus. Vezethet ez az út a halál árnyéka völgyén is keresztül, a zsoltárossal együtt vallhatjuk: „Velem van az ÚR, nem félek” (118,5) és a másik vallomás: „Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te velem vagy” (Zsolt 23).
A sátor nemcsak a külvilág felé bizonyságtétel, hanem Isten gyermekei számára is. Jelzi, életük minden pillanatában jelen van az Úr, vándorlásuk részese, így van kihez menni. A mindenkor Isten hívó szavát képviseli: Jöjj ide hozzám. Nekünk szabad minden problémánkkal, életünk terheivel felkeresni Urunkat, tegyük ezt meg ma is. Ne roskadozzunk egyedül, hanem helyezzük Rá, amint az apostol is tanácsolja: „Minden gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok” (1Pét 5,7).
Megláthatjuk még Igénk által, hogy a pusztában is lehet alkotni, abból is ki lehet hozni a legjobbat. Soha ne keseredjünk el és ne adjuk fel, mert az Úr kegyelme által a sivatagos hely is élettel telhet meg. A sátor a pusztában Istentől adott lelki oázis, ahol lényük megelégülhetett. Ez az oázis számunkra is bármikor elérhető, hiszen az Úr Jézusban élő víz forrását kaptuk meg, csak oda kell járulni naponta Hozzá. Ha ezt megtesszük, megújul az életünk, alkothatunk és kihozhatjuk a körülmények ellenére életünkből az Úr által tervezett legjobbat.
Az adós szolga, a lehetőségei végére jutott ember átéli, van tovább, hiszen elengedték tartozását. Fizetésképtelensége ellenére adóssága rendeződött, mert hitelezője elengedte adósságát. Adósság nélkül kezdhet új életet, de mit kezd vele? Úgy látjuk, a szíve nem lett újjá, hiszen a megtapasztalt kegyelem öröméből neki is elengedővé kellett volna válnia, de nem így történt. Nem így történt, mert a maga számára természetesnek vette adóssága elengedését, ez neki járt, nem így gondolta a másik ember felé. Neki a kifizethetetlent elengedték, ő pedig a jelentéktelen követeli. Nem így vagyunk mi is? Elfelejtjük, hogy a mi bűnünkhöz, adósságunkhoz mérve a másik tartozása, a másiktól elszenvedett sérelem semmiség, jelentéktelen összeg.
Tehát mindenkor az vezessen, hogy nekem atyám minden adósságomat elengedte, én sem tarthatom meg a másikét, elengedem, megbocsátok.  Aki átéli Isten megbocsátását, valóságosan látja, hogy Jézus átvállalta bűnei büntetését, annak már nincs mérlegelési joga, annak már kötelező megbocsátani, a tőle bocsánatot kérőtől. Ha elfogadtam az adósságrendezést, akkor nekem is el kell engednem a másik tartozását. Ha nem teszem, Atyám se bocsát meg nekem, mert e kegyelemmel sem lehet visszaélni.


Velem vándorol utamon Jézus

1. Velem vándorol utamon Jézus,
Gond és félelem el nem ér.
Elvisz, elsegít engem a célhoz,
Ő, a győzelmes, hű vezér,
Ő, a győzelmes, hű vezér.

2. Velem vándorol utamon Jézus,
Ott az oltalom hű szívén.
Ha a szép napot fellegek rejtik,
Ő az éltető, tiszta fény.
Ő az éltető, tiszta fény.

3. Velem vándorol utamon Jézus,
Ez a vigaszom, baj ha jő.
Bármi súlyosak rajtam a terhek,
Segít hordani, ott van Ő,
Segít hordani, ott van Ő.

4. Velem vándorol utamon Jézus,
Bár az út néha oly sötét.
Soha nincs okom félni a bajtól,
Amíg irgalmas karja véd,
Amíg irgalmas karja véd.

5. Velem vándorol utamon Jézus,
Túl a sír sötét éjjelén.
Fenn a mennyei, angyali karban
Nevét végtelen áldom én,
Nevét végtelen áldom én.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése