J
|
ó olvasni,
hogy mindazok a férfiak akik a hajlék építésében részt vettek, tudtak együtt
dolgozni (2Móz 36,8-37,16). Nincs közöttük versengés, széthúzás. Miért? Mert
bölcs szívűek voltak. Ez mit jelent? Azt, hogy Isten töltötte be a szívüket,
Tőle kapták a szakértelmet, így azután senki nem tartotta magát a másiknál
többre, hanem egymás kiegészítőit látták meg a másikban. Isten országában akkor
működnek jól a dolgok, ha felismerjük, hogy egy test tagjaiként kiegészítjük egymást.
A testben mindegyik tagra szükség van. Ezek az emberek ezt megértették, így
elfogadták egymást, és jól össze tudtak dolgozni. Ezáltal a munka is jól
haladt, a közösség élete pedig békességben zajlott.
Számomra fontos volt az a felismerés, hogy a sátor és minden tartozéka a
nép munkája által készült. Tehát nem vásárolták, hanem maguk készítették. Ezt
így parancsolta meg az Úr, mégpedig azért, mert így az eszközök elkészítésére
fordított idő és energia által szeretetüket is kifejezték. Megmutatták így,
hogy számukra Isten nagyon fontos, és készek mindent Neki adni. Készek idejüket,
erejüket neki szentelni. Szeretetünket Isten felé, és egymás felé is így tudjuk
a legjobban kifejezni. Ha megvásárolják a kész sátort, majd a szükséges
tárgyakat, tulajdonképpen csak letudják az egészet. Így azonban benne volt a
szívük, a törődésük. Az Istennel és az egymással való kapcsolatunk erősödik, ha
törődünk vele, ha időt és erőt fordítunk rá. Ha csak kötelességből letudjuk
akár az istentiszteletet, akár a házastársunkkal, a gyermekeinkkel való
együttlétet, szétrázódik a kapcsolat, megbomlik a kötelék. A kapcsolatok
személyes törődést igényelnek.
Jézust a kereszt, tanítványait pedig a hatalom utáni vágy, és egymás
beelőzése foglalkoztatja (Mt 18,1-14). Mennyire más Jézus, mint a tanítványok,
Ő az emberért fárad, érte adja életét, vagyis megüresíti önmagát, csakhogy
ezáltal minket megmentsen. A tanítványok pedig földi sikerre vágyódnak, ők itt
akarnak valakik lenni, és már most helyezkednek. Már most tudni akarják, Jézus
kit hogyan értékel, melyiküket tartja többre. Pedig Jézus nem földi királyságra
gondol, nem földi értékeket tart szem előtt. Ő a belső értékeket tartja
fontosnak, és ennek szemléltetésére egy kisgyermeket állít eléjük.
Annyit azért meg kell jegyeznünk, hogy viszont helyesen cselekedtek, amikor
Jézust kérdezték. Fontos, hogy minden kérdésünkkel merjünk Hozzá fordulni.
Az Isten országába való bejutáshoz olyannak kell lenni, mint a
kisgyermek. Milyen a kisgyermek? Félelemmentes, tele bizalommal és
engedelmeskedéssel. A tanítványok élete felelősségteljes, hiszen a gyermekek,
és a hitben kezdők is látják életüket, figyelik motivációjukat. Ezekkel segíthetünk,
de akadállyá is válhatunk. Mert ha mi is olyan önzők vagyunk, mint a világ
fiai, ha minket is a hatalom utáni vágy lendít előre, a pozíciók halmozása
éltet, megbotránkoztatunk másokat, és akadállyá válunk. Azért vagyunk ebben a világban
tanítványként jelen, hogy gondolkodásunk és életvezetésünk mássága Jézushoz
vonzza az embereket.
Benne feszül az Igében az is, hogy mindenkor figyelembe kell vennünk,
hogy a másik nem biztos, hogy ugyanott tart a keskeny úton, mint én, ezért
legyek megértő, legyek türelmes vele szemben.
A bűnnel szemben drasztikusan kell fellépni, mert egyéb esetben legyőz
minket. A bűnnel, vagy a számunkra veszélyes területtel nem lehet játszani.
Amiről tudom, hogy veszélyt rejt a számomra, ami visszahúzhat régi életembe,
arra nemet kell mondani, arról le kell mondani. Lehetnek olyan helyzetek, hogy
a veszélyforrást nem tudjuk elkerülni, hiszen a világ, a bűn mindenhol körülvesz, de ne provokáljuk, hanem kérjük az Úr oltalmát. Dániel sem húzogatta az
oroszlánok bajuszát, hanem elrejtőzött az Úr jelenlétében.
Jézus megvallja, hogy miért is jött el az Atya világából a földre.
Megtudjuk, hogy azért, mert meg akar menteni bennünket. Isten úgy látja
életünket, hogy az el van veszve. Jézus önként jött, hogy megkeressen,
engedjük, hogy meg is találjon. Számára fontos az egy elveszett is. Nem tömegekben,
hanem személyekben gondolkodik. Mi is egyénenként vagyunk számára fontosak. Nem
ismer fáradtságot, ha meg kell keresni egy elveszettet, aki félelmében
kétségbeesetten kiált segítségért.
A bajba jutott bárány is sír, így fejezi ki, hogy segítségre van
szüksége. Mi is kiáltsunk Hozzá, beismerve, hogy segítségére van szükségünk. Ő
hallja kiáltásunkat és kész megkönyörülni rajtunk. Péter is amikor süllyedés
közben az Úrhoz kiáltott segítségért, megtapasztalta, hogy azonnal, tehát
késedelem nélkül kinyújtotta felé karját Jézus.
A megtalált báránynak örül a gazda. Okozz örömöt Atyádnak, azzal, hogy
hagyod magad megtalálni, és haza vinni.
Eltévedtem, mint juh, Eltévedtem, mint juh
1. Eltévedtem, mint juh, El-tévedtem, mint juh, A bűnösök útjára, Ó,
segíts, Jézusom, Őriző pásztorom, Hogy ne jussak romlásra. Te ontál drága vért
Elveszett juhokért, Viselj gondot a nyájra.
2. Én is juhod vagyok, Én is juhod vagyok, Nyájadnak legkisebbje, :/: Kit
te megtéríthetsz, Bűnből kivezethetsz A szép kies helyekre. Kérlek azért
hitből, Töredelmes szívből, Fogadj, végy kegyelmedbe.
3. Ím, előtted állok, ím, előtted állok, Ajtód előtt zörgetek, :/: Bár
titkos bűnökkel És nyilván lévőkkel Vétkeztem teellened: Kérlek mindazáltal,
Nagy irgalmassággal Fogadd vissza gyermeked.
4. Bár a hit szívemben, Bár a hit szívemben Oly kicsiny, mint mustármag,
:/: Mégis bármi gyenge, Szentlelked nevelje, Nevelje fel nagy fának, Hogy
terjedjen ága És legyen virága Kedves néked, Urának.
5. Míg porsátoromban, Míg porsátoromban Tartasz, mint egy tömlöcben, :/:
Nevelj igaz hitben, Munkás szeretetben, Hogy élhessek itt bölcsen És kimúlásomig,
Utolsó órámig Tisztemet hűn betöltsem.
6.
Szállj le, Uram, hozzám, Szállj le, Uram,
hozzám, Jöjj, ó, Jézus, sietve, :/: Vágyakozó szívvel, Kiterjesztett kézzel
Várlak immár epedve, Hogy veled mennyekbe, Örömmel menjek be Ábrahám kebelébe.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése