2012. március 23., péntek

Vigyük Jézushoz gyermekeinket


A
 főpap ruházata is elkészült, a homlokdíszre pedig ráírták: Az Úrnak szentelt (2Móz 39,22-43). Áron az Úrnak szentelt életű ember, nem a maga ura életének, hanem Isten rendelkezik vele. Amikor Anna gyermekáldásért könyörgött az Úrhoz, azt ígérte, ha meghallgatja, akkor egész életére az Úrnak szenteli gyermekét. Miután Sámuel megszületett Anna beteljesítette ígéretét, a gyermeket Éli főpap gondjaira bízta, így Sámuelt kisgyermekkorától Isten formálta, és Ő alakította életútját is. Tehát az Úrnak szentelt azt jelenti, hogy Isten rendelkezik az életemmel. Tehát Áron mindig Isten rendelkezésére állt, bármikor szólította, félbehagyta saját munkáit, elfeledte saját terveit és végezte, amivel az Úr megbízta.
Aki az Úr Jézus tanítványa, maga is ilyen rendelkezési állományba kerül. De tegyük fel a kérdést: Mindig rendelkezhet velem az Úr? Vagy úgy betáblázom az időm, annyira lefoglalom magam, hogy nem tud a maga terveire felhasználni? A kis Sámuel még éjjel is meghallotta, amint szólítja Ura, és bár nem tudta még, ki az, Aki szólt, de mindig felkelt és Élihez ment. Amikor a főpap elmondta, hogy Isten az, aki szólítja, akkor már így válaszolt a megszólításra: „Szólj, mert hallja a te szolgád” (1Sám 3,10). Áronnak egész élete hirdeti, hogy az Úrhoz tartozik, ezt kell a mi életünknek is felmutatni, mindenki vegye észre, hogy Hozzá tartozunk és mindenkor rendelkezésére állunk.
Miután minden elkészült Mózes átveszi a munkát, majd megáldja a készítőket. Le kell ellenőrizni, hogy valóban minden az Úr parancsa szerint készült-e. Mózes nem a mai mentalitással végzi a feladatait, az a lényeg, hogy elkészüljön, de  a minőség nem számít. Mózesnek az a fontos, hogy ne valahogy készítsék a dolgokat, hanem pontosan úgy, ahogy Isten megmutatta, és kiváló minőségű legyen a kész munka. Nekünk is azt kell szem előtt tartani, hogy ne valahogy éljünk, hanem úgy akarjunk élni, ahogyan Isten eltervezte az életünket, ahogyan az Igében kijelentette.
Az Úr Jézus nem mindig olyan válaszokat ad, amikre számítunk, vagy amik tetszenek (Mt 19,10-15). Így történt ez most is, a tanítványok úgy gondolják, ha Jézus ilyen szigorú, ha ez az eredetei rend, nem érdemes megházasodni. Jellemző ez a felfogás a bűntől megfertőzött emberre, a megoldást mindig a menekülésben, a kapcsolat felbontásában látja, nem veszik észre, hogy Jézus nem felbont, hanem helyreállít.
A leprást kiközösítették a zsidók, a falun kívül, lepratelepen éltek, az Úr Jézus ezzel szemben meggyógyította és visszaemelte a társadalomba azokat, akik hittel jöttek hozzá. A vámszedőnek és a paráznának is hirdette Isten megbocsátását, aki ezt meghallotta és elindult Őt követni, új életet nyert. Jézus nem szétromol, hanem helyreállít, és ez a férfi és nő kapcsolatában is érvényes. Jézussal tegyünk meg mindent, hogy gyógyuljanak az életek és a kapcsolatok.
Azt is hangsúlyozza Jézus, hogy vannak, akik alkalmatlanok a házasságra, úgy születnek, hogy betegség miatt nem házasodhatnak, vagy nem születhet gyermekük, ezért is tekintsen ajándékként házastársára, gyermekeire mindaz, aki ezeket megkapta az Úrtól. De vannak olyanok is, akik előtt olyan érték az Isten országa, hogy lemondanak a házaséletről érte, és teljesen az Úrnak szentelik magukat. Ezen az úton járt Pál apostol is.
Kiemelném még, hogy nem véletlenül beszél az Úr a házasság témája után a kisgyermekekről, mert ők szenvedhetik meg a felnőttek keményszívűségét. A házaspárok feladata, hogy gyermekeiket Jézushoz vezessék. Az a szép feladatunk van, hogy mindent megtegyünk azért, hogy gyermekeink megismerjék Teremtőjüket, meglássák, szükségük van az Úr Jézusra. Azonban a szülők élete akadály is lehet számukra az Úr felé vezető úton. Jézus határozottan szól, úgy éljünk, hogy ne akadályozzunk, és tegyünk meg mindent, hogy Jézus tanítványai legyenek. A mai ember mindent meg akar adni gyermekének, csak éppen Istent nem ismerteti meg vele. Pont a legnagyobb jótól, Isten országától, Isten szeretetétől, az örök élet ismeretétől fosztja meg gyermekét.
Adja Urunk, hogy mi a történetben szereplőkhöz hasonlítsunk, és vigyük Jézushoz gyermekeinket, ami azt is jelenti, ami itt is van, hogy menjünk együtt az Úrhoz. Ne csupán küldjük a gyermeket, hanem menjünk mi is vele az istentiszteletre, mert így jó példával járunk elöl.


 JÖJJ, AZ ÚR VÁR REÁD

Jöjj az Úr vár reád, Jöjj amíg ifjú vagy!
Életed tavaszát, derűjét neki add!
Ó ne hagyd fejedet bűnben őszülni vénhedtté,
Ne csupán teledet vigyed végül az Úr elé.

Ó a szárnyas idő, mint az álom, repül,
Ámde zsákmányt szed ő, fogyunk szüntelenül.
Tétován mire vársz? Hallod-é már a hívó szót?
El ne késs, jaj vigyázz, mire eszmélsz: a van csak volt.

Jézus hív, vele járj, erre váltott meg Ő.
Lelki sziklára állj, élő víz onnan jő.
Ő nekünk utat tört, te is lépj arra hittel rá!
Már itt lent s odafönt téged Ő tehet boldoggá!


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése