E
|
bből az igéből
megtudjuk, hogy nem lehet akárhogyan Isten elé állni (3Móz 10,1-20). Ő szent,
és a bűnös ember, az engedetlen ember képtelen elviselni szentségének
jelenlétét. Hányszor nem figyelünk arra, milyen szívvel és indulattal megyünk
Isten elé. Nem az a lényeg, hogy bemutassák az áldozatot, hanem az, hogy mit és hogyan
mutatnak be. Úgy teszik-e, ahogyan az Úr elrendelte? Áron két fia úgy mutatott
be áldozatot, hogy erre nem kapott parancsot az Úrtól, és ennek meglett a
következménye. Isten szent, és gyakran a hozzá közel állókon mutatja ezt meg.
Azokon, akik ismerik, az ő életük által kell meglátni, hogy Isten a bűnt nem
tűri. Azoktól kéri számon, akik ismerik
akaratát. Milyen szívvel járulok az Úr elé? Hogyan vagyok jelen az istentiszteleten?
Hogy fogom kezembe az igét, úgy, hogy mindig látszik, mindezt Érte teszem? Ő a
lényeges, Érte vagyok jelen?
Istent Jézuson keresztül közelíthetem meg. Csakis Általa juthatok a színe
elé. Az Ő vére tesz tisztává, így szentelődöm meg, mert Isten elé csak szent
dolgok kerülhetnek. De az Úr Jézus által kereshetem Őt, mehetek Hozzá, a
megtisztított és megszentelt élet elbírja Isten látványát.
Azt olvassuk, hogy Áron némán hallgatott. Nem lehetett könnyű ezt átélnie, de
nem keseredik meg. Nincs benne lázongás, elfogadja, hogy őt is érheti
tragédia. A hívővel és családjával is
sok minden megtörténhet. Isten szól, de
a hívőknek is komolyan kell venni az Úr szavát.
Eddig nem figyeltem fel arra, hogy Isten határozottan megtiltja az alkoholfogyasztást
a templomba való bemenet, a szolgálat végzése előtt. Isten elé józanul, tisztán
kell odaállni. Nem lehet akárhogy
végezni a szolgálatot, mert nem egy kultusz szokásainak a megtételéről van szó,
hanem egy élő személlyel való találkozásról. Az istentisztelet Isten színe elé
állást jelent. Nemcsak emberek, hanem az élő Úr is jelen van. Nem mindegy, hogyan jelenek meg, miként
viselkedek, milyen szívvel veszek részt az alkalmon.
A megkeresztelkedést és a csodálatos szózatot követően a Lélek a pusztába
viszi Jézust (Lk 4,1-13). A pusztába, az
egyedüllétbe, a csöndbe, ahol az Atyával van jelen. Mindeközben az ördög is
megjelenik, azért, hogy ne legyen zavartalan a felkészülés, és hogy
megpróbálja. A Lélek mindig a csönd felé visz, azért, mert itt halljuk meg az
Úr szavát, azonban a gonosz mindent megtesz, hogy ez az időszak ne legyen
zavartalan. Nem engedi, hogy csak Istenre figyeljünk, el akar terelni az Atya
akaratától, és rá kíván vezetni a saját útjára, ami gyakran egyezik a magunk
vágyaival. Jézus próbája, hogy alárendeli-e magát teljesen Isten akaratának. Kész-e
elfogadni úgy a Messiás szerepét, ahogy azt Isten elgondolta, vállalja-e a
szenvedés, a kereszt útját?
A gonosz az istentisztelet, a bibliaolvasás, a csendesség ideje alatt is
tevékenykedik. Igyekszik elterelni Istenről és az Ő dolgairól a
gondolatainkat. Olyan gondolatokat hoz elő, amik nem is tűnnek rossznak. Sőt, olyan dolgok kerülnek elő, amik hozzátartoznak a mindennapi élethez. Mert
amikor Jézust megkísérti az ördög, nem bűnöket hoz elé, nem rossz, Isten által
tiltott, másoknak kárt okozó tettekre
biztatja. Minden, amit mond, az emberek előtt jónak tűnik, ezek pozitív tettek
és vágyak, ezzel befolyásol bennünket is. Azonban Jézus felismeri bennük a
bűnt, a csapdát. A lényeg az, hogy vonja ki életét Isten kezéből, maga vegye kézbe
életét, boldogulását, és úgy legyen Isten Fia, ahogy azt Ő gondolja, és ne úgy,
ahogyan az Atya. Éljünk úgy,a hogyan mi jónak látjuk, ahogy a világ diktálja,
és ne úgy, ahogyan az Úr mutatja, ez a gonosz célja ma is. A magunk módján legyünk
hívők és tanítványok, de ez megtévesztés. Isten akarata szerint kell
tanítványnak lennünk.
A kritikus pillanatokban még erőteljesebben támad az ördög. Tudja, hogy amikor
a test fáradt, könnyebben befolyásolható. Nagy hatással van ránk testünk
állapota, gyakran nem számít semmi, csak az, amit a testünk diktál. Ha éhesek vagyunk,
azonnal tenni kell ellene. Ha fáj
valami, csillapítani kell a fájdalmat, el kell látni testünket. Ézsaút is ilyen állapotában környékezte meg
Jákób, és őt nem érdekelte az éhségének csillapításán kívül semmi. Milyen nagy
erővel törnek ránk testünk vágyai, és ilyen időszakokban olyan könnyen elfordít
Isten akaratától a gonosz.
Az Úr Jézus azonban telve volt Szentlélekkel, ez a titok nyitja. Jobban
mondva, Ő a Szentlélek Isten. Ha Vele vagyok feltöltve, a kritikus időszakokat
is át tudom vészelni, győzni fogok a test hatalma felett is.
Sátán tudja, kicsoda Jézus, Isten Fia, ez nem kétséges, de ne úgy legyen,
ahogyan Isten akarja, hanem a keresztet, a szenvedést elkerülve. Az ördög
célja, hogy ne haljon meg Jézus a kereszten. Ezt a tervét nem adja fel később sem.
Péter által is ezt akarja elérni, amikor majd tiltakozik Jézus halála ellen.
Ugyanez a cél lebeg előtte, amikor a keresztről szól: Szállj le a keresztről, és akkor hiszünk. Ha Jézus kiszolgálja az embereket, ha azt teszi, amit kérnek,
akkor hisznek Neki, gondolja az ördög. Azonban, ha Jézus nem hal meg, nincs
örök élet. A bűneink megbocsátatlanul maradnak, nem jelenik meg a kegyelem, és
marad a bűn és a halál. Az ördög útja a könnyebb, a szenvedésmentes út. Ne
engedjük magukat megtéveszteni. A kényelmes, jólétet biztosító keresztyén élet a széles út. Krisztus útja a szenvedésekkel teljes, a lemondásokban,
egyszerűségben, nehézségekben jelentkező keskeny út. A keskeny úton mindig nehezebb a közlekedés,
ott figyelni kell. És ez a figyelés tart ébren és őriz meg a balesettől.
Az ördög nem lehetetlent kér, hanem olyat, amit Jézus képes megtenni.
Igét is felhasznál gondolatai alátámasztására, azonban Jézusban benne van az
ige. Nem lehet megtéveszteni, kegyes szöveggel lábáról levenni, Ő is ismeri az
igét, sőt, jobban ismeri. Meglátja a trükköt, a kiragadott és félbevágott
verseket. Ő összefüggésében használja és értelmezi Isten szavát. Ez lényeges,
mindig a teljes Írás fényében használjuk az igét. Ne engedjünk a kiragadás
szokásának.
Jézus életének, szolgálatának középpontjában Isten áll. Elutasítja a
megélhetés, a hatalom, a gazdagság túlhangsúlyozását, sőt, Ő ezekre nem is épít.
Élete Isten gondviselése alatt áll. Nem kell bebiztosítani a jövőjét, nem kell
anyagilag megalapozni dolgait, mert Isten megadja a mindennapi kenyeret. Jézus
most is saját tanítása szerint él. Amit majd az övéinek elmond, azt itt már
éli. Jézus valóban szabad. Szabad vagyok-e a világ befolyásától és kincseitől?
Mi határoz meg: Isten akarata, vagy a világ szeretete, kívánsága?
Jézus győzött az ördög fölött, igaz, majd visszatér még, de most a győzelem erejével megy tovább. Úgy lép
ki az élet színpadára és kezdi meg szolgálatát, hogy egy nagy győzelem van
mögötte. Legyőzte sátán kínálatát, a test vágyát, és igent mondott Isten
akaratára, a keresztre. Ez a mi reményünk. Áldott legyen, mert inkább vállalta
értünk a halált, mint a világban való jólétet, Egyiptom kincseit. Ő az igazi és egyedüli Szabadító. Így azután Vele győzhetünk a kísértések felett. A
Szentlélekkel betelt tanítvány győztes életre képes. Jézussal nem vereségre, hanem a bűn és
önmagunk fölötti győzelemre vagyunk beállítva.
Szenvedésben engedelmes
Szenvedésben engedelmes,
kísértésben győzedelmes
Jézus Krisztus, légy kegyelmes.
Rám a bűn mint tenger árad,
kísértésnek tüze támad.
Nincs segítség, csak Tenálad.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése