E
|
lmondja
Ézsaiás mindazt, ami a veszély közeledtével Jeruzsálemben történt (Ézs
22,1-25). A hódító hadsereg híre
megrémítette őket. Sokan elmenekültek, akik nem, azok kapkodnak és védelmet
építenek ki. Fontossá válik a
fegyverraktár és a városfal. Mindent
megtesznek, hogy megőrizzék a várost az ellenségtől. Azonban a próféta nem
dicséri őket, amiért mindenre odafigyelnek, inkább az Úrhoz való odafordulást
hiányolja. Annyira megrémültek, hogy nem látják az Urat. Nem ismerik fel, hogy
nem a külső védelmi eszközök segítenek rajtuk, hanem egyedül az Úr. Bűnbánatra
hívja őket Isten, de ők vigadnak, mert úgy gondolják, elvégezték a munkát,
biztonságban vannak. Magukat ünneplik, a terveket, a vezetőket, a városfal-építőket, és úgy gondolják, ez elég. Nem
ismerik fel, hogy bűnbánat és igazi, valóságos megtérés nélkül nincs biztonság
és élet. Mert a veszedelem nem
véletlenül történik, Isten ítélete lesz bűneik miatt. Azonban ha ezt felismerve
bűnbánattal Hozzá fordulnak, az Úr elhárítja a bajt. Hányszor átélték már ezt.
Amikor a nép őszintén kereste az Urat és megtért bálványozásából, és Isten
akarata szerint kezdett el élni, az ítélet elmaradt. Az ellenség emberi
beavatkozás nélkül elvonult. Hatalmas
Urunk van!
Igénk azt üzeni, hogy tekintsünk ma az Úrra, arra, Aki mindazt
megcselekedte, amit eddig átéltünk. Semmi sem a magunk erejéből ment végbe. Övé
a szabadítás. Kegyelemből van üdvösségünk, írja Pál apostol. Minden az Ő drága
kegyelme. Ő adott életet és váltott meg a bűnből és halálból. Ha mindig Rá
tekintek és látom hatalmát, akkor nem fognak a félelmek beborítani. Izráel nem az Úrra, hanem a félelmet keltő
ellenségre nézett, és nem mert bízni. Tekintsünk bátran Urunkra, soha ne
feledjük, hogy életét adta értünk. Ha
ezt megtette, ha vállalta értünk a halált, akkor ma sem hagy magunkra, és
a legjobbat akarja adni. Ha ránézünk, meglátjuk, hogy a győzelem nem rajtunk
múlik, az Úr azt már elkészítette, csak engedelmes hittel át kell vennünk.
Mivel Jeruzsálem vezetői és népe nem bíztak az Úrban, és inkább a maguk
erejére és hozzáértésére építettek, megtapasztalják, hogy mindez semmit sem ér.
A maguk ereje, a kiépített védvonal sem jelent semmit az ellenséggel szemben.
Fogságra fognak kerülni. Úgy élnek, mintha minden rendben lenne. Megtérés nélkül
hamis bizodalmat ápolnak. Úgy gondolják, mivel Isten népe közé születtek, senki
nem árthat nekik. Előre elkészítik a sírhelyeiket, és ez elbizakodás. Az Úr kijelenti: üresen marad a sírhely, mert
messzi földre kerülnek.
Azonban az Úr elhív magának mást, aki híven szolgálja Őt. Mi már tudjuk,
hogy ez a szolga az Úr Jézus Krisztus. Az Atya Rá helyezte Dávid házának a
kulcsát, amit Ő megnyit, azt senki nem zárja be.
Ő nyitja meg keresztje által az életre vezető utat, és ezt senki nem
zárhatja be előttünk. Jézus az ajtó, rajta keresztül juthatunk életre. És Ő az
út is. Ő az a keskeny út, amelyen Isten országába juthatunk. Beléptem már az
életre vezető ajtón? Járom a keskeny utat?
A hetedik trombitaszó után csodálatos események játszódnak le (Jel
11,15-19). A Király átveszi a világ fölötti uralmat. A feltámadott Úr Jézus
Krisztus a világ egyedüli hiteles uralkodója. Őt illeti az uralom életünk
felett is. Halálával bizonyította, hogy szeret. A Tőle messze került bűnös
embert is szereti. Nincs olyan bűn vagy életválság, ami Tőle távol
tarthatna. Vére minden bűnt eltöröl. Aki
bűnbánattal jön, és Őt akarja követni, az jöhet. A múlt el van törölve, és szabadon élhetek
Vele egy új életet.
A világ feletti uralom Istené és az Ő Krisztusáé lett. Ő a győztes, nincs Hozzá fogható, és én is
Hozzá tartozhatok kegyelemből. Jó
beletartozni a csapatába. Bár az emberek
többsége nem akarja, hogy Ő uralkodjon.
Pedig az Ő uralma az egyedül jó hatalom.
Irgalom van a szívében, és amíg itt vagyunk a földön, megbékülhetünk
Vele. Ő nem ellenségként tekint ránk,
azt akarja, hogy megtapasztaljuk hatalmát, és örömmel és önként boruljunk le Előtte.
A huszonnégy vén leborult Előtte, és imádták Istent. Hála volt a
szívükben azért, hogy az Úr Jézus győzött és átvette a hatalmat. Amíg nem az Ő kezében van az életünk fölötti
hatalom, ki vagyunk szolgáltatva a gonosznak. Az Úr Jézus nem erőszakkal hódít
meg, hanem hív, így szól: Jöjj, és kövess engem. Nekem kell felállnom,
megmozdulnom és elindulnom. Saját életem felett én tehetem Őt királlyá. Nem
erőlteti rám magát. Leborultam-e már
Előtte, és imádom-e Őt?
Megharagudtak a pogányok - milyen döbbenetes ez. Az emberi uralmak alatt annyi nyomorúságban
volt már részük a népeknek. Oly sok elnyomás történt. Az emberiség már
annyiszor megtapasztalta az emberi uralom minden nyomorúságát, mégis úgy
vagyunk, mint Izráel népe volt. Inkább egy embert akartak királyuknak, mintsem
Istent. Az ember megharagszik az Úrra,
ahelyett, hogy hálás örömmel fogadná. Nincs nagyobb jó, mint amikor Ő
megjelenik és átveszi az uralmat. Miért?
Mert ha olvassuk az igét, láthatjuk, hogy már földi szolgálata idején is mindig
az ember mentését tartotta szem előtt. Mindenfelé a gyógyulást, szabadulást, az
új, Isten szerinti életet vitte. Jézus nyomában soha nem járt pusztulás. Isten bűnösök
iránti szeretetét hozta el. A jogos ítéletet is elengedte, nem kövezett, hanem
magára vállalta a büntetést. Ő szenvedett sebeket, Ő bűnhődött, hogy nekünk
békességünk legyen. Ilyen királyra van
szükségünk. Az élet Jézusban kerül a helyére.
Fontos jelenet: az Úr megjutalmazza a Hozzá hűségeseket, akik kitartottak Mellette akár életük árán is. Már e
könyv írása idején vannak mártírok, János is a hitéért van száműzetésben.
Milyen megerősítő lehetett számára is látni, hogy az Úr értékeli a hűséget, és megbecsüli
azokat, akik vállalják Őt. Eljön a föld pusztításának is a vége. Eljön a nap,
amikor a Király visszatér, és véget vet a pusztításnak. Az ember az Istentől
kapott világot pusztítja, benne Isten ajándékát, az életet. Isten nem pusztulást, hanem felépülést,
begyógyulást akar. Hiszen maga Jézus az Élet. Aki Őt befogadja, az Életet
fogadja be.
A nagy király jön: Hozsánna!
1. A nagy király jön: Hozsánna! Hozsánna! Zeng e kiáltás előtte, utána;
Zöld ágakat
szeldelnek útjára, Békességet hoz népe javára. Áldott aki jött az Úrnak
nevébe’, Általa
léptünk az Isten kedvébe; Békesség ott fenn a mennyországban, Áldott az
Isten a ma-
gasságban!
2. Ó, szentegyház, hívek boldog országa! Mily édes ez a Jézus királysága!
Szelíd, sze-
gény ez és alázatos, De nagyhatalmú és csodálatos. Igaz ez és a bűnből
szabadító, A
bűnt, halált és népeket hódító; Vasvesszővel bírja ellenségét, De
szelíden őrzi öröksé-
gét.
3. Jézus király és magát annak vallja, De hogy királlyá tegyék nem
javalja; Sőt, noha Is -
ten, Sion királya: Lett az időben szolgák szolgája. Jön szamárháton
alázatossággal, Aki
pedig bír az egész világgal; Nem jön királyi fényes bíborban, Nem
fegyverekkel zörgő
táborban.
4. Ó édes Jézus, Atyádnak szent Fia! Ó, Isten, néped kegyelmes királya!
Vezéreld jóra
egész éltünket, Tégy tulajdon népeddé bennünket. Légy segítségül, ki a
magasságban
Ülsz drága véreden szerzett országban; Tégy engedelmes, hű polgárokká S
nyert kin-
cseidben birtokosokká.
5. Hogy csak a Jézus és az ő szent Atyja Törvénye légyen és szent akaratja
Cseleke-
detink zsinórmértéke: Áldott királyunk királyi széke Hű szíveinkben
légyen felemelve, És
hűségére életünk szentelve; Tégyen méltóvá a Jézus vére A boldog lelkek
lakóhelyére.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése