Í
|
géretek sora
hangzott el már az eddigi időszakban Isten szabadításáról és az újjáteremtésről (Ézs 36,1-22). Sokan örültek az
igének, és várták az Úr szavának beteljesedését. Bíztak Isten munkájában, és
hitték, hogy Ő meg tudja őket menteni az ellenségtől. Ha csak a fejezetek számozását nézzük, és úgy
vesszük, ennyi nap telt el, akkor vajon mi is lehetett a szívükben a Jeruzsálemieknek?
Milyen könnyen megjelenik a kétség. Telnek a napok, és nem enyhül a feszültség,
hanem még inkább közeledik az asszír sereg. Már itt vannak Jeruzsálem falai
alatt. Mit is teszünk ilyenkor? Kérem az
Urat, olvasom az igét, és inkább rosszabbodik a helyzet, mintsem javulna? Isten
azért ad ígéretet, hogy amikor próbák jönnek, keményebb időkkel nézünk szembe,
azokra álljunk rá. Az ige megerősít, elveszi a félelmet, és reménységgel tölt
el. Jó, ha mindig erősen kapaszkodunk az Úrba, és sok időt töltünk Vele. A
javulás nem mindig következik be azonnal, Júda népe sem élte át mindjárt Isten
munkáját. Miért? Azért, hogy erősödjön hitük, másrészt kiderüljön, mennyire
tudnak az Úrban bízni. Van, amikor a hitben való helytállás a bizonyságtétel.
Ha egy probléma nem szűnik meg azonnal, de bízunk az Úrban, és elhárítjuk a
gonosz támadását, az bizonyságtétel. Mások is erőt meríthetnek belőle, és felragyoghat
Isten dicsősége általunk.
Az asszír sereg elfoglalta Júda városait, győzelmesen nyomult előre, az
utolsó remény Jeruzsálem, a főváros, az Isten városa. Hitpróba is ez. Hisszük-e, hogy az Úr
megoltalmazza népét? Amikor egyre közelebb jönnek a fegyveresek, szilárdan
kitartunk-e az Úr mellett, vagy keressük az életünk védelmének egyéb módjait?
Elhagyjuk az Urat, menekülünk, vagy tudunk várni Rá, amíg fog cselekedni.
Nem is könnyű ilyenkor várni. Bizonyára nehéz volt ott is még mindig várni, és
nem tenni semmit.
Az ellenség is mindent megtesz, igyekszik a maga javára billenteni ezt a
nehéz lelkiállapotot. Lelki hadviselést folytat, el akarja bátortalanítani a
városban tartózkodókat. Azt üzeni, nem érdemes hinni, Istenben bízni, mert
ahogyan más népeket nem védtek meg isteneik, úgy Jeruzsálemet sem védi meg
Isten. A legnagyobb hatalom Asszíria, és csak az marad életben, aki behódol
neki. Ma is sokszor így rémisztget a gonosz, elhiteti, ő a legnagyobb, és csak
a behódolók maradnak meg.
A nagy király küldi őt, mondja a követ - rettegés van a szívemben, vagy
bátran el tudom mondani: én a királyok Királyához, az Úr Jézus Krisztushoz
tartozom. Ő a föld és a föld királyainak is Királya. Ezért nem félek, mert Ő
hatalmasabb minden fenyegetésnél, és Ő megment engem. De ha nem tenné is, nem
hódolok meg senki előtt.
Milyen bizodalom az, amelyre támaszkodsz? Gyakran megkérdezik, miben
bízol még mindig? Elmondhatom, hogy én Uramban, Aki életét adta értem, és
Akinek oly sokszor megtapasztaltam hatalmát az életemben. Akinek élő kapcsolata van az Úrral, aki
ismeri Őt személyesen, az meg tud felelni. Az meg tudja vallani: hiszek az
Úrban, mert már korábban is segítségül hívtam, és megkönyörült rajtam. A legfontosabb pedig az ige bizonyságtétele,
hiszem, amit az igében olvasok, ez ad erőt, és tudom, hogy Isten ma is ugyanaz.
Istent nem lehet bálványokkal, más népek, emberek isteneivel
összehasonlítani, mert nincs más Isten a Biblia Istenén kívül. Ő a Teremtő, és
Jézus Krisztus által Megváltó. Nincs más név, csak az Övé, Aki által
üdvözülhetünk. Más istenek tehetetlennek bizonyulnak sok fenyegetéssel szemben,
mert nem is léteznek, de ez a tehetetlenség nem azt jelzi, hogy Isten sem
segíthet. Úr Ő mindenek felett! Ő tud és akar segíteni, azokon, akik hit által
fordulnak Hozzá, akik Rábízták már az életüket. Mert Ő nemcsak a bajt akarja
elhárítani, hanem meg akar Önmagával ismertetni, és az Úr Jézus bűnt eltörlő
vére által örök életre megmenteni.
Ne engedjük magunkat megtéveszteni. Ragaszkodjunk Isten Bibliában adott
kijelentéséhez, mert a gonosz tudja forgatni a szavakat, de mindig az a lényeg,
ki mondja azt, amit hallunk? Lehetnek
biblikus gondolatok is, sőt, még igét is idézhet az ellenség, az a lényeg: tudom-e,
ki az, aki mondja. Ha ismerem az én
Uramat, akkor az Ő hangját meg tudom különböztetni a gonosz hangjától. Maga
Jézus Krisztus is azt mondta, hogy az Ő juhai ismerik a hangját, és ha nem az Ő
hangja szól, legyen az bibliai idézet is, elfutnak tőle. Ahogyan Neki is igét
idézett, a Biliára hivatkozott az ördög, de Ő felismerte, hogy ez hamis, és
ezért nemet mondott neki. Azért kapjuk a
mai napot is, hogy egyre jobban megismerjük az Ő hangját, és ha ismerjük,
akkor a próbákban, a fenyegetésben, a halál árnyéka völgyében is csak Rá figyelünk,
és a hamis hangot elutasítjuk. Mert az Úr szava megbízható.
Mindaz, amit az apostol leír, nem csak biztatás egy szebb jövő reményében
(Jel 21,9-27). Nem azért ír győzelemről, Isten ítéletéről és új teremtésről,
hogy a most szenvedőket valahogyan megvigasztalja. Amit elmond, az valóság, és
ez nem János szövege, hanem az Úr kijelentése. Az apostol azt mondja el, amit
lát. Az Úr meg mutatja neki valóságosan mindazt, amiről eddig beszélt. Betekintést
nyer az új Jeruzsálembe. Egy angyal úgy mutatja be neki, mint valóságot. Tudni
kell, hogy akkor már lerombolták a földi várost. Tehát János nem a régit látja,
hanem egy Istentől készített újat. Ez mind arra mutat rá, hogy amit olvasunk, az
valóság. Isten újjáteremt mindent. És ahhoz semmi sem lesz fogható.
Az új Jeruzsálem középpontja maga Isten és a Bárány, Ők lesznek a
templom, nem kell már kézzel épített ház, ahol Istennel találkozhatunk. Nem,
mert itt Ő lesz minden mindenekben, szabadon találkozhatunk és beszélhetünk Vele. Nem
lesz már semmilyen válaszfal Közte és köztünk. Milyen jó is lesz abban a
városban, legyünk hálásak Urunknak, hogy életével és kereszthalálával lehetővé
tette, kegyelemből a belépést. Aki oda vágyakozik, az ezen a földön léphet oda
be. Aki Jézus Krisztust Urának vallja, az Vele lehet majd ott is. És aki oda
vágyakozik, az a világ dicsőségét ki tudja kerülni. Azt nem tévesztik meg a
földi vágyak, mert a mennyei város felé tart. Aki ismeri Jézust, és élő hittel
hisz Benne, az tudja, hogy mindennél sokkal jobb az a hely. Földi vándorlásunk
célja az új Jeruzsálem.
Ott már nem lesz energiaválság, nem lesznek kiszolgáltatva az emberek,
és nem is rabolja ki őket senki. Ingyenes energiát kapunk, mert ott nem kell
lámpás, nem lesz éjszaka. Isten ma is mindent ingyenesen kínál Jézus
Krisztusban az övéinek. A kegyelmet és a bizonyságtételhez való erőforrásokat
is ingyen adja. Az élet vizét is ingyen kínálja az arra szomjazóknak.
Azonban azt ne feledjük, oda csak azok mennek be, akik beírattak az élet
könyvébe. És ez a beíratás földi életünk idején történik meg. Nem azonos ez
azzal, amit az egyházi anyakönyvekbe bejegyeznek. Ebbe a könyvbe a megtérőket,
az újjászületett embereket jegyzik be. Azokat, akik felismerték bűneiket, és Jézus
Krisztus vére által azokból megtisztíttattak. Mert oda nem mehet be semmi
tisztátalan, tehát amiben még ott a bűn. Az új teremtés mentes lesz a bűntől.
Csak azok mehetnek be, akik Krisztus által megtisztulnak.
Amint vagyok, sok bűn alatt
1. Amint vagyok, sok bűn alatt, De hallva hívó hangodat, Ki értem áldozád
magad: Fo-
gadj el, Jézusom!
2. Amint vagyok - nem várva, hogy Lelkemnek terhe, szennye fogy, Te, aki
megtisztít-
hatod: - Fogadj el, Jézusom!
3. Amint vagyok - bár gyötrelem, S kétség rágódik lelkemen, Kívül harc,
bennem féle-
lem: - Fogadj el, Jézusom!
4. Amint vagyok - vak és szegény, Hogy kincset leljek benned én, S
derüljön éjszakám -
ra fény: - Fogadj el, Jézusom!
5. Amint vagyok - nincs semmi gát, Kegyelmed mit ne törne át; Hadd bízza
lelkem rád
magát: - Fogadj el, Jézusom!
6. Amint vagyok - hogy a te szent Szerelmed tudjam, mit jelent Már itt s
majd egykor
odafent: - Fogadj el, Jézusom!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése