A
|
bölcsesség áldásait mutatja be igénk, azt az
életet, amelyik figyel Isten szavára, és aszerint cselekszik (Péld 10,1-32). Isten bölcsességére azért is vagyunk
ráutalva, mert lépten-nyomon választás elé kerülünk. Nemcsak az Úr világos
parancsolataival, vezetésével találjuk magunkat szemben, a világ is lehetőségeket
tár elénk. Ezek a lehetőségek első ránézésre vagy hallásra nem mindig
látszanak rossznak. Az igébe imádságos szívvel tekintve láthatjuk meg, hogy
végül hová vezet az az út.
Salamon rámutat arra az egész Szentíráson végigvonuló igazságra, hogy az
Úr törődik az övéivel. Lelkileg is
táplálja azokat, akiket megigazított. Isten ingyen kegyelméből igazít meg,
Krisztus által, és amikor ez megtörténik, Ő tovább vezet. Az Úr nemcsak
megigazít, hanem meg is szentel. A megszentelés jelenti azt, hogy az Ő útján
járunk, és egyre inkább akarata szerint élünk. A megszentelés szent életet
eredményez. A megszentelésben való növekedés fontos eszköze az imádkozás. Isten
ígéri, hogy aki kér, az kap. Mint gyermekek fordulhatunk Hozzá, és Ő meghallgatja
gyermekeit. Bátran kérhetünk az Úr Jézus nevében Tőle.
A bölcsesség útján járó ember szorgalmas, kiveszi a maga részét az
életből. Tehát nem várja a sült
galambot, hanem elvégzi azt, amit az Úr rábízott. Mindezt abban a hitben teszi, hogy az Úr
áldása kíséri munkáját. Az Úrra figyelő ember harmóniában van környezetével is,
akkor végzi a munkáját, amikor annak itt az ideje. Ma már ez a harmónia
felborult, azonban Istennel és az Ő terveivel ma is harmonizálhatunk. Fontos, hogy mindent a Tőle való időben
cselekedjünk.
Az élet útjához jár a feddés, az Úr neveli gyermekeit. Bizony,
megtörténik, hogy nem hallgatunk az Úrra, de Ő utánunk jön, és a fenyítéssel
visszasegít a jó útra. Akit szeret az Úr, azt megfenyíti. Hol a fenyítésben a
szeretet? - kérdi a mai ember. A fenyítés
azt jelenti, hogy fontos vagyok az Úrnak, törődik velem, és nem hagyja, hogy a
veszedelembe rohanjak. Ha nem fenyítene meg, ha nem avatkozna közbe, azt üzenné,
nem törődik velem. De Ő törődik, nem
hagyja éhezni az igazak lelkét. Aki éhes, az kap enni. Az Úr ad igét, ad üzenetet. Aki szomjas
szívvel hajol az igére vagy vesz részt igei alkalmon, az megkapja a megfelelő
táplálékot, azt, amire szüksége van.
Péter ismét kérdez, nem tud nyugodni, nekik mondja az Úr, vagy a
sokaságnak a vigyázásról szóló szavakat (Lk 12,41-59)? Nekem szól, vagy másnak? Hányszor megkísért:
ez nem nekem szól. Pedig mindig hozzám szól az Úr, amikor az igét olvasom vagy
hallgatom. Nem másnak üzen általam, hanem pontosan nekem mondja. Ő mindig annak
mondja, aki éppen hallja.
A tanítvány az Úr sáfárja, aki figyel Gazdája akaratára, és azt
cselekszi. Ha távol az Úr, mindent úgy tesz, hogy bármikor tér haza, őt munkában
találja. A sáfár végzi azt, amit az Ura rábízott, kiosztja a többieknek az
eledelt, mégpedig időben.
Amikor nem azonnal jön a Gazda, vagy nem akkor, amikor a sáfár várja, nagy
kísértés a lazítás. A környezet lesz rá hatással, és úgy gondolja, a gazda
halogatja a hazajövetelt, van idő. És már nem azt végzi, amivel megbízták, hanem
azokhoz igazodik, akik nem várják az Urat.
A világnak, a nem hívőknek akar tetszeni, vagy jól is érzi magát
közöttük. Az Ő tanítványa azonban az, akit Ő kihívott a világból, ez azt jelenti,
hogy a régi életben, a régi helyeken már nem érzem magam jól. Nekem már az Úr
gyermekei között a helyem. Az én „szórakozásom” az Úr várása. A Vele való
közösség tölti ki az életemet. Ez a gonosz szolga belefáradt a szolgálatba, úgy
gondolta, neki is kell egy kis pihenő, nem lehet állandóan az igével
foglalkozni. A Bibliával való foglalkozást már csak az istentisztelet idejére
tette, a többi idő az övé. Azonban az Úr
azt akarja, hogy mindig Vele legyünk. Ő megadja, ami nekünk kell, és
jobbat ad, mint a világ. Ő felüdíti a lelkünket, és ehhez nincs szüksége
alkoholra, világi lakomákra, bulizásokra.
Az Úr melletti döntést gyakran hoz magával békétlenséget. Mert azt még
több helyen elfogadják, ha valaki gyakorolja a vallását, mert vallásra szükség
van. Az élő hitet azonban sokan túlzásnak tartják. Aki Jézust Megváltójának
fogadja el, és kész követni Őt, és Hozzá igazodni, azt gyakran támadják. Azonban ne feledjük: az Úr megmondta mindezt
előre, és Őt is támadták, és életét adta értünk a kereszten. A tanítvány sem
lehet különb a Mesterénél, ha Őt üldözték, akkor a tanítványokat is üldözni
fogják.
Az Ő eljövetelének és a kegyelem korszaka végének vannak jelei. Ezeket
a jeleket az ige alapján beazonosíthatjuk.
A Krisztus eljövetelének is voltak jelei, amik alapján az igét ismerők
felismerhették, hogy Jézus a Krisztus. Azonban az emberek jobban ismerték az
időjárás jelenségeit, és komolyabban is vették, mint Isten igéjét. Ma sok
mindent előre tudunk az időről, és gyakran építünk is az előrejelzésekre.
Elfogadjuk, hogy úgy lesz, ahogy megmondták. Így fogadjuk- e az igét? Hiszem-e,
hogy amit az Úr megmondott, az megvalósul, akkor is, ha nem az első őrváltás
idején érkezik? Várok tovább, és hirdetem az evangéliumot.
IGÉJE SZÓL, IGÉJE HÍV
1.
Igéje szól, Igéje hív,
Szívünkben kétséget csöndesít.
Kegyelme kész, áldása vár,
Tárd ki a szíved, ó, tárd ki már!
2.
Igéje szól, Igéje hív,
Urunkat követni megtanít.
Kegyelme kész, áldása vár,
Tárd ki a szíved, ó, tárd ki már!
3.
Igéje szól, Igéje hív,
Nagy és szent munkára lelkesít.
Kegyelme kész, áldása vár,
Tárd ki a szíved, ó, tárd ki már!
4.
Igéje szól, Igéje hív,
Mondjon hát hálát a száj s a szív.
Kegyelme kész, áldása vár,
Tárd ki a szíved, ó, tárd ki már!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése