2020. március 30., hétfő

Becsüld meg Őt!


A
 feddés nem cél nélküli, hanem jobbításra szolgál (Péld 29,1-30,33). Azért történik, hogy meglássuk, baj van, de még lehet változtatni. A feddés mindig a változtatást tartja szem előtt. Azért történik, hogy elkerüljük a mélységeket, vagy ha belejutottunk, rádöbbenjünk arra, hogy segítségre van szükségünk. Isten is alkalmazza a feddést, Pétert is megfeddte, amikor  úgy gondolta, hogy Jézus nem mehet a keresztre, nem halhat meg, vagy amikor erősködött, hogy ő mindhalálig hű marad. Péter azonban ezt a feddést nem értette meg, továbbra is a maga véleményéhez ragaszkodott, és végül megtagadta az Urat. Csak a kakas megszólalása után jutott bűnbánatra.
Isten minket is megfedd, és ezzel igazgatja lábainkat. Rámutat: rossz irányba haladtunk. Saját fejünk után mentünk, mint a bárány, de Ő még mindig utánunk jön. A feddés, a nehéz esemény is azt jelenti, hogy az Úr, a jó Pásztor keres. Ő nem mond le rólunk. A jelenlegi helyzet is ezt üzeni, az Úr még mindig keres, azt akarja, hogy térjünk vissza Hozzá. Problémák abból adódnak, hogy az idegen fű kívánatosabb, mint amit az Úr ajándékoz nekünk. A világ élete, módszerei gyakran a hívőket is elcsábították, és az Úr most vissza akar állítani a Vele való élő kapcsolatra. Azt akarja, hogy végre valóban higgyük, hogy Neki gondja van ránk. Ő ma is törődik velünk, gondja van ránk, ám ezt akkor tapasztaljuk meg, ha odafordulunk Hozzá, és Rábízzuk minden dolgunkat.
Igénk tovább mélyíti Istenbe vetett hitünket, és rámutat arra, hogy aki Benne bízik, azt Ő megvédi. És ez nem elmélet, ez nem asztal mellett született prédikáció, hanem valóság. A Biblia Istennek  a  népe életében  elvégzett hatalmas munkájáról tesz bizonyságot. Izráel sok esetben tapasztalta meg az Úr munkáját, átélte, hogy Isten beavatkozik a történelem menetébe. Amikor Egyiptomból kihozta őket, abból a rabszolgaságból, amiről úgy vélték, soha nem szakad vége. Ezt követően a negyven éves vándorlás során vezette, védte őket. És az elmúlt kétezer év alatt milyen csodálatosan hordozta az Egyházat. Hányszor óvta meg, és saját korunkban, személyes életünkben is nagy dolgokat cselekedett az Úr. Ha mindezt szem előtt tartjuk, magától értetődő, hogy Őbenne bízunk, Hozzá jövünk félelmeinkkel, és hisszük, hogy Nála van a szabadítás. Mert azok a valóban szabadok, akiket a Fiút megszabadít. Ő tud minket a koronavírustól is megszabadítani. Ezért menjünk Hozzá, várjuk Tőle a megoldást. Ő megvédi övéit, és bizonyságtévő élettel ajándékozza meg.
A mai fejezetben Ágúr beszédeit olvashatjuk, teljes szívvel meghódol az Úr előtt. Istentől akar tanulni, tudatlannak látja magát, és ez az alázat még inkább Istenhez viszi Őt. A szent tudományában mélyül el. Felismerte, hogy Isten megismerése, az ige tanulmányozása az igazi tudás és bölcsesség. Mi is elmélyülhetünk az ige olvasásában és tanulmányozásában. Kereshetjük ma is az Úr akaratát. 
Az Úr hirdette az evangéliumot, elmondta, hogy Istennek van megoldása az életükre (Lk 20,1-19). Ez a megoldás az egyetlen jó, és ez Ő. Az életük akkor fog jó irányba fordulni és tapasztalják meg a békességet, szabadságot, Isten áldását, ha Őt befogadják és királlyá teszik az életükben. Az evangélium az Úr Jézus személye és értünk való áldozata. Hirdeti a jó hírt: van győzelem a bűn felett, van szabadulás. És mindez Őáltala. Jó hír: nem nekünk kell megszerezni Isten kegyelmét, mert azt Jézus megszerzi a kereszten való áldozatával. Nekünk mindezt csak hittel és kinyújtott kézzel el kell fogadnunk. Ő ma is kínálja az üdvösség ajándékát. Ez az örömhír, van üdvösség, ingyen kelemből. Isten új és örök életet ajándékoz mindazoknak, akik ezt elfogadják. Mert nem elég a bőven megterített asztal, hiába van minden kész, de ha nem megyek oda, és nem étkezem, éhes maradok. A megterített asztalról fogyasztani kell. A kegyelem asztalával élnünk kell.
A vezetők azonban nem akarnak erről az asztalról fogyasztani. Nem látják a bőséges kínálatot, nem ismerik fel a kegyelem idejét. Ők továbbra is meg akarnak dolgozni érte, meg akarják szerezni Isten országát. Nem látják, hogy új időszak kezdődött, a kegyelem korszaka, most már minden ajándék. De ez Jézusba van csomagolva. Isten szeretete és kegyelme Őbenne érhető el.
Szomorú, hogy tanultságuk, műveltségük, igeismeretük ellenére oly vakok, nem látják, hogy amit Jézus tett, az Isten cselekedete. Nem ismerik fel, hogy maga Isten borogatta fel az árusok asztalait, és űzte ki őket. Megharagszanak, mert az Úr beleszólt az életükbe. Mit mondunk, amikor Isten felborítja az eddigi jól megszokott életvitelünket? Alázattal fogadjuk, és hálát adunk, hogy kiemel a pusztulás verméből? 
A főpapok és írástudók csak egy embert látnak, aki bement a templomba, és az ő gyakorlatukat, a tőlük való rendet megzavarta. Ők nem adtak neki engedélyt. Vajon ha Urunk ilyen egyszerűen, de hatásosan cselekszik a mi életünkben, az egyház életében, mit mondunk? Ha engedélyünk nélkül cselekedne, és borítaná fel a jól megszokott rendünket, mit szólnánk?
Jézust nem lehet utasítani, nem lehet számon kérni. Visszakérdez. Már rég meg kellett volna látni, hogy az Úr Jézus tettei mögött az élő Isten hatalma áll.  Jézus kérdésére nem akarnak válaszolni, mert csapdába kerültek, tudják, ha válaszolnak, nincs kifogás. Jön a kérdés: ha tudtátok, ki volt János, miért nem hittetek neki? És ez jó kérdés, ez nekünk is szól, mert ha olyan jól tudjuk, és annyiszor mondjuk, Úr Jézus, akkor miért nem hiszünk Neki? Akkor miért nem engedelmeskedünk Neki? Ha Ő az Úr, és mi tanítványai vagyunk, miért élünk úgy, mint a világ? Miért vannak jelen ugyanazok a bűnök, mint a nem hívők életében? Miért pánikolunk, aggódunk mi is úgy, mint ők, ha Isten az Atyánk? Akkor mi is miért mindig a pénztől várjuk az eredményt, és miért nem az Úrban bízunk? Miért vagyunk kicsinyhitűek? Záporoznak Urunk kérdései, de szembenézünk-e velük? Mert mindaz, amit most átélünk, Isten figyelmeztetése, nem világít a lámpásunk. De amíg figyelmeztet, van lehetőség változtatni. Az a kérdés, akarok-e változni és változtatni. Mivel ezek nem tiszta szándékkal kérdeznek, nem kapnak választ. De aki őszintén kérdez, az megtapasztalja Jézus hatalmát, mint ahogy a vakok, a leprások, a megkötözöttek, amikor segítségül hívták Őt, átélték gyógyító és szabadító hatalmát.
Egy példázattal világítja meg Urunk mindazt, ami végbement, Isten szeretett Fiát küldte el. Ő az utolsó küldött, az utolsó, de legerőteljesebb szó. Isten úgy gondolta, szeretett Fiát megbecsülik. Megbecsülöm Őt? Az élet azt mutatja, hogy nem becsüljük, nekünk sem kell Ő. A mai kor embere is kidobja és megöli. Becsüljük meg az Urat, az Ő drága kegyelmét, mert ezen fordulhat meg az Életünk. Isten Fiát kell megbecsülnünk, értékelni, amit tett értünk, mert ha nem ezt tesszük, elveszünk. Lássuk meg, hogy mindaz, amiért elindultunk, amit fontosnak tartottunk, a pénzünk, tudásunk, technikánk, nem segít. Csak egyedül Jézus! Hívjuk Őt most segítségül.
A munkásokat csak az örökség érdekelte. Nem a Fiú kellett nekik, csak az örökség. Mintha rólunk szólna, hiszen nekünk sem Ő kell, csak Tőle valami. Csak az örökség. Mindenki üdvözülni akar, a mennybe szeretne kerülni, de Jézust kevesen akarják Uruknak. Jézus nélkül akarunk örökséghez jutni. Isten ajándékára vágyunk, Isten nélkül. Azonban a Fiú nélkül nincs élet. Ha nem kell a Fiú, az örökséget is elvesztik. A szőlő ura elveszi tőlük, és másnak adja. Ha nem becsüljük meg a Fiút, elvétetik a szőlő, és másnak adatik. Olyanok kapják meg, akik megbecsülik, a Gazdát és a Fiút is. Ez az üzenet többször előjön az evangéliumokban, ezért vegyük komolyan. Becsüljük meg a Fiút, az evangéliumot, és éljünk mindennap kegyelemből. Ahogy Pál apostol írta, éljünk is a hitünk szerint. Mert ha nem, elvétetik a szőlő, és másoknak adatik. A példázat azért hangzik, hogy értsük meg, rólunk szól, de ha ezt megértjük, ne a főpapokat kövessük. Mert bizony, nagy hangon mondjuk, nekünk szól az ige, de amikor szíven talál egy igahirdetés, akkor már megharagszunk. Pedig az ige nekem szól, és azért, hogy vegyem komolyan, és ha megértem, amit mond, akkor aszerint cselekedjek. Zákeus megértette, és változtatott az életén. Rendezte dolgait, azokkal, akik ellen vétkezett.



 Úr Jézus, nézz le rám

1. Úr Jézus, nézz le rám. Jöjj, mosd el bűnömet, Sok földi szenvedély kötöz: jöjj, oldj fel
engemet.

2. Úr Jézus, nézz le rám, Gond és bú látogat; Hű szolgád: ízleljem ígért, szent nyugo-
dalmamat.

3. Úr Jézus, nézz le rám, Ne tévedhessek el; A menny felé sötéten át te légy az úti jel.

4. Úr Jézus, nézz le rám, Ha nő a félelem, Ár zúg és ellenség szorít, légy, Megváltóm,
velem!

5. Úr Jézus, nézz le rám, Ha elvonult az ár, Te szent derűd derítsen és az örök napsu-
gár.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése