M
|
ai igénkben a
bolond azt az embert jelzi, aki figyelmen kívül hagyja Isten valóságát, és
nem számol vele (Péld 26,1-28). Az ilyen ember a maga útján jár, úgy gondolja, nincs
szüksége Istenre, a Tőle való vezetésre. Parancsait semmibe veszi, mert ő ért
az élethez. A bölcs ezzel szemben, aki meghajol Isten hatalma előtt, mert
felragyogott az Ő Lénye előtte. A bölcs törekszik Isten megismerésére, egyre
inkább elmélyül az ige tanulmányozásában. Nem kötelező program szerint történik ez, hanem azért, mert a bölcs,
miközben tanulmányozza a szentírást, megtapasztalja Isten jelenlétét, élő
valóságát. Számára Isten élő személy,
igéje pedig ennek a világnak törvénye. Minden Isten szava szerint működik, igaz,
a bűn megrontotta a harmóniát, de ennek ellenére felismerhető a világ
működésében az Istentől származó rend. Elég, ha saját testünk működésére
figyelünk, a bűn és betegség ellenére minden összhangban működik.
A bolond, tehát, aki kiiktatja Istent, nem tanul, a bolondság azt
jelenti, hogy a rossz döntésekből, azoknak következményeiből sem képes levonni
a megfelelő következtetést. Újra és újra
elköveti ugyanazt a hibát. Visszatér a bűnre, hiába tapasztalta meg annak
súlyát az életében, képtelen elhagyni és másképp élni. Mindez rámutat, hogy a
bűn esetében többről van szó, mint puszta szokásról, amin bármikor
változtathatunk. A bölcs Istennel van kapcsolatban, és így meglátja, hogy nem
képes önerőből szabaddá lenni, a rossz dolgokat elhagyni, hanem Isten
segítségére van szüksége. A Biblia
szerinti bölcs ember meglátja, hogy ő bűnös, de azt is felismeri, hogy Jézus azért
jött el a világba, hogy megszabadítsa a bűn átkától. Az Úr Jézus szabadítása nem elmélet, Ő az
egész életformánkra hatással van. Az élő hit meglátszik az életvitelünkben. Az
Úrral való kapcsolatnak hatása van ránk.
A gonosz gyakran kinagyítja a dolgokat, a bolhát elefántnak láttatja,
vagy oroszlánnak. Mindent azért, hogy megrémítsen, az a célja, hogy
visszatartson a bizonyságtételtől, az Úrnak való szolgálattól. Péter apostol arra mutat rá, hogy az ördög
mint ordító oroszlán szertejár, mert el akar nyelni. Nagy hanggal veti bele magát a világba, így
akar megfutamítani, félelmünkre épít. Azonban, aki odamenekül az Úrhoz, átéli,
hogy az Úr Jézus mellett oltalom található. Ha szorosan megmaradunk Mellette, a
gonosz nem rémíthet meg. Miért? Mert az Úr Jézust látjuk magunk mellett, az Ő
hatalmára bízzuk magunkat. Aki Jézust nagynak, győztesnek látja, az nem hátrál
meg.
Aki a problémákra tekint, és a maga kényelmét, jólétét tartja szem előtt,
az hajlamos a maga félelmét ezekre kivetíteni, és így a bántást, a sérelmet,
a gondot óriásnak látjuk, és jobbnak véljük nem szembeszállni vele. Azonban az Úr tanítványa mindig a
megfeszített és feltámadt Úr Jézusra néz, Mellette eltörpülnek Góliátjaink.
Dávid sem Góliátot csodáltra, hanem az Úr hatalmát. Néha az a gondunk, hogy a
bűnt, a gonoszt, a világot csodáljuk, ledermedünk nagyságát, erejét látva. Úgy
véljük, nincs esélyünk, pont úgy, ahogyan Saul király és hadserege is, senki
nem mert kiállni Góliát ellen. De Dávid
igen, mert az Ő tekintete Istenen csüngött, és már korábban is megtapasztalta
hatalmát. Legyünk mi is mindig kapcsolatban az Úrral, és állandóan tekintsünk
felfelé.
Az Úr tovább megy Jeruzsálem felé, semmi sem állíthatja meg, mert Isten
kegyelmi akaratának végbe kell mennie (Lk 19,28-40). Isten Báránya
megáldoztatik a kereszten, a bűneink miatt.
Jézus értünk megy a keresztre, mert nincs más lehetőség, csak a
kereszt. Semmi nem tudja visszatartani,
sem ellenség, sem értetlenség, Ő nem csügged el, hanem megy tovább. És közben
menti az embert. Viszi az életet a bajbajutott, megrekedt, a bűn hálójából
kikerülni képtelen embereknek. Nekünk is tovább kell menni, és vinni a jó hírt,
a Feltámadottról szóló győztes üzenetet.
Vinni kell tovább, ebben a helyzetben is, mert nincs más segítség, mint
a kegyelem. Nincs, aki meg tudná fordítani az életünket, csak egyedül Jézus. Fontos, hogy halljanak az
emberek az Úr Jézusról, meglássák, hogy Ő tud segíteni, személyes és közösségi
problémáinkban is. Ne engedjük, hogy a kialakult helyzet visszatartson a
bizonyságtételtől. Az Úr a mi reménységünk. A világ sóvárogva várja a hiteles
életeket és bizonyságtételeket.
Tovább haladva is a keresztre, Isten váltságművére figyel az Úr. Ettől
semmi el nem térítheti, és mindent megtesz, hogy az emberek felismerjék az idők
jeleit. A szamárháton való bevonulás is
a prófécia beteljesedése, így jelzés. Kigyullad egy újabb gyertya, amint az
adventi koszorún is meg szoktuk gyújtani a következő vasárnapokon a gyertyákat.
Minden gyertya jelzi, hogy közelebb vagyunk Isten akaratának megvalósulásához. Így ez
az esemény is jelezte az akkori embereknek, hogy Jézus Istentől jött, vegyük
komolyan, térjünk meg bűneinkből, és Bízzuk Rá az életünket. Tegyük Őt életünk
Urává.
Ez a mostani vírusjárvány is jelzés: forduljunk az Úrhoz. Kezdjük el Őt
keresni, mert rossz irányba haladunk. Az Úr jelez, azt akarja, hogy felismerjük,
Nélküle elveszettek vagyunk. Azonban nem elég csak egy felekezetbe tartozni,
élő kapcsolatra kell jutnunk Vele. Azt akarja, hogy kövessük egész életünkben,
mégpedig teljes szívvel.
Ma is szól az üzenet, az Úrnak van szüksége az életedre, Ő akar általad,
általam bevonulni másokhoz. Az Úr
Jézusnak szüksége van ránk, hogy hordozzuk Őt. De vajon Őt hordozom? Őt látják
általam? Az Ő akaratának engedelmeskedem?
Mert ez a szamár, amikor Jézus ráül, engedelmeskedik Neki. Már nem
csökönyös, nem a maga dolgaival van elfoglalva, hanem oda megy, ahová Jézus.
Ez a szamár még nem volt betörve, ezen még nem ült ember, és még sem dobja
le Jézust a hátáról. Amikor Jézushoz
vezetik a szamarat, átalakul a természete, Jézus Lénye átalakít. A mi vad és
engedetlen szívünket is Ő formálja engedelmessé. A szamár Jézust viszi, tudja,
hogy az éljenzés Jézusnak szól. Nagy kísértés, hogy az életünkben nem mindig
látszik már az Úr, inkább mi látszódunk. Elhisszük, hogy nekünk szól az
éljenzés. Igazán szamár lenne ez a szamár, ha azt hinné, hogy neki örülnek az
emberek.
Jézus Király - úgy fogadom? Meghódoltam már Előtte? Minden azért
történik, hogy felismerjük: Ő a Király! Ő
az Úr, az Isten nevében jön. Az életünk eseményeinek is Őhozzá kell, hogy
irányítsanak. A nyomorúság is jelez,
Jézus nélkül baj van, de még Hozzá fordulhatunk. Ma még tart a kegyelmi idő. Ne hallgassunk, hanem kiáltsunk mi: áldott a
Király, Aki az Úr nevében jön! Ő az élet Fejedelme, uralma csodálatos. Ő nem a
pusztulás, az önimádat, hanem az igazi Élet útján vezet. Jézust követve életre
jutunk. Azért halt meg a kereszten, hogy
akik bűnbánattal és hittel Hozzá kiáltanak, azok bűnbocsánatban részesüljenek, és
örök életük legyen. Ez azonban nem azt jelenti, hogy Jézusért megbocsát Isten, ezért
úgy élek, ahogy akarok. Egy új életformára hív el. Arra, hogy most már az Ő
nyomdokait kövessük.
JÉZUS, TE ÉGI SZÉP
1.
Jézus, Te égi szép tündöklő fényű név,
Legszentebb énnekem e föld ölén.
Benned van irgalom, erőd magasztalom,
Terólad zeng dalom, ragyogj felém!
2.
Az élet száz veszély, én lelkem, mégse félj,
Míg Ő hord karjain, hű Mestered!
Elhagynak emberek, mit árt, ha Ő veled,
Töröld le könnyedet: Jézus szeret!
3.
Akaratod nekem mutasd meg szüntelen,
Ne rejtsd el, mesterem, tetszésedet!
Vezérelj így magad, mutasd meg utadat,
Idegen tájakon jár gyermeked.
4.
Tisztíts meg teljesen, szentelj meg, hadd legyen
Fényedből fénysugár az életem,
Míg a homályon át a lelkem otthonát,
Világosságodat elérhetem.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése