A
|
korábbi türelmetlenségnek megvannak a
következményei, Sára féltékeny lesz Izmaelre (1Móz 21,9-34). Félti az ígéret
fiát, úgy gondolja, Izmael kiszorítja az ő fiát az áldások örökléséből. Szembetűnő,
hogy nem látja meg a saját hibáját, nem ismeri fel, hogy annak idején ő akarta
így megoldani a helyzetet, ő javasolta, szüljön Hágár gyermeket Ábrahám
számára. Azt látjuk, hogy Sára nem növekszik a hitében, még mindig nem az Úrban
bízik, így maga akarja ismét megoldani a helyzetet. Még mindig nem az Urat
hívja segítségül. Ezért csak Hágár elküldésével véli megoldottnak a problémákat.
Szabadulni akar Hágártól és a fiától. Ez azonban nem megoldás. Mi hogyan próbáljuk helyrehozni azt, amit
korábban elrontottunk? Mennyire vonjuk be Istent ezeknek az élethelyzeteknek a
megoldásába? Jézusban azért jött el a világunkba, hogy engedjük oda életünk
minden kérdéséhez. Jézust be lehet vonni az életünkbe. Ha odahívjuk, ha segítséget
kérünk Tőle, más megoldásra jutunk, mintha magunkra hagyatkoznánk.
Ábrahám sem áll a helyzet magaslatán, nem mondja, vigyük az Úr elé a
kialakult helyzetet, hanem teljes mértékben Sára befolyása alatt van. Mintha az
úgynevezett békesség kedvéért nem merne szólni, nem merne cselekedni. A hamis
békesség soha nem vezet igazi eredményre.
Nem az a békesség, ha nem beszélünk a bajokról. Igazi békesség akkor
költözik a szívünkbe és a kapcsolatainkba, ha merünk beszélni problémáinkról, és
a felelősséget közösen vállalva megyünk az Úr elé. Igazán Isten előtti
bűnbánatban lehet rendezni dolgainkat. Az Ige mutathat utat a jó megoldások
felé. Fontos, hogy a házaspárok, a család és a gyülekezet is a felmerülő
problémákat imádságos szívvel megbeszélje és az Úr elé tárja. Amennyiben
belevonjuk Istent a kérdéseinkbe, kevesebb feszültség lesz közöttünk.
Ábrahám belső vívódással van teli, számára Izmael is kedves, talán már
arra gondol, hogy ő viszi tovább az áldást, vagy Izsákkal megosztva öröklik
Isten ígéreteit. Az Úr azonban kijelenti, hogy Izmael bár a fia, de nem Isten
ígérete alapján, hanem a saját döntésük alapján. Így bár ő is a gyermeke, de a
korábban kapott ígéreteknek nem lehet az örököse. Meg kell látnunk, hogy mennyi
bajt okozunk magunknak, és másoknak is a türelmetlenségünkkel,
hitetlenségünkkel. Ha Ábrahám hittel vár az Úrra, ha kitart amellett, hogy
Sárától kell a gyermeknek megszületni, mindezt elkerülik. Azonban most már csak
előre lehet tekinteni, a múlton rágódni nem lehet, a jelen helyzetből kell
kiindulni, a mostani gondokat megoldani. Ábrahám azonban képtelen dönteni,
képtelen jó megoldást hozni. Az Úr leszögezi, nem örökölhet Izmael Izsákkal
együtt. Miért? Mert Izsák Isten ígéretéből származik, vagyis ő a Lélektől
születik, míg Izmael a testtől született. És ami testtől születik, az nem
örökölheti Isten országát. Mi már tudjuk, hogy Lélektől kell születnünk, mert
ha ez nem történik meg, nem láthatjuk meg Isten országát. Azonban ezért lehet
könyörögni, Isten Szentlelke által újjászüli a bűnbánattal Hozzá fordulót.
Sok minden feszül ebben a történetben, benne van Hágár felelőssége is,
aki engedi a feszültség generálódását. Látjuk, ő sem bízik az Úrban. Milyen
könnyen feladja Hágár, azt gondolja, itt már nincs más lehetőség, csak a halál.
Bizony, sokszor mi is könnyen feladjuk, azt gondoljuk, nincs megoldás.
Elveszítjük a reményt, és engedünk a leépülésnek, várjuk a halált. Ez a történet
azonban rámutat, nem kell feladni, még az emberileg megoldhatatlan
élethelyzetekben is van megoldás, csak nézzünk felfelé. Isten nincs távol
tőlünk, csak forduljunk Hozzá. Akit Ábrahám kitesz, azt Isten vállalja. Neki
Izmael is fontos. A mi felelőtlen tetteink következményeit is felvállalja az
Úr. Neki terve van azzal az emberrel, akiről lemondanak, akiben mások problémát
látnak. Így vállal minket is. Ne keserítsen el, ha azt látjuk, másoknak terhére
vagyunk, problémát okozunk, mert az Úr mellénk áll, és azt mondja, számára így
is fontosak vagyunk. Ezt élte át a Bethesdánál harmincnyolc éve gyógyulásra
váró férfi. Már senkinek nem volt fontos, nem akadt egy ember, aki
meglátogatja, vagy vár vele és besegíti a vízbe, de Jézus megállt mellette, és
embere lett. Ne engedjük, hogy magunkra csavarodjon a tekintetünk, ne engedjünk
a keserűségnek, hanem lássuk meg az Urat. Fedezzük fel szeretetét és kegyelmét,
ami által felemel a depresszióból is. Számára fontosak vagyunk, és ahogyan
Izmaelt továbbsegítette, úgy segít minket is tovább. Ne félj, mert az Úr
meghallja szavad, ott, ahol vagy. Ha feltekintesz, te is meglátod a szabadulás,
az élet forrását Krisztusban.
Pál továbbvezeti tanítványait a hit útján (1Thessz 4,13-18). Újabb kérdéssel szembesültek,
ez pedig a halál. Az apostol hirdette Thesszalonikában is az Úr
visszajövetelét. Akik befogadták az evangéliumot, örömmel vártak a visszatérő
Jézusra. Úgy gondolták, ez hamarosan be fog következni, ám közben a testvérek
közül néhányan meghaltak, ez pedig zavart okozott közöttük. Hát mégsem jön
Jézus? Mégis meg kell halni? Hát hogy is van ez?
Először is Pál rámutat, a meghalás olyan, mint az alvás. Nem rettenetes
dologként írja le, mert, akik Krisztusban vannak, a meghalásban is Vele
találkoznak, Őhozzá mennek.
Pál azt is elmondja, hogy Jézus Krisztus feltámadása számunkra is elhozta
a feltámadás reménységét. Eljön az idő, amikor majd az Úr előhozza a hitben
meghaltakat, immáron új, romolhatatlan testben. Akik pedig élni fognak az Úr
eljövetelekor, azok elragadtatnak. A halottak feltámadnak, az élők
elragadtatnak az Úr fogadására.
Tehát a mi feladatunk, hogy az Úrral való találkozásra készüljünk,
bármilyen formában valósul is meg. Számunkra a motiváció, hogy sem élet, sem
halál nem választ el az Úr szeretetétől, amely Krisztusban megjelent. Életünk
célja, hogy mindig Vele legyünk. Akár itt vagyunk a földön, akár meghalunk és
átmegyünk a láthatatlan világba, Vele akarjunk lenni. Amíg itt vagyunk,
elrendeződhet az életünk, a kegyelmet megragadva bizonyosak lehetünk, hogy aki
az Úr Jézusban hisz, örök élete van, vagyis már ebben a világban, és majd az
eljövendőben is Vele élhet. Ennek az életnek ez a nagyszerű lehetősége és reménysége,
hogy már most Vele élhetek, és majd Vele lehetek az örökkévalóságban. Ez
örvendeztessen bennünket a mai napon is, ez adjon reménységet. És ha Vele vagyok,
távozik szívemből a félelem, mert az Úr hatalmasabb a félelmeinknél.
Hadd menjek, Istenem, Mindig feléd
1. Hadd menjek, Istenem, Mindig feléd, Fájdalmak útjain Mindig feléd. Ó,
sok keresztje van, De ez az én utam, Mert hozzád visz, Uram, Mindig feléd.
2. Ha este száll reám S csöndes helyen Álomra hajtanám Fáradt fejem: Nem
lesz hol nyughatom, Kő lesz a vánkosom, De álomszárnyakon Szállok feléd.
3. Szívemtől trónodig - Mily szent csoda - Mennyei grádicsok Fényes sora,
A szent angyalsereg Mind nékem integet; Ó, Uram, hadd megyek Én is feléd!
4. Álomlátás után Hajnal ha kél, Kínos kővánkosom Megáldom én. Templommá
szentelem, Hogy fájdalmas szívem, Uram, hozzád vigyem, Mindig feléd!
5. Csillagvilágokat Elhagyva már, Elfáradt lelkem is Hazatalál. Hozzád ha
eljutok, Lábadhoz roskadok: Ottan megnyugodhatok Örökre én!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése