A
|
fejezet utolsó verseiben Isten fenségéről,
magasztosságáról beszél Elihú (Jób 36,26-33). Elmondja, hogy minden ember
találkozik Isten jelenlétével, hiszen a föld élete, a természet jelenségei is Róla tesznek bizonyságot. Megszemlélhetjük az Ő munkáit, és aki nyitott szívvel
teszi, az meghódol Előtte, elismeri, hogy a föld élete mögött Isten áll. Azonban a bűn elhomályosította látásunkat, és
nem akarjuk meglátni Istent, még azt sem vesszük észre, ami megtapasztalható
belőle. De ha elcsendesedünk, átélhetjük az Úr jelenlétét. A szemlélődés azt
jelenti, hogy meg tudok állni a természet szépségeinél, és elcsendesedve az
Úrra gondolok. A szemlélődés gyógyítja lényünket, segít, hogy jobban megértsük
az Igét, felismerjük Isten akaratát. A szemlélődő csendben, mély imádságon keresztül
beszélgethetünk Atyánkkal, átélhetjük, hogy megcsendül a csönd. Jézus is gyakran vonult egy hegyre, ahol a
csöndben jobban rá tudott hangolódni az Atyára. Használjuk ki mi is a lehetőséget, csendesítsük le szívünket akár egy
virágot nézve, adjunk hálát Istennek a szépségért, és engedjük, hogy átjárja
lényünket.
Elihú csodálja Istent, számára fontos az Úrral való közösség, de
kimondja, hogy igazán nem ismerhetjük meg Őt. Isten nem ismerhető meg, mondja,
távolinak érzi, és szinte csak a természet eseményein keresztül van fogalma Róla.
Ez alapján Isten lenyűgöző, de félelmetes, azonban még így is átélhető hatalma és irgalmassága. Mi már tudjuk, hogy a
természet nem elégséges Isten megismeréséhez, de nem is vagyunk erre utalva,
mert Isten szeret és kapcsolatba akar velünk kerülni. Ennek érdekében mindent
meg is tett. Emberré lett az Úr Jézusban, hogy Általa közelről szemléljük Őt.
Jézus életét figyelve átéljük, hogy Istent látjuk, Vele találkozunk. Ha Istent
akarjuk megismerni, elég, ha Jézust figyeljük, mert Ő az Atya lényének
kisugárzása.
Igazán akkor ismerhetjük meg a másikat, ha találkozunk vele, és ő beszél
magáról, majd pedig együtt élhetünk vele. Akkor közelről megfigyelhetjük őt.
Isten kijelentette magát már az Ószövetségben, beszélt magáról, és aki hittel
fogadta e beszédeket, megismerhette Őt. Azonban Jézus által eljött közénk,
megszólít, elhív, jöjj és kövess, és ha megmozdulunk, a követés során megtapasztalhatjuk, hogy ki is Ő valójában. A tanítványok is a Jézussal együtt
töltött hetek és hónapok alatt ismerték föl, hogy kicsoda Ő. Ha engedjük, hogy
cselekedjen az életünkben, ha a mindennapi élet legapróbb kérdéseit is
feltárjuk Előtte, rádöbbenünk, hogy Istennel van dolgunk. Aztán álljunk meg a római
századossal együtt mi is a kereszt alatt, szemléljük a rajta függő Jézust,
éljük át, hogy ott vagyunk, látjuk és halljuk az eseményeket, és ennek alapján
mondjuk mi is: Bizony, ez az ember Isten fia. És ha ezt kimondtuk, bízzuk Rá az életünket.
Mennyire más is lesz az új föld, mint a mostani (Jel 22,1-7). Más, mert
Isten lénye járja át, belőle hömpölyög az élet. És az élet ingyenes.
Csodálatos, milyen más az Úr, mint mi, nem sajátítja ki magának az áldást, a
kincseket, az értéket, hanem megosztja velünk. Sőt, nekünk készítette mindazt,
amit a föld kínál. Nem csupán néhány ember, hanem minden ember számára. Már
tegnap olvastuk, hogy Ő ingyen kínálja az élet vizét, de nem kér pénzt az
energiáért sem, pedig az Ő lényéből árad a fény és a meleg. Nem is csoda, hogy nem
kér fizetséget, hiszen a belépőt is ingyen kegyelemből kínálja számunkra. Az Úr
Jézus, a Bárány kifizette az árat a kereszten, így aki lefogadja ezt, az ingyen
bemehet az életre. Ragadjuk meg a kegyelmet, hódoljunk meg Urunk előtt, és
éljük már most kegyelemből az életünket!
Az élet vizének folyója keresztülhömpölyög a városon, átjár mindent, így
engedjük, hogy életünk legapróbb részleteit is átjárja. Istennek van válasza
minden mai problémánkra, az élet vizében, az Igében megtalálhatjuk a feleletet
égető kérdéseinkre, belső lelki problémáinkra is. Csak jöjjünk Hozzá, legyen
magától értetődő, hogy az Úrtól várjuk a választ, ha kétségek gyötörnek,
félelmekkel viaskodunk, ha kisebbrendűségi érzések gátolnak.
János látja az élet fáját, amely minden hónapban megtermi gyümölcsét.
Csodálatos, mindig terem és mindenki számára elérhetők a gyümölcsök. Aki
elfogyasztja őket, gyógyul a szíve, az élete. Ma az Ige által kínálja az
életfa gyümölcseit az Úr, azért adja, hogy gyógyuljon az életünk, a kapcsolataink.
Hisszük-e, hogy az Ige által gyógyulhatunk, lelkileg is rendbe jöhetünk?
A városban az Isten és a Bárány trónja található, így nem lesz ott semmi
átkozott. Isten jelenléte nem enged hozzáférést a városhoz semmi rossz számára.
Engedjük, hogy életünk trónján is Ő üljön, és ha ez megtörténik, boldog életet
élhetünk. Szemléljük orcáját, és szolgáljuk Őt. Istent szemlélve feltöltődünk,
másképp lépünk az emberek elé, békesség árad belőlünk, és a jó hír.
Az Isten Igéje megbízható, akkor is, amikor olyan jövőt tár elénk, ami
fantasztikusnak tűnik. Amit Isten mond, az megtörténik, ezért készüljünk rá,
bízzunk Benne és várjuk Őt. Hamar eljön, és nem késik. Várjad én lelkem az
Urat!
Ó, Jézus, árva csendben az ajtón kívül állsz
1. Ó, Jézus, árva csendben az ajtón kívül állsz, Bejönnél már, de némán
kulcsfordulásra vársz. Mi mondjuk, hogy miénk vagy, te vagy a név, a jel: Ó,
szégyen, hogy te légy az, akinek várni kell.
2. Ó, Jézus, most kopogtatsz, sebhelyes még a kéz; Könnymarta kedves
arcod oly búsan intve néz. Ó, áldott, drága jóság, mely ennyit tűrve vár! Ó,
bűnök szörnyű bűne, mely téged így kizár!
3. Ó, Jézus, szólsz, s a szívhez a szó szelíden ér: Így bánsz velem? -
teérted hullt testemből a vér! Bús szégyennel behívunk, az ajtónk nyitva már.
Jöjj, Jézus, jöjj, ne hagyj el, a szívünk várva vár.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése