A
|
dventben
várjuk az Urat, sokat gondolunk eljövetelére, de arra is gondolunk-e, hogy
ismét nem gyermekként, hanem Úrként fog érkezni (Zak 14,1-21)? Amikor eljön, ítéletet hoz magával, igen, ez a jövetel már nem olyan lesz, mint az első volt.
Most már nem a pásztorok keresik fel a gyermek Jézust, hanem az ítélet napja
érkezik. Ez a nap hűen tükrözi az ember életét, harccal zárul. Sajnos, mindig
mindent háborúval akarunk megoldani, ellenségeskedés és pusztítás jár
nyomunkban. Az Úr napja is harcban
találja az embert, és mint oly sokszor, most is Isten népe áll az
ellenségeskedés középpontjában. Olyan tragikus, hogy mindig Isten gyermekeitől
akar a világ megszabadulni. Jeruzsálem
áll a támadások középpontjában, ott mennek végbe megrendítő események. Amint
látjuk, ma is a történések középpontjában áll a város, mert Istenről tesz
bizonyságot a léte is. Jelzi, ezt a helyet választotta ki az Úr
bizonyságtételül mindenki számára. Itt állt a templom, és itt emelte fel az
ember a keresztet, amin a Királyt megfeszítette. A visszatérés lehetőség lesz
minden nép számára a megtérésre. A dicső Úr megjelenése és a gonosz feletti
győzelme még lesz, akiknek felnyitja a szemét, és ők Hozzá menekülhetnek.
Eljön az Úr az én Istenem - jó, ha így várom, ha ezt tudom már most mondani, az
én Istenem.
A célja az Úr napjának, hogy átvegye az uralmat, és hogy Ő legyen a
király az egész földön. Ő a király, az igazi királya ennek a földnek és benne
az életünknek. De nem kell megvárni ezt a napot, már most meghódolhatunk
Előtte. Már most megvalósulhat, hogy Ő
legyen az egyetlen Isten az életünkben. Azért keres bennünket, és jön utánunk
még az élet mélységeibe, hogy végre felismerjük Őt, és rábízzuk az
életünket. Az elveszett juh példázatában
is azt látjuk, hogy a pásztor utánamegy az elveszett báránynak, és hazaviszi. Ezen a
napon is jön az Úr, keres, haza akar vinni, mert ott a helyem a többi bárány
közt, ott a helyem, ahol Ő van. Ez a kép
is azt jelzi, elsősorban Rá van szükségünk, arra, hogy Ő alakítsa életünket,
mert ha mi keressük a boldogságot, ha ez a cél, akkor nem azt fogjuk
megtalálni. Egyedül Őt keressük, a Vele
való kapcsolatot, legyen Ő mindennél fontosabb a számunkra.
Azon a napon az Úr tulajdonába veszi övéit, az Úr szent tulajdona lesz
ráírva még a lovak csengettyűjére is. Ez azt jelenti, az Úré minden, és senki sem
nyúlhat hozzá. Ami az Úr szent tulajdona, az az Ő védelme alatt áll. Jézus által
az életünk is az Ő szent tulajdona, de vajon látszik-e, hogy Hozzá tartozunk? Van-e bizalom Iránta a szívünkben? Ha az
Övé vagyok, Ő gondoskodik is tulajdonáról. Ha Övé vagyok, nem élhetek akárhogy.
De szent-e az életem? Törekszem-e a szentségre? Mert életünk igazi célja, hogy szentek legyünk. Az Ő jelenléte tesz
szentté - erre vágyom-e? Vágyom-e arra,
hogy az Úr szívemben lakjon, ott növekedjen napról napra?
Jakab a hívők számára új magatartási és megoldási mintákat vázol fel (Jak
5,13-20). A szenvedés idején szabad és
lehet imádkozni. Igen, ha szenvedünk, forduljunk az Úrhoz. A panaszkodás,
zúgolódás, türelmetlenség helyett lehet imádkozni. Mindezt úgy javasolja, hogy
tudja, maga az Úr is így cselekedett. Jézus a kereszten szenvedései közepette
az Atyához fordult. Forduljunk mi is Hozzá.
Jézusnak ez a fajta megnyilvánulása a századosra is nagy hatással volt,
ez alapján jutott arra a felismerésre, hogy aki most szenved, az valóban Isten
Fia. Tehát gyakoroljuk ezt, imádkozni,
szívünket felemelni mindig lehet. A
Lélek telefonja minden körülmények közt működik. Imádság közben ne az
érzelmeinkre hallgassunk, csak mondjuk el, ami bennünk van, tárjuk fel, amit a
szívünk rejt, és ez már megtisztít és felszabadít.
Örömre pedig az éneklést javasolja, de ne akármit énekeljünk, hanem az
Urat dicsérő éneket. De éneklünk-e az Úrnak? A világ fiai bármikor és bármit
énekelnek, nem szégyellik még a sikamlós nótákat sem, miért szégyelljük mi lelki énekeinket? Miért nem merünk énekelni az Úrnak?
Betegségeinkkel a gyülekezet vénei elé is mehetünk, és együtt vihetjük
imádságban a beteget az Úr elé. A közös imádság fontos, mert jelen van az Úr. Ő
segít fel, nem mi gyógyítunk, nem mi adunk könnyebbséget, az Úr válasza a gyógyulás.
Egymásért is szabad imádkozni, jó, amikor nemcsak magunkat látjuk, hanem
észrevesszük a testvért is. Jó, ha meglátjuk, hogy a másiknak is vannak problémái,
nem csak én szenvedek, hanem ő is. A szenvedő, a beteg testvért is vihetem az Úr
elé.
Az imádkozás nem kegyes formalitás vagy szokás. Nagy ereje van a buzgó
könyörgésnek. A tanítványok imádságában erő van. Higgyük, hogy van erő, ami azt
jelenti, az Úr cselekszik. Illés is hittel imádkozott, tudta, nem az ő szava
viszi végbe az időjárás változását, hanem az Úr cselekszi meg. Az imádság kifejezi: bízom a most is
munkálkodó Úrban.
Fontos feladat a bűnösök Úrhoz való vezetése. Ne feledkezzünk meg arról,
hogy Urunk azt akarja, hogy mindenki megtérjen és éljen. Ne legyintsünk
senkire, hanem próbáljuk visszaigazítani a Megváltóhoz. Mert vissza lehet
találni a kegyelem forrásához, de van, amikor ehhez segítségre van szükség.
Menjünk az Úrhoz, vigyük bűnös szívünket, és segítsünk oda másokat is. Éljünk
az imádkozás csodálatos lehetőségével. Hívjuk fel Urunkat, mert Ő felveszi a kagylót.
Bár bűn és kín gyötör, És nehéz
bár szívem
1. Bár bűn és kín gyötör, És nehéz bár szívem, A Sátán életemre tör:
Kétségbe nem esem.
2. Bár vétkem súlya nagy, Mégis hozzád jövök. A bűnnek gyűlölője vagy, De
kegyelmed örök.
3. Az én erőm kicsiny, S a bűn erős nagyon: Te tudsz s akarsz segíteni,
Hát segíts bajomon!
4. Az ég oly messze van, Még messzebb tőled én, De szent igédben írva
van, Hogy irgalmad enyém.
5. Nem félek senkitől, Hisz te vigyázsz reám, Már bánat és gond sem
gyötör: Meghallgatod imám.
6. Jézusban bízva én szívemet átadom, Mert így, tudom: akármi ér, Atyám
szeret nagyon.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése