I
|
smét szól az
Úr, és olyan csodálatos, újra és újra szól, mert szeret velünk beszélni (Zak
8,1-8 ). Szeret hozzánk szólni, és várja a választ, várja, hogy mi is szóljunk
Hozzá, mert Isten szeretet kapcsolatot akar, erre alkotott minket. Hányszor panaszoljuk, nem szól senki hozzánk,
nincs ránk ideje senkinek. Mindenki, aki így érez, hallja meg most az Úr szavát.
Lássuk meg, hogy Ő szól hozzánk, de mi nem mindig vesszük észre, nem akarunk Rá
figyelni. Pedig rendkívül megrendítő, hogy a világmindenség Ura velem,
porszemmel, akit gyakran még az emberek sem vesznek semmibe, szóba áll. Neki
fontos vagyok, van mondanivalója a számomra, és Ő is várja, hogy én is szóljak,
mondjam el, ami a szívemben van. Így jöjjünk most Hozzá, engedjük, hogy
közelünkbe jusson, tárjuk ki lényünk ajtaját, és mindjárt más lesz a napunk.
Olyan jó olvasni, hogy az Úr félti népét, félti a Siont, és ebből
biztosra vehetjük, hogy minket is félt. Igen, az Úr szeret minket, és félt. Mitől?
Hiszen nem kell engem félteni – mondod. Attól félti Izráelt, hogy nem akarnak
visszatérni, ott maradnak idegenben. A népek közé való beolvadástól félti.
Minket is attól félt, hogy a világ beszippant, hogy jól érezzük magunkat abban,
amit korunk kínál. Pedig Ő többet akar adni, Önmagát, országa teljességét, a
szentséget. Új életfelfogást kínál, és ez a szentség útja. Ez nem egy
valamikori állapot, hanem egy életforma, a krisztusi életút. Ezen az úton Ő él
bennem, és Ő irányítja mindennapjaimat. Olyan akarok lenni, mint Ő. De nem
sikkadt el ez a vágy, tényleg ott van még bennünk, hogy olyanok szeretnénk
lenni, mint Jézus? Ha igen, engedjük Őt növekedni.
Az Úr haragja és is értük van, nem ellenük haragszik, hanem értük, vagyis
azért, mert hűtlenné lettek, de Ő visszaállítja a kapcsolatot. Jó olvasni: visszatér az Úr. Nemcsak visszatérő fiúról olvashatunk tehát a Bibliában, hanem
a hűtlenhez visszatérő Úrról is. Visszatér hozzám, pedig nem érdemlem, és ezért
ismét láthatjuk, hogy nem érdemről van szó. A Szentírás Isten kegyelméről beszél, én
képtelen vagyok hű lenni, akarata szerint élni, de Ő ennek ellenére szeret, és
belép az életembe. Számára az ember a fontos, és azt akarja, hogy jelenlétének
örüljünk, és kegyelme által új életet kezdjünk. Örömünk, békességünk Belőle
fakad.
Az Úr visszatérése pedig így, adventben, még inkább Őreá irányítja
gondolatainkat és szívünket. Igen, Ő visszatér, meg fog jelenni, és magával
viszi népét. Aki azt ígéri, hogy visszajön, azt várni kell. De várom-e Őt?
Várakozásról szól-e számomra advent?
Nagyszerű jövőképet, az élet jövőjét vetíti eléjük az Úr, de a nép nem
tartja ezt lehetségesnek. Úgy gondolják, Jeruzsálemben már nem lesz élet, nem
fognak benne születni és megöregedni. Emberileg valóban lehetetlen, de az én
számomra ez mégsem lehetetlen – mondja az Úr. Mennyi minden lehetetlennek tűnik
fel előttünk, hányszor kesergünk, és úgy véljük, kihalt életek nem jönnek
rendbe. Aztán ha a gyülekezetekre tekintünk, azt mondjuk, nem lesz itt már
élet, árad belőlünk a pesszimizmus, de most figyeljünk csak az Úr szavára.
Figyeljünk Urunkra, Ő így szól: számomra mégsem lehetetlen. Engedjük hát Őt
munkálkodni. Bízz ebben ma is. Számára nem lehetetlen életet adni oda, ahol ma
még nincs.
Milyen könnyen megrekedhet az életünk, gyakorlat helyett elméletté válik
(Jak 2,14-26). Ez történt Jakab korában is. A gyülekezet hite elméletivé vált, és ezt akarja most a levél írója
helyreigazítani, hiszen Krisztus nem elméletet, hanem gyakorlatot hozott. Ő
minden tanítást megélt, bemutatott a számunkra. Ő valóban megmutatta, mit jelent
Isten gyermekekeként élni ebben a világban.
Elsősorban érzékenységet jelent, vagyis azt, hogy érzékeny vagyok a testvérek
életére, szükségeire. Meglátom, ha valakinek melegedésre van szüksége, és azt
biztosítom is számára. Mert igével
szükséges a lelkünket táplálni, de a testnek továbbra is a kenyér az eledele. Van,
aki számára ezt kell biztosítani.
Tehát a hitünket cselekedeteink teszik láthatóvá, a cselekedetek
bizonyítják, hogy valóban élő hitünk van. Ábrahám hitét is az engedelmesség
tette nyilvánvalóvá. Amikor elindult az áldozat bemutatására, majd a fiát az
oltárra helyezte, nyilvánvalóvá vált, hogy hiszi Isten halál fölötti hatalmát. Tetteink, engedelmes életünk teszik
nyilvánvalóvá mindazt, amit szavakban már kifejeztünk.
Nem elég hinni Istent, hanem szeretni és tisztelni kell, vagyis komolyan kell
venni. Az ördögök is hiszik, hogy Isten létezik, de ezt komolyan is veszik,
félnek Tőle. Sőt, az ördög pont azért, mert tudja Isten létezését, és ismeri
hatalmát, mindent megtesz ellene. Az ördög cselekszik, kihasználja
lehetőségeit, és igyekszik az embert Istentől távol tartani. Mi pedig igyekezzünk az embereket közel
vonzani az Úr szeretetéhez. Használjuk jól fel az időt. Merjünk hitben cselekedni, merjük megélni
mindazt, amit Jézus hozott a világba. És Ő az ember iránti szeretetet, a bűnös
mentésére irányuló kegyelmet hozta és gyakorolta. Legyünk mi is a kegyelem
eszközei ebben a világban, merjük felvállalni mindazt, amit Jézus hozott és
tanított. Merjünk az Ő irgalmas szeretetéből élni, és merjük gyakorolni a
megbocsátást, az irgalmasságot.
Isten szívén megpihenve
1. Isten szívén megpihenve Forrjon szívünk egybe hát, Hitünk karja úgy ölelje
Édes Megváltónkat át! Ő fejünk, mi néki tagja, Ő a fény, mi színei; Mi
cselédek, ő a gazda, Ő miénk, övéi mi.
2. Szeretetben összeforrva, Egy közös test tagjai, :/: Tudjuk egymásért
harcolva, Ha kell, vérünk ontani. Úgy szerette földi nyáját S halt meg értünk
jó Urunk; Fájna néki, látva minket, Hogy szeretni nem tudunk.
3. Nevelj minket egyességre, Mint Atyáddal egy te vagy, :/: Míg eggyé
lesz benned végre Minden szív az ég alatt; Míg Szentlelked tiszta fénye Lesz
csak fényünk és napunk, S a világ meglátja végre, Hogy tanítványid vagyunk.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése