2016. március 6., vasárnap

Azért jött az Úr, hogy megmentsen



A
 nép veresége nem jelenti Isten bukását, Ő Úr most is, mindenek felett (JerSir 5,8-22). A nép bűnei miatt rabszolgasorba jutott, olyan helyzetbe került, amit soha nem tudtak elképzelni. Leesett fejünkről a koszorú, írja Jeremiás. Királyoknak gondolták magukat, nem kellett Isten uralma, hát most egy idegen nép uralja az életüket.
Isten mindig arra hív, hogy tegyük le Előtte a koronánkat, de büszkék, gőgösek vagyunk. Úgy cselekszünk, mint Naamán, aki megsértődött, amikor Elizeus azt kérte, fürödjön meg hétszer a Jordán vizében. Gőgös volt, nem akart leszállni és Izráel folyójában megmerítkezni. Nekünk is ez a problémánk, ragaszkodunk koronánkhoz, pedig akkor válik áldottá az életünk, ha magunktól átadjuk azt az Úr Jézusnak. Ha nem tesszük, majd az élet próbatételei, a különféle nehézségek verik le a fejünkről. Mennyivel jobb, ha meglátjuk az Úr dicsőségét, és önként adjuk át koronánkat.
Népek eltűnnek, még Isten népe is fogságra juthat, vagy gyülekezetek szűnhetnek meg, Isten trónja azonban örökké áll. Ez csodálatos hír, az Úr örökké megmarad, Őt senki és semmi trónjáról le nem taszíthatja. Milyen csodálatos is lesz egyszer majd e trón előtt leborulni. Aki már most átadja szívét az Úrnak, és megbocsáttatnak bűnei, az az Úr trónja előtt borulhat le. Ez a trón a kegyelem trónusa.
A próféta azt kéri, Isten térítse őket magához. Milyen jól is látja az ember szívét, tisztában van azzal, hogy csak az Úr képes megtéríteni, új emberré formálni. Azt azonban tudjuk, hogy reménytelennek látszó életeket is képes új emberré formálni.
Megrendítő és elszomorító, mennyire nem értik a tanítványok Jézust és Isten országát (Mt 18,1-20). Mennyire nem akarják meglátni, hogy Ő más, és egészen más az országa is. Elég, ha magunk elé idézzük a tegnapi történet Jézusát. Nincs pénze, amikor a templomadót megfizeti. Nincs semmije, amit a zsebéből elő tudna húzni. Csodát tesz, hogy ne botránkoztassa meg a farizeusokat. Mennyire eltértünk ettől. A mi zsebünkben állandóan ott lapul a pénz vagy a bankkártya, mégis panaszkodunk. Nem vesszük észre, hogy Isten országa nem függ a pénztől, sem a földi hatalomtól. Jézus nem rendelkezett vagyonnal, és hatalomra sem tört, a tanítványok azonban arról kérdezik, ki a nagyobb az Isten országában. Ez a mi tragédiánk, ma sem akarjuk megérteni, hogy Isten országa nem úgy működik, mint a földi országok, itt nem emberi pozícióktól, sem nem a pénztől függnek a dolgok. Isten országa nem akkor működőképes, ha nagy összeg van a számláján. Isten országa polgárait Isten Lelke tölti be, a Lélek munkálkodik általuk, és a korábbiakban már láttuk, ha nincs pénz, vagy kevéssel rendelkeznek, akkor is cselekszik Jézus. Ő nem azt várja, hogy sok pénz legyen, hanem a meglevőből cselekszik.
A tanítványok nagyobbak akarnak lenni egymásnál, pozícióban gondolkodnak, és nem szolgálatban. Isten országának lényege az alázatos elfogadás. Úgy, amint a gyermek elfogadja szülei gondoskodását, úgy fogadhatjuk el mi is mennyei Atyánkét. A kisgyermek bízik szüleiben, gondtalanul végzi a maga feladatát, játszik és éli gyermekéletét. Mi ellenben nem bízunk Istenben, mi akarunk mindent megszerezni magunknak. Urunk azonban azt kéri, bízzunk Atyánk gondoskodó szeretetében.
Jézus nem azért jött, hogy uralkodjon, hanem azért, hogy megmentse az elveszett juhokat. Urunk azért lépett a földre, mert látja, hogy elveszettek vagyunk. Messze elkóboroltunk Isten országától, azonban Ő utánunk jön, és haza akar vinni. Az Úr számára az egy elveszett is fontos, de fontos-e nekünk is? Mentjük-e az elveszettet? Elveszett tárgyainkat keressük, de az elveszett emberért megteszünk-e mindent?
Az Úr jobban örül a megtalált eltévedtnek, mint az el nem tévedt kilencvenkilencnek. Ez letöri büszkeségünket, ne gondoljuk többnek magunkat, ha nem tévedtünk el, hanem köszönjük meg az Úrnak, hogy megőrzött az úton. Örüljünk mi is a megtaláltaknak. Örüljünk, ha mi is köztük lehetünk.
Az Úr ígéretet ad övéi számára: ahol ketten vagy hárman összejönnek az Ő nevében, Ő ott van közöttük. Az áldott közösség nem létszámfüggő, hanem a hangsúly azon van, hogy az Ő nevében vagyunk-e jelen. Egy közösséget az Úr jelenléte tesz gyülekezetté, lelki közösséggé. Mindent az határoz meg, hogy Érte vagyunk-e jelen. Vele akarunk találkozni, vagy csak egymással? Viszont ha az Ő nevében vagyunk együtt, nem számít, hányan vagyunk, mert Ő is megjelenik. Igéje által megtapasztalhatjuk akkor, hogy Urunk is köztünk van. És ez a lényeg. Az egyházat az Úr jelenléte teszi áldott eszközzé ebben a világban. Ha Ő nincs jelen, nem több a nevében gyülekezet bármilyen emberi szervezetnél. Adja az Úr, hogy mindig Ő legyen a fontos számunkra, hogy Vele akarjunk lenni, és az Ő jelenlétét keressük.


Eltévedtem, mint juh, El-tévedtem, mint juh

1. Eltévedtem, mint juh, El-tévedtem, mint juh, A bűnösök útjára, Ó, segíts, Jézusom, Őriző pásztorom, Hogy ne jussak romlásra. Te ontál drága vért Elveszett juhokért, Viselj gondot a nyájra.
2. Én is juhod vagyok, Én is juhod vagyok, Nyájadnak legkisebbje, :/: Kit te megtéríthetsz, Bűnből kivezethetsz A szép kies helyekre. Kérlek azért hitből, Töredelmes szívből, Fogadj, végy kegyelmedbe.
3. Ím, előtted állok, ím, előtted állok, Ajtód előtt zörgetek, :/: Bár titkos bűnökkel És nyilván lévőkkel Vétkeztem teellened: Kérlek mindazáltal, Nagy irgalmassággal Fogadd vissza gyermeked.
4. Bár a hit szívemben, Bár a hit szívemben Oly kicsiny, mint mustármag, :/: Mégis bármi gyenge, Szentlelked nevelje, Nevelje fel nagy fának, Hogy terjedjen ága És legyen virága Kedves néked, Urának.
5. Míg porsátoromban, Míg porsátoromban Tartasz, mint egy tömlöcben, :/: Nevelj igaz hitben, Munkás szeretetben, Hogy élhessek itt bölcsen És kimúlásomig, Utolsó órámig Tisztemet hűn betöltsem.
6. Szállj le, Uram, hozzám, Szállj le, Uram, hozzám, Jöjj, ó, Jézus, sietve, :/: Vágyakozó szívvel, Kiterjesztett kézzel Várlak immár epedve, Hogy veled mennyekbe, Örömmel menjek be Ábrahám kebelébe.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése