D
|
ániel még
beszélt és imádkozott, amikor Isten követe hozzá repül és megérteti vele a
történéseket. Az őszinte bűnbánat, a lényünket feltáró imádság előtt a menny is
feltárul (Dán 9,20-27). Meglátjuk, nincs zárva Isten országa az imádságaink
előtt, és az Úr meghallgatja azokat.
Először megérinti a követ a prófétát, ez által erőt kap, és egyben jelzi az
Úr, hogy nincs messze tőle. Az érintés mindig a közelséget és a másik
vállalását jelenti. Az Úr Jézus is megérintette a tisztátalan, kitaszított
leprást, így jelezte, hogy leprásan is szereti és elfogadja, számára így is
ember. De azért jött, hogy ebből az
állapotból kiemelje. Mert Jézus mindig megoldást hoz, ki akar mozdítani a jelenlegi
állapotból. Így jön most hozzánk is, Lénye által megérint, és üzeni,
ne félj, mert Tőlem nem kell félned. Isten világától, az Ő közelségétől nem
kell félni. A gonosz világától féljünk, attól a gonosztól, amelyik világosság
angyalának tünteti fel magát, mert meg akar téveszteni.
Gábriel elmondja, hogy nem elég valamit ismerni, de jól kell megérteni. Nem
elég olvasni az igét, de helyesen is kell értenünk. Ez pedig magunkban nem
megy. Ehhez az Úr segítségére van szükségünk. A Szentlélek tárja fel az ige
üzenetét, Aki ihlette a szerzőket. A Szentlélek nélkül nem érthetjük meg jól az
igét és nem láthatunk világosan. Kérjük Őt, hogy jöjjön és szóljon, tárja fel az Úr
szavát előttünk.
Isten kijelentését meg lehet érteni, mindent a maga idejében és az Úrra
való hangolódásban. Azért adja a Szentírást, hogy megértsük általa az Ő
akaratát. Istennek terve van népével, nem a pusztítóé és a pusztulásé az utolsó
szó, hanem Istené. Megjelenik a Messiás, és fellépése nem pusztulást, hanem
életet hoz. Nem harcol, nem követeli mások életét, hanem a sajátját adja oda.
Őt fogják megölni, de elpusztítani nem lehet. Urunk életet hoz oda, ahol befogadják, mert Ő maga az Élet. Az
elpusztíthatatlan élet, és ahová bekerül, ott megelevenít, a halálban lévő
életeket is életre segíti. A lelki
halálból is kiemel, szava életre kelt, feltámaszt, és új lehetőségek felé
terelget. Isten országa új lehetőségeket hoz mindannyiunk számára, új látást és új életformát.
Urunk egyre közelebb van már a kereszthez, ezt jelzi is, de tanítványai
meg sem hallják (Mt 26,1-46). El vannak foglalva az ünnep közeledésével, és
képtelenek Jézusra hangolódni. Nem látják, hogy az igazi Páskabárány most fog
megáldoztatni. Jézus mellett vannak, mégsem értik. Vajon én értem-e Őt? Az az
asszony érti szinte egyedül, de nem szavakkal, hanem tettekkel, hálával, és a drága kenet odaáldozásával fejezi ezt ki. Ő érti, hogy Krisztus meghal érte. A kereszten
hulló drága vér törli el régi életét, bűneit. Most már véglegesen el lesz törölve a múlt. Jézus vére törli el bűnös múltunkat.
A tanítványok nem értik az asszony tettét, bosszankodnak, mert csak a
pénzt látják, és így pazarlásnak gondolják az olaj kiöntését. De amit a hálás
szív Jézusnak ad, az soha nem pazarlás, tékozlás. A kisebbik, az Atyát elhagyó
fiú tékozolt, vagyont és a saját életét. Mindig az a tékozlás, amikor nem az Úr
vezeti az életünket. Hányan eltékozolják fiatal életüket.
A szegények mindig veletek lesznek, mondja Jézus, és ez a tanítványok és az egész
emberiség kritikája. Mennyire igaz az ige, mert a mai napig itt vannak a
szegények, a tönkrement életek. Hányan éhen halnak, míg mások a luxusban mennek
tönkre. Jézust megölik, nem kell, és ha Őt eltávolítjuk, a gőgös, a maga erejére
támaszkodó, a sikereit mutogató ember képtelen a szegénység problémáját
megoldani. Igénk önmagunkba tekintésre és bűnbánatra, majd az Úrhoz való
odafordulásra szólít fel. Nyitogatja a szemünket, és rámutat: nélkülem semmit sem
cselekedhettek.
Eljön a páskavacsora ideje, ahol az Úr kijelenti, hogy a tanítványok egyike
elárulja Őt. Megdöbbenve kérdezgetik, ki lehet az. Mennyire látják, bármelyikük
lehet, minden kitelik bűnös szívünktől. Júdás is kérdez, az Úr nem leplezi le
nyíltan, nem mondja ki, hogy te vagy az, mert még most is lehetőséget kap.
Mindenkinek magának kell döntenie, melyik úton halad. Kivel megyünk tovább: Krisztussal vagy Nélküle? Ezt más nem döntheti el. Bárcsak meglátnánk, hogy Vele
érdemes tovább menni, még ha gyötrelmes is az út, de Vele megmaradunk embernek,
sőt, új emberekké, Isten gyermekeivé leszünk.
Tőlünk csak fogadkozás telik, és hányszor fogadkozunk, többé már nem
leszünk engedetlenek, csak az Úrra figyelünk, és mégsem megy. Mert a
fogadkozás, a saját erő kevés. Még Péternek sem ment, nem, mert Jézus nélkül
semmi sem megy. Nélküle képtelenek vagyunk újjá lenni, a bűntől, a félelemtől szabadulni és a hűségben kitartani. A
magunk féltésének nagy hatalma van, de aki Krisztusra bízza magát, az megszabadul
ettől a görcstől, már nem maga lesz fontos, hanem az Úr és az evangélium. Egyelőre
Péter még nem tart itt, még a saját élete mindennél fontosabb, de nem hisz
Jézusnak. A legnagyobb baj, hogy nem hiszünk Urunk szavainak, többnek gondoljuk
magunkat, mint amik valójában vagyunk. Pedig Ő ismeri a szívünket.
Péter magában bízott, és ez a világ mindig arra biztat, bízz magadban,
bízz az emberben. És most meglátjuk, mi telik az embertől. Hiába bízik Péter magában, az mit sem ér.
Urunk megmutatja Péternek: nem hogy velem halsz, de még velem virrasztani,
értem imádkozni sem vagy képes. A test erősebb nálad, még saját testeden,
fáradtságodon sincs hatalmad. Bizony, így van, hányszor testünk dönti le
terveinket, mert gyönge és erőtlen. Nem tudunk uralkodni felette, sőt, ma azt
látjuk, hogy még a hívők fölött is a test uralkodik.
Mivel erőtlenek vagyunk, Tőle kell erőt kérnünk, mert Ő nagyon erőssé
teszi az erőtlent. Urunk ereje által, pünkösd jelenléte által válnak majd
erőssé. Isten Szentlelke tesz képessé a kitartásra, a tanítványok is a
Szentlélek által váltak képessé azt mondai, hogy inkább Istennek kell engednünk,
mintsem embereknek.
Urunk imádságos tusakodás által győz, és kimondja: ne úgy legyen, amint
én akarom, hanem amint te. Adja az Úr,
hogy minden kérdésben eljussunk ide, és kimondjuk: ne úgy legyen, amint én
akarom, hanem, amint Te. Ezt kimondani óriási dolog, és ha megtesszük, sok
minden másképp alakul, akkor Isten ügye győzelemre jut.
LÉGY ÉBER REGGEL
1.
Légy éber reggel, bár felhőtlen égbolt
Vihartalan, csendes napot ígér.
Kelhet vihar szívedben, mely a vándort
Lesújtja, míg honába tér.
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
2.
Légy éber délben, míg a földi zajban
Az ég békéje feledésbe megy!
Ó, lelj egy percet lenni egymagadban,
Hogy ott kiöntsd a szívedet!
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
3.
Légy éber este, míg csend száll a tájra,
Keresd fel égi hű Barátodat!
Úgy fáj a szíve, ha hiába várna,
Ha jössz, kitárt karral fogad.
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
4.
Légy éber, ó, napod bármerre fordul,
Mert szüntelen vigyáz az ellen is,
S a szentek szentjét elfoglalja orvul,
Ha égő hittel telve nincs!
Ó, szüntelen légy éberen,
S imádkozzál, fiam!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése