D
|
ániel ismét
látomást kapott, mert nem ő dönti el, hogy legyen látomás, vagy ne legyen, adjon
az Úr üzenetet, vagy ne (Dán 8,1-14). Ő eszköz a Mindenható és Önmagát kijelentő
Isten kezében. Olyan eszköz, aki kész magát mindig az Úr rendelkezésére
bocsátani. Dániel nyitott lélekkel jár a világban, és kész az Úrtól jövő
kijelentést befogadni. Vajon kész-e az én életem mindig az Úr szava
meghallására? Kész vagyok-e mindig azt cselekedni, amit Ő kér? Hányszor a saját
kényelmünk, lustaságunk akadályoz az Úr útján való haladásban, előbbvaló a
jólét, az érvényesülés, mások véleménye, mint Isten akarata. Dániel azonban
mindenek elé az Urat helyezi, ezért mindig megszólítható. Legyünk mi is mindig
megszólíthatók.
Most sem vidám üzenetet kap, hanem megrendítőt, amely ismét bemutatja,
hol is tart az ember. Birodalmak jönnek és mennek, de az újabb hatalom nem
jelenti azt, hogy előrébb is jutunk. Nem hozza magával az ember megjobbulását,
mert az tör elő belőlünk, ami bennünk van. És a bűn tölti meg szíveinket, és így azután csupa harc, gonoszság jelenik meg a világ palettáján. Dániel látja: az újabb birodalmakat is az erőszak szüli, nem az emberek élete van szem előtt,
hanem mindig csak a saját érdekek, és ezeknek milliók élete van beáldozva. A
külső ragyogás, a viszonylagos jólét eltakarja a szemünk elől a valóságot, és ha
nyugodtan hagynak küszködni, akkor elvagyunk, akkor az emberek többsége úgy
gondolja, minden rendben, és majd az idő múlásával az ember is jobbá válik. Ezek
a látomások mindezt nem támasztják alá, sem a Dániel óta eltelt idő. Nem
mondhatjuk, hogy mi már a harcot, a pusztítást, az önzést, a hazugságot magunk
mögött tudjuk. Nem, mert mindezek ma is szerves részei mindennapjainknak.
Az emberen nem segít más, csak Isten kegyelme. A drága kegyelem, amit
Jézus által küldött el a számunkra. Bárcsak felismernénk, hogy Nélküle ma sem
boldogulunk. Csakis a Benne való élő hit formálhat újjá bennünket. Ha Jézust
befogadjuk a szívünkbe, lehetünk más, az Ő akarata szerint élő emberek. Jézus
élete csodálatos, Ő nem a maga hasznát kereste, megalázta magát, vállalta a
szenvedést és a halált értünk. Az Ő szeme előtt mindig a mi megmentésünk és az Isten hatalmáról való bizonyságtétel lebegett.
Semmi nem változik, a fékevesztett hatalom, a sikerektől megrészegedett
vezető Isten népe ellen fordul. Annyira látható az Isten elleni gyűlölet, és
mindez az övéi elleni támadásban nyilvánul meg. Isten népét mindig üldözték, az
ószövetségit is, és üldözik az újszövetségit is. A világ úgy véli, ha az egyházat elpusztítja,
semlegesíti, megszabadul az Úrtól is. Ám az Úr nem elpusztítható, és Ő szereti
az ellene lázadókat is, és ad nekik mindig jelzést magáról, ad esélyt a
megtérésre.
A gonosz tombolása meghatározott ideig tart, az Úr megoltalmazza övéit. A
tombolás időszaka egyben a kegyelem időszaka is, mert amíg tombolhat a fenevad,
addig a megtérésre hívó szó is hangzik felé. Amikor a bűn útján járunk, az Úr
már keres, azt akarja, hogy szavát meghalljuk és visszatérjünk Hozzá. Ó, ha azonnal megítélne, nem maradna esélyünk a kegyelem megismerésére, nem volna
esélyünk az örök életre. Urunk hosszan tűr, mert nem azt akarja, hogy
elvesszünk, hanem azt, hogy megtérjünk és éljünk.
Vigyázzatok, szólt a figyelmeztetés a tegnapi igében, és újra szól ma is
(Mt 25,1-13). Miért? Mert az Úr úgy látja, hogy nem vesszük ezt komolyan. Nem
figyelünk a sátán trükkjére, aki el akar altatni. És az alváshoz felhasználja a
világba, annak élvezeteibe, a szórakoztatóipar termékeibe való
belemerülést. A világ kínálata által elvon
az Úrra figyeléstől, Gazdánk visszavárásától.
Urunk rámutat ezzel a példázattal, hogy nem elég az egyszeri megtérésélmény, nem elég lámpásra szert tenni, hanem folyamatosan töltekezni kell. Az
olajat állandóan pótolni kell, mert elfogy, és ha nincs nálunk tartalék, akkor
kialszik a lámpa, megszakad a kapcsolat az Úrral. Az autó tartálya is lemerül,
és ha nem állunk meg a töltőállomásnál, nem tudunk tovább utazni. És ugye, senki
nem tartja a tankolást fölösleges időtöltésnek? Ugyanígy, nem fölösleges a csendességre, az ige olvasására és az imádságra fordított idő. Ha nem töltünk
időt Urunkkal, lemerülünk. Az igében kínálja számunkra a feltöltődést.
A tartalék olaj utalhat arra az időre, amikor nem lesz elérhető számunkra
Biblia, és sokat jelent, ha ismerjük, fel tudjuk magunkban idézni, sőt, tudunk
részeket kívülről. A csüggedéstől óv meg, ha Isten szavával tudjuk magunkat
megerősíteni.
Az olaj jelenti a Szentlélek jelenlétét szívünkben, és az Úrral való
állandó, élő kapcsolatot. Aki mindig kapcsolatban van az Úrral, mindenütt
tapasztalja jelenlétét. Isten ismeretét
és a Vele való kapcsolatot nem lehet hirtelen kialakítani, nem lehet majd
akkor, ha úgy gondoljuk, hogy közeledik a találkozás ideje. Akkor kell elindulni Felé, és építeni a kapcsolatot, amikor Ő szól, és amikor még van időnk.
Vigyázzatok tehát, szól Urunk, és ezzel rámutat, most készülj, most
gondold végi: enyém-e már az életed? Átéltem-e már az Úr szabadítását,
tanítvány vagyok-e már? Ha nem, akkor most hívjuk segítségül, kérjük bűneink
bocsánatát. És ha már az Övé az életünk, akkor azt vizsgáljuk meg, élő-e még a
kapcsolat? Nem szakadt-e meg a vonal, mert most még újra Hozzá fordulhatunk, és
az igéből feltöltekezhetünk. Hitünknek mindennap frissnek kell lennie, konzerv hitből nem lehet megélni. Az Úr mindennap ad kenyeret, ezt is kérjük az Úr
imádságában, és legtöbbször csak a testi ételre gondolunk, ám nemcsak kenyérrel
él az ember, hanem minden igével, ami az Úr szájából hangzik. Ha keressük és
kérjük Őt, mindennap ad friss kenyeret.
Siessetek, hamar lejár!
Siessetek, hamar lejár,
Kegyelme már régóta vár.
Ma még lehet, ma még szabad,
Borulj le a kereszt alatt!
Ha elkésel, mi lesz veled?
Hogy mented meg a lelkedet?
Lezárul a kegyelmi út,
Lelked örök halálba jut.
Elszáll a perc, az életed,
Ma még, ha jössz, elérheted.
Ne késs tovább, ne várj tovább,
Ma kérd Atyád bocsánatát.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése