M
|
ennyi
nyomorúság származik abból, amikor nem Istennek engedjük át az uralmat, életünk
irányítását (Bír 9,22-57). Abímelek magát állította nép élére, pedig ebben az
időszakban még nem volt király, nem volt központi vezetés, Isten volt az Ő
királyuk. Azonban nem akarták, hogy Ő uralkodjon. Mindig azt gondoljuk, hogy ha
emberek vezetnek, jobb lesz, de nem így van. Emberi vezetés zűrzavart okoz. Ahol
nincs jelen az Úr, ott gyűlölet, erőszak, pusztítás található.
Abímelek meg akarta mutatni, mennyire ért a vezetéshez, de őt nem Isten
állította oda, nem Tőle kapta az elhívást, mindent önerőből valósított meg. Ő
nem kapta, hanem maga szerezte a hatalmat. Sok baj származott belőle. Sok ember
halt meg idő előtt, sokan szenvedtek erőszakot. Amikor nem elkérjük a dolgokat, hanem magunk szerezzük meg, baj
származik belőle. A magunktól megszerzett szolgálaton, pozíción nincs áldás.
Mert a hatalmat vagy az állást, a sok pénzt meg lehet szerezni, de ha nincs ott
az Úr, nem boldogság, megelégedettség, hanem féltékenység, félelem fogja
kísérni.
Urunk azt kéri, bízzunk Benne, tegyük Őt az első helyre, keressük mindig
Őt. Amikor így teszünk, meglátjuk Isten országát és annak rendjét. Isten nem
ezt a ragadozó szellemet táplálja belénk, hanem új célokra irányít. Felszabadít
mindazon vágyak kényszerítő ereje alól, amik általában viszik előre az
embereket. A Tőle kapott új ember már a
mennyben igyekszik új kincseket szerezni, földi életét pedig örömben az Úrnak
szenteli.
Jézusnak szolgálni öröm, nem azért, mert akkor minden jól sikerül, vagy
nem szenvedünk hiányt semmiben. Azért öröm Őt szolgálni, mert jó Hozzá
tartozni, kegyelem az Ő munkájának megtapasztalása, és aki átéli, hogy az
idegenből hazamehet, és otthon nem béresként fogadja az Atya, annak szívét a
hálás öröm járja át. Aki hazaérkezett, boldog, mert Isten közelségéből fakad a
boldogság, abból a tapasztalásból, hogy otthon vagyok, és a legjobb otthon
lenni. Mindez azok előtt ragyog fel, akik megtapasztalták a távollét, az idegen
ország, vagyis a világ minden nyomorúságát. Aki előtt felragyog Isten szeretete Jézusban, az már a világ minden
ragyogását koldussorsnak látja. A világ
minden öröme és kincse csak kár és szemét, amitől szabadulni kell. Krisztus az igazi kincs, Ő tölti be
szívünket, és csillapítja a belső szomjunkat. Minden ember számára Jézus az
Isten ajándéka, és aki ezt felismeri, az mindent Tőle fog kérni, és Ő ad,
elsősorban élő vizet, amely mások életét is gazdaggá teszi.
Péter az Úr tanúja, ezért hiteles, amit mond, és hiteles az élete (1Pét
5,1-14). Tanúja Jézus szenvedésének, feltámadásának, és maga is átélte az Úr megbocsátó
és visszahelyező kegyelmét. Van célja
is, ez pedig nem más, mint az eljövendő dicsőség. Nézzünk mi is az Úrra,
lebegjen szemünk előtt az elmúlhatatlan ország, az örök élet.
A célba érkezésig van feladat, Isten nyájának a legeltetése, ez a vének
feladata. Péter rámutat: a szolgálat lényege belülről, Jézus iránti szeretetből
fakadjon. Nem az a szolgálat, amit muszáj megtenni, hanem, amit örömmel
vállalok az Úrért. A gyülekezet vezetése
nem hatalmi pozíció, hanem példamutató életforma. Ez a tanítványság lényege is, példát mutatni
másoknak, megélni Isten országát.
Ne elméletet közvetítsünk, hanem legyünk példák. Lássák meg az
életünkben, hogyan is kell Isten gyermekeként élni. Legyen számunkra pedig az
Úr a minta, feszítsen a vágy: olyan akarok lenni, mint Jézus. Tőlünk ugyan nem
telik ez az élet, de a bennünk élő Szentlélek ki tudja formálni az Urat.
Szolgálni csak biztonságból lehet, úgy, hogy nem a saját életem és
dolgaim miatt őrlődöm. Akinek mindig az a kérdése, mi lesz velem, miből és
hogyan élek meg, kire támaszkodhatom, az nem igazán tud szolgálni. Péter
apostol arra bátorít, ne mi cipeljük ezeket a gondokat, hanem mindent, de mindent,
ami érint, ami foglalkoztat, ami terhel, vessünk az Úrra. Isten országának alappillére, hogy az Úr gondoskodik
övéiről. És nem is ezzel van a probléma, hanem azzal, hogy gyakran nem engedjük
ezt Neki. Mi akarjuk bebiztosítani magunkat, úgy, ahogyan a bolond gazdag tette.
Csűrök rombolása és építése teszi ki életünk nagy részét. Kezdjük el ma az Úrra
bízni életünket és annak minden kérdését.
Péter megtapasztalta, ha az Úr ígéri, hogy gondja van ránk, akkor az
úgy is van.
Ne hagyjuk ki azonban a számításból, hogy van gonosz, jelen van az ördög, aki
pedig arra törekszik, hogy a bizalmatlanság magjait elhintse a szívünkben. Azt
szeretné elérni, hogy ne bízzuk magunkat az Úrra, küzdjünk meg mindenért
magunk, fáradjunk bele az élet terheibe, roskadjunk össze, és akkor nem lesz
erőnk, időnk Jézussal foglalkozni, életeket menteni.
Az ördög csalárd, el akar nyelni, gyakran pont a sok munkával, feladattal vagy a világban való elmerüléssel. Mindenre legyen időnk-erőnk, csak az Úrra
ne.
Azonban ellene lehet állni, ki lehet mondani: távozz tőlem, sátán. Mert ő már le van győzve. Bárhogyan tombol és
fenyeget, legyőzetett, nem kötelező azt tenni, amit mond. És aki Krisztusban új
emberré lett, az képes is nemet mondani neki, mert Jézus számára az élet.
A Krisztusban lévő életeknek van békességük, és ebben növekedhetünk.
Urunk adjon benne növekedést, előrelépést. De csakis a Krisztusban juthatunk
igazi békességre.
A BÉKE MESSZE TŐLED
A béke messze tőled, szíved örömtelen.
A lépted is oly fáradt, szemed de fénytelen!
Ó hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Csak Jézus ad nyugalmat, midőn a harc kemény,
Megfáradott szíveknek Ő éltető remény.
Ó hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Sok vérző sebéből üdv árad, isteni,
Ki Őt be nem fogadta, a jót nem ismeri.
Ó hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Te küszködöl magad csak, ha bűn szívedre tör,
S bukásod és kudarcod úgy szégyenít, gyötör.
Ó hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Mi az igaz? – tűnődöl, s a kétkedés epeszt,
Jézus az Út, az igazság, s az élet, Őt keresd!
Ó hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé te nem keresnél más életet soha!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése