Ú
|
jrastartolta
Isten a földön az életet, mégpedig áldással tette (1Móz 9,1-29). Mindezt azért,
mert csak akkor halad jó irányba az élet, akkor fog a második esély javára
válni az emberiségnek, ha Istennel indul, és Vele éli mindennapjait. Az áldás magát Istent jelenti. Veletek
vagyok, nem hagylak magatokra. És ezt megerősíti Jézus születésének a
bejelentése. Immánuelnek nevezik majd, ami azt jelenti: Velünk az Isten!
Csodálatos üzenet ez ma is, velünk az Isten. Jézusban itt van közel hozzánk,
rajtunk áll, hogy megszólítjuk-e, megfogjuk-e a kezét, és belekapaszkodunk-e. Isten
itt van, nem kell magunkban bolyongani, van, Aki segít, Aki tanácsot ad, irányt
mutat. Ő az, Aki a bűnösnek megbocsát, és ezáltal helyreállítja. Noé új kezdése is a bűnbocsánat hirdetése.
Hiszen ők is a régi generáció, a bukott emberiség leszármazottai, de Isten az
Őt kereső, bűneit megvalló, oltárt építő Noénak megbocsátott, új lehetőséget
kínált neki.
Ma is Vele kezdhetem a napot, mert minden nap egy új kezdet is egyben, új
lehetőség. Mert nem magától értetődő, hogy felébredtünk, együtt lehetünk
szeretteinkkel, dolgainkhoz foghatunk. Megtervezhetjük este a következő napot,
de nem tudjuk garantálni az ébredést. Isten megajándékoz ezzel a nappal - mire
használom? Mire fordítom az időmet? Mennyi helyet kap benne az Úr? Azért kapom,
hogy Őt dicsőítsem, életem bizonyságtétel legyen Róla, és vonzzon másokat Hozzá.
Isten mindent az embernek ad, most már nemcsak növényeket, hanem
állatokat is fogyaszthat, felelős gazdává teszi. Úgy éljen a természetben, hogy
az élete függ attól, ahogyan bánik környezetével. Jó lenne felelősen hozzáállni a föld
kincseihez, az állat- és növényvilághoz. Ne pusztítsuk ki életterünket, és ne
cseréljük fel a természetest a mesterségessel. Az embernek Isten nem
műanyagot, nem kódokat, hanem a természetben megtalálható, magától is szaporodó
növényeket és állatokat adott. Az ember életét védi Isten, számonkéri állattól
és embertől egyaránt. Ez ősi okmány, ma
sem változott. Isten védi az életet. Megindokolja, miért védi az embert: mert
a maga képmására alkotta. Őt képviseljük ebben a világban. Hogyan képviselem
Őt? Bár eljutna a szívünkbe Isten
életvédő szeretete, és úgy viszonyulnánk egymáshoz, hogy védjük a másikat, és
segítjük, az igazi Élet, Krisztus megismeréséhez.
Szövetséget is kötött Noéval az Úr, és ennek látható jele van, mégpedig a
szivárvány. Isten nem ad pusztító özönvizet a földre. Azonban ez nem jelenti
azt, hogy nem fogja megítélni az emberiséget. Azt üzeni, hogy nem lesz özönvíz
által katasztrófa a földön. Benne van
az is ebben, hogy nem is lesz rá szükség, persze, sajnos nem azért, mert
az emberiség megtér Istenhez és az Ő akarata szerint él. Bár így lenne, ezért
hirdetjük az evangéliumot, és kérjük az Urat, hogy nyissa meg a füleket, hogy
meghalljuk azt, és a szíveket, hogy befogadjuk és értsük. Azért nem lesz
szükség az özönvízre, mert az ember eljutott oda, hogy képes elpusztítani
önmagát és lakóhelyét. Azonban ezekben
is megnyilvánul Isten figyelmeztetése. Állj meg, ne akarj Isten lenni, térj
énhozzám, mert megváltottalak. Ma még
Hozzá térhetünk, beléphetünk Isten országába, és ha ez megtörténik, más
megvilágításba kerül az élet. Ahol Isten országa jelen van Jézus Krisztus
által, ott már nem pusztulásról, hanem gyógyulásról, épülésről, újrakezdésről
hallunk. Amit a bűn tönkretesz, azt a kegyelem helyreállítja.
Noé megtapasztalja az ital hatását, az ige pedig rámutat arra, hogy milyen
nyomorult, esendő az ember, a szőlőtő termése is tudat- és állapotváltozást hoz
létre nála. Legyünk óvatosak, mert oly könnyen kivetkőzhetünk
emberségünkből. Ha valaki Noéhoz hasonló
helyzetbe kerül, ne megvessük, lenézzük, hanem védjük és segítsük, hogy
kijöhessen ebből a helyzetből. Az Úrnál van a szabadítás. A szenvedélybeteg
ember is ember, az ember méltóságát tisztelni és védeni kell. Ne kinevessük,
hanem segítsük a talpraállásban a másikat. Mert Noé története üzeni: van újrakezdés
Istennel. Ha Isten ad második esélyt,
adjuk meg mi is.
Urunk tovább- és egyre mélyebbre vezet a hit útján, országa
megismerésében (Mt 5,33-42). Az emberi
hagyományoktól a tiszta, Istenre figyelő, Neki engedő életforma felé terelget.
Nem formalitásokat vár tőlünk, fogadásokat, hanem Neki adott életet, bárányként
való követést. Ez a hit lényege, Jézus a
Pásztor, én pedig az Ő báránya vagyok. Övé az életem, követem mindenben és
mindig, oda megyek, ahová Ő megy.
Az eskü szépen hangzik, de Isten felé nem kell esküvel fogadni semmit,
mert nincs, amit aztán, ha megszegtük eskünket, Neki adnánk. Mit is adhatnánk az
Úrnak, hiszen minden az Övé? Urunk azt kéri, hogy egyáltalán ne esküdjetek, ne
fogadjátok meg, hogy ha Isten megsegít, ezt vagy azt adom Neki. Nem erre
vágyik, Ő nem ajándékot, adományt vár, hanem élő kapcsolatot. Ő minket akar, a
szívünket. Azt szeretné, ha mindig figyelnénk Rá, mint gyermek a szülőre. Ez
egy bensőséges kapcsolat felé igazgat, amiben úgy megbízok Uramban, hogy elég
azt mondani, igen, Uram, vagy: Uram, nem. Ha az Úr kér tőlem valamit, akkor azt mondom, igen, Atyám, megteszem, és
akkor megyek és csinálom, nem gondolom meg magam, ha esetleg fáradságosnak
tűnik vagy pénzbe kerül. De ha valamire
azt mondja, ne tedd meg, akkor bátran mondom, hogy nem teszem meg, mert Te kéred, és
ehhez a döntéshez ragaszkodom, akkor is, ha a körülöttem lévő világ
értékváltozáson megy keresztül. Jó azt is látnunk, hogy Jeruzsálem a nagy
Király, vagyis Isten városa. Ez a státusza. Amikor ma vita folyik róla, jó
meghallani az Úr Jézus válaszát. Sőt, mindenben meg kellene hallani azt, amit Ő
mond.
Nagyon lényeges, hogy az Úr ezeket a szakaszokat úgy vezeti be: „én pedig
azt mondom nektek!” Tehát most már ezekben a kérdésekben egy felülírás ment
végbe, Jézus javít, és a hagyományt átírja Isten akaratára. Korrekciót végez,
és most már az az érvényes, amit Ő mondott. Tehát ez nem egy átgondolásra
felkínált lehetőség, ami felől én döntök, hanem Isten parancsa. Most már ez az érvényes. Akár a válólevélre,
a házasságtörésre vagy a többi már
tárgyalt kérdésre, vagy a most felvetett bosszúra gondolunk. Itt nem a régi
mellé adott újabb lehetőségről van szó, nem az egy alternatívából lett kettő,
hanem ez van érvényben. A régieknek megmondottak érvényüket vesztik Jézus szava
által, mert benne Isten szól. A bosszúállás érvényét veszti, a világ
módszereinek, fegyvereinek használata érvényét vesztette. Jézus rámutat: nem a visszaadom, a
megbosszulom a járható út, hanem a megbocsátás, az elengedés, a szelíd
lelkület. Tartsd oda arcod másik felét
is! Ez határozott felszólítás, ebben nem látok mérlegelést, ezt kéri, mint
ahogy Ő is odatartotta a másik orcáját, elszenvedte a kereszthalált is értünk.
Ez a fajta hozzáállás bizonyságtétel értékű, erre odafigyelnek, csakúgy, mint a
második mérföld megtételére, mert ez nem telik tőlünk. Meg fogják kérdezni, hogy
hogy, és akkor elmondhatjuk, ez az Úr Jézus munkája, új szívet és új
természetet adott nekem, magamtól nem lennék rá képes. Tehát így élni és ezek
szerint cselekedni csak tanítvány képes. Erre hiába szólítjuk fel azt, akiben még nem történt semmi. Ez nem
vallásos cselekedet, hanem az új élet, a Lélek gyümölcse.
Tehát se bibliaolvasás, se életünk vezetése közben ne feledjük, hogy a
javított törvényverzió az érvényes. Ne csússzunk vissza a régibe. Mert, bizony,
megkísért a visszacsúszás.
ÍGY SZÓL MA TEHOZZÁD JÉZUS
1.
Így szól ma tehozzád Jézus: „Életem adtam érted”.
Így szól ma tehozzád Jézus: „Életem adtam érted”.
Még ma válaszolj, kezébe tedd le élted!
Még ma válaszolj, kezébe tedd le élted!
2.
Mennyei korona vár rád, te légy hű mindhalálig!
Mennyei korona vár rád, te légy hű mindhalálig!
Kín, baj, szenvedés Jézussal üdvre válik.
Kín, baj, szenvedés Jézussal üdvre válik.
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése