2018. január 18., csütörtök

Mire kéred Jézust?



T
elnek a napok, az évek, mindezt magunk is tapasztaljuk, változunk (1Móz 21,1-34). Másabbak vagyunk, mint voltunk, de Isten nem változik. Haladhat az idő, de ígéretei változhatatlanok, és az Általa megadott időben beteljesednek. Ezt élte meg Ábrahám is. Harminc éve vándorol az ígéret földjén, a földet ugyan elérte, de még mindig nem született meg az ígéret gyermeke. Így azután Izmaelbe veti reménységét. És százesztendős korában, amikor Sára sem igazán hisz benne, megszületik Izsák. Olyan jó látni, hogy Istent nem korlátozzák és nem befolyásolják a mi lehetőségeink. Az Úr nincs kötve a biológiai folyamatokhoz, a mi évszámainkhoz. Úr Ő mindenekfelett, és állja a szavát. Minden ígérete, ami még eddig nem ment végbe, be fog teljesedni. Beteljesedett a Megváltó születéséről, eljöveteléről szóló ígéret is. Csodálatos, eljött az ígéret gyermeke, Jézus. Ő a mi igazi reménységünk, Ő örömöt, békességet és reménységet ad, a legreménytelenebb időszakban is. Számára semmi sem lehetetlen.
A korábbi türelmetlenségnek, bizalmatlanságnak, az ígérettől való elhajlásnak újabb következménye van. Elveszi a békességet és az örömöt. Nem tudnak igazán örülni Isten ajándékának, mert a múltbéli rossz döntés most visszaköszön, és megkeseríti életüket. Hágár nem tudja elviselni, ami történt, és gyötri Sárát. Gyötri, mert tudja, hogy Izsák az Úr választottja, ő lesz az örökös.  Mennyire össze tudjuk kavarni a dolgokat, amikor besegítünk Istennek. Neki erre nincs szüksége, és csak magunknak tesszük nehézzé az életet.
A vége az, hogy Hágárnak mennie kell Izmaellel együtt. Emberileg szomorú és fájdalmas történet, de ez is mutatja a bűn hatását. Azonban ez nem egy érzelgős családregény, hanem Isten üdvterve, és semmi nem kerülhet abba, ami bűnből származik. A szolgáló fiának, annak, ami nem ígéretből származik, el kell távoznia. Isten országába nem vihetjük át azt, ami az engedetlenségünk eredménye. Nem vihetjük magunkkal bűneinket. El kell távolítani mindent, ami a bűnből, a régi életből való. Miért? Mert a szolgáló gyermeke mindig az ígéret gyermeke ellen tör. Az óember, a régi természet mindig az új ember, a krisztusi természet ellen támad. Nem lehet barátság az új és a régi között, Isten országa és a világ között.
Isten azonban felkarolja Hágárt és gyermekét is. Hágár ígérettel indulhat a pusztába, mégis elkeseredik, reményét veszti. Miért? Mert számára Isten nem valóság. Van vallása ugyan, de nincs élő Istene. Ő csak emberi síkon, emberi tervekben és lehetőségekben képes gondolkodni. Tudunk-e Istenre tekintve, Őreá építve gondolkodni? Amikor váltani kell, bízunk-e Benne? Hiszem-e, hogy a pusztában is van remény? Nem a halálé a végső szó. Isten a reménytelenségnek is Istene. Nyissa meg az Úr a szemed, és lásd meg a forrást! Lásd meg, hogy itt az élő víz forrása, az Úr Jézus Krisztus. Menj bátran oda Hozzá, és kivirágzik az életed. Menj Hozzá, mert Ő hívogat is, ingyen kínálja az életet adó, talpra állító vizet. Ez a víz Ő maga. Aki iszik belőle, megelevenedik, és az ő belsejéből is örök életre buzgó víz fakad. A reménytelen, megkeseredett élet másokat felüdítő életté válik az élő víz által.
Az Úr Jézus halad a túlsó part felé, senki nem állíthatja meg, és nem befolyásolhatja döntését (Mt 8,23-34). Még az sem, hogy követi-e valaki, vagy sem. Nem néz hátra, beszáll a hajóba, és aki követi, az is beszáll, aki nem, annak nem könyörög. Vannak, akinek a követés csak idáig tart. Visszamaradnak a biztonságos parton. Vihart, hajléktalan életformát nem vállalnak Jézusért. Meddig követed Őt? Hol a határ, amikor kimondod: csak eddig, és nem tovább? Mi az, amit nem akarsz Jézusért feladni, amihez Nála is jobban ragaszkodsz?
A tanítványai követték, úgy is mondhatjuk, hogy akik követték a hajóba, és elindultak Vele, azok a tanítványai, azok valóban követik, és Rábízták magukat. Az a tanítvány, aki ma is megy Jézus után, és nem figyeli, hányan lesznek, nem másokhoz igazodik, hanem követi Őt. Jézus követése viharba viszi őket, és ez nem egy megszokott vihar, hanem rendkívüli, hatalmas erejű. Sátán támad, meg akarja akadályozni Jézust a partot érésben. Nagyon jól tudja, Ki érkezik Gadarába. Sátán nem akar gyógyulást, szabadulást látni. Nem akar az Úrnak halát adó, Vele élő boldog embereket látni. Sátán mindig roncsokat akar, akiken az ő keze nyoma látszik. De Jézus le tudja törölni ezt a nyomot, és új emberré formál. Jobb Jézussal a viharban hányódó tengeren, mint a nyugodt parton a sátán kezében.
Csodálatos Jézus békessége, tud aludni ebben a hányódásban. Miért? Mert az Atya kezében van az élete. Nem fél, teljes a biztonság Isten tenyerén. Csak ott van igazi biztonság, akkor is, ha a körülmények épp mást mutatnak. Jézus tudja, hogy itt a vihar nem győzhet, mert Ő nagyobb a viharnál, sátánnál, de vajon látjuk-e mi is ezt?
Ez az út kiképzés is egyben, hogy mit tesznek a tanítványok. Hol tartanak hitben? Vajon működik már a hitük? Felismerték már, hogy kicsoda az, akit követnek? Még nem egészen, előbb maguk igyekeznek tapasztalataik és szakértelmük alapján megoldani a vészhelyzetet, és majd csak kétségbeesésükben fordulnak Jézushoz. Jó, hogy segítségül hívják, de már hamarabb kellett volna. Ne csak az utolsó pillanatban hívd, lásd meg, hogy Ő minden helyzetnek Ura. Urunk rámutat arra, hogy nincs helye Őmellette a félelemnek, Ő nagyobb a félelmeinknél. Ez a félelmetes esemény is azért történt, hogy feltegyék  a kérdést: ki ez? Mert ez a fő kérdés, és erre meg kell találni a választ.  Jézus vihar fölötti hatalma láttán nem mondhatunk mást, Ő Isten Fia.
Nincs vesztegetni való időnk, mert a gonosz nagyon jól tudja, kicsoda Jézus, és hogy az Ő eljövetele mit jelent az ő számára. Tisztásában van azzal, hogy Jézus megtörte az erejét, neki menni kell onnan, ahol Jézus megjelenik, mert Jézus neki is parancsol. A gonosz hatalma megszűnik, ereje megtörik Jézus fellépésével. Jöjj hittel az Úrhoz, és magad is megtapasztalod mindezt.
Jézus azért jött, hogy eltávolítsa a gonosz ránk rakott bilincseit, és felszabadítson minket egy új életre. A gonosz látja, mi Jézus küldetése. De vajon én is látom? Tudom, miért jött Jézus? Azért, hogy megmentsen.
Elgondolkodtató, hogy a gadaraiknak nem Jézus kell, nem a szabadság, hanem  a disznók, a pénz, a rabság. Számukra ez a jó élet. Nem az ember az érték, nem, a pénz többet jelent a számukra, mint egy ember élete. És így az Úr sem érték. Aki ilyen áron gyógyít meg egy megszállottat, az nem kell. Csak azt látják, ami pénzt hoz, ami jólétet biztosít, de nem veszik észre, hogy tönkremennek belé. Inkább a disznók, mint Jézus, mint a gyógyulás. Aki megszállott, aki nem bírja, az pusztuljon, de maradjanak a disznók. Ez döbbenetes. Kit választatsz? A világ kínálatát, az aranyba mártott disznókat, az életed, békességed árán is, vagy Jézust, a disznók árán?


Maradj velem, mert mindjárt este van

1. Maradj velem, mert mindjárt este van, Nő a sötét, ó, el ne hagyj, Uram; Nincs senkim
és a vigaszt nem lelem, Gyámoltalannal, ó, maradj velem.

2. Kis életem fut s hervadásba hull, Bú lesz a vígság, fényesség fakul, Csak változást
és romlást lát a szem; Változhatatlan, ó, maradj velem.

3. Minden múló perc Hozzád visz közel, Kegyelmed űzi kísértőmet el, Nincs más vezé-
rem, Nincs más Mesterem, Fényben, borúban, ó, maradj velem.

4. Ellenség ellen áldásod fedez, A könny nem sós, a kór is könnyű lesz, Sír, halál-fú-
lánk, hol a győzelem? Győztes leszek, csak légy, Uram, velem.

5. Hunyó szemembe vésd keresztedet, Ködöt foszlatva láttasd szent eged. Föld árnya
fut, menny fénye megjelen: Halálban is Te légy, Uram, velem.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése