2014. július 18., péntek

Mi van az álarc alatt?

M
ély csendre és kitartó kutatásra van szükségünk az Ige üzenetének megtalálásához. Örömteli olvasni: "azután így szólt az Úr" (4Móz 5,1-31). Az a felüdítő, hogy Isten szól, még a nehezen érthető részek, a különféle rituális parancsok által is. Azonban oda kell figyelni, hogy meghalljuk, amit mond, felismerjük a nekünk szóló üzenetet, azt, amin keresztül az Úr formálni akar minket. Van, amikor az Úr parancsol, vagyis nagyon határozottan mond dolgokat, mert tudja, hogy egyébként nem tennénk. A mai parancs is azért hangzik el, hogy foglalkozzanak azokkal, akiket tisztátalannak ítéltek.
Vannak olyan területei az életnek, amikkel nem szeretünk foglalkozni, az Úr azonban azt akarja, hogy azokat is rendezzük el. A táboron kívül való elhelyezéssel lehetőséget kaptak a későbbi visszatérésre. Törődjünk azokkal is, akiknek nehéz az élete. Urunk Jézus már maga kereste fel a Betesda fürdőt, vitte a reményt, vitte a gyógyulás lehetőségét. A Megváltó a kitaszított, félretett emberek számára is megjelent, nekik is reményt hozott az új életre. A harmincnyolc éve beteg is átélhette: számára is van visszatérés az életbe, ő is beléphet Isten országába. A kegyelem mindenki számára elérhető az Úr Jézus által.
A bűn hűtlenné tesz az Úrral szemben, azonban lehet rendezni bűnbánat és jóvátétel által. A bűn rendezése a bűnbánat - meglátom, hogy sérelmet vagy kárt okoztam, és megvallom az Úr előtt. A Szentírás nagyszerű üzenete, hogy az elkövetett bűnt meg lehet bánni, lehet rendezni, mert van megbocsátás. A rendezés első része a bűnvallás, ez fontos és nagy dolog, a Szentlélek munkája, hiszen olyan nehezen látjuk a bűnt bűnnek. Péter is megvallotta az Úr Jézusnak, hogy ő bűnös ember. Ezt nem lehet kihagyni, a teljes megtérés bűnvallással kezdődik. De van folytatás is, mégpedig a kártérítés, a jóvátétel. Mert van, amikor még jóvá lehet tenni vétkeinket, lehet rendezni múltunkat, ahogyan Zákeus is tette. Így válik a megtérés elméletből gyakorlattá, mert gyakorlati hitre és keresztyénségre van szükség. Jézus útja, a keskeny út a keresztyén gyakorlati élet útja.
A házassági és minden probléma megoldása akkor kezdődik, ha életünket az Úr elé állítjuk. Ne akkor menjünk csupán, amikor már baj van, amikor a másik felé bizalmatlanok vagyunk. Merjünk rendszeresen együtt az Úr elé állni. Vigyük oda életünket, azt is, amiben még nem értünk egyet, mert az Úr világosságában másképp látjuk magunkat, és másképp a másikat is. Az Ige fényében a megoldhatatlannak tűnő problémákra is találunk megoldást, mert az Úr számára nincs lehetetlen. Mielőtt cselekednénk, döntést hoznánk, vigyük ügyünket az Úr elé. Gyakran születne más döntés, ha előbb Isten elé állnánk, ha Őt kérdeznénk. Legyen ma is a szemünk előtt ez az Ige: „Kérdezd meg előbb az ÚR szavát”  (1Kir 22,5).
Pál apostol Krisztus számára jegyezte el a korinthusiakat, vagyis a gyülekezet nem az apostolé, nem az igehirdetőké, hanem a Krisztusé (2Kor 11,1-15). Az Úr Jézus a vőlegény és a hívő a menyasszony - ilyen csodálatos kapcsolat alakul ki hit által az Úr és a tanítványok között. Tehát ez nem formális, hanem élő lelki kapcsolat. Itt a személyességen van a hangsúly, személyesem szeretem az Urat mindazért, amit értem tett. Hiszen életét adta oda a kereszten, hogy így megmentsen.
Pál látja, hogy a kapcsolatot ápolni kell. Jézus részéről minden rendben van, de nekem meg kell őrizni magamat tisztán az Ő számára. Pál azon munkálkodik, hogy a korinthusiakat ne csalja meg a sátán. Mert a gonosz nem adja fel, amikor hitre jutunk, nem mond le rólunk, hanem mindent megtesz, hogy visszacsábítson magához. Ne engedjünk neki.
A korinthusiak között felbukkantak tévtanítók, akik nem azt az evangéliumot hirdették, amit Pál, a gyülekezet mégis elfogadta. Miért? Mert a hamis tanítók mindig az érzelmekre és a könnyítésre helyezik a hangsúlyt. Fontos a látványosság, ami által elterelődik a figyelem az életről. Pedig Pál apostol a tanítását a saját életével hitelesítette. Nem tant, hanem életformát adott tovább, elébük élte a Krisztust. Hiszen leírta egy másik levélben, hogy Krisztus él benne. Így azután benne és általa a Krisztussal találkoztak ebben a gyülekezetben is.
Pál úgy élte meg a Krisztust, hogy nem terhelt az életével, megélhetési gondjaival senkit. Nem a gyülekezetből, hanem a gyülekezetért élt. Ő valóban szolgált, és csak azoktól fogadott el támogatást, akik azt önként és őszinte szívvel adták. Nem várt el fizetést, és nem mondta, hogy nem megy többet, ha nem állják a költségeit. Ő nem teher volt, hanem ő hordozta mások terheit. Gyakran ez a problémánk, hogy nem mi akarjuk mások terheit hordozni, hanem elvárjuk, hogy mások hordozzák a miénket. 
Pál rámutat, hogy a sátán a világosság angyalának adja ki magát. Ezért kell vigyáznunk, mert nem úgy jön, hogy látszódjék gonoszsága, rossz szándéka. A sátán mindig álarcot használ. Báránynak álcázza magát, pedig farkas. Azonban ne feledjük, az álca csak a külsőt takarja, a belső, a szív változatlan marad. A farkas szíve a bárány álarca alatt is farkasszív marad. Természete is megmarad ragadózónak. Mert csak Krisztusban lehetünk új teremtések, és csak az új teremtés változtatja meg a természetünket. Így azután a természetről, a gyümölcsről meg lehet ismerni a sátánt és eszközeit. De fel lehet ismerni az újjá teremtett szívű embereket is.



Siess, keresztyén, lelki jót hallani


1. Siess, keresztyén, lelki jót hallani, Régi törvényből harcolni tanulni, Az igaz hit mellett mint kell bajt vívni, Krisztusban bízni.
2. Mert nem hiába ezt az ó törvénybe, Próféták írták Biblia könyvébe; Szép tanulság ez most az új törvénybe', Mi eleinkbe'.
3. Jól tudja földön ezt minden keresztyén: Nem csak fegyverrel oltalmaz az Isten. Ezt minden népnek tudására adom: Istenünk vagyon!
4. Fejedelemség vagyon csak Istenben, Minden hatalom vagyon ő kezében; Kiket ő akar, föld kerekségében: Emeli égben.
5. Ne ess kétségbe ő nagy jóvoltában, Az igaz hitben erős légy magadban, Mint Dávid, úgy jársz párviadalodban, Hitvallásodban.
6. Dávidot Isten hagyá királyságban, Ő ellenségit veté gyalázatban. Dicsérjük Istent nagy hálaadásban, Énekmondásban.



Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése