D
|
ávid király
imádságát olvassuk, annak az embernek a szavai ezek, aki megtapasztalta Isten
áldását az életében (Zsolt 86,1-17). Egyszerű pásztorfiúból lett király, sok
csodát átélt, az Úr győzelmekkel ajándékozta meg. Kiváló hadvezér, nagyszerű országépítő volt. Isten kegyelmének megtapasztalása, felfelé ívelő pályája közben is
megtapasztalt nehéz helyzeteket, gyakran került veszélybe az élete, és gyakran tűnt úgy
emberileg, hogy nem lesz semmi az ígéretekből. Ebben a zsoltárban is nehéz helyzetben
van, az ellenség szorongatja, ám ő nem a maga erejére, katonáira támaszkodik,
hanem az Úrra. Izráel nagy királya elismeri, hogy tehetetlen, és ezért
segítségre van szüksége. Nem szégyelli kimondani, hogy nyomorult, vagyis
segítségre szoruló ember. Dávid abban volt nagy, hogy mindig vállalta Istenre utaltságát. Soha nem úgy tüntette fel
magát, mint aki mindent képes megoldani, sőt, most nyomorultnak, tehetetlennek
mondja magát. Azt kéri, Isten hallgassa
meg és tartsa meg életét.
Mi gyakran túl magabiztosak vagyunk, nem mindig van jelen ez az alázat,
nem mindig jövünk úgy az Úr elé, mint akiknek az Ő segítségére van szükségünk.
Pedig csodálatos így bízni az Úrban, nem a saját képességünkre alapozni, hanem
várni az Úr segítségét.
Dávid nyomorúságában az Úrhoz kiált, ezzel számunkra is üzeni, szabad
kiáltani. Éljünk mi is ezzel a rendkívüli lehetőséggel, kiáltsunk, emeljük az
Úrhoz lelkünket. Mert nemcsak a nyomorúság idején lehet Istent fölkeresni,
hanem állandóan. Lelkünket minden pillanatban Hozzá emelhetjük. Hogyan? Nemcsak áhítatos hangulatban
állhatunk az Úr elé? Nem, Pál apostol arra biztat, hogy szüntelen imádkozzunk.
De hát, nem mindig alkalmas a közeg a csendességre - ez igaz, azonban Dávid és
sok más előttünk járt hívő ember tapasztalta, hogy harctéren, viharban hányódó hajón is lehet az
Úrra hangolódni. Elég, ha becsukjuk a szemünket, egy igére vagy énekre
gondolunk, és végigmeditáljuk bensőnkben, és a belső szoba csendjét éljük át, akár
még a tömegközlekedési eszközön utazva is.
Dávid tudatosan harcol a kedvetlenség, a rossz hangulat ellen, hiszen
vannak olyan szituációk, amelyek nem az örömöt élesztik bennünk, hanem inkább
lehangolnak. A király Istent kéri, vidámítsa
meg őt. Kérhetjük mi is, hogy adjon örömöt szívünkbe, és ezt a jelenléte meg is
adja. Ha elcsendesedve beszélgetünk Urunkkal, az öröm és a békesség járja át
lényünket.
Zsoltárunk magasztalja Isten irgalmasságát és nagy kegyelmét. Ma is
megtapasztalhatjuk ezeket, hiszen kegyelem az is, hogy még élünk és
kereshetjük orcáját. Nem természetes az, hogy megismerhetjük Urunk
kegyelmét. Isten ajándéka mindaz, amit
átéltünk, kegyelem a bűneink bocsánata és az új élet.
Mi is kérhetjük az Úr erejét, kérhetjük, adja az Ő erejét nekünk, mert
azzal más. Isten erejével másképp mennek a dolgok, mert ez nem erőszakos erő,
hanem a Lélek ereje, amely belülről hat kifelé. A Lélek bennünk végzi el
munkáját, minket alakít át, hogy ne az erőszakra, hanem Isten Lelkére építsünk.
A Szentlélek a meggyőzést alkalmazza, elvégzi azt a felismerést, hogy bűnösök vagyunk és az Úr kegyelmére van szükségünk.
Az Úr megismerése mások evangéliumnak való megnyerésére késztet minket
(2Kor 5,11-21). Erről tesz vallást az apostol. Ő megismerte Isten kegyelmét,
rádöbbent, hogy a názáreti Jézus a Megváltó, és attól a pillanattól kezdve az a
vágy vitte előre, hogy ezt mindenki tudja meg. Igen, mindenkinek meg kell tudnia,
hogy van Szabadító, és lehetséges megtérni, Isten gyermekévé lenni, mindez
pedig kegyelemből történik.
Az apostolt és munkatársait Krisztus szeretete szorongatja, nemcsak
magáról szól, hanem többes számban írja. Ez azt jelenti, hogy nem Pál a rendkívüli
ember, hanem Isten kegyelme munkálkodik, nemcsak őbenne, hanem másokban is.
Isten nemcsak az én életemet formálja, nemcsak általam munkálkodik, hanem ma is
sokakat felhasznál országa építésében. A Krisztus szeretete viszi őket előre,
az Ő szeretetéből táplálkoznak, látják, hogy Önmagát adta értük. Krisztusnak ez
a szeretete hálás, szolgáló életre serkenti őket. Aki megtapasztalja az Úr
szeretetét, nem tud mást, mint viszontszeretni és szolgálni Őt.
Amikor Krisztus belép az életünkbe, új teremtések leszünk. Olyan csoda
megy végbe bennünk, mintha most születtünk volna, és most kezdenénk az életet.
A kereszt tövében az eddigi élet elmarad, és egy új, krisztusi életet kezdhetünk
el. Ez ma is lehetséges mindenki számára, aki hittel jön az Úrhoz. A régiek
elmúlnak, minden sérelem, bűn, és mindaz, ami a gonoszhoz tartozik, a múlté
lesz. Olyan, mintha meg sem történt volna. Ezt élte át Pál apostol is, Krisztus iránti gyűlölete, elkövetett bűnei mind
elmúltak, mert az Úr vére eltörölte őket.
Mindez Istentől van, Aki azért adta oda Jézust a keresztre, hogy Általa
megbékéltessen Önmagával. Krisztusban békülhetünk meg Istennel. Megbékültem-e
már Vele, vagy még mindig neheztelek Rá valamiért? Ma megbékülhetek Krisztus
által, és ha ez megtörténik, magammal és a másik emberel is képessé válok a
megbékélésre. Krisztus nélkül nincs békességünk.
A BÉKE MESSZE
TŐLED
A béke
messze tőled, szíved örömtelen.
A
lépted is oly fáradt, szemed de fénytelen!
Ó
hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé
te nem keresnél más életet soha!
Csak
Jézus ad nyugalmat, midőn a harc kemény,
Megfáradott
szíveknek Ő éltető remény.
Ó
hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé
te nem keresnél más életet soha!
Sok
vérző sebéből üdv árad, isteni,
Ki Őt
be nem fogadta, a jót nem ismeri.
Ó
hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé
te nem keresnél más életet soha!
Te
küszködöl magad csak, ha bűn szívedre tör,
S
bukásod és kudarcod úgy szégyenít, gyötör.
Ó
hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé
te nem keresnél más életet soha!
Mi az
igaz? – tűnődöl, s a kétkedés epeszt,
Jézus
az Út, az igazság, s az élet, Őt keresd!
Ó
hogyha hinni mernél, ragyogna rád csoda:
Többé
te nem keresnél más életet soha!
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése