A
|
z engedetlenség
és lázadás büntetése a visszafordulás és a körbe-körbe járás. Eddig előrefelé haladtak,
egyre közelebb jutottak atyáik földjéhez, mostantól azonban visszafelé halad,
zsugorodik az életük. Az Úr szavában való kételkedés, a bizalmatlanság, és
engedetlenség, mindig visszafejlődéssel jár. Azért nem akartak tovább menni
kánaán földje felé, mert azt gondolták ott az ellenséges népek szorításában
elpusztulnak. Isten azonban nem azért hozta ki őket és vitte hazájuk felé, hogy
ott magukra hagyja őket. Szabadulásuk és pusztában való eddigi megmaradásuk is
Isten műve. Az lesz a büntetésük, amitől féltek, de nem kánaán földjén, hanem a
pusztában fognak elpusztulni. Amitől félünk, az egyre jobban elhatalmasodik
rajtunk és végül győzelmet arat felettünk. Ebből a helyzetből az Úrnál van a
szabadulás.
A lázadó népnek szembe kell néznie Isten ítéletével. A végtelenségig nem
lehet az Úrral szembefordulni, ennek a magatartásnak meg lesz a következménye.
Ráadásul tetteik következménye utódaikra is hatással van, hiszen amíg az
Egyiptomból szabadultak meg nem halnak, addig nekik is bolyongani kell a
pusztában. Negyven évig vándorolnak, holott már ott vannak az ország kapujában.
A kémeknek negyven napba került a föld kikémlelése és az út oda – vissza.
Néhány napból negyven év lett, mert nem Istenre hallgattak. Életünk csak akkor
halad előre, ha az Úrra figyelünk és komolyan vesszük szavát. Isten országa jó,
mégis hányszor csak veszélyeket látunk, úgy véljük, ha belépünk, szegényebbek
leszünk. Isten országa azonban nem elvesz, hanem gazdaggá tesz.
Benne van igénkben, hogy ezek az emberek gyermekeiket akarták megmenteni,
őket féltették Isten országától. Ez a hamis gondolkodás vezet gyakran minket,
mi akarjuk megmenteni gyermekeinket az élet veszélyeitől, de nem sikerül.
Megoltalmazni és jó irányba vezetni csak az Úr képes őket is. Szomorú, hogy azt gondolták, ha letérnek
Isten útjáról, ha kimaradnak országából, megmenthetik az életüket. Istentől
féltették őket. A mai ember is Istentől félti gyermekét, azt gondolja, ha mindent
meg ad a számára, minél több mindenre taníttatja boldog lesz és célba ér.
Azonban Isten nélkül elvesznek. Nem Isten veszélyes rájuk, nem Tőle kell óvni
őket, hiszen amikor nem engedik a szülők gyermeküket Isten felé, amikor nem
beszélnek nekik Róla, tulajdonképpen Tőle óvják, és ezzel azt sugallják, hogy
Isten útja veszélyes.
Isten útja nem könnyű, a zsidók azt gondolták bemennek kánaán földjére,
és Isten mindent megold helyettük. Elűzi onnan a kánaánitákat, nekik csak le
kell telepedni. Azonban Isten országában nekünk kell birtokba venni a dolgokat.
Kegyelemből bevisz az Úr, de birtokba venni azt és harcolni az ellenséggel
nekünk kell. Azonban a győzelmet Isten adja.
Istennek a két hűséges emberre gondja van. Azok, akik bíztak Benne, akik
hitték, hogy Istennel győznek, azok meg kapják a bemenetelre való ígéretet. Ők
is vándorolnak negyven évig, de ígérettel, reménység alatt teszik. Ők sem
vonhatják ki magukat a népet ért ítélet hatása alól, de birtokukban van az
ígéret, hogy ők bemehetnek atyáik földjére.
Az ítélet meghirdetése után döbbennek rá, hogy rosszul cselekedtek, Most
már be akarnának vonulni a földre, de nincs velük az Isten. Isten nélkül a
legnemesebb szándék sem sikerül. Amikor a nép elindul kánaán földje felé, Mózes
nem tart velük, mert tudja, immár nem ez az Úr akarata, most már visszafelé
kell menni. Isten embere, nem tesz úgy, hogy jól van azért veletek megyek.
Tudja, most már nem arra visz az útjuk, és nem akarja magát elfogadtatni, hanem
ragaszkodik az Úr akaratához. A zsidók pedig megtapasztalták, hogy mit is érnek
Isten nélkül. Most kell felismerniük, hogy az eddigi haladásuk, sem rajtuk
múlt. Nem az ő erejük, ügyességük, hanem Isten jelenléte segítette őket. A
negyven éves bolyongás is kegyelem, mert nem elpusztította őket Isten, hanem
lehetőséget adott az új generáció felnevelésére, és számukra megnyitja majd az
utat az életre.
Péter apostol arról beszél, hogy vannak a gyülekezetekben, akik Bálámnak
az útját járják. Bálám a pusztai vándorlás korának egy prófétája, akit Izráel
népének megátkozására fogadott fel Moáb királya (2Pét 2,17-22). Azonban Isten
nem engedélyezte népe megátkozását, sőt azt sem, hogy Bálám elmenjen Moábhoz.
Azonban Moób királyának súlyos érvei voltak, sok pénz, és Bálám ennek nem
tudott ellen állni, mégis elment. Isten egy angyalt küldött elé, hogy
megállítsa, ám csak a szamara vette észre az Úr követét. A gyülekezetben is
vannak olyanok, akik a régi élet csábításának, a világ hívásának a befolyása
alá kerülnek. Péter a számukra is ír, mert ő is elesett egykor, amikor az Urat
megtagadta, és csak a kegyelem volt képes helyreállítani.
A tanítványnak vigyázni kell, hogy az az élet, amitől egyszer elszakadt
ne legyen többé rá hatással. Mert ha ismét legyőz, rabokká válunk, ahonnan
nehéz szabadulni. Egyedül az Úrnak van hatalma a rabláncot összetörni. Így
tehát megláthatjuk, nem elég megszabadulni a bűnökből, hanem meg is kell
maradni a szabadításban, az Úr oltalmában. A hangsúly azon van, hogy valaki már
megismerte Jézus Krisztus szabadítását, de ismét belekeveredett a világ
életformájába, bizony onnan nehéz kikeveredni, mert egyre mélyebbre húz. Azért
csábít vissza a világ, hogy örökre elszakítson Krisztustól. A gonosz soha nem
mond le, azokról, akik kikerültek hatalmi köréből, mindent megtesz, hogy visszacsábítsa
őket. Az Úrnak azonban van hatalma arra, hogy megőrizzen a visszaesésétől, de
van hatalma a szabadításra is.
A nagy mélységből szüntelen
1.
A nagy mélységből szüntelen
Hozzád kiáltok, Istenem.
Haláltól mentsd meg lelkemet,
Fogadj be engemet!
Amint vagyok, jövök,
Amint vagyok, jövök.
Énértem is omlott a vér,
Fogadj be Jézusér’!
2.
A bűn sarában élve lenn
A jóra lelkem képtelen.
Fogadd be gyenge gyermeked,
Fogadj be engemet!
Amint vagyok, jövök,
Amint vagyok, jövök.
Énértem is omlott a vér,
Fogadj be Jézusér’!
3.
A bátorságom gyávaság,
A bölcsességem kábaság,
Más nem segíthet, ha Te nem.
Fogadj be, Istenem!
Amint vagyok, jövök,
Amint vagyok, jövök.
Énértem is omlott a vér,
Fogadj be Jézusér’!
4.
Az életem üres, szegény,
Nincs benne fény, de van remény,
Hogy Akinek kegyelme nagy,
Vesznem engem se hagy.
Amint vagyok, jövök,
Amint vagyok, jövök.
Énértem is omlott a vér,
Fogadj be Jézusér’!
Isten áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése