2011. november 13., vasárnap

Szavak nélküli bizonyságtétel


A
 szentsátort elkészülte után, a használatba vétel előtt Mózes fölszenteli berendezéseivel, és az oltárral együtt (4Móz 7,1-47). Akkor lesz igazán kész, amikor megtörténik a fölszentelés. Tulajdonképpen az Úr jelenléte szenteli föl, és az olaj, amit a szenteléshez használnak, a Szentlelket szimbolizálja.  Minden akkor lesz igazán kész, ha az Úr megjelenhet és birtokba veheti. Így lesz a hajlék, Isten hajléka. Mindez jelzi, hogy nem közösségi házat építettek, hanem gyülekezeti helyiséget. Ami által a gyülekezet és Isten között kapcsolat jön létre. Isten jelenlétébe helyezkedve gyógyul az életük, itt nyernek új látást.
Izráel fejedelmei és családfői hálaáldozatokat vittek az Úr elé. Javaikból vittek az Úr elé, így köszönték meg a szabadítást, a hajlékot, Isten vezetését, oltalmát. Nem voltak ezek magától értetődőek, tudták mindent Istentől kaptak, és így köszönték meg Neki. Mi hogyan köszönjük meg Isten ajándékait. Egyáltalán tudjuk-e milyen ajándékokat kaptunk Tőle. Miután elolvassuk, ezeket a sorokat tartsunk csendet és nézzük meg, milyen ajándékot kaptunk, majd adjunk értük hálát az Úrnak. Hálát az tud adni, aki már kapott valamit, ha nem kaptunk semmit, vagy nem vagyunk tudatában, mert mindent magunknak tulajdonítunk, akkor nincs mit megköszönni.
Az áldozatok felvonultatása rendben történik, nincs rohanás, kapkodás, beelőzés, mindenki kivárja a sorát.  Mindegyik törzs másik napon járult az Úr elé. Mindegyikre volt ideje és türelme az Úrnak, így mehetünk mi oda, nem kell versengeni, mindenkire van ideje Urunknak. Ezek az ajándékok nagy értéket képviseltek, mégis le tudtak róla mondani, mert nagyobb kincset nyertek az Úrtól. A hajlék önmagában is óriási érték, mert megtapasztalták, hogy ott rendel Isten, ott állhatnak elé, és onnan jön gyógyulás életükre. Ott csendesedhetnek le, ott nyerhetnek békességet. A találkozás helye a szentsátor, a templom, ma is.
Péter apostol új életformának tekinti a keresztyénséget, amely minden területre kihat, átjárja mindennemű emberi kapcsolatainkat (1Pét 3,1-7). Beszélt már a társadalomhoz való viszonyról, tárgyalta a szolgák helyzetét, és rámutatott a Krisztusi magatartásra, most pedig a házasságról beszél. Fontos terület ez mert itt van a legtöbb alkalom a bizonyságtételre. Péter úgy látja, felelősek vagyunk egymásért, és azt ami jót az Úrtól kaptam, a házastársam számára is adjam tovább. Tudni kell, hogy az akkori gyülekezetekben gyakran előfordult, hogy a pogány házastársak közül az egyik Jézus követője lett, a társa azonban még megmaradt a pogányságban. Ez ilyen házastárs, - és úgy látszik több volt a hívővé lett feleség-, számára ír az apostol.
Hangsúlyozza, hogy a krisztuskövető ember más, mint a többi ember. Ő már nem a külsőségekre helyezi a hangsúlyt, nem elsősorban a megjelenésével akar hatni, mert nem hódítani akar, hanem Jézus számára megnyerni. Ez azonban nagy különbség. Mivel lehet megnyerni a társunkat Krisztusnak? Krisztusi magatartással, istenfélő, tiszta élettel. Nem mindig a beszéd, az Ige idézése vált ki hatást, hanem sok esetben a szó nélküli, szeretetből fakadó cselekedet.
A hívő ember életében átalakulnak az értékek, már nem az ékszerek, a kozmetikai cikkek kerülnek a középpontba, hanem a szelíd, csendes szív. Az Úr Jézus is azt kérte tanuljuk meg Tőle, hogy Ő szelíd és alázatos szívű. Nem mindig könnyű szelídnek lenni, de Urunk is a maga szelídségével közelít hozzánk. Másrészt jó, ha tudjuk, ezek a tulajdonságok értékesek isten előtt is. Mert számunkra az a legfontosabb, hogy Isten előtt értékes legyen az életünk.
Péter a férfiakra is kitér, nem csak a nőknek mondja meg a véleményét, tehát nem elfogult, világosan rámutat, hogy a férfiak legyenek megértők feleségükkel szemben. Az Ige gyengébb edénynek  írja le, a feleséget, ami azt jelzi, törékeny, ezért vigyázni kell rá. A férfi feladata, hogy óvja házastársát. Hangsúlyozza még az apostol a tiszteletet, ami szintén fontos építő eleme a házasságnak.


Az Úr csodásan működik

1.  
Az Úr csodásan működik, de útja rejtve van:
Tenger takarja lábnyomát, szelek szárnyán suhan.
Mint titkos bánya mélyiben, formálja terveit,
De biztos kézzel hozza föl, mi most még rejtve itt.
2.  
Bölcs terveit megérleli, rügyet fakaszt az ág.
Bimbója bár igénytelen, pompás lesz a virág.
Ki kétkedőn kutatja Őt, annak választ nem ád,
De a hívő előtt az Úr megfejti önmagát.
3.  
Ne félj tehát, kicsiny csapat, ha rád felleg borul:
Kegyelmet rejt, s belőle majd áldás esője hull.
Bízzál az Úrban, rólad Ő meg nem feledkezik,
Sorsod sötétlő árnya közt szent arca rejtezik.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése