2018. március 31., szombat

Áll a szikla mindörökké


M
ózesnek és a népnek el kell indulnia, a cél nem változott (2Móz 33,1-23). Az ígéret földjére kell bevonulniuk. Bűneik ellenére is tovább vezeti őket az Úr. Angyala fog előttük járni, mert Isten nem akar velük menni, mert kemény nyakúak, és attól tart, hogy megsemmisítené őket. A szent Isten jelenlétében a bűn megsemmisül, és Isten védeni akarja népét, meg akarja óvni őket a pusztulástól. A nép megrendült Isten tervét hallva, mert úgy látja, Isten nélkül nincs értelme bemenni a tejjel és mézzel folyó földre. Hiába tejjel és mézzel folyó, hiába van meg minden, de ha nincs jelen az Úr, a lényeg marad ki. Isten adja meg a többletet, az Ő jelenlétét semmi sem pótolhatja. 
A szent sátor, ami a találkozás sátra, a táboron kívül kerül felállításra. És aki Istent keresi, annak lehetősége lesz találkozni Vele. Aki vágyakozik Isten után, az előtt megnyílik a lehetőség. Isten nem zárkózik el az Őt keresők elől. Erről beszél az egész Szentírás, aki teljes szívből keresi, az megtalálja. Aki segítségül hívja, attól nem fordul el. Jézusban pedig teljesen szabaddá tette az utat.
Mózes bement a sátorba, és ott Isten beszélt vele. Mégpedig úgy beszélt, mint a barátjával.  Jézusban egészen közel jött, és akit elhívott, az a barátja. Barátaimnak mondalak titeket, szólt Jézus. És nemcsak barátainak nevez, hanem életét adja értünk. Egyedül Ő megbízható barát. Nemcsak addig tart barátnak és van velünk, amíg haszna van belőlünk, mint ahogy a tékozló fiú is átélte. Amíg pénze volt, barátok is voltak, amikor elfogyott a pénz, eltűntek a barátok is. Jézus nem tűnik el, sőt, gyakran pont akkor szólít meg barátként, amikor mindenki elhagyott bennünket.
Mózes következetesen Isten népének nevezi Izráelt. Nem mondja a saját népének. Hányszor mondjuk, az én gyülekezetem, pedig nem a miénk, hanem az Úré. Mózes elmondja: ha Isten nem megy velük, akkor ne is vigye ki őket erről a helyről. Ez az ember felismerte, hogy Isten nélkül nincs értelme az életnek. Ha Isten nem akar velük menni, nincs értelme továbbmenni. Bár meglátnánk mi is: Uram, Nélküled nincs értelme tovább vándorolni, jöjj velem. Addig nem megyek egy tapodtat sem, amíg nem jössz te is.
Isten kijelenti magát Mózesnek, kimondja előtte a nevét, és láthatja dicsőségét. Ezt követően felszólítja, hogy álljon a kősziklára. És ez a szikla nem más, mint Jézus. Ő a mi kősziklánk. Ha ráállunk, nem rendül meg az életünk. Isten felszólít, állj ide a kősziklára, ha még eddig nem álltál rá, most állj rá. Csakis a sziklára építve állhatunk ellen a viharoknak. Mert viharok vannak, de aki a sziklára áll, az megmarad.
Az Úr halálával kettéhasadt a kárpit, és szabaddá vált Istenhez az út (Mt 27,51-66). Szabad az út, mert a kereszt áthidalja a szakadékot. Lehet bátran jönni, ezt ismeri fel a százados. Amikor látja Jézust meghalni, vallást tesz: ez valóban Isten Fia volt. Személyes vallomás ez. A történésekbe belerendült az élete, és megvallja, hogy Jézus az Isten Fia. Az, Akinek mondta magát, a százados előtt mindez pogány létére felragyogott. Nem részesült hitoktatásban, mégis megnyílt a szeme. A vallásos, bibliaismerő zsidók pedig nem látják, hogy ki van a kereszten. Ez a sötétség. Bibliával a kezemben, sok nagypéntekkel a hátam mögött látom-e, hogy a kereszten az én Uram és Istenem függ? Még a természet is megrendült, csak a templomos emberek nem. Adja az Úr, hogy most mi is megrendüljünk, és így megnyíljon a szívünk Jézus előtt.
Csodálatos, az Úr halálával is életet ment. Megnyílnak a sírok, elhunyt szentek feltámadnak, micsoda jelzés és előremutatás. Ember, ne félj, itt hatalmas győzelem ment végbe. Jézus győzött. Eljutottál-e már Jézust látva oda, ahová a százados: Ő valóban Isten Fia? Mert valóban az, egész élete erről beszélt. Amikor Jézus a vízen járt, és a süllyedő Pétert megmentette, megrendülve mondják: ez az ember valóban Isten Fia. Erre a felismerésre van szükségünk, ennél kevesebb nem segít rajtunk.
Az eddig ismeretlen Arimátiából való József tűnik fel a szemeink előtt. Kiderül, hogy ő is tanítvány. De nem beszél fölöslegesen, nem kérkedik vele, akkor vallja meg, amikor a legnagyobb szükség van rá. Ez a tette nagy bátorságra utal, elkéri Jézus testét, és eltemeti. Mindezt azért teszi, mert fáj neki, ami történt. Neki Jézus Megváltó. Kész áldozni Rá. Saját új sírját adja át. Nem valami régi barlangba helyezi, hanem felvállalja, hogy szereti Jézust, és igyekszik még most is a legjobbat adni Neki.
Eljött a szombat, Jézus a sírban van, ez a csend napja. Azonban a főpapok és a vezetők nem a csendet keresik, hanem még mindig Jézus ellen akarnak tenni. Pedig, ha csöndben lennének, a csend megszólalna. De ők ezt nem akarják. Engedjük a csöndet megszólalni. Ne csak tegyünk, vegyünk, hanem csendesedjünk el. A szombat erre adatik. Engedjük, hogy nagypéntek lényege átjárjon és bűnbánatra juttasson. Ha nincs csönd bennünk, ezt a lehetőséget halasztjuk el. A vezetők azért tevékenykednek, tárgyalnak, nehogy Isten Lelke rádöbbentse őket felelősségükre, hogy közük van Jézus halálához. A szombati csönd Jézus felé segít.


ÁLL A SZIKLA MINDÖRÖKKÉ

1. 
Áll a szikla mindörökké,
Melyet Isten épített
Fáradt szívem menhelyévé
Zúgó hullámok felett.
Ó, én szirtem! Sziklaváram!
Otthonom, mely véd, fedez!
Menhelyem a pusztaságban!
A Megváltó Jézus ez!

2. 
Lábaimnál zúg a tenger,
Zúg a szélvész rémesen.
Én Krisztusra építem fel
Szép reményem és hitem!
Ó, én szirtem! Sziklaváram!
Otthonom, mely véd, fedez!
Menhelyem a pusztaságban!
A Megváltó Jézus ez!

3. 
Hasztalan dühöng az orkán,
Hasztalan nincs semmi fény:
Éjben és viharban némán
A hajnalra várok én!
Ó, én szirtem! Sziklaváram!
Otthonom, mely véd, fedez!
Menhelyem a pusztaságban!
A Megváltó Jézus ez!

4. 
Bősz habok játéka egyre,
Megleled-e menhelyed?
Zaklatott szív, jöjj e szirtre,
Mely megmentett engemet!
Ó, én szirtem! Sziklaváram!
Otthonom, mely véd, fedez!
Menhelyem a pusztaságban!
A Megváltó Jézus ez!

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése