2018. március 8., csütörtök

Szamáron jön



K
ilenc jelet vitt végbe az Úr már Egyiptomban, mégsem történt semmi (2Móz 11,1-12,20). A fáraó továbbra sem bocsátotta el Isten népét. Egyre keményebbé vált a szíve, dacol Istennel. Mennyi hatalmas dolgot cselekedett már életünkben az Úr, és ennek ellenére nem adjuk át az életük irányítását. Milyen makacsok is tudunk lenni. Halljuk a sok igét, talán már nem csak az istentiszteleten, hanem akár interneten keresztül is. Sok bizonyságtétel hangzik el, de változtam-e? Isten igéje formálja-e már az életemet? Mert más dolog hallatni az igét, és más engedelmeskedni Neki. Erőforrásommá vált már? Ismerem az Urat, és tudom, hogy Benne bízhatok, nincs már szükség félelemre, aggodalomra, mert kezében minden jó helyen van?
Még egy csapás készülődik, ami az utolsó is egyben. De ez még súlyosabb és tragikusabb lesz. Az eddigiek sok szenvedést és nyomorúságot okoztak az egyiptomi emberek életében. De ez erőteljes üzenet lesz. Isten azonban, mielőtt ez megtörténne, szól,  és aki komolyan veszi a szót, és az Úr szava szerint cselekszik, kimarad belőle. Miért történik mindez? Mert kemény a szívünk, mindent kimagyarázunk, így történt a korábbi csapásokkal, megmagyarázták természeti folyamatokkal, időjárási jelenségekkel, esetleg véletlen kategóriába sorolták őket. Csalárd a szívünk, nem akar Istennel összhangban élni és Neki szolgálni. Csodálatosan boldog életet élnénk, ha Isten igéjének rendelnénk alá magunkat. Azonban a gonosz belekódolta szívünkbe az Isten iránti bizalmatlanságot. Urunk, könyörülj rajtunk!
A csapások által Isten jelez és keres minket. Nem ártani akar, Ő nem a bűnös ember halálában gyönyörködik, hanem mindent megtesz, hogy a bűnös megtérjen és éljen. Nem Egyiptom ellen cselekszik, hanem népe érdekében. Egyben mindez Egyiptom számára is bizonyságtétel. Aki felismeri, hogy nem a fáraó, nem eddigi bálványaik az istenek, hanem teljes szívvel Istenhez fordul, az életet nyer. Minden esemény célja az ébresztgetés, a halálos álomból ébredjünk fel, ezt akarja az Úr. Az emberek többsége csak arra figyel, hogy minél jobban éljen ebben a világban, de kevesen figyelnek az élet minőségére, és arra, hol lesz a folytatás. Hogyan állok majd Isten elé? Egyedül Jézus Krisztusban van esélyünk az új életre.
Ebben az ellenséges közegben is jelen van az Úr. Ahol az ember magát isteníti, ott kiderül, hogy Isten oltalmazza és felkészíti népét. Az ellenség fogja ellátni mindazzal, ami a kivonulás és az új élet során szükséges lesz. Az új élet anyagi alapjait a fáraó népe biztosítja. Eddig kiszipolyozták a zsidókat, belőlük éltek, Isten azonban cselekszik, és az ellenséggel készítteti el az útravalót. Nézz fel az Úrra, ne keseregj, és ne félj, ha ellenségek vesznek körül, ha eddig minden összefogott ellened, és úgy látod, nincs esélyed. Figyelj az Úrra, bízz Benne, és lásd meg, hogy Ő jelen van. Készítteti már az útravalót, készíti már a szabadulás útját. És  mivel az Úrnak van humora, lehet, hogy pont azok fognak segíteni, felkészíteni, akik eddig akadályoztak.
A tizedik csapásban egy bárány hal meg, és ahol ez megtörténik, és vérével bekenik az ajtófélfát, ott az elsőszülöttek életben maradnak. Ilyen a bűn, valakinek meg kell halnia. Vér nélkül nincs bűnbocsánat, nincs szabadítás. Azonban ott, ahol megkenik az ajtót, akár zsidó, akár egyiptomi háznál, a halál elkerüli azt a családot. Így azután mindenki előtt, még a fáraó háza előtt is nyitva van az életben maradás lehetősége. Ahol hittel veszik Isten üzenetét, ott halál helyett élet lesz.
A bárány előremutat Isten Bárányára, az Úr Jézus Krisztusra, az Ő vére által van szabadulásunk. Aki hittel tekint Őreá, az életet nyer. Ez a szabadítás ünneppé válik, innentől kezdik majd az új évet. Tehát új időszámítás kezdődik Izráel életében. És így van ez, akit az Úr Jézus megszabadít bűneiből, aki befogadja Őt, annak az életében új időszámítás kezdődik. Miért? Mert egy teljesen új élet indul el, amit nem én hoztam létre, hanem kizárólag Isten munkája. Látszik-e az új? Tudom-e, hogy innentől kezdve megváltozott az éltem? Jézus belépett, és már látható a változás: van különbség a korábbi és a mostani életem között. Mert a rabszolga és a szabad ember élete különböző. Látszik-e, hogy már szabad vagyok, Jézushoz tartozom?
Ismét két személy Jézussal találkozása, gyógyulása tesz bizonyságot az Úr hatalmáról. A két személy jelenléte, megtapasztalása olyan tanúságtétel, amit komolyan kell venni, hiszen két tanú szavát még a bíróságon is elfogadták. Amikor két ember áll elénk, nézd, ilyen hatalmas dolgot cselekszik Jézus, nincs jogunk hitetlenkedni. Nem lehet mást tenni, mint térdre hullva hódolni a Király előtt. Hódoltál már Előtte? Hány és hány bizonyságot láttál és hallottál, de dicsőítetted már az Urat, kimondva: Rád van szükségem, Te vagy az élő Isten, szavadra hallgatok, követlek egy életen át?
Két vak hall Jézusról, szívük tele van reménnyel, a gyógyulás, szabadulás vágyával és lehetőségével. Amikor meghallják, hogy Jézus az, remény gyúl a szívükben, ütött a vakságunk utolsó órája, Jézus által láthatunk, egy új világ, új élet kezdődik. Mit jelent neked Jézus neve? Amikor hallod e nevet, kivirágzik a szíved? Tele leszel reménnyel, és eldobod a félelmet, az aggodalmat, a reménytelen sírást? Jézus itt van, és megváltozik az életem? Egy új kezdődik? Hidd el, Jézus neve új életet, teljes változást jelent.
Azonban a Jézus körül lévők számára nem ezt jelentette ez a név, ők csak magukkal vannak eltelve, csak a leendő hatalmat, Jézus földi királyságát látják, és ebbe nem férnek bele a vakok, a nyomorultak. Leállítják ezt a két embert, pedig pont nekik kellene biztatni és Jézushoz segíteni őket. Mi hogyan vagyunk jelen: hátráltatunk, akadályozunk, vagy biztatunk? Ne félj, jöjj Jézushoz, van esély, van remény.
Az Úr azonban meghallja a kitartó kiáltozást. Ne add fel, ellenhangok közepette se. Kiálts továbbra is Hozzá, mert Ő meghallja hangod. Megkérdezi: mit akarsz? A lényeget mondd, mint ezek a vakok. Hogy megnyíljon a szemünk. Mert drága testvérem, az a lényeg! Megnyíljon a szemünk, és végre Jézust annak lássuk, Aki. Élet Fejedelmének, Megváltónak. Mit kérsz Tőle? Alamizsnát vagy új életet? Alamizsnát bárki adhat, de életet egyedül Jézus. A lényeget kérd, ne érd be Nála nélkül kevesebbel.
A bevonulás jelzés a jelenlévők számára, a vakokat meg nem látók számára, hogy Ő nem politikai Messiás, hanem Isten Fia, Aki a bűneinkből szabadít meg. Ő a személyes életünk fölött akar uralkodni. Az Ő trónja nem Dávid uralkodói széke lesz Jeruzsálemben, hanem a kereszt a Golgotán.
Az Úr személyes életünkbe akar bevonulni. A szamár jelzi, hogy nem erőszakkal jön, lehetőséget kínál, de ezt nekem kell megragadni. Aki előtt felragyog Isten Fia, felragyog a kegyelem, az élet nyer.


Örvendezzen már e világ
1. Örvendezzen már e világ, Légyen mindenben vigasság, Mert Krisztus mindenért vált -
ság, Világ bűnéért orvosság.

2. Zakariás szent próféta Már ezt régen megmondotta: Örvendezz, Sion leánya És örülj
nagy vígassággba’!

3. Ne félj, mert íme örömed: A te királyod jő neked; Szamár vemhén telepedett, Mutat-
ván nagy szelídséget.

4. Véle vagyon istensége, Mondhatatlan nagy kegyelme, Jóvolta, idvezítése, Mert ő
mindeneknek feje.

5. Előll s utól nagy serege Szentlélek teljességében Hozsánnát kiált a mennybe, Dávid
fiának örömben.

6. Némelyek ruházatjokkal, Krisztus útját méltósággal, Mások hintik zöld ágakkal: Királyt
tisztelnek azokkal.

7. Mi is azért királyunknak, Menjünk elébe Urunknak; Vigyünk szép pálma ágakat: Hi-
tünk győzedelmes voltát.

8. Dicsőség Atyánknak mennyben, Mi királyunknak akképen Szentlélekkel egyetemben
Mostan és minden időben.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése