2012. május 12., szombat

Több mint ékszer


A
z elfoglalt területeken belül az egyes települések birtokbavételére, az ott élő kánaáni népek kiűzésére kerül sor (Bír 1,16-36). Azt olvassuk, hogy az Úr Júdával volt és kiűzte a hegyvidék lakóit. Júda megtapasztalta, hogy Isten vele van harcaiban, küzdelmeiben. Urunk nem hagy magunkra, ha az Ő útján járunk, akaratának engedelmeskedünk mi is megtapasztalhatjuk, hogy velünk van. A gonosz, a bűn elleni harcban nem vagyunk egyedül, számíthatunk Urunkra. De nemcsak a harcok, hanem a bizonyságtétel útján sem hagy magunkra. Hiszen nemcsak az a feladatunk, hogy a bűnnel csatározzunk. Az első rendű feladat a tanítvánnyátétel, és ha ezt végezzük áll az ígéret: Íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.
Tovább olvasva meglepő kijelentést olvasunk: De a völgy lakóit nem tudták kiűzni. Miért? Ha az Úr velük volt, akkor ott is győzni kellett volna. Mi történt? Miért nem tudták őket kiűzni? Azt írja a szentíró, mert vasszekereik voltak. Úgy látom megmagyarázzák a bizonyítványt. Ezek a népek már fejlettebb technikával rendelkeztek, nem lehetett kiűzni őket. Nem volt esélyük. Mintha előre feladták volna. Ezzel rossz bizonyságot tettek, mert azt sugározták, hogy Isten a völgyekben nem rendelkezik hatalommal.  Pedig Ő a völgyek Istene is, Ő mindenség Ura. Tehát a baj Júdával van, mint ahogy legtöbbször mivelünk is. Nem az Úrra, hanem a völgyek lakóinak fegyverzetére néztek így feladták a küzdelmet. Elhitték, szinte bebeszélték maguknak, hogy esélyük sincs. Milyen gyakran Isten mai népe is előre feladja a küzdelmet, elfogadja nincs esélye, és bele se kezd a bűn elleni harcba. Elfogadja, ennek így kell lennie, ez ellen nem lehet tenni semmit.
Ez azonban nem jó hozzáállás, mert erősíti az ellenséget, amely így megbátorodva fölénk terebélyesedik. Így azután egy idő elteltével teljesen kiszolgáltatottakká válunk. Azonban Jézus erős fegyveresként jött el, Neki van hatalma a minket megkötő erőket kiűzni életünkből, hogy szabaddá váljunk. Dávid is az Úrra nézett harcaiban. A 23. zsoltárban pedig világosan elmondja, hogy a völgyben sem kell félni, mert az Úr ott is velünk van. Még a halál árnyéka völgyében sem kell el reménytelenedni, mert ott is velünk van.
Azt látjuk, hogy egy idő után gyakorlattá vált, a harc feladása és otthagyták a kánaáni lakosokat. Talán belefáradtak a harcba. Úgy gondolták lehet békében is élni. Azonban Isten megmondta, hogy ki kell űzni mindenkit, mivel nem tették, ennek súlyos következményei lesznek. Az évek múltával, az őslakosok megerősödnek és ők már nem lesznek ilyen engedékenyek és leigázzák Izráelt. Másrészt, a szokásaik által mindig felhígítják Izráel hitét és ezáltal elfordítják őket az Úrtól. Ha a bűnnel szemben engedékenyek leszünk, ha megkönyörülünk rajta, és modern szokássá alakítjuk,, mi is kiszolgáltatottakká válunk. A bűnnel soha nem békülhetünk ki.
Jézus a megfeszítés helyére ért (Mt 27,33-44). a megfeszítés előtt kábító folyadékot kínálnak Neki, de nem fogadja el. Jézus tiszta elmével néz szembe a brutális szenvedéssel. Nem kábítja magát, hanem szembe fordul a legnagyobb kínokkal is. Mi apró fájdalmakkal, az élet nehézségeivel sem merünk józanul szembenézni. Hamar azt mondjuk, nem lehet az életet józanul kibírni. Hittel mindent ki lehet bírni.
A kereszt alatt magukból teljesen kifordult embereket látunk, akik maguk meghatározott jelet követelnek Jézustól. Szálljon le a keresztről, mondták, és akkor elhiszik, hogy Ő az Isten Fia. Saját bizonyítékot kérnek, azonban Jézus sok jelet vitt végbe szolgálata alatt. Aki ezt nyitott szívvel figyelte, aki őszintén kereste az megtapasztalhatta, hogy Ő valóban az, akinek mondja magát. Aki nem akar Isten előtt meghódolni, mindig talál magyarázatot hitetlenségére.
A kereszt alatt állók, pont a lényeget nem látják. Nem veszik észre, hogy Jézus pont értük ment a keresztre. Számukra is elkészítette az utat Isten kegyelméhez. Jézus keresztje nélkül nincs kegyelem, nincs bűneinkre bocsánat. Vakságuk által a sátán eszközeivé váltak. Az ördög az, aki azt akarja, hogy a kereszt bolondság legyen az ember számára. Ha pedig már nem tudja bolondságként feltüntetni, ékszerré finomítja. A keresztet Jézus nem ékszerként használta, hanem oltárként, amelyen, mint Isten Báránya halt meg és mutatta be az áldozatot bűneinkért.
Szomorú, hogy az egyház képviselői csúfolódnak, nem akarják meglátni, hogy Jézus nem magát menti, hanem mindig másokat. Ő a Megmentő, akire nekünk is szükségünk van.  Jézus a kereszten is éli, amit tanított: Aki meg akarja menteni az életét, az elveszti, és aki elveszti az életét énértem és az evangéliumért megmenti azt. Akit nem győz meg a kereszten szenvedő és meghaló Jézus, azt a keresztről leszálló Jézus sem győzné meg. Aki nem akar hinni, azt a kereszt elhagyása se tenné hívővé. Lesz, aki pont a kereszt alatt állva, Jézus halálát látva, válik hívővé. Így válik a kereszt életfájává, hit által a számunkra.

A keresztfához megyek

1.  
A keresztfához megyek,
Mert máshol nem lelhetek
Nyugodalmat lelkemnek.
Ott könnyárban leborulok,
Bűnterhemtől szabadulok,
Hol a bűntelen szenved.
2.  
Isten ama Báránya
Hogy jut a keresztfára?
Mért foly alá szent vére?
Értem tette ezt Jézusom,
Fájó szívvel hiszem, tudom,
Lelkem örök üdvére.
3.  
Én voltam az elveszett,
Aki halált érdemelt,
Kire gyászos éj szakadt.
Isten Fia, a jó Pásztor
Megváltott a bűn átkától,
Üdvöm, napom feltámadt.
4.  
Csodás égi szeretet!
Szívem mindent elfeled,
Ami eddig földre vont.
Csak Rád nézek, én Megváltóm,
Szereteted sírig áldom,
Ó-emberem már megholt.
5.  
Tied vagyok, Jézusom,
Megyek keresztutadon,
Nyugtot, békét így lelek.
A szeretet Hozzád kapcsol,
Boldog, aki híven harcol,
Veled mindig győzhetek!


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése