2019. április 13., szombat

A világ tüze, vagy együtt szenvedés az Úrral?

M
élységből kiált az Úrhoz a zsoltáros, és ki nem élt még át nehéz helyzetet (Zsolt 130,1-8)? Ilyenkor keressük a segítséget. Hívjuk a gyorsmentőt, amikor nagy a baj, és várjuk, hogy segítenek rajtunk. És azokban a válságos pillanatokban nagy mélységet élünk át, tudjuk, mi tehetetlenek vagyunk, csak az orvos segíthet. Azonban igénkben nem ilyen vészhelyzetről van szó. A zsoltáros életválságát a bűn okozza. A bűn által kialakult állapot a mélység. Úgy éli meg, ha most meghal, nem tud Isten előtt megállni, hanem kárhozatra jut, elveszik.
Az élet legnagyobb mélysége a bűn nyomorúsága, amikor rám telepszik, elveszett ember vagyok. Isten előtt képtelen vagyok megállni, és ezért a halál az osztályrészem. Van, amikor a bűn életválságban éri el tetőfokát. A tékozló fiú egészen a disznók vályújáig jut el, de ott rádöbben, hová jutott. De azt is meglátja, miért van ott. Elment otthonról. Akkor kerülök mélységbe, amikor elmegyek az atyai házból. A mélységből kiált a fiú is, ott éli át, hogy csak az Atya segíthet rajta.
A zsoltáros az Úrhoz kiált, felismeri: nem mindegy, kihez kiáltok, kitől várok segítséget. Az Úrnál van a megoldás. Szabad az Úrhoz fordulni a legmélyebb gödörből is. Szabad Őt hívni, és ez a kegyelem, hívhatjuk Őt. Nem azt mondja, magadnak kerested a bajt, oldd meg, ahogy tudod, hanem meghallja a kiáltást. Bármilyen helyzetben legyünk is, kiáltsunk az Úrhoz!
Ki maradhat meg, ha az Úr számon tartja a bűnöket? A válasz: senki. De az Úrnál van a bocsánat, ez nagyszerű felismerés, az Úr megbocsát. Igen, megbocsát, amikor van mit megbocsátani. Hol van megbocsátani való? Ahol van bűnbánat. Ha látom, hogy vétkeztem az Úr ellen, és ezt megvallom, átélem Isten megbocsátását. Mindez az Úr Jézusért történik. Ő fizette ki adósságomat, Ő váltott ki a bűn és a gonosz hatalmából. Élete volt a váltságdíj. A gonosz csak akkor enged szabadon, ha fizet valaki értem, és az Úr fizetett, bőségesen, saját életét adta oda. Nem ezüsttel vagy arannyal, hanem vérével fizette ki megváltásomat. Áldjuk és magasztaljuk Őt ezért.
A mélységben várakozással telik az idő. Az Urat várja ez az ember. Kire várok én? Kitől várom a szabadítást, mai gondjaim megoldását? És hogyan, milyen szívvel várom az Urat? A zsoltáros jobban várja az Urat, mint az őrök a váltást. Így vágyakozom Istenre? Ennyire Utána vágyik a lelkem? Úgy várja, hogy bízik ígéretében. Amikor egy bibliai szereplő Istenhez kiált, és várja a segítségét, ezt nem érzelmi alapon teszi. Nem azt mondja, Isten jóságos, és megsegít, hanem ismeri Istent és az Ő igéjét. Bizalma Isten ígéretén alapszik. Az igébe kapaszkodik. Uram, hát ezt jelentetted ki a Bibliában, és én erre hivatkozom. Nem érdemlem a segítséget, a szabadítást, de mivel megígérted, ezért kiáltok. A gazdag Ő, meg tud váltani nem az anyagi bővelkedés ígéretét vetíti előre. Itt Isten gazdagsága a megváltásra vonatkozik, ki tudja fizetni a váltságdíjat. Nem fogja azt mondani, ez már sok, ennyit nem adok, vagy ennyim már nincs. A legnagyobb árat fizette ki, egyszülött Fiát adta oda a keresztre, hogy aki hisz, annak örök élete legyen.
Az Úr az övéit nem hagyja elveszni. Az Ő kezében, az Ő követésében biztonságban vagyunk. Ne félj, ha Jézust követed, Ő megment, nemcsak egy földi élethelyzetből, hanem az örök életre. Előlépett, hogy magára terelje a figyelmet, a tanítványok elfutnak, Ő pedig megindul értük és helyettük a keresztre. Mennyire más Ő, mint a világ, mint az emberi vezetők. Azok magukat mentik. Vészhelyzet esetén az ország első emberét helyezik biztonságba először, az Úr azonban a tanítványait helyezi biztonságba, Ő pedig elindul a veszélyzóna felé. Így szeret az Úr, magára vállalja büntetésemet.
Simon Péter és egy másik tanítvány - ő valószínűleg János volt. Mennyire szerény és alázatos az apostol, nem hívja fel magára a figyelmet. Nem húzza elő a képet, nézzétek, én ott voltam még a főpap palotájában is. Nem is posztolja azonnal a Facebookon. Bizonyságtételként mondja el. Nem kell mindenkinek tudni, hogy ő is ott volt.
János bement a palotába, Péter kint marad, várja az engedélyt. Amikor az ajtón belülre kerül, váratlan kérdéssel találja magát szembe. Azt gondolta, titokban maradhat, és ez a csapda, amikor rejtve akarjuk Jézust követni. Ne tudják meg, hogy Hozzá tartozom. De nem lehet eltitkolni, ha az övéi vagyunk. Váratlan kérdés: Nem a tanítványa vagy ennek az embernek? És mivel nem számított rá, megrémül. Félti magát, az életét. Mindjárt megtagadja Jézust, nem vagyok, mondja. Mindig tanítványnak vallom magam? Hányszor mondom: én nem vagyok az?
Az is lehet, nem is az életét féltette először, hanem csak a meleget. Jó volt a hidegben a tűznél állni. A test kívánsága fölébe kerül a lélek vezetésének. A test erőtlen. Hányszor helyezzük mi is előbbre az Úrnak való szolgálatnál, nevének vállalásánál a kényelmet. Csak el ne sodródjunk a tűztől. Inkább Jézus mellől sodorjanak el, mintsem feladjam a nehezen megszerzett meleget, a jólétet, a kényelmet. Péter nem az Úrra nézett, hanem a melegre. Jézust faggatják, csúfolják, ő a tűznél melegszik. Hol vagy te? Az idegen tűz, a világ tüze, a világ kínálata mindig veszélyes. Amikor a világ között keresi Isten gyermeke az oltalmat, a kényelmet, eltávolodik az Úrtól. Mit választok: a melegedést, vagy az Úrral való együtt szenvedést?


Szenvedésben engedelmes

Szenvedésben engedelmes,
kísértésben győzedelmes
Jézus Krisztus, légy kegyelmes.
Rám a bűn mint tenger árad,
kísértésnek tüze támad.
Nincs segítség, csak Tenálad.


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése