2016. július 20., szerda

A szolga kötelessége



A
 templom építéséhez sok és értékes anyagra volt szükség (1Krón 29,1-9). Dávid király mindenből a legjobbat szerezte be. Az Úr házát kiváló alapanyagokból lehet megépíteni, Isten országában nem lehet akármit felhasználni. Ott van-e ez bennünk is? Igyekszünk-e mindig a legjobbat nyújtani az Úr számára? Sokszor megkísért bennünket, hogy csak a silányabbat adjuk, vagy az időnk értéktelenebb részét, fáradtságunkat. Egy szegény szíriai keresztyénről maradt fenn a következő történet. Gyülekezetükben rámutattak a tized fontosságára, és ő is elhatározta, hogy a tíz frissen kelt kiscsirkéből egyet az Úrnak ad. A legszebb kiscsirkét választotta ki, fehér zsinórt kötött a lábára, és az Úr csirkéjének nevezte. Ez a csirke lett a legszebb, és amikorra tyúkká fejlődött, sokkal nagyobb lett, mint a többi. Ekkor már megbánta, hogy erre kötötte a madzagot, gyorsan levette a lábáról és a legkisebb lábára kötötte rá. Azonban az istentiszteleten, az úrvacsoraosztás alkalmával, meglátta, hogy az Úr Jézus az életét adta érte. Sírva ment haza, és visszarakta a madzagot a legnagyobb tyúk lábára. Mi nem szoktuk meggondolni magunkat, nem adjuk mi is a legkisebbet, a legkevesebbet az Úrnak? Pedig Jézus nem mérlegelt, hanem szeretetből az életét adta oda értünk.
Dávid sem csak megszokásból adott, és végezte az előkészítést, hanem az Úr háza iránti szeretetből. Ez az igazi érték, amikor szeretetből végzem az Úr népe közt a munkámat. Nem azért megyek az istentiszteletre, mert elvárják, hanem mert szeretem Jézust, vágyakozom Vele lenni, vágyakozom a szavára.  Vizsgáljam meg a szívem, a szolgálatokat, milyen indíttatásból végzem? Én is az Úr és népe iránti szeretetből, vagy azért, mert megbíztak, és közben duzzogok és morgok, mint az idősebb fiú?
A király felhívására sokan adakoztak, de nem azért, mert a király kérte, hanem önként és szívből. Azért, mert ők is szerették Istent, és így látták jónak. Mindig az önkéntes adakozás viszi előre az Úr ügyét, amikor Isten Szentlelke indít az adakozásra. Nem azért teszem, mert mások is így cselekednek, mert most az a divat vagy elvárás. Anániás és Szafira ebbe a csapdába esett bele az első gyülekezet idején. Itt azonban mindez szívből fakad. Azért adnak, mert előbb önmagukat adták az Úrnak. Ezt várja tőlünk is az Úr, ne a pénzünkkel akarjuk Őt elintézni, hanem előbb magunkat adjuk Neki. Önmagunkat adjuk át Neki, és ebből a mozdulatból sok áldás fakad. Csodálatos, amikor az Úr rendelkezhet egész életünkkel. Ilyenkor megújulás megy végbe. Talán pont azért nem újulnak gyülekezeteink, mert csak egy problémát, és nem egész életünket adjuk át Neki.
Urunk figyelmeztetése ma is aktuális: vigyázzatok magatokra (Lk 17,1-10). Ez nem a hitetleneknek, hanem a tanítványoknak szól. Azt kéri Urunk, hogy figyeljünk oda az életünkre, nehogy megbotránkoztassuk azokat, akik most keresnek, vagy még nem tartanak ott, ahol mi. Pál apostol is szembesült ezzel, amikor arról vallott, hogy inkább nem eszik húst és nem iszik bort, ha így segít a gyöngébb hitűeknek. Vegyük mi is figyelembe, hol tart a másik, hányszor esne kevesebb ember vissza a szenvedélybetegségbe vagy a bűnbe, ha komolyan vennénk a helyzetét, és mi is lemondanánk érte arról, ami neki problémát okozott.
A megbocsátás is fontos kérdés, ezen alapszik a hitünk, mert csak azért lehetünk Isten gyermekei, mert Ő is megbocsátja megvallott bűneinket. A vétkezés benne van kapcsolatainkban, de lehet rendezni, és ennek módja a bűnbánat és bűnbocsánat. Az Úr nem szabja meg a bűnbocsánat mértékét, korlátlanná teszi. A megbocsátásban nem lehetnek korlátok. A vétkezésben, a rossz cselekvésében alkalmazzunk korlátot, kérjük az Urat, hogy tisztítsa meg szívünket, mert fáj, ha vétkezünk, és már nem akarjuk Őt megszomorítani.
A tanítványok hitük növelését kérik az Úrtól. Ez önmagában jó kérés, ám ha meglátjuk, mennyire mennyiségben gondolkodnak, akkor mégsem annyira jó ez a kérés. A hit nem mennyiség, hanem minőség kérdése. Erre utal a mustármagnyi hit. A benne lévő nagy erőn van a hangsúly. Mert a hit nem egy látványosság, amiből az a jó, minél nagyobb. A hitet a hatóerejéről, életünkben elvégzett munkája alapján kell meglátnunk. Van-e erő a hitünkben? Történnek-e dolgok, amikor hitből imádkozunk és hit által élünk? Az élő és erőtől duzzadó hit átalakít. Természetesen, nem a természetet, hanem a szíveket. Mert a szíveket, az életeket sokkal nagyobb tett megváltoztatni, mint a környezetet átalakítani. A kérdés az, van-e mustármagnyi hitem? És ez a hit hat-e? Mert a hit hat, van hatása az életben. A bibliai hit nem valaminek az elhívése csupán, hanem az élő Istennel való összeköttetés. A hit kapcsol össze Vele, és ezen csatorna által árad az Úr kegyelme és ereje életünkbe.
A következő példázat ismét a sorrendre teszi a hangsúlyt. Ki az első az életemben? Mi rám a jellemző? Ez, hogy előbb az Úr, a Gazda akarata, és majd csak azután jövök én? Bizony, bűnbánattal kell megvallani, hogy legtöbbször előbb én jövök, és majd csak azután következik Isten. Pedig az ige arról beszél, hogy a tanítványok az Úr szolgái, a szolga pedig soha nem előzhette meg az Urát. Előbb elvégezte, amit parancsoltak, és csak azután következett ő. Bizony, ma ritkán látni ezt a hozzáállást Isten országához. Annyira a magunk kényelmét és javát keressük. Hányszor várunk dicséretet, megbecsülést, ha valamit tettünk az Úr szolgálatában, bár legtöbbször ezt is honorálják valamilyen formában. Milyen ritka ez a lelkület: nem érdemlek én köszönetet, hiszen szolga vagyok csupán, és a szolgának az a kötelessége, hogy szolgáljon.



Úrnak szolgái  mindnyájan


1. Úrnak szolgái  mindnyájan, Áldjátok az Urat vígan, Kik az ő házában éjjel Vigyázván, vagytok hűséggel.

2. Felemelvén kezeteket, Dicsérjétek Istenteket, Szívből néki hálát adván, Őt áldjátok minduntalan!

3. Megáldjon téged az Isten A Sionról kegyelmesen, Ki teremtette az eget, A földet és mindeneket!

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése