M
|
ár huszonöt esztendő eltelt az
első fogságra vitel óta (Ez 40,1-49), ez alatt az idő alatt Isten folyamatosan
küldte üzenetét népe számára. Az Úr a fogságban élőkkel is és az otthon
maradtakkal is együtt volt. Minkét közösség számára volt üzenete. Amíg a második deportáció meg nem történt és
Jeruzsálemet el nem foglalták, a zsidók reménykedtek a fogság korai végében.
Azonban Isten azt üzente, számukra, hogy ha nem térnek meg, a templom is el fog
pusztulni, a maradék pedig szintén fogságra kerül. A nép nem vette komolyan az
Úr szavát, nem önmagukkal néztek szembe és nem tartottak bűnbánatot sem, hanem
folytatták bálványimádásukat és politikai megoldásokat kerestek.
Nem bíztak az Úrban. Ennek lett a
következménye a babiloni sereg újabb támadás. Az Úr számunkra is ad időt, azt
akarja, hogy ráeszméljünk hűtlenségünkre és szívből forduljunk Hozzá. Nem elég
mondani, hogy az Ő útján járunk, az életnek is ezt kell tükröznie. Ma is sok
gyülekezet és sok keresztyén nem kizárólag az Úrban bízik, hanem az
összeköttetéseiben, az anyagiakban. Az Úr azonban azt várja, hogy teljesen
bízzuk Rá magunkat, az Ő országát és igazságát keressük, vagyis ezért
munkálkodjunk, a többit pedig hagyjuk Rá.
A huszonöt év alatt
már a fogságban született gyermekek is felnőttek el kellett dönteni, hogyan
tovább? Mit tegyenek? Letelepedjenek és hosszútávra rendezkedjenek, családot alapítsanak,
vállalkozásba fogjanak az idegen földön, vagy várják a csodát, a hazatérést? A
hazatérést Jeruzsálem elestéig remélték, addig bíztak, hogy vége szakad ennek a
nyomorúságnak, de amikor bekövetkezett, amit Isten előre mondott, elveszítették
reménységüket. Most már keserűség és
reménytelenség lett úrrá rajtuk, az új generáció pedig úgy látta itt kell
megtalálni boldogulásukat.
Ebben a helyzetben
szólítja meg az Úr a prófétát és ad számára üzenetet egy látomás által. A látomásban
Izráel földjére kerül és nem romokat lát, hanem egy városhoz hasonló építményt.
Látja a felépült várost, a templomot. Az Úr követe körbevezeti az épületen és
az a feladata, hogy mindent jól nézzen meg és figyeljen mindarra, amit mutat
neki. Ebben az Igeolvasás hogyanja van, hiszen amikor kézbe vesszük a
Szentírást az Úrral találkozunk. Ő jön hozzánk és mutatja be az Írás által
Isten országát, beszél Önmagáról, valós képet mutat önmagunkról és megismerteti
velünk számunkra készített tervét. Így azután mi is, úgy figyeljünk olvasás
közben, mint Ezékiel. Figyeljünk az Ige minden részletére, hiszen fontos
mindaz, amit látunk.
Ezékiel nemcsak a
maga számára látja, amit az Úr bemutat neki, hanem majd el kell mondania a nép
számára. Mi is azért kapjuk Isten üzenetét, azért találkozhatunk Vele az Ige
által, hogy amit látunk, és hallunk tovább adjuk. De megvalósul-e mindez?
Tudunk-e mindent félretéve, a gondolatainkat is az Úrnak foglyul ejtve
figyelni? Ez fontos, mert Isten így kommunikál velünk, életünk minősége,
problémamegoldásunk képessége mind azon múlik bennünk van-e, amit Isten mond.
Nehéz helyzetekben abból meríthetünk erőt és látást, ami bennünk van,. Amit fel
tudunk idézni. Az egyiptomiakat azért nem sújtotta az éhínség, mert a hét bő
esztendő idején raktárkészleteket alakítottak ki. Ezekből tudtak élni az
éhínségkor, sőt még más népeknek is képesek voltak segíteni. Így van ez a lelki
életben is, a bőség idején kell raktározni, hogy a szűk esztendők idején legyen
mihez fordulni.
Amit Ezékiel lát az
üzenet a fogságban lévők számára. Ha van város, ha áll a templom az azt jelenti,
véget fog érni a fogság. Isten haza viszi majd népét, újraindul az élet. A
lerombolt várost és a templomot is újjáépíti az Úr. Tehát ez a fejezet
jövőképet, reménységet nyújt a számukra. Még fogságban vannak, de úgy
készülhetnek, hogy el fog jönni a szabadulás ideje.
Pál most a másik
másságának elviselésére, illetve elszenvedésére tanítja a korinthuisakat (2Kor
11,1-11). Ez nagyon fontos, hiszen nem vagyunk egyformák, nem gondolkozunk
ugyanúgy, és a problémákat sem látjuk ugyanúgy. A megoldás a másik
elszenvedése. Az Úr Jézus is elszenvedte tanítványait. Nem megszabadult tőlük,
nem leváltotta őket másokra, hanem a keresztig hordozta és formálta övéit. A
mai ember nehezen viseli a másságot, inkább megszabadul a másiktól, pedig nem
az a megoldás. Jézus Krisztus által növekedhetünk az elfogadásban.
Pál rámutat, hogy a
gyülekezet Krisztus menyasszonya. Az eljegyzés, a megtérés, az esküvő pedig, amikor
elé állunk, a két esemény közötti időszakban úgy kell élni, hogy tiszták legyünk
a Vele való találkozáskor. A sátán mindent megtesz, hogy elcsábítson az Úrtól,
de lehet neki nemet mondani. Maradhatunk hűségesek Urunkhoz.
Viszont komolyan
kell venni, hogy velünk is megtörténhet, hogy elbukunk. Nem lehetünk önelégültek,
mert aki áll, annak vigyáznia kell, hogy el ne essen.
Pál rugalmasan
viszonyul a gyülekezetekhez, látja, hogy amit az egyik közösség el tud
hordozni, arra a másik még nem képes. A korinthusikat nem akarja terhelni,
viszont a macedóniaiaktól tud elfogadni segítséget. Tehát
Pál nem várja el mindenkitől ugyanazt. Pál apostol mindenhol és minden
helyzetben az Úrra bízza magát.
Bízom
Benned, Uram Jézus
1.
Bízom
Benned, Uram Jézus,
Benned bízom
egyedül,
Kit
kegyelmed árja hordoz,
Az
bizton üdvözül.
Bízom
Benned, Uram Jézus,
Te nagy
kegyelmű, drága, hű Megváltó,
Én bízom
Benned, Uram Jézus,
Igéd
biztat reá.
2.
Mint a
pásztor gyenge bárányt,
Úgy
vezet folyvást kezed,
S annak,
aki Rád tekint csak,
Elesni
nem lehet.
Bízom
Benned, Uram Jézus,
Te nagy
kegyelmű, drága, hű Megváltó,
Én bízom
Benned, Uram Jézus,
Igéd
biztat reá.
3.
Gondot
is viselsz Te rólam,
Hordod
minden terhemet,
Hogyne
bízna szívem Abban,
Ki engem
úgy szeret!
Bízom
Benned, Uram Jézus,
Te nagy
kegyelmű, drága, hű Megváltó,
Én bízom
Benned, Uram Jézus,
Igéd
biztat reá.
4.
Bízom
Benned, Uram Jézus,
Add,
hogy mindig így legyen,
Bízzam
Benned, bármi érjen,
És
bízzam szüntelen!
Bízom
Benned, Uram Jézus,
Te nagy
kegyelmű, drága, hű Megváltó,
Én bízom
Benned, Uram Jézus,
Igéd
biztat reá.
Isten
áldásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése