2012. augusztus 1., szerda

Rendkívüli erő


T
írusz és Szidón után Egyiptom felé fordul az Úr, számára van mondanivalója (Ez 29,1-21). Mielőtt elhangzana az Egyiptomnak szóló üzenet, Izráel összegyűjtéséről szól a prófécia. Isten a megítélt fogságba került népéről nem mond le. Továbbra is van terve velük, össze fogja gyűjteni őket és akkor megtapasztalják áldását. A népek közüli összegyűjtés a mi korunkban megy végbe, sok zsidó tért haza Izráelbe a szétszóratásból. A maguk földjén fognak lakni, mondja az Úr (Ez 28,25). Tehát Palesztina az ő földjük, az Úrtól kapták. Isten ígérete beteljesedett, pedig kevesen hittek benne. Amit az Úr ígér, az beteljesedik, az megvalósul. Viszont még a biztonságban lakás nem valósult meg, de eljön annak is majd az ideje. Addig is, aki megismeri az Úr Jézusban a Megváltót biztonságba kerül, mert az igazi biztonság az Úr oltalmában van. Az Ő országa az, amelyik békét és biztonságot kínál. Jézus megismerése nélkül nincs biztonság. Ezért munkálkodhatunk, hogy minél többen ismerjék meg az Úr kegyelmét, mert a Benne való hit által igazi békességre jutunk, Aki Nála talál oltalmat az környezete számára is békességessé vélik.
Isten Ezékiel figyelmét Egyiptomra irányítja. Ezzel kiszélesíti látókörét, ne csak önmaga és népe élete, jövője kösse le, hanem lássa meg Isten tervét a többi népekkel is. Ma is fontos, hogy egy kicsit kívülre tekintsünk és lássuk mindazt, ami körülöttünk végbe megy. Látnunk kell az üdvtörténeti összefüggéseket is. Ne mondjuk, hogy minket nem érdekel a politika, a világ sorsa, hiszen mi is ebben a világban vagyunk, így felelősek vagyunk érte. A prófétának Isten üzenetét kellett a nagy birodalom számára elmondani. Az Úrnak általunk is van üzenete környezetünk számára. Ő a körülöttünk élő embereket általunk akarja elérni, megszólítani. Az első keresztyének által sok néphez eljutott az evangélium, vajon túl jut-e általunk az eddigi határokon és el hallatszik-e Urunk üzenete tőlünk messzebbre eső területekre is.  Egyiptomnak is meg kell hallani az Úr üzenetét, és ugyan így a periférián élő embereknek is hallani kell, az Úrnak terve van életükkel.
Egyiptomot szörnyetegnek látja és nevezi az Úr. Megdöbbentő, hogy egy országot így lát Isten felülnézetből, azt kell mondania, hogy az igazi jellemzője vadállati. A bűn jelenléte által az ember szörnyeteggé válhat, nem kéne annak lennie. Nem az Úr alkotott azzá, hanem a bűn következtében válunk állatiassá. Sok országnak a szimbóluma valamilyen ragadozó, ezzel kifejezi a bennünk lévő ragadozó ösztön jelenlétét. Bizony ma is látjuk, a szörnyeteg bennünk van. Mennyi brutális támadásról, népek elleni erőszakról olvasunk. Sokszor látunk kegyetlenkedésekről készült felvételeket, mert a modern élet és a tudomány sem tette mássá az embert. Egyedül az Úr Jézus Krisztus képes a vadállati ösztönöktől megszabadítani, Ő ezeket átalakítja. A Márk evangéliumában olvassuk, hogy a pusztában vadállatok vették körül. A veszélyes vadak Jézus közelségében megszelídültek. Így szelídülhetnek meg a vad, minket és másokat veszélyeztető indulatok az evangélium által. A mindenki számára veszélyt jelentő gadarai Jézus jelenlétében lecsendesedett, átalakult. Jézustól eltávozva áldássá vált. Pedig korábban már lemondtak róla, mert képtelenek voltak megfékezni. A bennünk levő szörnyeteget csak az Úr képes megfékezni és pozitív irányba terelni. Jézus hatalma által a romboló erők építő erőkké alakulnak át.
Az evangélium, az Úr dicsősége, rendkívüli erő, írja Pál apostol (2Kor 4,7-14). Miért rendkívüli? Mert életeket alakít át. Az ember lényét, csak az Úr képes átformálni, nekünk nincs rá lehetőségünk. Azonban a hirdetett Ige által csodák történnek, lehetetlennek látszó életek helyreállnak, mert az Igében nagy erő van. Ez az erő képes legyőzni a hitetlenséget és minden ellenállást, amit az Úrral szemben tanúsítunk.
Isten életünkben megnyilvánuló dicsőségét, kincsnek nevezi az apostol. A mi legnagyobb kincsünk a Szentírás, a benne felhangzó isteni üzenet, a kegyelem. Ez nagyszerű kincs, ha erre rátalálunk, mindennél többet ér, gazdaggá, örvendezővé teszi életünket. Ez a kincs cserépedényben van. A cserépből készült edények sérülékenyek voltak, azonban gyakran ezekbe rejtették vagyontárgyaikat az emberek. Ez jelzi azt, hogy nem első sorban a külső a lényeg, hanem a tartalom. Az a fontos, ami a cserépedényben van. Értékét is a tartalma adja. Jó ezt meglátnunk, nekünk sem a külsőnk, a világ különféle látványosságai adják meg értékünket, hanem a tartalmunk. Az igazi értéket a bennünk élő Krisztus adja meg.
Jó azt is látnunk, hogy a cserépedény törékeny. Így a mi testi életünk is sérülékeny, de a benne lévő kincs által mégis hasznossá válhat. Ne az edény törékenységére, a test öregedésére figyeljünk, hanem a tartalomra, ami megújít, ami mások számára is erőt ad. Pál is tudja, hogy halandó, még sem keseredik el a sok támadás, szenvedés közepette, hanem viszi előre a győzelmi üzenet, terjeszti tovább a jó illatot. Hogyan lesz erre képes? Úgy, hogy azt is tudja, van feltámadás. A cserépedény egyszer összetörik, de az Úr majd a feltámadáskor helyreállítja. Ez a hit lendítsen ma is előre, ne arra figyeljünk, ami elkopik, hanem az örök értékre.


Jézus, ki a sírban valál


1. Jézus, ki a sírban valál, Általad megholt a halál, Az élet pedig feltámadott, Mert szent tested meg nem rothadott. Él a Jézus, a mi fejünk, Keresztyének, énekeljünk, Ülvén húsvét ünnepeket, Új győzedelmi éneket.
2. Hol van, koporsó, hatalmad? Elveszett nyert diadalmad. Hová lett, ó, halál, a fúlánk, Melyet fensz már régóta reánk? Már nem rettegünk miatta, Mert Jézus meghódoltatta Ama félelmek királyát, megnyitván sírjának száját.
3. Nincs már szívem félelmére Nézni sírom fenekére, Mert látom Jézus példájából, Mi lehet a holtak porából. Szűnjetek meg, kétségeim, Változzatok, félelmeim, Reménységgé, örömökké, mert nem alszom el örökké.
4. Sőt hiszem, hogy e tört cserép Edény leend még egyszer ép, És tetemim megépíttetnek, Bár veséim megemésztetnek. Gyalázat elvettetésem, De pompás lesz kikelésem, Új eget látván ezekkel Az újra megnyílt szemekkel.
5.                   Jézus, segíts engem ebben, Hogy éltem folyjék szentebben, És hogy ne menjek ítéletre, Támassz fel engem új életre. A te lelkednek ereje Az új életnek kútfeje; Hogy hadd legyek élő személy, Lelked által énbennem élj!


Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése