2014. január 2., csütörtök

A boldog élet

A
kegyelem és áldás megtapasztalása után Anna nem feledkezik el ígéretéről, és az Úrnak szenteli a gyermek Sámuelt (1Sám 2,1-10). Elvitte Silóba és a főpap gondjaira bízta. Ezt követően ismét az Úr elé borul és feltárja előtte szíve örömét. Anna hálás az Úrnak, tele van a szíve örömmel. „Örvend szívem az Úrban” - mondja, és valóban, ez az öröm az Úrból fakad. Aki átéli Isten kegyelmét, megtapasztalja, hogy lenyúl érte a porba, felemeli és terve van vele, annak a szíve csordultig van örömmel. Az nem tud nem örülni, az nem tud mást, mint hálát adni. 
Ez az imádság énekké formálódik, örömében énekel az Úrnak. De nem elővesz egy addig ismert éneket, hanem új éneket énekel Istennek. Ének fakad a szívében. Isten munkájának megtapasztalása éneket fakaszt a szívben. Ez az ének Istenről szól, Őt magasztalja, munkájáért dicsőíti. Tele van élettel, hálával, az Úr irgalmának, szeretetének megtapasztalásával, igazságosságába vetett bizalommal. Boruljunk mi is Annával együtt az Úr elé, dicsérjük kegyelmét, énekeljük meg hatalmát, hiszen annyi mindent megtapasztaltunk már mi is Urunk munkájából. Nyíljon meg Előtte a szívünk, engedjük felszínre jönni hálánkat. Ne csak kéréseinket soroljuk, hanem adjunk hálát, mindazért, amit megtapasztaltunk, az Úr ajándékaiért.
Ez az ének erőforrás is a számunkra, mert a saját gyöngeségünkről, tehetetlenségünkről Isten erejére és hatalmára irányítja figyelmünket. Anna megtapasztalta, hogy Isten számára nincs lehetetlen, Ő nem a mi véleményünkhöz igazodik. Ez az ének erőt ad, mert a legnehezebb helyzetben is az Úr felé tereli orcánkat, üzeni: figyelj Istenre, csodáld Őt és bízz Benne. Meg kell tanulnunk bízni az Úrban, bízni egymásban.
Anna csak úgy sorolja a jelzőket az Úrról - vajon hogyan beszélünk mi róla? Mit tudunk Vele kapcsolatban elmondani? Anna számára Ő a Szabadító, a szent, a kőszikla, így azután mi is bátran fordulhatunk Hozzá. Ő meg tud szabadítani bűneinktől, nehéz helyzetekből, és olyan biztonságot ad, mint a kőszikla. Aki Őreá épít, stabillá válik megrendítő élethelyzetekben is.
Az imádság alázatra tanít, rámutat, hogy az ember élete fölött Isten az Úr, ne legyünk kevélyek, ne magunkban, hatalmunkban, pozíciónkban bízzunk, mert mindezek megszűnnek. Az ember helyzete bármikor megváltozhat, aki ma fent van, holnap lehet lent, és fordítva is így van. Akinek ma sok van, egyszer koldussá is válhat. 
Mindenekfelett Isten az Úr, kezében van életünk és a világ sorsa is. Boldog, aki Őbenne bízik, aki nem az erőre igyekszik építeni életét. Jézus soha nem tartott erődemonstrációt, erejét mindig bizonyságtételre, gyógyításra, az ember életének átformálására használta. Isten országa Isten erején és hatalmán alapszik. Ne feledjük, Isten szeretet. A szeretet pedig belülről formál, a szívet alakítja át, és megváltozott életformán keresztül ér el másokat.
Így, esztendő elején többen ábrándoznak a boldogságról, hisz végeredményben mindenki boldog szeretne lenni (Mt 5,1-12). Az Úr Jézus most elmondja, mi a boldogság, bemutatja azt, ami az Ő követésében lehet a miénk. Sőt, rámutat, hogy azok lesznek a boldogok, akik követik, akik hallgatnak Rá, és szavai szerint alakítják az életüket. Amit a boldogságról mond, ellenkezik a felfogásunkkal, sőt, pont ezeket szeretnénk elkerülni. Úgy gondoljuk, ha kimarad a sírás, a szegénység, az éhezés, az üldözés, boldogok leszünk.
Jézus azonban megdöbbentő módon pont ezeknek a meglétét nevezi boldogságnak. Vagyis akkor leszünk boldogok, ha mindezeket átéljük. Ha lélekben szegények leszünk, mert ez kifejezi Istenre, a kegyelemre való utaltságunkat. A lélekben szegények látják saját életüket, és tudják, Istenre vannak utalva. Szükségük van a kegyelemre. Lelki szegény volt az a vámszedő, aki mellét verve így fohászkodott: „Isten, légy irgalmas nekem, bűnösnek” (Lk 18,13). Aki így áll az Úr előtt, belépőt kap Isten országába. Isten országa a boldogság paradicsoma. Nincs nagyobb boldogság, mint az Úr Jézushoz tartozni.
Aki őszintén áll meg az Úr előtt, az tud sírni is, sírni a bűnei felett. Akik sírnak, megvigasztaltatnak, mert Jézusban elnyerik bűneik bocsánatát. Sírtam-e már bűneim miatt? Nem az önmagam, az életem siratásáról van szó, hanem arról, hogy az Igébe beletekintve megrendültem-e már bűneim miatt, és láttam-e, hogy elveszett ember vagyok. Aki így látja önmagát, az megtapasztalja az Úr vigasztalását, a kegyelem bűntörlő erejét.
Azt is láttatja az Úr, hogy nem a törtetők, nem a másokon átgázolók a boldogok, hanem azok, akik békességre igyekeznek, akik irgalmasak. Mindez azonban támadásokkal jár. Az Isten akarata szerinti életnek is megvannak az ellenségei. A gonosz nem akarja, hogy a krisztusi emberek hatásukat fejtsék ki a földön. Mert Krisztus életformájában hatalmas erő van. Képes átformálni a legelesettebb embert is, képes felemelni a földről, és új irányba segíteni.
Ha magunkban feltennénk a kérdést, mindez megéri-e a boldogságot, akkor Jézus azt üzeni, ne a körülményekre és a következményekre figyeljünk, ne másokhoz igazodjunk, hanem a megjutalmazásra nézzünk. Isten országában jutalom várja azokat, akik bátran követik Jézust, akik érte tudnak lemondani, akik vállalják a szenvedést, az üldözést. Ezt fogalmazta meg Pál apostol is, amikor leírta: „Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel. Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a Krisztussal együtt az Istenben” (Kol 3,2-3).

SZÍVEMBEN HÁLA,HÁLA,HÁLA

Szívemben hála,hála,hála,hála
az én szívemben,az én szívemben ,az én szívem
Szívemben hálahála hála hála az én szívemben
Jézust dicsérm

Refr:
Boldog a szívem, velem van a menny
Az ő kegyelme oly boldogító-ó-ó
Boldog a szívem, velem van a menny
Az ő kegyelme oly boldogító

Szívemben béke béke béke béke
Az én szívemben,az én szívemben az én szívem
Szívemben béke béke béke béke az én szívemben
Jézust dicsérem
Refr.

Szívemben öröm dalol öröm dalol
Az én szívemben,az én szívemben az én szívem
Szívemben öröm dalol öröm dalol az én szívemben
Jézust dicsérem
Refr.

Szívemben nyugalom van nyugalom van
Az én szívemben az én szívemben az én szívem
Szívemben nyugalom van nyugalom van az én szívemben
Jézust dicsérem
Refr.

Szívemben hála béke öröm dalol
az én szívemben az én szívemben az én szívem
Szívemben hála béke öröm dalol az én szívemben
Jézust dicsérem
Refr.(2x)

Isten áldásával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése