2016. február 1., hétfő

Csak egy út vezet életre



A
z Úr ezzel a kéréssel fordul népéhez: de most hallgass rá (Ézs 44,1-28). Ezzel kezdődött az előbbi fejezet is, és benne van, hogy eddig nem hallgattál rám, mindig mást csináltál, mint amit mondtam, de most már végre fogadd el, amit mondok, és tedd, amit kérek tőled. Nekünk is szól: hallgass már rám, olyan makacs és önfejű voltál, nem vetted komolyan szavamat, de ha azt akarod, hogy életed változzon, hallgass rá, és engedd, hogy mostantól én vezesselek. Ne figyelj a körülményekre, ne az útvonalat szegélyező vidékre nézz, hanem énrám.
Anyád méhétől fogva kiválasztottalak, tehát Isten nem most lép hirtelen és váratlanul az életünkbe, fogantatásunktól jelen van. Ő akarta, hogy legyünk, és végig segítette az életünket. Ott volt mellettünk, Ő jelen volt és van, csak mi nem vesszük észre.
Ne féljetek, mert a jövő is az én kezemben van, a ti személyes jövőtök. Ne féltsétek gyermekeiteket, unokáitokat, mert kiválasztottalak titeket, és gondoskodom rólatok. A félelem gyakran visszatart az Úr útjától, azt gondoljuk, nem leszünk biztonságban és a megélhetésünk is veszélybe kerül. De nem kell félni, mert ha követjük Őt, átformálja a terepet, a száraz földet termővé teszi, Lelkével öntözi meg a kitikkadt szíveket. Olyan jó tudnunk, hogy pünkösdkor ez megtörtént, az Úr kitöltötte Szent Lelkét, és Általa jelen van. De vajon így élünk-e? Számítunk-e a Szentlélekre? Mi inkább magunkra építünk, a Szentlélekről nem nagyon akarunk hallani, mert Ő beleszól terveinkbe, megújítja ismeretünket, és eszünkbe juttatja Jézus szavait. Hát, azt pont ne tegye, mert mi szeretjük elfelejteni, amit az Úr mondott. Mi inkább ragaszkodunk régi természetünk törvényeihez, környezetünk szokásaihoz, mintsem Jézus tanításához.
Örömöt jelent-e számunkra, hogy Krisztusban Isten gyermekei vagyunk? Ez az öröm tölti be lelkemet minden reggel, amikor felkelek, és ez tudatosul bennem egész nap? Meg tudom vallani, hogy az Úré vagyok? Átüt ez az életemen, meglátszik rajtam? Mert nem szavakban kell elsősorban megmutatkoznia, hanem az életünkön kell meglátszania. Sőt, ha Hozzá tartozunk, meg is látszik, mert Jézus tanítványai csillagok e világon, fényüket Jézusból kapják. Aki Rátekint, maga is ragyogóvá válik.
A bálványok tehetetlen semmik, de a szívünk gyakran megcsal, félrevezet, mert hányszor nem az Úrban, hanem saját kezünk alkotásaiban gyönyörködünk. Hányszor emberektől várunk segítséget, babonás szokásokba vetjük bizalmunkat. Az ige azonban leleplezi ezeket, és rámutat: minden bálvány tehetetlen, egyedül csak az Úr, a mi Teremtőnk képes beavatkozni az életünkbe és tud segíteni rajtunk.
Azt kéri, emlékezzünk vissza tetteire, jusson eszünkbe, hányszor kerestünk bűnbocsánatot, békességet, de nem találtunk, mert Ő az, Aki eltörölte álnokságainkat. Olyan jó múlt időben olvasni. Eltörölte, tehát nincs már bűnöm, mert mint a felhőt, törölte el az Úr. Az előbb még ott voltak a szürke felhők, aztán jött egy kis szél, és kitisztult az ég, süt a nap, volt felhő, és most nincs. Így törli el a kegyelem bűneinket, amikor megvalljuk és letesszük őket, így válnak semmivé, Krisztus napja kisüt fölöttünk, és egy új kezdődik el. Eltöröltem bűneidet, bármi volt is, bármi terhelt is, Ő eltörölte, nincs, felszabadulva, új élettel mehetek tovább. De ez azt is jelenti, eltörölte, hogy most már Hozzá térjek, vagyis Rábízzam magam. Mert akinek az Úr megbocsát, arra ez is vonatkozik, menj el, és többé ne vétkezz. Még azt is üzeni: helyreállítom romjait, így azután ezzel a reménységgel kezdhetjük meg napunkat. Ha épp életünk romjai fölött töprengünk, halljuk meg, hogy Ő helyreállítja a romokat, egyedül Ő képes rá. Ezért kérjük segítségét.
Az Úr Jézus tovább vezeti tanítványait, már említettük, hogy mély vizek felé (Mt 7,12-20). Ő nem áll meg a sekély részeknél, hanem felszólít, tanuljunk meg úszni, és menjünk beljebb. Ez azt jelenti, nem elégszik meg, ha csak annyit teszünk, amit eddig is, amit a környezetünk is. Nem elégszik meg azzal a gondolattal, csak addig megyek, amíg baj nem származik belőle, amíg nem kerül áldozatba. Ezért kéri, hogy a tanítványok kezdjék el cselekedni azt, amit szeretnének, hogy velük tegyenek az emberek. Ne elégedjenek meg a passzivitással, nem bántok senkit, engem se bántsanak, hanem mi vigyük bele a világba mindazt, amit Urunktól kapunk. Mert azért kapjuk mindezeket, hogy továbbadjuk. Akkor változik meg a világ, ha elkezdjük továbbadni a megbocsátást, a kegyelmet, ha gyakoroljuk az irgalmasságot, ahogyan az Úr is cselekedte.
Az Isten országának kapuja szoros, oda nem mindenki megy be. Az emberek közül sokan azt gondolják, hogy Isten országába vezet minden út; sokféle módon élünk és keressük Istent, de végül az üdvösségre jut mindenki. Jézus hangsúlyozza, és mivel Ő onnan jött, tudja, miről beszél, és jól tesszük, ha az Ő szavára adunk, hogy szoros a kapu és keskeny az út. Nem is volna gond a szoros kapuval és a keskeny úttal, csakhogy van egy tágas kapu és egy széles út is, és ez az út máshová, a pusztulásba visz. Tehát Jézus nem mondja, hogy mindkét út az életre visz, hanem csak a keskeny út. Jó tudnunk, hogy ez az út Ő maga, csakis rajta keresztül mehetünk az Atyához, nincs más út. Aki hisz Őbenne, annak örök élete van. Nem a cselekedeteink által, hanem kegyelemből, hit által van üdvösségünk.
Sajnos, a széles úton sokan járnak, és nagyon szomorú, hogy elhisszük a propagandát, és azt gondoljuk, amely úton sokan járnak, az jó irányba megy, az jó út. Jobb lenne, ha Jézusra hallgatnánk, és idejében áttérnénk a keskeny útra. Kérjük meg Őt, hogy állítsa át életünk váltóját, hogy a keskeny út vágányára kerüljünk, amelynek vége az örök élet. De biztos ez a jó út, alig látok rajta néhány embert. A sokaság tévedne? Tényleg azok cselekszenek helyesen, akik a keskeny utat választják, ahol gyakran egyedül kell zarándokolni? Igen, ez a jó út, de ez a hit útja, hiszek Jézusnak, mert életét adta értem, és előttem jár ezen az úton. Vele mehetek.
Arra is figyeljünk, hogy nem minden és nem mindenki az, aminek látszik. A gonosz mindent elkövet a megtévesztésért. Báránybőrbe öltözteti embereit, vagyis, hívőknek látszanak, ott vannak a gyülekezetekben, igét is hirdetnek, de ha jobban megfigyeljük az életüket, előtűnik valódi lényük. Mert farkasból nem lesz bárány. Ahhoz újjá kell születni, bárányszívre kell szert tenni, és ezt egyedül az Úr Jézus adja meg annak, aki kéri. Báránybőrt tudunk szerezni megtérés nélkül is, de új szívhez csak megtérés által juthatunk. Megtörtént-e ez már az én életemben? Bárány vagyok, az Úr juhocskája, vagy csak báránybőrbe bújt farkas?
Az életünk gyümölcse árulja el, hogy kik is vagyunk belülről. Mert nem a báránybőr ruha a lényeg, hanem az, ami belül van. Az Úr a bárány életet figyeli, Ő túllát a külsőn. Ő nem a külső felékesítését várja, hanem azt, hogy cselekedjük akaratát.


Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem


1. Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem, Míg boldogan a célhoz elérkezem, Mert nélküled az én erőm oly kevés, De hol te jársz előttem, nincs rettegés.
2. Szent irgalmaddal szívemet födjed bé, :/: Tedd örömben és bánatban csöndessé, Hogy hadd pihenjen lábadnál gyermeked, Ki szemlehunyva téged híven követ.
3. Ha gyarlóságom meg nem is érzené: :/: A vak homályból te mutatsz ég felé; Csak vezess, Uram, végig, és fogd kezem, Míg boldogan a célhoz elérkezem.

Isten áldásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése