2019. november 6., szerda

Új élet Krisztusban



A
 nagy vallomás után hamar eltért a király (Dán 3,1-33). Megvallotta, miután Dániel megfejtette az álmát, hogy az ő Istene az istenek Istene és a királyok Ura. Azonban ez csak egy érzelmi felgerjedés volt. Így hatott rá az, amit Dánieltől hallott. A bölcsek tehetetlensége után megrendítette, hogy van olyan Isten, aki még az ő álmaival is tisztában van, sőt, Ő üzent az álom által. Isten formálta a király álmának tartalmát. Azonban nem ismerte el Dániel Istenét élete Urának. Kimondta, hogy a királyok ura az Isten, de ez csak szóvallomás volt. Szépen hangzott, de nem ehhez szabta magát. Vizsgáljuk meg vallomásainkat, és nézzük meg, összhangban van-e az életünkkel. Hányszor nevezzük Urunknak Jézust, de az élet mégsem ezt mutatja.
Nabukadneccar szíve nem volt az Úré, magát istenítette, és a népek meghódoltak előtte. Élni akartak, ezért leborultak az aranyszobor előtt. Nebukadneccar ma is jelen van, és a szoborból az arany megmaradt. Sokan leborulnak előtte. Aki nem borul le, és nem imádja, nem teszi, amit mond, annak a tüzes kemence a jövőképe. Hát persze, hogy leborulnak. Senki nem akarja kemencében végezni. Vagy mégis? A három zsidó ifjú megmarad Isten iránti hűségben. Ismerik Istent, és tudják, hogy a szobor élettelen tárgy, csak a király önistenítését szolgálja. Akik élő hitben vannak, azok mernek nemet mondani. És ez az élő hit tudja, hogy van Isten, és ezzel az Istennel élő kapcsolatban vannak. Ismerik Istent, és ezt megvallják a király előtt. Szabadítónak ismerik. Határozottan vallják, ki tud minket szabadítani a kezedből, és az égő tüzes kemencéből is. Így azután nem rémülnek meg a hatalom képviselője előtt. Bátran hitet tesznek. Ismerem-e én a Szabadítót? Hiszem-e életveszélyes helyzetben is, hogy Ő nagyobb a problémámnál, az önmagát istenítőnél is? Ki tud a mi Urunk szabadítani a mai kemencékből is. Meg tud menteni bármilyen nehéz helyzetben.
Azt is jó látni, hogy ők valóban ismerik Istent, hisznek Benne, és ha nem szabadítja meg őket, akkor sem borulnak le. Vállalják az Urat, akkor is, ha baj, szenvedés éri őket, és veszélybe kerül az életük. De ha nem tenné is, ez számunkra is lényeges bizonyságtétel. Akkor is hiszek, bízom Benne, ha nem gyógyulok meg, ha nem szűnik meg a rossz körülmény.
A három ifjút bedobták a tüzes kemencébe, de az Úr velük volt. Ez a nagyszerű üzenet, ha én vállalom Őt, Ő is vállal, még a tűzben is.  Az Úr jelenléte átírja a fizikai törvényeket, a lehetetlen lehetővé válik. Ez a három ifjú nem magát oltalmazta meg. Nincs semmiféle trükk, az Úrra bízták magukat, vállalták érte a király haragját. Mindeközben megtapasztalták, hogy Isten hatalma minden emberi haragnál nagyobb. Felfűthetik a kemencét, ha Ő velünk, ki lehet ellenünk? Látnunk kell azt is, hogy ezek a férfiak nem a bajban kezdtek el kiáltani, hanem korábban is kapcsolatban álltak Istennel. Helyzetük megváltozott, de hitük nem, a kemencében is folytatódott, amit előtte megéltek. Ők ott is az Úrral voltak. Ez a lényeg, mindig legyek Vele, és Ő nem hagy magamra. Ha Vele megyek, akkor a nehéz, életpróbáló helyzetekben is tapasztalni fogom, hogy az Úr ott van. Ézsaiásnak is azt ígérte, ha tűzön mész át, én veled vagyok. Ennél több nem kell.
A király megdöbbent azon, amit látott, a tűzben négy férfi van jelen. Megadatott neki az Úr jelenlétének látása. Mi is láthatjuk Urunkat az igében, és tettein keresztül is. Sokan tesznek bizonyságot mentő szeretetéről, a bűn hatalmából való szabadításáról - milyen hatással van ránk?
A tűznek semmi hatalma nem volt ezeknek a férfiaknak a testén, mert az Úr hatalma nagyobb, Úr Ő az elemek felett. Mindez bizonyságtétel, az a célja, hogy a király és udvartartása szembesüljön az élő Istennel. Lehetőséget kapnak az életváltozásra. Isten minden tette bizonyságtétel. Általa keres minket. Azt akarja, hogy feladjuk önistenítésünket, rádöbbenjünk korlátainkra, és felismerjük az Ő korlátlan hatalmát. És ha ezt látjuk, hívjuk Őt segítségül. Az Ő oltalmában elrejtve lehet védelmünk, lehet eredményes a hitünk és életünk.
Az Úr Jézus csodálatos győzelmet aratott, legyőzte a gonoszt, ezért már abban a hitben élhetünk, hogy lehet szabadságban élni (Kol 2,16-3,4). Krisztussal szabadok vagyunk sátán bilincseitől. Ne engedjük magunkat megkötözni. Aki Krisztusban van, új teremtés az. Engedjük ezt az új életet, az új teremtést növekedni és megnyilvánulni. Ebben az elromlott teremtésben lehetünk új életű emberek. Megmutathatjuk, hogy lehet másképpen élni, mint ahogy eddig éltünk. A tanítványok ezt a minőségileg más életet élhetik meg, ez lehet a bizonyságtétel a sok nyomorúságban élő ember felé. Sátán ránk terheli, hogy nem lehet másként, csak úgy, ahogy a régi természetünk irányít, amit magunk körül látunk. Nem így van, Jézus győzött, és Általa megváltozhat az életünk. Lehet szabadulni a világ hatásától, a pénztől és hatalomtól való függéstől. Lelkileg széthullott életünk is összeállhat, mindez az Úrban való élő hit által.
Aki Krisztusnak átadta az életét, az meghalt a világ számára, az már nem a  világ hatása szerint él. Aki Krisztussal feltámadt, új irányvonalat tart. Új instrukciókra figyel, Krisztus szavára. Krisztus mást mond, mint a világ. Ő azt mondja, a viharok között is: bízzatok, ne féljetek! Ne adjátok fel, hanem hívjatok segítségül engem. Jairushoz így szólt: Ne félj, csak higgy! A házasságtörő asszonynak pedig: én sem ítéllek el, menj el, és többé ne vétkezz. Mindig arra figyeljünk, amit Ő mond, és tartsuk is hozzá magunkat. Mert Vele már lehet nem vétkezni. Lehet a tökéletességre törekedni.
Aki meghalt a Krisztussal, az most már Őbenne elrejtett élet. Bármerre megyek, Ő látszódik általam. Valóban mindig Ő látszódik? Az elrejtett élet felfelé figyel, és az odafennvalókra törekszik. Azt jelenti ez, hogy mindig és mindenütt Vele vagyok. Sehol nem függetlenítem magam. Mindig arra figyelek, mit mond nekem az Úr, és azt teszem, amit mond. Egy új életsorrend is megjelenik igénkben: az odafennvaló az első. Azt akarom megtudni, mit akar az Úr, majd csak azután cselekszem. Nem mindig van ez így nálunk, gyakran előbb elkészítjük a tervünket, és ahhoz kérjük az Úr segítségét. Sőt, gyakran neki is fogunk a terv megvalósításának, és csak aztán kérdezzük Őt. A Biblikus sorrend pedig az előbb megismerem az Úr tervét, és ha Ő akar valamit, a válasz, hogy megteszem azt.
Azonban az egész Írás összefüggéséből látjuk, hogy nem jó az, amikor valamit úgy kezdünk el, hogy majd megáldja az Úr. Akkor fogjunk neki dolgoknak, ha tudjuk, hogy ez az Ő akarta, ha nekünk szánta azt a feladatot. Így erőteljesebb lesz a bizonyságtétel, és életünk se forgácsolódik szét. Ne a külső körülmények, emberi elvárások irányítsák életünket, hanem Isten akarata.
A Krisztussal való élet harc, elsősorban önmagunk ellen. Mert a gonosz minket akar alkalmatlanná tenni a szolgálatra. És ehhez gyakran a vágyainkat, a bűn erejét használja fel. Azonban a bűnös vágyakat és indulatokat meg lehet öldökölni. Krisztusban győzhetünk felettük. Nem vagyunk kiszolgáltatva régi emberünknek, az Krisztussal meghalt, szabad így rátekinteni. És ha így van, akkor a halott természetnek már nincs hatalma felettünk. Ellenben Krisztus él, és Általa az is él, Aki Benne hisz.


 ADJ ÚJ ERŐT, URUNK

1.  
Adj új erőt, Urunk, ó, nyújtsd ki szent kezed,
Igéddel ébressz holtakat, szívünkbe’ gyújts tüzet!
Adj új erőt, adj új kegyelmi fényt,
Tiéd legyen a tisztelet, az áldás a miénk!

2.  
Adj új erőt, Urunk, az álmot űzzed el,
Mécsünknek pislogó tüzét Lelked gerjessze fel!
Adj új erőt, adj új kegyelmi fényt,
Tiéd legyen a tisztelet, az áldás a miénk!

3.  
Adj új erőt, Urunk, gyógyírt vár a beteg,
Éhségünk, szomjunk csillapítsd, töltsd ránk Szentlelkedet!
Adj új erőt, adj új kegyelmi fényt,
Tiéd legyen a tisztelet, az áldás a miénk!


4.  
Adj új erőt, Urunk, egész világ előtt,
Hogy megjelentsük szent Neved, s legyen Tiéd a föld!
Adj új erőt, adj új kegyelmi fényt,
Tiéd legyen a tisztelet, az áldás a miénk!

Isten áldásával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése