2013. augusztus 5., hétfő

Térj vissza az Úrhoz!

A
z elmúlt nehéz időszak után végre ismét szabadon kereshette és dicsérhette az Urat a nép (2Krón 30,1-12). Ezékiás megtisztíttatta a templomot, és egyúttal az Úr szolgálatára szentelték magukat. Örömistentisztelet volt ez, hiszen sokan szívből keresték és magasztalták az Úr nevét. Az áldozatok bemutatása alatt pedig átélték bűneik bocsánatát. Nincs nagyobb öröm, mint amikor megtapasztaljuk, hogy Isten megbocsátja minden bűnünket és magához fogad. Az ember szíve az Úrral való élő kapcsolat során nyugszik meg, töltődik fel.
Ez az istentisztelet nem egyszeri alkalom; nem egy rendkívüli felbuzdulás részesei vagyunk, hanem azt látjuk, igényelték a rendszeres alkalmakat, vágytak az Úrral lenni. Miben mutatkozik ez meg? Abban, hogy felismerik, nem volt már egy ideje páskaünnep, és szeretnék megtartani. Az sem zavarja őket, hogy eredeti időpont elmúlt már. Észrevették, hogy kimaradt a szabadulás ünnepe, és hiányzik, szeretnék ismét megtartani. Hiányzik-e számunkra, ha kimarad egy alkalom? Ott van-e bennünk, hogy minél hamarabb igyekezzünk pótolni? Ezeknek hiányzott az ünnep, az Úr dicsőítése. Mert a páska nemcsak visszaemlékezés, hanem erőt adó előretekintés is. Az Úr előtt való ünneplés erőt ad. Erőt ad, mert nem a szórakozáson van a hangsúly, hanem Isten szabadító munkáján. Megemlékeznek Jahve munkájáról, dicsőítik hatalmát, és közben ők maguk is átélik a szabadítás csodáját. Rabnak lenni nem nagy dolog, de szabaddá válni csoda. A szabadítást mindenkor az Úr végzi. Jézus Krisztus is azért jött el a világba, hogy a bűntől és a világ rabságából megszabadítson. A bűnnek nagy ereje van, de Jézus hatalmasabb, mindenkit ki tud szabadítani a karmaiból, aki valóban szeretne szabadulni. És itt mindig ez a kérdés, akarok-e szabad lenni?  Sok embernek megfelel a rabság, mert nem kell gondolkozni, önállóan irányítani az életüket, mert ezt megteszi más helyettük. Az Úr azonban szabadsággal és felelős élettel akar megajándékozni.
A király levélben hívogatja Júda népét, sőt, még az Asszírok által lepusztított Izráeli területen élő maradékot is. Kinyitja számukra is a kaput, nem fegyverrel akarja visszafoglalni azt az országrészt, hanem az istentisztelet felajánlásával lehetőséget ad a számukra az Úrhoz való térésre. Ezékiás király missziót végez Izráel felé. A legjobb módszer az Ige terjesztése, általa változhat meg az emberek élete és változhat meg a két nép közötti kapcsolat. Ma is válhat a misszió eszközévé az írás, sőt a modern technikai eszközök segítségével oda is eljuttathatjuk bizonyságtételünket, ahol még nem jártunk. Pál apostol is használta ezt a módszert, pedig akkor még a levélírás is nehezebb feladat volt, mint ma. De vajon az evangélium hirdetésére használjuk-e fel eszközeinket, és igyekszünk-e kihasználni a lehetőségeket?
Ezékiás nem beszél mellé, a megtérést hirdeti Izráel fiai számára. Az Úrhoz való visszatérésre szólítja fel őket, mert látja, ez a megoldás számukra. A megmaradás útja a megtérés. Ha nem térnek vissza Istenhez, elvesznek. Számunkra is ez az egyetlen életre és megmaradásra vezető út, a megtérés. Más nem segít korunk emberén sem. Rámutat, hogy a pusztulás, amit most tapasztalnak, az Úrtól való elfordulás következménye. Bárcsak mi meglátnánk, hogy ez a nagy lelki leépülés és a fizikai összeomlás is az Istentől való elfordulás következménye. Isten nélkül nem bírjuk ennek a világnak a tempóját, de ha visszatérünk hozzá, felismerjük, hogy lehet kisebb sebességgel is haladni. Isten kegyelmes, ha visszatérünk Hozzá, Ő is felénk fordul. Ránk ragyogtatja orcáját és megtapasztaljuk békességét, áldását.
Azonban azt látjuk, hogy a hosszú ideje tartó elpártolásnak súlyos következményei vannak. Az izráeli területek népei megkeményedtek, cinikussá váltak, és kinevetik a követeket. Csak néhányan vannak, akik örömmel fogadják a hírt, magasztalják az Urat és elindulnak felé.
Jézus felkészíti az elválásra övéit (Jn 16,16-23/b). Egy kevés idő, és nem látják Őt, tehát már nincs messze, amikor Isten Báránya feláldoztatik. Nincs már messze a bűn és a sátán feletti győzelem. Ezt a tanítványoknak is meg kell látni és el kell fogadni. El kell fogadniuk, hogy Jézus meg fog halni. Nehéz elfogadni, ha nem úgy alakulnak a történések, ahogy mi szeretnénk. Azonban jó, ha figyelünk az Úrra, és meglátjuk, Ő mindig azt teszi, ami nekünk a jobb. Ő soha nem a saját érdekeit tartja szem előtt, hanem mindig a mi javunkat keresi. Ezért megy a keresztre is, mert ez nem Neki jó, hanem nekünk. Kereszthalála számunkra hoz áldást, nekünk jelent üdvösséget.
Az Úr nemcsak közelgő haláláról beszél, hanem előremutat feltámadására is. A feltámadás után meglátják Őt. Ez jelenti az örömöt és a reményt a számukra. Jézussal lehet találkozni. Feltámadása lehetővé teszi, hogy mi is találkozhassunk Vele, és átéljük kegyelmét.
Az öröm felé a szomorúságon keresztül vezet az út. A világ örülni fog, mert azt gondolja, megszabadult Tőle, ám majd meglátják, hogy Jézustól nem lehet megszabadulni, mert Ő él és Uralkodik mindörökké. A szülő asszonyhoz hasonlítja tanítványait, aki szenvedésen megy keresztül, de amikor a gyermek megszületik, már csak örül az új életnek. Így a tanítványokra is előbb a szomorúság vár, de felváltja majd az elmúlhatatlan öröm. Mert Jézus halála életet jelent a számunkra, feltámadása pedig előremutat a hívők feltámadására. Lássuk meg Jézus halálának áldásait, hogy az Ő halála számunkra életet jelent.  Legyen ma is tele a szívünk örömmel és hálaadással. Éljünk a kegyelemből, és használjuk ki, hogy találkozhatunk Vele.



Térj magadhoz, drága Sion



1. Térj magadhoz, drága Sion, Van még néked Istened, Ki atyádként felkaroljon, Szívét oszsza meg veled! Azt bünteti, kit szeret, Másképp ő nem is tehet: Sion, ezt hát jól gondold meg, Szabj határt bús gyötrelmednek. 1.
2. Hullámok ha rémítenek Mérhetetlen víz felett, :/: S a habok közt szíved remeg, Hogy sírod is ott leled; Ha aludni látod őt, Ki reményed és erőd: Sion, soha ne feledd el: Ő megvívhat tengerekkel!
3. Bár hegy, halmok rengenének, Miket égi kéz emelt, :/: S indulása a nagy égnek Végromlásra adna jelt: Ezt látva is el ne hidd, Hogy ez a perc elveszít; Sion, addig meg nem dőlhetsz, Míg oltalmad Istentől lesz!
4. Bár könnyűid omlanának Gyöngyökül a tengerbe, :/: És elhalván hangja szádnak, Csak pihegnél, mint gerle, Bár vér volna bíborod S kő megszánná nyomorod: Sion, ne félj a gonosztól, Baj nem ér, míg Benne bízol!
5. Bár hordozzad zsarnok láncát, Érjen kínos rabhalál, :/: Ha hitedet el nem játszád, Utad égbe nyitva áll. Örvendj mindig és vigadj, Emlékezz, ki népe vagy! Sion, nincs több Isten egynél, Benne hát ne kételkedjél!
6. Ó, ne csüggedj, ím, az estnek Már leszállnak árnyai, :/: Kihez ajkid oly hőn esdnek, Halld: Atyádnak hangja hí. Ő gyalázat, kín helyett Néked jobbján ad helyet; Sion, a menny lesz te részed, Föld gyötrelmét hát ne nézzed!
7. Végső áldást mondj hazádra, Mely távolról int feléd, :/: Égi honnak a határa Van már hozzád közelébb. Édes érzés mért fog el, Melytől olvad szív, kebel? Sion, minden másképp lesz ott, El fog tűnni nagy sírásod.
8. Angyalok, ti fényes lelkek, Zengjetek víg éneket, :/: Mert már biztos révbe tért meg, Kit bús szélvész hányt-vetett! Már meggyőzte a halált, Istenéhez égbe szállt: Sion, onnnan számkivetni Nem fog téged soha senki!


Isten áldásával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése